Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:28

Ohmy, jij hebt dus werkelijk het lef mensen tijdens je werktijd op een slinkse wijze aan te spreken over het feit dat zij alweer bij de MAC komen eten?

TS hoe kijk jij zelf eigenlijk naar je eigen lichaam?

Ik ben ook iemand met overgewicht, maar ik leef zoals ik wil dat ik leef en mensen mogen tegen mij zeggen wat ze willen, maar ik zal me er niks van aantrekken. Mijn leven, mijn lichaam en mijn levenswijze.
Als ik snacks wil eten doe ik dat.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:28

Vind het echt belachelijk _lot
Wat zou je ervan vinden als per dag 5 vreemde mensen tegen jou zouden zeggen dat je wel heel dun bent en hun jou aanraden om naar een psycholoog te gaan omdat ze vermoeden dat je anorexia hebt!?

Niet iedereen kan er iets aan doen dat ze overgewicht hebben en je kunt hier een hele gevoelige snaar raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:29

shilady schreef:
Ik wil mezelf daar liever niet mee bemoeien
ik heb zelf ook wat kilootjes te veel maar het is gewoon moeilijk om jezelf te motieveren en ook daadwerkelijk vol te houden
als iemand zegt dat ik dik ben motiveert het mij niet dusja weinig effect.

Heb op de middelbare school wel een wat zwaardere vriendin gehad en haar hebben ze dus wel vaak aangesporken op haar gewicht
meisje is nu 20 en heeft al een paar jaar anorexia .

Dat laatste is toch geen reden voor andere mensen om maar dik te zijn?

Sommige mensen zijn dik om een medische reden, maar de meesten niet.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:30

_Lot schreef:
Als mensen bij mij meerdere malen per week bij de Mc komen dan maak ik daar op een spelendere wijs wel een opmerking over. "goh, u weer?" Nog nooit woordenwisselingen oid door gehad.

Wat doen de meeste mensen als ze zich gekwetst voelen?

Als je zoiets tegen mij zegt zou ik je manager erbij halen, dit soort opmerkingen wens ik niet te krijgen als klant.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:31

Lovely schreef:
shilady schreef:
ik heb zelf ook wat kilootjes te veel maar het is gewoon moeilijk om jezelf te motieveren en ook daadwerkelijk vol te houden

Heb op de middelbare school wel een wat zwaardere vriendin gehad en haar hebben ze dus wel vaak aangesporken op haar gewicht

IS wel een gevolg van de opmerkingen die mensen hebben gemaakt naar dat meisje vermoed is.

Sani

Suuskipje schreef:
_Lot schreef:
Als mensen bij mij meerdere malen per week bij de Mc komen dan maak ik daar op een spelendere wijs wel een opmerking over. "goh, u weer?" Nog nooit woordenwisselingen oid door gehad.

Als je zoiets tegen mij zegt zou ik je manager erbij halen, dit soort opmerkingen wens ik niet te krijgen als klant.

Daarbij lijkt het mij dat jij daar staat om mensen hun eten te verkopen, niet als tweederangs psycholoog mensen advies te geven over hun eetpatroon en leefwijze.

Wolken

_Lot schreef:

1) Als je zo een opmerking bij mij had gemaakt had ik om de manager gevraagd....
2) Globaal gezien gaan mensen met overgewicht alleen maar meer eten..... En is dat het effect dat je wilt bereiken met je negatiefe commentaar?

De mensen die mij kennen weten dat ik veel ben afgevallen. Daar zitten ook mensen met overgewicht bij. Soms komen ze zelf naar me toe om tips en advies te vragen. Dan wil ik ze graag helpen, maar ik zal nooit zo maar naar iemand afstappen met ongevraagd advies. En niemand weet beter hoe je precies moet afvallen dan iemand met overgewicht ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:31

Suuskipje schreef:
Vreemde denkwijze houd je erop na TS.

Met mezelf als voorbeeld:
Ik heb enorme aanleg tot dik zijn/worden. Ben 8 jaar lang gepest op de basisschool omdat ik te dik was. Heb diverse dieeten uitgeprobeerd, hielp allemaal geen reet en ik werd er alleen maar ongelukkiger van. Juist als ik aan het dieeten was hoorde ik van mensen dat ik misschien wat aan mn gewicht moest doen. en zodra ik stopte en besloot dat ik mezelf wel best vond, vonden mensen dat ik er stralend uitzag..

Kortom een aantal jaar geleden heb ik besloten mijn overgewicht voor lief te nemen en me niet meer ongelukkig maak met dieeten. Verder heb ik een heel lief vriendje die me perfect vind zoals ik ben.

Ik denk dat als nu iemand zegt van goh je bent wel dik zou je niet eens afvallen, dat diegene een dikke (woordgrapje, moet kunnen dacht ik zo) platte hand in zn gezicht krijgt.

