Help een dikke grote zwarte spin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seleentj

Re: Help een dikke grote zwarte spin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:51

Ik durf niet te kijken

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:52

let op je pakt een litermaat zon grote daar tik je mee tegen de spin en houd hem er schuin onder zodanig dat hij er in valt. als hij erin zit dan schudden dat hij niet kan klimmen en dan smijt je hem naar buiten je kan er ook wat op houden. kom op tis maar een spin. ik liep op een stal waar er 100derden op het plafond zaten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:55

hihi geweldig

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:55

Mijn moeder heeft eens een keer een dikke spin met pijn en moeite opgezogen, heeft ze toen de stofzuiger buiten gezet midden in de tuin. :') Mijn vader kwam thuis zegt ie 'wat is hier gaande' mijn moeder 'ja een spin blablabla' zegt mijn vader heeeeel droog 'Waarom ben ik zo gestraft?' 8)7

Ben trouwens ook een held op sokken, spinnen is het echt niet! }>

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:57

Ik maak ze af met een vliegenmepper of ik zuig ze op en zet de stofzuiger op een plek, waar 'ie er van mij rustig uit mag wandelen :+ . En dan vraag ik aan (een) manlief of hij de stofzuigerzak wil wisselen en daarna staat 'ie weer gewoon waar 'ie hoort, in de trapkast. :D

Ik heb ook een fobie voor grote spinnen, ben er echt PANISCH voor. Kan er niets aan doen, het is nou eenmaal zo. :o

kollee3

Haha leuk om te lezen zeg :P

Ik weet precies wat je nu denk en voelt :o
Ik ben ook zo erg bang voor spinnen, echt bah enge beesten

Miska

vanLotje schreef:
ik heb de eerste 10 seconden gezien, zeg maar tot de spin in beeld kwam. ******** wat een onding!
Kan me de rest van het filmpje prima voorstellen, ik hoef het niet te zien :D

Nee, dat weet je pas als je hem helemaal af gekeken hebt en dan het commentaar van dat meisje is gruwelijk lachwekkend.
"I told you I wasn't afraid of spiders" :')

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:59

1 tip: als je de spin eindelijk buiten zet, zet hem dan een paar straten verderop, in ieder geval stukje bij je huis vandaan, anders komt ie weer vrolijk terug :(

Hier nog een spinnenfoob (en dat is dan bioloog := ) zat er een joekel van een spin bij mijn oppaskinderen ;( uiteindelijk met veel lef (zonder gegil) meneer de spin een enkeltje buiten gegeven :D

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:01

Als er bij ons 1 voorbij wandelt zeg ik altijd: Dag Herman de huisspin, zou je mij in het vervolg niet zo willen laten schrikken?
Dank je wel en dan laat ik m gewoon zijn gang gaan en dan hoor je vervolgens maanden niks meer en dan komt ie weer eens buurten. :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:03

http://www.luxebugaway.com/foto-bugaway.php

Tip voor een verjaardagscadeautje voor alle singles met spinnenfobie onder ons? :D Lijkt me een erg handig ding in zo'n situatie en je hoeft minder dichtbij te komen dan met de 'glas en karton'-aanpak...
Laatst bijgewerkt door mairead op 08-07-10 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:04

inspuiten met veerust (van de boerenbond) leggen ze gauw het loodje! en kan op een afstand! (ze gaan wel bewegen ;( )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:05

BRRRRRRRRRRRRRRRR, heb net dat filmpje op youtube bekeken.....
Die is echt MEGAGROOT, ik zou het besterven van angst, als ik zo'n engerd in huis had....
Dan zou ik spontaan verhuizen, geloof ik, hahahaa....... Getver..... %) :r

8nnemiek

Wij pakte vroeger altijd onze kip.. die zette ik op een lange bezemsteel, en dan uitschuiven tot bij de spin _O- Hap, weg :')

Nu hebben we geen kip meer, dus ik denk dat ik de deur dicht deed, alle kiertjes en gaten dicht duwen en wachten tot papa thuis is _O-

