Zeer dringend hulp gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:15

Wat een ellende zeg, maar inderdaad de verkoopfoto's voor je huis zijn redelijk dramatisch. Het lijkt nu super klein.
Mocht het nodig wil ik best wat nieuwe foto's voor je komen maken.
Denk dat er verder best wat handige tips in het topic voorbij zijn gekomen, sterkte en succes!
Laatst bijgewerkt door Quarterh0rse op 27-06-10 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:15

russel: ik heb echt ong alles wel geprobeerd , maar hypotheken werkken met protocolletje hier en protocolletje daar..
maar goed ik hhb waarschijnlijk een oplossing,

ts : Sterkte

RoodZonnetje

Re: Zeer dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:26

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:31

ALs je hulp nodig hebt met klussen, bied ik me aan!!
Ik kan je financieel niet steunen... wel wil ik meedenken!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:58

KiWiKo schreef:
mnaaaah.......... studenten doen niet echt veel onder aan polen hoor :D :D :D

Ik vat het maar op als een grapje ;)

Gelukkig zijn er namelijk een hoop studenten die met zo'n appartement ontzettend blij zouden zijn! Ik dus ook! Je krijgt een hoop tips etc. om je woning beter uit te laten komen, dus dat moet goedkomen!

Heel erg veel succes en sterkte!

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:08

Ik lees dit topic al vanaf het begin mee arme jij :(:)

Misschien kun je een meeting organiseren met bokt, voor het huis op de knappen.. Inzamelings actie..
Oude spullen verkopen op marktplaats enz.

Er zijn hier genoeg mensen die je willen sponseren hoor :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:17

jannie86 schreef:
beantsje schreef:
Als het zo nijpend is, moet je Tom verkopen en beide stallen verhuren.

volgens mij heeft TS al duidelijk aangegeven dat dat absoluut geen optie is!

Ik denk dat je op een gegeven moment geen keuze hebt. hoe hard ook, een eigen paard is een grote luxe en het is niet vanzelfsprekend dat je die maar kunt houden. Dat moet je je nu echt gaan realiseren.
Stel dat je Tom verkoopt en je verhuurt beide stallen. Dat is een verschil in uitgaven/inkomsten dat al gauw een paar honderd euro per maand bedraagt.

Nee, natuurlijk is dat niet leuk, ben er ooit zelf ook heel dichtbij geweest buiten eigen schuld dus ik weet waar ik het over heb. Maar je moet de realiteit wel onder ogen zien. Wat als jouw Tom een keer de DA nodig heeft op een zondagavond? Kost je zo een paar honderd euro en dat kan je nu niet betalen. Conclusie is dat je hem mogelijk niet de nodige zorg kan bieden.

Trouwens, als het ooit tot inbeslagname komt, is Tom ook aan de beurt en dan heb je geen enkele sturing meer op waar hij terecht komt, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk handel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:24

beantsje schreef:
Trouwens, als het ooit tot inbeslagname komt, is Tom ook aan de beurt en dan heb je geen enkele sturing meer op waar hij terecht komt, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk handel.

Ben het er helemaal mee eens. Hoe hard het ook is.
Als jij nu aangeeft zóó diep in de put te zetten, komt die inbeslagname ook wel als dit nog langer zo doorgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:47

Als Tom in beslag dreigt te worden genomen, breng je hem maar naar mij...ik "bewaar" hem wel voor je..

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:05

KiWiKo schreef:
beetje rustige polen vallen niet op............... zolang ze geen overlast bezorgen is het best :)

en in het allerergste geval krijgt ze een boete........... nah die kan er dan ook wel bij :D

gooit ze het huis vol met planten en ze krijgt daar twee of drie oogsten uit is ze ook redelijk uit de moeilijke cijfers, word ze gepakt mag ze twee weken taakstraffen........... nah das ook te overzien :)

half Nederland houd op dit moment zo de broek op :)

Die plantjes ben ik het niet mee eens, levensgevaarlijk. Als er niemand woont dan..
Nieuwe buren van ons hebben dit ook gedaan. Lekker plantjes verbouwen, moet iedereen zelf weten hoor echt, daar heb ik geen problemen mee.
Maar ga er dan wel wonen.. Zodat je t in de gaten kan houden, wij kwamen namelijk 's nachts thuis, de lucht hing in heel ons huis..
Politie brandweer etc bijgekomen, bleek dus dat er iets fout was gegaan, was bizar gaan stomen daar, en aangezien ze stroom aftappen en dat allemaal niet geaard is.. kortsluiting is zo gebeurd. En dat terwijl er aan beide kanten mensen wonen, en erboven ook.
Lekker aso dus! :)

Anyway, wat een verhaal zeg, verschrikkelijk.