Jij hoort dus bij mij tot de mensen die er niks aan kunnen doen, maar dat wel geprobeerd hebben +:)+
Maar, je zegt zelf al toen ik op de basisschool gepest werd ben ik gaan dieeten (= door negatieve benadering er wat aan gaan doen). Er zullen best mensen zijn waarbij het op die manier wel gelukt is, terwijl de mensen die toen pesten (terecht) de rug toegekeerd werd.

IndianLady schreef:
Eten :')

Emotioneel en psychisch gezien...

_Tara_ schreef:
Zal je baas leuk vinden :=

Het is maar hoe je het brengt, zowel baas als gast konden erom lachen, en gast komt nog steeds wekelijk, besteld alleen nu wel een salade erbij.

shilady

Lovely schreef:
shilady schreef:

Tja wat ik ermee bedoel te zeggen is dat woorden meer kunnne uithalen dan de bedoeling is

en vind het zoiezo niet mijn zaak om tegen iemand te zeggen dat ze moeten dieeten

Nanne

Super Wolken!

Ik ben vorig jaar 25 kg afgevallen, maar er zit ondertussen al weer 10 kg bij omdat mijn probleem niet alleen lichamelijk is.
Gelukkig ben zelf tot het besef gekomen dat ik daar wat meer hulp bij nodig heb.

Dat vind ik tegenwoordig ook een groot probleem worden Shilady.
Er word door de media ook heel veel gehamerd op het feit dat mensen slank horen te zijn. Ik sta zelf gelukkig redelijk sterk in mijn schoenen om mij hier niet door te laten beinvloeden, maar er zullen een hoop mensen zijn die hierdoor veel druk voelen. Een eetprobleem is bij die mensen snel gemaakt.

Ik zou graag nog van de TS willen horen, wat ik al eerder heb gevraagd, waar zij het idee vandaan haalt dat ze te dikke mensen mag aanspreken op hun lichaam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:32

Suuskipje, wat mensen tegen je zeggen is nooit een oorzaak van dik worden, ik zou willen dat men dat eens begreep.

Sani

en jij voelt je nu dus een stuk positiever, omdat de klant er een salade bijneemt?
Lijkt me dat ie dan nog meer calorieën binnenkrijgt -> jouw doel mislukt ipv gezonder te eten, eet je klant nog meer.

Grapjasjes12

Voor somige mensen met overgewicht zullen dat soort reacties helpen, sommige mensen pakken elke kans aan om wat aan hun problemen te doen.
De meeste mensen met overgewicht zijn te dik door emotionele redenen en juist daarom zou een negatieve opmerking juist averechts werken.

Ik heb zelf overgewicht gehad (95 kilo met m'n 1.78m) en als iemand ook maar iets durfde te zeggen werd ik ontzettend boos. Ik was er gewoon te onzeker over.

Ik ben van mening dat een persoon met overgewicht zelf het licht moet zien. Daar kan de omgeving weinig aan doen, door de achterliggende problematiek. Je ziet door de bomen het bos niet meer en dat moet je toch echt zelf uitzoeken. Dat kan niemand voor je doen :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:33

Omdat jij door jouw ervaring afgevallen bent, neem je meteen aan dat de rest van de wereld dat ook wil?

Pesten is iets rete-negatiefs, als je net zoiets wil gaan doen moet je daar echt niet trots op zijn.. :n

Echwel

* zet in haar agenda nooit naar de MC in Assen te gaan*
Als de manager daarom kan lachen is het treurig gesteld daar.

randalinpony

ikdoemaarwat schreef:
_Lot schreef:

goed dat je niet bij mijn mcdondalds werkt dan ;)
je had geheid een sneer en een klacht aan je broek hangen na deze opmerking

Groffer kan je bijna niet worden lijkt me zo, Lot moet toch eens een cursus klantvriendelijkheid volgen. Verder lijkt de Mac me nou ook niet de beste werkplek voor je me zon instelling...

Mensen die nu eten uit frustratie kunnen best nieuwe patronen aanleren om frustraties te verwerken. Iets gaan doen bijvoorbeeld of een kussen een klap geven. Of zingen in de douche, verzin maar wat bij iedereen past.

Het punt is dat je dan wel eerst moet leren onderkennen wanneer je gefrusteerd bent en waarom en dat is lang niet altijd even makkelijk.

