woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:23

Een kind van 6 jaar is helemaal niet te vergelijken met een hond.

Een kind van 6 jaar weet heel goed wat kan en wat niet kan en dan gaat mijn hart echt niet naar zon kind uit

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:25

Zullen we het hier een beetje ontopic houden, niemand die echt geintereseert is in hoe men tegen dat kind aan kijkt. Ik ben eerder benieuwd naar de hond en heb geen zin om straks 10.000 reacties te moeten door bladeren voordat ik weet hoe het met hem is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:25

't moet niet veel gekker meer worden heay! Wat een achterlijke maatschappij leven wij toch in! Mijn oppas kindjes worden wel nog goed opgevoed en dergelijke en hebben 3 konijnen thuis en krijgen gewoon geleerd dat ze respect moeten hebben voor dieren en dat hebben ze dan ook! :S Ik vraag me echt af wat die ouders wel niet gaan zeggen hou je ons op de hoogte? Ben zeer benieuwd. ;)

Veel succes met de tandjes van Boyke! Hoop dat alles goed komt, en ik hoop voor dat kind dat 't straf krijgt waar 't m slecht van wordt!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:27

Ik ga inderdaad hier ook geen discussie meer voeren daarover dus laten we weer ontopic gaan!

Ben ook benieuwd naar een update van TS!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:27

orienta schreef:
Een kind van 6 jaar is helemaal niet te vergelijken met een hond.

Een kind van 6 jaar weet heel goed wat kan en wat niet kan en dan gaat mijn hart echt niet naar zon kind uit

Een kind van zes jaar heeft dat besef niet van uit zichzelf....echt niet...

Maar ik neem het je niet kwalijk dat jij dat niet in de gaten hebt. Uit je woorden blijkt dat jij niet de kennis en ervaring hebt met ontwikkelingspsychologie en wat er allemaal aan de hand kan zijn met een kind. Maar het zou je sieren als je dit wel kon aannemen van iemand die hier 25 jaar ervaring mee heeft en nog wel vreemdere dingen bij kinderen tegenkomt. En altijd geldt: het kind is daarin net zo onschuldig als een dier....want een kind heeft vanaf jonge leeftijd nog geen keuzes in hoe het zich ontwikkelt...dat komt pas op latere leeftijd, het zelfbeschikkingsrecht....dat is er met zes jaar nog niet....

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:28

@ Polly2, in dit geval is het "maar" (helemaal niet "maar" wat mij betreft) een hondje maar wat nu als hij volgende keer een kleiner kind verrot schopt of betast? Of over 8 jaar als hij 14 jaar is jouw oma half dood schopt voor haar tasje? Dit kind is een potentieel gevaar voor de samenleving en het is algemeen bekend dat geweldplegers al op zeer jonge leeftijd met dieren hun carierre beginnen.

Het enige dat dit kind verdient is een pak slaag dat hij Kerst 2012 pas weer kan zitten.

Denk dat de komst van een wijkagent aan de deur bij de ouders wellicht een signaal naar de ouders is dat er iets niet klopt in hun opvoeding. Bovendien staat het voorval dan geregistreerd en kan inde toekomst bij herhaling of zwaardere vergrijpen sneller actie worden ondernomen. Ik ben heel benieuwd naar de reactie van de school c.q. ouders en de gezondheid van het hondje.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:29

polly2, waarom open je niet even een andere topic hierover? je verzand zo het daadwerkelijke onderwerp.... en dat is de hond.

polly2

Benfan schreef:
Zullen we het hier een beetje ontopic houden, niemand die echt geintereseert is in hoe men tegen dat kind aan kijkt. Ik ben eerder benieuwd naar de hond en heb geen zin om straks 10.000 reacties te moeten door bladeren voordat ik weet hoe het met hem is.

Ik wist niet dat mijn naam "niemand" was....

Dit bedoel ik nou precies.
Juist deze desinteresse in kinderen met problemen helpt in onze maatschappij niet echt om ze op te lossen.

Maar goed...dit is het laatste wat ik er over zeg. Ik ga er geen topic over openen....
Ik heb er genoeg over gezegd, denk ik.
Laatst bijgewerkt door polly2 op 19-07-10 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Dat kind heeft nu direct hulp nodig. Ik ga weer erg ver met mijn paranoide gedachten maar seriemoordenaars en verkrachters beginnen zo rond hun 6de jaar dieren te mishandelen. 9 op de 10 seriemoordenaars zijn zo begonnen.