Als er zo'n meeting komt om te klussen, ik ben van de partij hoor! Woon toch niet ver weg zie ik!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:57

Ayasha schreef:
daarbij kan ze die nog onderhouden en een mens mag, zeker in zo'n periode, toch wel een uitlaatklep behouden?

Om het dan maar zo te stellen: wél een luxehobby blijven houden en toch om hulp komen smeken? Dan zou ik voor mijn eigen zelfwaarde toch het paard verkopen. Met pijn in het hart hoor, echt waar, maar toch.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:26

Citaat:
Ik denk dat je op een gegeven moment geen keuze hebt. hoe hard ook, een eigen paard is een grote luxe en het is niet vanzelfsprekend dat je die maar kunt houden. Dat moet je je nu echt gaan realiseren.
Stel dat je Tom verkoopt en je verhuurt beide stallen. Dat is een verschil in uitgaven/inkomsten dat al gauw een paar honderd euro per maand bedraagt.

Nee, natuurlijk is dat niet leuk, ben er ooit zelf ook heel dichtbij geweest buiten eigen schuld dus ik weet waar ik het over heb. Maar je moet de realiteit wel onder ogen zien. Wat als jouw Tom een keer de DA nodig heeft op een zondagavond? Kost je zo een paar honderd euro en dat kan je nu niet betalen. Conclusie is dat je hem mogelijk niet de nodige zorg kan bieden.

En hier ben ik het dus absoluut niet mee eens!!
Als je al zo dik in de problemen zit, wat niet je eigen schuld is, moet je zeker weten een uitlaatklep houden.
Anders kun je nooit meer ergens anders aan denken, dan alle sores..

Als Tom een keer de DA nodig heeft, en TS kan het niet onmiddelijk betalen, kan er met een DA ook heel veel geregeld worden!
Als TS vanaf het begin aangeeft, dat ze de rekening niet kan voldoen, maar het ik termijnen doet met kleine beetjes, dan werken 9 van de 10 praktijken mee, en zeker als je al altijd bij hen bent geweest..;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:28

poes schreef:
Om het dan maar zo te stellen: wél een luxehobby blijven houden en toch om hulp komen smeken? Dan zou ik voor mijn eigen zelfwaarde toch het paard verkopen. Met pijn in het hart hoor, echt waar, maar toch.

Nou ik vind echt niet dat TS Smeekt hoor.
Waarom zouden we onze eigen mensen niet helpen?en waarom wel doneren naar het buitenland?
Als je de andere kan helpen kan je onze eigen mede burgers ook helpen.
Nee heeft ze,Ja kan ze krijgen toch?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:29

Ja zeker weten, ik zeg maar wat ik zelf zou doen... het ís een rotsituatie, dat geef ik grif toe.

Maar de markt is wat ze is natuurlijk... en we weten niet hoe die gaat evolueren.

Ik hoop dat het appartement snel verkocht raakt, dat weze duidelijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:32

poes schreef:
Ja zeker weten, ik zeg maar wat ik zelf zou doen... het ís een rotsituatie, dat geef ik grif toe.

Maar de markt is wat ze is natuurlijk... en we weten niet hoe die gaat evolueren.

Ik hoop dat het appartement snel verkocht raakt, dat weze duidelijk.

Idd.hopen dat het heel snel verkocht is.
Wat een ellende kan een mens toch hebben in ons "welvarende" landje.[buiten hun schuld om].

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:33

Echt he. We hebben heel lang hele goede omstandigheden gehad, en nu niet meer. En als je dan net pech hebt om in situatie als TS te zitten, ik zou echt heel gestresst raken!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:35

En dan te bedenken dat er veel meer mensen in zulke situatie's zitten! Ik heb het zelf ook mee gemaakt,ik gun het echt niemand!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:44

jeeetje meis wat een ellende! Wij zijn ook opzoek naar een appartement maar het huis is nog niet verkocht, duurdere segment is al helemaal niet meer verkoopbaar!
Is het niet iets om Tom voor 2 dagen per week te verleasen? Dan kan je makkelijk 60 euro vragen. Het is niet veel maar wel iets..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:28

Na mijn eerste voorstel om te komen helpen klussen kan ik ook wel even in mijn omgeving vragen of ze ergens nog verf over hebben. Ik zal eens voor je navragen. Mocht je een team op willen zetten, zet me dan maar op de lijst, elke zondag kan ik zoiezo wel.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:47

poes schreef:
Ayasha schreef:
daarbij kan ze die nog onderhouden en een mens mag, zeker in zo'n periode, toch wel een uitlaatklep behouden?