Maar als je em gewoon opzuigt, en de zuiger aan laat staan en naar buiten draagt, en daar weer uit zet en evt de zak open maakt, dan kan ik eruit kruipen en ben je em kwijt ^^

Miska

ippolata schreef:
inspuiten met veerust (van de boerenbond) leggen ze gauw het loodje! en kan op een afstand! (ze gaan wel bewegen ;( )

Zielûg!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:06

Rock schreef:
Loesje, ik word echt hysterisch bij de aanblik van een grote spin en kan nauwelijks meer bewegen, alleen maar heel hard huilen :=

Dat ruimt vrij lastig op kan ik vertellen :')

goh. Herkenbaar :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:06

Spuitlijm werkt trouwens goed bij fruitvliegjes, misschien ook bij spinnen :') Kun je em nog hergebruiken als 1 april grap volgend jaar _O-

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:07

Sorry, maar wat een aanstellerij hier.......

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:09

Sonja schreef:
Toen ik nog alleen woonde zoog ik ze op met de stofzuiger en gooide daarna gewoon de stofzuiger naar buiten tot er een vriend of vriendin met meer lef langskwam, en die liet ik dan de zak vervangen :=
Inmiddels heb ik mijn angst voor spinnen overwonnen. Is nóg handiger :D

eehm, hoe heb je dat gedaan? Spinnen fobie overwinnen vind ik erg knap!

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:12

Rody01 schreef:

Wat een stomme opmerking, misschien zitten hier wel mensen met een serieuze fobie. Tegen iemand met hoogtevrees of claustrofobie of whatever ga je toch ook niet zeggen dat ie zich aanstelt? :roll:

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:13

Is de leeftijd joh... ;)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:14

Oh bah! Ik zit nu ook alleen thuis, voor 4 weken en ook met een spinnenfobie. 1e avond al 3 hooiwagens moeten vermoorden (Lees: Ik te wapen met een schoen aan me hand en dan maar een beetje erop los meppen). Ben ook als de dood dat er straks allemaal enge spinnen in de slaapkamers zitten. Handigste is toch een stofzuiger pakken, spin opzuigen en dan een zakje met een elastiekje om het uiteinde van de stofzuiger doen.. Als ie er dan uit kruipt kan je hem zo weer opzuigen :+
Succes met het vinden van de spin, hij kan niet onder de deur door zijn gekropen? Bij ons thuis zit er namelijk een spleet tussen de deur en de vloer dus ik zou als de dood zijn dat ze gewoon onder de deur door komen :')

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:14

ik zou trouwens wel een glazen glas (:? :P) pakken, kan je zien waar die zit. Voelt een stuk veiliger als een beker of ondoorzichtig iets wat je erop zet.
T
rouwens, dan heeft mijnmoeder mij altijd voorgelogen, want tegen mij zei ze altijd dat spinnen niet uit de stofzuiger konden kruipen!!! :(

Trouwens, bij ons zou het eng zijn, mijn ouders hebben zo'n doorzichtige dyson stofzuiger, dus je ziet wat je gezogen hebt, lekker als je de spin ziet zitten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:16

Rody01 schreef:

Tja, als je zelf ergens niet bang voor bent, is het altijd makkelijk om een angst voor aanstellerij aan te zien.
Maar jij bent vast ook wel ergens bang voor........ Of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:16

this maar een lief klein spinnetje <3

je zet er gewoon een glas omheen dan schuif je er wat onder en laat hem buiten vrij :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:17

itsmi schreef:
ik zou trouwens wel een glazen glas (:? :P) pakken, kan je zien waar die zit. Voelt een stuk veiliger als een beker of ondoorzichtig iets wat je erop zet.
T
rouwens, dan heeft mijnmoeder mij altijd voorgelogen, want tegen mij zei ze altijd dat spinnen niet uit de stofzuiger konden kruipen!!! :(

Trouwens, bij ons zou het eng zijn, mijn ouders hebben zo'n doorzichtige dyson stofzuiger, dus je ziet wat je gezogen hebt, lekker als je de spin ziet zitten

Ik weet niet zeker of de spinnen eruit kunnen kruipen hoor! Maar dat is mijn angst altijd! :P