Isegrim

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:32

Zoals een andere user ook al aangaf: ik zou aangifte doen. Bij dat kind zit duidelijk een steekje los en het heeft waarschijnlijk hulp nodig.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:33

polly2

zou je ontoppic willen blijven ik snap dat je t allemaal wel weet maar voor een discussie open je maar een ander topic t gaat hier om de ts haar hond niet om t kind

je reacties storen mij persoonlijk

edit zie je reactie al dan mag deze als niet verzonden worden beschouwd
Laatst bijgewerkt door Stephanie_86 op 19-07-10 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Wafel

breezy302 schreef:
Dat kind heeft nu direct hulp nodig. Ik ga weer erg ver met mijn paranoide gedachten maar seriemoordenaars en verkrachters beginnen zo rond hun 6de jaar dieren te mishandelen. 9 op de 10 seriemoordenaars zijn zo begonnen.

Ja ja en zo krijg je sterke verhalen.. Jongetje kan ook slecht opgevoed zijn en er niks aan doen..... Omdat de ouders het nooit geleerd hebben.

Idd even melding van maken bij de politie. Dan weten ze dat het vaker gebeurd is bij de volgende keer.
Laatst bijgewerkt door Wafel op 19-07-10 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Idd aangifte doen ben erg benieuwd naar wat de ouders van het kind te zeggen hebben

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:34

Wat een verhaal!! Dat je alleen een grote mond tegen het kind hebt gegeven, vind ik dan weer niet knap zoals velen hier wel. Als je hem een pak rammel had gegeven , had je er zelf opgegaan voor mishandeling. Zelf zou ik net als jij gereageerd hebben. Wat ik wel heel erg schofterig vind is dat die moeders niks gezegt hebben tegen het kind!! Ik had de moeders en het kind bij het plein zien te houden en de politie gebelt. Laat ome agent maar naar het jongetje dreigen dat als hij zoiets nog eens doet hij de gevangenis in moet. (heb zelf vroeger ooit eens gejat en toen is dat ook tegen mij gezegt, en of dat hielp heb nooit meer wat gejat) en laat hem die moeders erop aanspreken dat als ze zo toekijken en niks doen dat ze dan medeplichtig zijn. Hoop dat de ouders van het kind niet de kop in het zand gaan steken, maar ervoor zorgen dat het kind goede begeleiding gaat krijgen zodat hij nog weer op de goede weg komt nu hij nog jong is... Heb hier echt geen woorden voor.....

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:34

Zo respect voor jou TS dat je je zo in kon houden, als ik zoiets zou zien bij mijn hond tewijfel ik of ik me ook zo in kon houden.
Ben wel benieuwd hoe het verder af gaat lopen, wat de ouders er van zeggen enz. Want dit is echt niet normaal meer...
Ook ben ik het met breezy302 eens, als hij zo nog een paar jaar door gaat met mishandelen van dieren is later de stap naar mensen mishandelen/vermoorden wat dan ook, minder groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:35

Wafel schreef:
breezy302 schreef:

Ja ja en zo krijg je sterke verhalen.. Jongetje kan ook slecht opgevoed zijn en er niks aan doen..... Omdat de ouders het nooit geleerd hebben.

Het zijn dus geen sterke verhalen maar het is echt zo gebleken uit onderzoek. Ook kinderen die op jonge leeftijd dieren hebben mishandeld zijn later niet echt goed terecht gekomen. Gingen stelen en ga zo maar door maar de kinderen waarover ik het heb wisten wel wat ze deden en dat het dier dus echt pijn deden ze deden dingen zoals een kat in de brand steken.

tokedri

Aangifte doen!!
En die ouders erop aan spreken, nu al zo verknipt.
Ik werk met zwaar gedragsgestoorde pubers in een behandelgroep en deze kinderen deden dat soort dingen ook op die leeftijd.
Dit is niet goed!

Onali

Polly, als Boyke had teruggebeten. Wat had je dan gezegd?

