Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Suuskipje schreef:Ik vind het juist weer een mooi voorbeeld van hoe multicultureel nederland is. Ze doen mee aan de traditie met de vlag uithangen met een tas eraan en laten zien dat ze trots zijn op hun vaderland, of in ieder geval waar hun roots liggen
Ik vind dat mooi, fietste laatst door een straat met een spaanse, turkse, marrokaanse, nederlandse en braziliaanse vlag
Citaat:Dat is nogal een ander verhaal he.
Ze komen hier wonen en kiezen daar zelf voor ze weten van te vooren dat wij hier nederlands zijn.
Dus moeten ze zich vindt ik ook aanpassen.
Ik heb niks met het paard van een ander te maken zij wel met nederland want ze wonen hier.
Dus ik zeg of geen vlag of gewoon aanpassen of een nederlandse of als ze echt niet willen het land uit.
Tenslotte als wij niet goed genoeg zijn en hun eigen land zoveel beter is wat doen ze hier dan nog?
Suuskipje schreef:Ik vind het juist weer een mooi voorbeeld van hoe multicultureel nederland is. Ze doen mee aan de traditie met de vlag uithangen met een tas eraan en laten zien dat ze trots zijn op hun vaderland, of in ieder geval waar hun roots liggen
Ik vind dat mooi, fietste laatst door een straat met een spaanse, turkse, marrokaanse, nederlandse en braziliaanse vlag
Anne_GTI schreef:Suuskipje schreef:Ik vind het juist weer een mooi voorbeeld van hoe multicultureel nederland is. Ze doen mee aan de traditie met de vlag uithangen met een tas eraan en laten zien dat ze trots zijn op hun vaderland, of in ieder geval waar hun roots liggen
Daar kan een heel mooi examenfeestje uit voortvloeien als ze dat samen gaan vieren.
Thioro schreef:Citaat:Dat is nogal een ander verhaal he.
Ze komen hier wonen en kiezen daar zelf voor ze weten van te vooren dat wij hier nederlands zijn.
Ik heb niks met het paard van een ander te maken zij wel met nederland want ze wonen hier.
Dus ik zeg of geen vlag of gewoon aanpassen of een nederlandse of als ze echt niet willen het land uit.
Tenslotte als wij niet goed genoeg zijn en hun eigen land zoveel beter is wat doen ze hier dan nog?
Jij bent idd wel heel negatief. Misschien al aan gedacht dat niet zij ervoor gekozen hebben om hier te komen wonen, maar wel hun grootouders? Bovendien hebben Turken/Marokkanen nu eenmaal een grotere nationale trots dan sommige westerse landen en ze hebben ook hun eigen cultuur.
Aanpassen betekent niet je eigen cultuur overboord gooien. Er is geen enkele wet die dat eist. Sterker nog, het omgekeerde is wel wettelijk vastgelegd (vrijheid van cultuur en geloof etc).
Als ze hier een opleiding kunnen afronden lijkt het mij dat ze ruim voldoende aangepast zijn. Of had je liever gehad dat ze allemaal onopgeleid op hun straathoekje bleven zitten?
Princess_ schreef:Zo kan je je overal druk om maken. Als ik in Amerika zou wonen zou ik ook mn eigen vlag ophangen, dus dan ben ik ook een verzetter
Moontje1991 schreef:Thioro schreef:Jij bent idd wel heel negatief. Misschien al aan gedacht dat niet zij ervoor gekozen hebben om hier te komen wonen, maar wel hun grootouders? Bovendien hebben Turken/Marokkanen nu eenmaal een grotere nationale trots dan sommige westerse landen en ze hebben ook hun eigen cultuur.
Aanpassen betekent niet je eigen cultuur overboord gooien. Er is geen enkele wet die dat eist. Sterker nog, het omgekeerde is wel wettelijk vastgelegd (vrijheid van cultuur en geloof etc).
Als ze hier een opleiding kunnen afronden lijkt het mij dat ze ruim voldoende aangepast zijn. Of had je liever gehad dat ze allemaal onopgeleid op hun straathoekje bleven zitten?
Het is uiteraad een begin maar voor mij nog niet voldoende.
Ik vindt wel dat ze hun cultuur en oude leven overboort moeten gooien als ze hier willen wonen.
Oja en als ze hier wonen door hun grootouders en ze hier niet willen wonen ze weten waar schiphol is.
Moontje1991 schreef:Het is uiteraad een begin maar voor mij nog niet voldoende.
Ik vindt wel dat ze hun cultuur en oude leven overboord moeten gooien als ze hier willen wonen.
Oja en als ze hier wonen door hun grootouders en ze hier niet willen wonen ze weten waar schiphol is.
Ik vindt wel dat ze hun cultuur en oude leven overboort moeten gooien als ze hier willen wonen.
Anoeska schreef:Want waarom zou je eigenlijk het land waar je vandaan komt helemaal moeten afzweren als je in NL komt wonen?
Moontje1991 schreef:Dat is nogal een ander verhaal he.
Moontje1991 schreef:Tja dan vindt ik ook dat jij je niet aanpast en jezelf dus boven de rest plaatst.
Ik bedoel in belgie wonen maar wel je nederlandse identiteit aanhouden waarom omdat jij beter bent dan belgen?
Eigenlijk maak je gewoon misbruik van het land daarmee in mijn ogen.
Kokopelli schreef:Princess_ schreef:Zo kan je je overal druk om maken. Als ik in Amerika zou wonen zou ik ook mn eigen vlag ophangen, dus dan ben ik ook een verzetter
Ik woon in Amerika, maar bij Amerikaanse traditie gaat gewoon de USA vlag in top hoor. En ja tijdens de WK hebben we oranje en Nl vlaggen omdat, dat iets Nederlands is.
Maar in het land waar je woont vind ik dat je je best aan de traditie van dat land kan houden en als je wil vlaggen met je eigen vlag doe dat dan bij die dagen en niet om "te verzetten" ga er dan niet wonen