Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:mnaaaah.......... studenten doen niet echt veel onder aan polen hoor![]()
![]()
jannie86 schreef:beantsje schreef:Als het zo nijpend is, moet je Tom verkopen en beide stallen verhuren.
volgens mij heeft TS al duidelijk aangegeven dat dat absoluut geen optie is!
beantsje schreef:Trouwens, als het ooit tot inbeslagname komt, is Tom ook aan de beurt en dan heb je geen enkele sturing meer op waar hij terecht komt, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk handel.
KiWiKo schreef:beetje rustige polen vallen niet op............... zolang ze geen overlast bezorgen is het best![]()
en in het allerergste geval krijgt ze een boete........... nah die kan er dan ook wel bij![]()
gooit ze het huis vol met planten en ze krijgt daar twee of drie oogsten uit is ze ook redelijk uit de moeilijke cijfers, word ze gepakt mag ze twee weken taakstraffen........... nah das ook te overzien
half Nederland houd op dit moment zo de broek op
Ayasha schreef:daarbij kan ze die nog onderhouden en een mens mag, zeker in zo'n periode, toch wel een uitlaatklep behouden?
Citaat:Ik denk dat je op een gegeven moment geen keuze hebt. hoe hard ook, een eigen paard is een grote luxe en het is niet vanzelfsprekend dat je die maar kunt houden. Dat moet je je nu echt gaan realiseren.
Stel dat je Tom verkoopt en je verhuurt beide stallen. Dat is een verschil in uitgaven/inkomsten dat al gauw een paar honderd euro per maand bedraagt.
Nee, natuurlijk is dat niet leuk, ben er ooit zelf ook heel dichtbij geweest buiten eigen schuld dus ik weet waar ik het over heb. Maar je moet de realiteit wel onder ogen zien. Wat als jouw Tom een keer de DA nodig heeft op een zondagavond? Kost je zo een paar honderd euro en dat kan je nu niet betalen. Conclusie is dat je hem mogelijk niet de nodige zorg kan bieden.
Trouwens, als het ooit tot inbeslagname komt, is Tom ook aan de beurt en dan heb je geen enkele sturing meer op waar hij terecht komt, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk handel.
poes schreef:Om het dan maar zo te stellen: wél een luxehobby blijven houden en toch om hulp komen smeken? Dan zou ik voor mijn eigen zelfwaarde toch het paard verkopen. Met pijn in het hart hoor, echt waar, maar toch.
poes schreef:Ja zeker weten, ik zeg maar wat ik zelf zou doen... het ís een rotsituatie, dat geef ik grif toe.
Maar de markt is wat ze is natuurlijk... en we weten niet hoe die gaat evolueren.
Ik hoop dat het appartement snel verkocht raakt, dat weze duidelijk.
poes schreef:Ayasha schreef:daarbij kan ze die nog onderhouden en een mens mag, zeker in zo'n periode, toch wel een uitlaatklep behouden?
Om het dan maar zo te stellen: wél een luxehobby blijven houden en toch om hulp komen smeken? Dan zou ik voor mijn eigen zelfwaarde toch het paard verkopen. Met pijn in het hart hoor, echt waar, maar toch.
beantsje schreef:MarvanTom schreef:Ik heb een huurder voor mijn 2e stal, dus Tom's onderhoud is daarmee geregeld.
Als het zo nijpend is, moet je Tom verkopen en beide stallen verhuren.
ikkeweer schreef:Wat loop jij toch steeds te zeuren over paard verkopen ??? Hou daar mee op, dat is de oplossing niet. Weet je wel hoe belangrijk een paard kan zijn voor iemand ? Ik heb tijden minder gegeten omdat ik mijn paard niet missen kon, dan had ik niets meer om voor te leven. Denk na voordat je wat zegt.
poes schreef:Ayasha schreef:daarbij kan ze die nog onderhouden en een mens mag, zeker in zo'n periode, toch wel een uitlaatklep behouden?
Om het dan maar zo te stellen: wél een luxehobby blijven houden en toch om hulp komen smeken? Dan zou ik voor mijn eigen zelfwaarde toch het paard verkopen. Met pijn in het hart hoor, echt waar, maar toch.