Ik ben het eigenlijk met je eens. Ongeacht de aanleiding tot financiele problemen, feit is ze zijn er en moeten dus opgelost worden.
Hoe naar ook maar ik zou persoonlijk alle luxe de deur uit doen (ja ook lieve paardje), en beide huizen te koop zetten. Wat verkoopt dat verkoopt.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind TS dr problemen niet tot de catogerie 'schrijnend' behoren maar tot de absolute luxe problemen.
Neemt niet weg dat ik hoop dat alles met een sisser afloopt en tot die tijd hoop ik voor TS dat ze wijze beslissingen neemt, gebaseerd op het rationele en niet het emotionele.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:05

Miss vind de ts het wat om een inzamelings actie te doen of een klusmeeting, en dan de spullen meenemen voor het klussen denk hierbij aan verf enz. okee een paard is een luxe. het is waarschijnlijk het enige waar ze niet over de problemen nadenkt als ze daar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:14

beantsje schreef:
MarvanTom schreef:
Ik heb een huurder voor mijn 2e stal, dus Tom's onderhoud is daarmee geregeld. ;)

Als het zo nijpend is, moet je Tom verkopen en beide stallen verhuren.

Wat loop jij toch steeds te zeuren over paard verkopen ??? Hou daar mee op, dat is de oplossing niet. Weet je wel hoe belangrijk een paard kan zijn voor iemand ? Ik heb tijden minder gegeten omdat ik mijn paard niet missen kon, dan had ik niets meer om voor te leven. Denk na voordat je wat zegt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:18

Het is niet van niet nadenken. Heel veel mensen moeten hun paard noodgedwongen verkopen... of erger nog, er gebeurt wat ergs, en plots moeten ze, op hele korte tijd beslissingen nemen waarvoor het geld er simpelweg niet is. En dan mag je praktijk nog zo welwillend zijn, het is maar de vraag of je je dan weer voor lange tijd in de schulden moet steken.

Ik heb zelf mijn paard verkocht en dat is het moeilijkste wat ik ooit gedaan heb, sta er absoluut niet achter met mijn gevoel maar het kon niet anders.

Hoe hard het ook is dat sommigen adviseren om het paard te verkopen, het is een optie die imo wel open moet blijven.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:24

ikkeweer schreef:
Wat loop jij toch steeds te zeuren over paard verkopen ??? Hou daar mee op, dat is de oplossing niet. Weet je wel hoe belangrijk een paard kan zijn voor iemand ? Ik heb tijden minder gegeten omdat ik mijn paard niet missen kon, dan had ik niets meer om voor te leven. Denk na voordat je wat zegt.

Ik heb liever dat je de argumenten leest, voordat je reageert en dat je je toon wat fatsoenlijker houdt.
Niet nadenken? ik weet donders goed hoe zo'n situatie voelt, heb het zelf buiten eigen schuld meegemaakt, gelukkig heeft alles een andere wending genomen maar anders had ik haar vroeg of laat moeten verkopen. Voelde zó oneerlijk want zij was eigenlijk mijn strohalm. Maar het leven is soms erg hard. Gelukkig is alles anders gelopen maar da's meer geluk dan wijsheid.

nou vooruit, ik herhaal nog even de argumenten:

Paard houden kost al heel gauw 100 euro per maand, als het niet meer is. Terwijl die extra stal verhuren 100 euro oplevert. Verschil = 200 euro per maand!

Als het paard een keer ziek wordt, heb je zo een DA-rekening van 200 euro. Dat kan TS nu echt niet betalen. Ook niet in gedeelten. Ze heeft het geld stomweg niet.

Als de deurwaarder beslag komt leggen (en dat is heel goed mogelijk, lijkt het) dan is het paard ook aan de beurt. Als je hem zelf had verkocht, bepaal je nog een beetje waar hij naar toe gaat, als hij in beslag wordt genomen, gaat hij naar een handelaar en misschien wel naar de slacht. Daar heb je dan geen enkele invloed meer op!

Leuk? Nee, natuurlijk niet.
Realistisch?
Wat denk je zelf?
Laatst bijgewerkt door beantsje op 27-06-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:27

poes schreef:
Ayasha schreef:

Zo lang ik mijn koppie net boven water zou kunnen houden en mijn dier betaald kon blijven deed k 'm ook niet weg. :) Maar het is toch niet omdat ze dat dier houd dat ze geen hulp mag vragen? :)
Ik denk dat het afwegen is, wordt mijn situatie zoveel beter als ik mijn dier verkoop of niet? Zo niet, waarom zou je dan zolang het nog lukt? De problemen met het appartement, de bank en de overheid enz blijven... Met of zonder paard, en ik denk dat dáár de grootste oorzaak ligt. :)