Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Girlgamer schreef:Klopt chocobroodje, er worden fouten gemaakt. Er wordt altijd druk gewerkt om het zo beperkt mogelijk te houden. 100% is het streven maar feitelijk gezien onhaalbaar. Zeker is het geval van UWV gezien zijn omvang. Het is balen en niet goed te praten. Maar de medewerkers balen er dan ook van. Die gaan op het einde van de dag wel naar huis en laten die zorgen varen in tegenstelling tot de gedupeerde.
Wel ben ik van mening dat je zelf ook het een en ander kunt doen zodat je niet dood gaat als je uitkering 2 dagen later komt. Er is altijd een weg, zelfs in het phormicola's geval.
Het is niet makkelijk praten omdat ik er misschien lekker bij zit. Ik moet ook knokken als ik iets wil bereiken.
valine schreef:hmz... ik zit wel met een vraagje wbt de uitkering...
Het is toch zo dat je 70% van je laatste uitbetaalde loon "krijgt"?
Ik verdiende bij mijn vorige werkgever €1322,- pm en krijg nu van het UWV €795,- per keer.
Maar als ik een rekensommetje maak hoor ik dan toch €925.- per keer te krijgen?
Ik snap helemaal niks van hun berekeningen en de laatste keer dat ik het UWV belde om hier navraag over te doen snapte de mevr aan de tel er nog minder van dan ik zelf
Girlgamer schreef:Nee tuurlijk mag dat niet gebeuren choco.
Het ergste vind ik nog dat er dan een vaag/zacht excuus komt en uiteindelijk het geld waar ze zolang op hebben gewacht.
Girlgamer schreef:Nee tuurlijk mag dat niet gebeuren choco.
Het ergste vind ik nog dat er dan een vaag/zacht excuus komt en uiteindelijk het geld waar ze zolang op hebben gewacht.
Barmat schreef:Diva schreef:Wellicht kunnen de bedrijven die incasseren later incasseren?
Ik heb pas al m'n 'automatische-incasso-bedrijven' aangeschreven of ze op de 28e kunnen incasseren omdat dat handiger uitkomt met de storting van m'n salaris. Nergens een probleem, en nu loopt het fijn, een paar dagen na ontvangst salaris worden de vaste lasten afgeschreven.
Klopt, dat heb ik ook, het meeste wordt ook rond die tijd afgeschreven. Maar... en nu komt het: Ik woon in DLD en omdat ik ook Duitse vaste lasten heb, zorg ik altijd dat er netjes geld naar onze Duitse rekening wordt overgeboekt. (Het is soms niet heel handig) Dat heb ik zelf ingesteld met een automatische incassso die ik op de 15e heb staan, snap je? Nu gaat ie dat waarschijnlijk missen omdat mijn WIA er niet bij zal zijn op die datum, en dan krijg ik eerst bericht van de bank: "wij konden uw incassie niet uitvoeren bla bla bla" en vervolgens moet ik mijn hele handel handmatig gaan overmaken. Dat is 1.) extra werk en 2.) duurt ook DAT weer 5 werkdagen, waardoor ik het risico loop dat DAAR de automatische incasso's niet op tijd kunnen worden geboekt en aaaaarghghghgh!!!
you snap wat ik bedoel?
Zou ik zéker weten dat het er de 15e niet op staat, dan zou ik nú al handmatig van mijn spaarrekening gaan overboeken, maar straks zit ik dingen dubbel te doen en daar zit ik ook niet op te wachten
Hee! Ik heb een leuke slogan: UWV- makkelijk maken wij het u niet, en leuk al helemaal niet!
Barmat schreef:Dat is een aparte manier van dagloon uitrekenen.....
Anyway... ik ga me dáár verder niet mee bemoeien
Ik kan wél zeggen dat als ik zélf niet bij het UWV had gewerkt en dus van alle wetten en regels op de hoogte was geweest, mijn weg niet had geweten in het oerwoud van de bureaucratie, dan had ik waarschijnlijk nu nóg op een houtje zitten bijten.
Het is jammer genoeg nog steeds zo dat wie de grootste bek heeft, de meeste kans en je moet ze jammer genoeg met wetsartikelen om de oren slaan willen ze aan het werk gaan daar. Verschrikkelijk. Ik ben UWV wat dat betreft dankbaar voor één ding en dat is dat ik in de jaren dat ik er gewerkt heb, ik in ieder geval mijn diploma's in Arbeidsrecht en Sociale Zekerheid behaald heb, want ze zijn me toen zéér van pas gekomen.
Het is iig wel duidelijk dat de reorganisatie waar ik destijds bij zat, geen goeds gedaan heeft aan de organisatiestructuur. Want er zitten nu teveel mensen zonder kennis van zaken en al méér mensen zonder hart.
kehdra schreef:Girlgamer schreef:Nee tuurlijk mag dat niet gebeuren choco.
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Ik neem aan dat er in die 7 maanden bij Barmat een recht bepaalt moest worden?
7 maanden is veel te lang daarvoor.
In zulke gevallen, had ik een officiele klacht ingediend.
kehdra schreef:@valine; als een heel groot verschil inzit, en je weet zeker dat je die berekening goed hebt gedaan, zou ik jou berekening even op schrift zetten, en naar kantoor sturen.
kaatje89 schreef:Barmat, wat een drama bij jou... Dat is toch echt niet normaal meer!
Wij konden trouwens een heel goedkoop huisje huren in Duitsland, alles perfect... Alleen wij mochten onze Wajong dus niet meenemen. Mijn vriend is ook volledig afgekeurd maar werkt wel een volledige werkweek (is bij hem niet lichamelijk). Ik ben sinds kort dus ook volledig afgekeurd, heb een terugbetaling gehad waar een groot deel van naar de belasting is gegaan, weet iemand of je dat gewoon kunt terugkrijgen van de belasting?
Nu is het zo dat ze me via een reintegratie bureau 40 uur aan het werk willen hebben? Beetje krom in mijn ogen...