Ik vind trouwens wel dat we ook als samenleving als geheel een taak hebben om overgewicht aan te pakken, vooral ook bij kinderen.
Want de gevolgen op lange termijn zijn echt niet mals, suikerziekte komt bijvoorbeeld steeds vaker voor bij kinderen en geloof me, dat wil je niet hebben. :n

Sani

TS, ben je tevreden over je eigen lijf?

want als er iets is waar jij ontevreden over bent kunnen wij daar commentaar op geven, kijken hoe jij je voelt.
Laatst bijgewerkt door Sani op 15-07-10 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:34

Lovely schreef:
Suuskipje, wat mensen tegen je zeggen is nooit een oorzaak van dik worden, ik zou willen dat men dat eens begreep.

dat meisje was al dik lovely. ze heeft nu waarschijnlijk anorexia omdat ze zo gepest werd ;)

Wendy15

_Lot schreef:
Jij hoort dus bij mij tot de mensen die er niks aan kunnen doen, maar dat wel geprobeerd hebben +:)+
Maar, je zegt zelf al toen ik op de basisschool gepest werd ben ik gaan dieeten (= door negatieve benadering er wat aan gaan doen). Er zullen best mensen zijn waarbij het op die manier wel gelukt is, terwijl de mensen die toen pesten (terecht) de rug toegekeerd werd.

Weet je wel wat je zegt??? Besef je dan niet hoeveel emotionele schade pesten op langere termijn kan aanrichten? |o
Ik ben heel goed in staat om een gesprek te voeren over overgewicht en afvallen... Maar jij bent zooo ontzettend bekrompen in je berichten, meisje, denk toch eerst eens na voor je wat zegt... :roll:

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:34

amies100 schreef:
Vind het echt belachelijk _lot
Wat zou je ervan vinden als per dag 5 vreemde mensen tegen jou zouden zeggen dat je wel heel dun bent en hun jou aanraden om naar een psycholoog te gaan omdat ze vermoeden dat je anorexia hebt!?

Niet iedereen kan er iets aan doen dat ze overgewicht hebben en je kunt hier een hele gevoelige snaar raken.

Ik heb nooit gedoeld op vreemde mensen, meer richting collega's ect.

Overigens zit ik op de ondergrens van 'gezond gewicht' (lichamelijk gezond, geestelijk gezond hebben ze geen meters voor), ik weet dat, wordt er ook wel op aangesproken. Maar ik weet dat ik genoeg en gezond eet, maarja, ik fiets gemiddeld 32 km per dag, sport daarnaast ook nog, en werk is ook niet echt stil zitten, dus dan wil het niet echt omaan te komen.

upendo

En ik zou je geloof ik als baas linea recta ontslaan.

Cursus etiquette is niet weg hier.

xDramaQueen

Ik ben 1 van de mensen die overgewicht heeft door mijn eigen schuld, ik heb een zwaar verleden achter de rug en dat uitte ik in eten.

Ik boks 2x in de week met ontzettend veel plezier, ook zwem ik graag en ik werk veel, ik zit weleens graag bij de mac, maar een lekkere salade met mais gaat er ook wel in :9

Ik heb bovendien ook een erg leuke kledingkast. :D
kortom, ik heb overgewicht, maar ik ben dolgelukkig met mezelf, alhoewel veel mensen (vaak met dezelfde instelling als TS!) denken dat je alleen gelukkig kan zijn met een slank lijf.

Tjah je moet even opletten wat je draagt, maar ik kan nog steeds mijn tenen zien en huppel nog steeds vrolijk rond, en já ik heb zwaar overgewicht met mijn lengte van slecht 1.50m

wanneer iemand tegen mij zou zeggen goh je bent te dik dan zal ik hard terug kaatsen dat ze maar de andere kant op moeten kijken als het hen irriteert.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:35

_Lot schreef:
Het is maar hoe je het brengt, zowel baas als gast konden erom lachen, en gast komt nog steeds wekelijk, besteld alleen nu wel een salade erbij.

Waar haal je het lef vandaan zeg? :oo

Je had van mij óf een mep gehad óf ik was zo weg gelopen, had een klacht ingedient en was nooit meer terug gekomen.

Echt waar meisje, waar haal jij toch het idee vandaan dat je mensen gewoon zo maar op van alles kan aanspreken? Al wil ik elke week dertig hamburgers eten?!

Dat is MIJN zaak en MIJN lichaam. Daar heb JIJ helemaal NIKS mee te maken!

Gatver.. Ik word er gewoon misselijk van!

Oh en TS, ik heb net een stukje oranjekoek gegeten.. Wil je daar nog wat over zeggen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:35

_Lot schreef:
[

Ik heb nooit gedoeld op vreemde mensen, meer richting collega's ect.
.

Dan nog ben je vreselijk zelfingenomen en bevooroordeeld

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:36

Maar je wil toch niet dat mensen uit een negatief gevoel gaan lijnen? Zo van: o ik ben zo dik, andere mensen vinden dat niet mooi, ik word er onzeker van, nu ga ik maar minder eten. Dat houdt niemand vol. Vanuit een positief gevoel, dat je echt die knop omzet, nu is 't genoeg, ik ga afvallen voor mezelf, omdat ik dat wil en dat kan ik!