Ik hoop voor Boyke en TS dat Boyke zn tandjes weer terug vast gaan zitten. Ook een knuffel namens mij :(:)

Persoonlijk had ik kindlief naar de andere kant van het schoolplein getrapt. Vind het knap dat je je alleen verbaal hebt uitgedrukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:37

pernill schreef:
Zo respect voor jou TS dat je je zo in kon houden, als ik zoiets zou zien bij mijn hond tewijfel ik of ik me ook zo in kon houden.
Ben wel benieuwd hoe het verder af gaat lopen, wat de ouders er van zeggen enz. Want dit is echt niet normaal meer...
Ook ben ik het met breezy302 eens, als hij zo nog een paar jaar door gaat met mishandelen van dieren is later de stap naar mensen mishandelen/vermoorden wat dan ook, minder groot.

Ja dat klopt en ik heb het niet alleen over mijn mening maar over jarenlang onderzoek. Kan de bron nu niet 123 vinden maar heb er ookal meerdere docu's over gezien onderandere bij die man met die franse naam van de BBC. Zit aan Jaques Cousteau te denken maar die is het niet haha. Kom echt ff niet op zijn naam.

Edi"t: Louis Theroux is het.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:38

Ik zou ook aangifte doen. Als het kind ondanks dat hij 6 is niet in staat is om dat soort dingen als 'niet normaal' te beschouwen, vind ik dat je als ouder verantwoordelijk bent om zo'n kind van A naar B te brengen zeker als hij door mensen die hem kennen als 'raar' beschouwd wordt. Misschien heeft hij inderdaad een beperking oid. en dan vind ik JUIST dat de ouders extra begeleiding moeten geven en dus ook verantwoordelijk zijn voor het kind. Als de ouders erbij waren geweest mag ik aannemen dat dit niet gebeurd was?

Als je dit als ouder niet kunt waarmaken vind ik dit soort dingen dus eigen verantwoording. In dit geval is er een dier de dupe van deze situatie en dit vind ik maar al te erg. Zeker als het om een dier gaat wat zo'n goed hart heeft dat het zichzelf niet verdedigd!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:39

:oo dan schrik je je toch dood, als er een of ander kind tegen je hond staat te schoppen! Knap dat je zo rustig bent gebleven, ik vraag me af of ik de neiging om 'm door elkaar te rammelen had kunnen onderdrukken...

Verder vind ik sommige reacties hier nogal vreemd. Een jong kind heeft geen besef (uit zichzelf) of dit goed is of niet. Dat besef moet hij meekrijgen van de ouders en andere mensen om hem heen. Denk maar aan al die kleuters die op de kinderboerderij geitjes aan de oren trekken en spinnenpootjes uit spinnen, en vleugels uit vliegen. Dat wil niet zeggen dat zo'n kind meteen een seriemoordenaar wordt op latere leeftijd, maar als hij nooit het besef van goed of kwaad heeft meegekregen dan zit de kans er in dat het van kwaad naar erger gaat...
Dit geval is natuurlijk best extreem, maar als zo'n kind nooit te horen heeft gekregen dat het fout zit... dan weet het dat ook niet. Daarbij, een "normaal" opgevoed kind zal ook niet zomaar een hond schoppen. Wie weet heeft dit kind wel een stoornis, of ligt het aan de opvoeding. Maar ik denk dat je met zoiets als dit:

daniella74 schreef:
Het enige dat dit kind verdient is een pak slaag dat hij Kerst 2012 pas weer kan zitten.

niet ver komt. :n Ik denk dat je beter de oorzaak van het probleem kunt aanpakken. ;)

Ik vind het al ernstig sneu dat een jong kind zoiets doet, maar de (eigenlijk het gebrek aan) reactie van de twee volwassenen in de buurt vind ik nog veel ernstiger!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:40

Was er geen pleinwacht?
Hier is 15 min voor aanvang van school, pleinwacht (juf/meester) aanwezig.
Zodra een kind op het schoolplein is (geweest) valt het kind onder de verantwoordelijkheid van school.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:42

IndianLady schreef:
Polly, als Boyke had teruggebeten. Wat had je dan gezegd?

Schat in dat een York die terugbijt niet zo heel veel schade kan aanrichten en dat het 6-jarige kereltje dat ook prima kan inschatten. Vermoed dat als het een grotere hond was geweest (maatje mechelse herder/golden retriever/rottweiler) hij ook niet dit gedrag had vertoond.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:42

Met verbazing lees ik dit,ik zou het aan geven hoor.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:44

Branka geloof me, mijn terrier kan ook uitstekend bijten en die is slecht een maatje groter dan een york ;)

Ging me even om de reactie van Polly.