Marktplaats AAAARGH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Marktplaats AAAARGH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:59

Als ze serieus zijn, DOEN! Alleen zijn 9 van de 10x dit biedingen die niet doorgaan.. Anders had je vette winst :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:27

Neuh, daar zou ik niet eens mee kunnen leven. ;) Dan geef ik 'em nog liever gratis weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:15

Er staat duidelijk onderaan de advertentie 'Bieden rond de 25 euro'
Om dan een bod te gaan doen van 10 euro.

Ik eventjes een mailtje gedaan, krijg ik er eentje terug helemaal vol met woorden als 'hóer' enzo. Kinderachtig.

annttje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:14

ik heb het ook een keer gehad. Ik had me paard op marktplaats gezet voor de verkoop wat voor mij al heel moeilijk was.. bied er een meisje van 13 jaar nog niet eens een kwart. heel vervelend.. gelukkig heb ik wel een goeie eigenaar gevonden

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:35

Jaaaaaa ik heb een Nigeriaan te pakken :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:36

Gefeliciteerd!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:44

Pas ook een leuke advertentie. Ik ben op zoek naar een bed, en zag ansich een leuke staan.

"... bed, met GRATIS matras en lattenbodem"
Bed was nieuw 230 euro, maar bij een bod van 400 euro kreeg je het beddengoed er gratis bij.
Ik dacht goh, da's vast heel duur beddengoed ( :') ) dus mailde "goh wat is dan de prijs excl beddengoed".
Wilde madame er nog zo'n 370 euro voor hebben. En dan maar klagen over onzinbiedingen. :Y)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:48

Die discussies via mail zijn ook heel leuk :+

"Wat is uw vraagprijs (+ meer vragen)?"
"x euro"
"Bedankt, maar dat is meer dan ik uit wil geven helaas."
"Wat wil je er dan wel aan uitgeven"
"Een stuk minder, ik zoek meer iets voor x euro"
"Jaaa en dat is belachelijk! Dit product is veel meer waard en dat kan echt niet voor die prijs!!"

Meneer, ik zei toch al dat ik geen interesse meer heb? Dat het product super goed is wil ik wel geloven, dat geld wil ik er echter niet aan uitgeven :') Maargoed, heb het maar gewoon laten zitten.. En dan denk je even netjes een mailtje te sturen om te laten weten dat je het niet meer wilt :P

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:12

*Zucht* mijn vriend gaat verhuizen en omdat we zo snel mogelijk van het meeste afwillen hebben we het gratis of goedkoop aangeboden.
Daaronder dus een badkamerkastje die gratis mocht worden opgehaald.
Ik kreeg al aardig wat reacties dus ik zette hem maar op gereserveerd en ik begon te mailen.
Degene die als eerst was reageerde niet meer, die daarna wel en nog 1 maar die was iets later.
Nou hij zou woensdag worden opgehaald, werd er dus weer afgebeld..
Mijn vriend moet helemaal van Zwolle naar Alphen a/d Rijn komen voor de laatste paar spullen.
Dus het is gewoon moeilijk wanneer hij er weer is, echt vervelend..

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:25

Ik had laatste mijn auto te koop staan.

Krijg ik een mailtje met alleen daarin:

2500

8-) mijn auto stond voor het dubbele op marktplaats EN was dat ook waard

Ik bedoel, als je op een huis gaat bieden van € 200.000 leg je toch ook geen bod neer van € 100.000?

Heb hem inmiddels verkocht en een andere geintresseerde had ik gemaild dat ik hem verkocht heb, daarvoor heeft hij me helemaal bedankt. Tja, wat dat betreft haat ik Marktplaats ook, maar het is wel relaxed om spulletjes kwijt te kunnen

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:34

Ik had een andalusier dame te koop staan. Ik kreeg een bod van 5 euro. Heb nog gevraagd of dit bod incl het nieuwe Kieffer Rom zadel was( heb ik geen hoor, maar eens horen) Ja, bod was incl zadel
Ik heb die mensen gemaild, en vertelt dat ik hun bod zou laten staan, zodat heel marktplaats kon zien wat een bod van hen waard is.
Zij hebben zelf het bod verwijdert, en een dag daarna stond er onder een andere naam een bod van 10.000 euro op.
Even heb ik overwogen om te mailen dat een aanvaard bod, rechtsgeldig is, maar heb het maar gelaten.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:35

Ik heb vaak tussen de 100 en 200 advertenties op MP staan,
prive, maar ook voor de webshop.
MP is toch de plek waar heel veel mensen kijken en waar dus een deel van mijn klanten mij gevonden heeft.

Het is alleen heel irritant als je iets voor 25,00 euro er op hebt staan want eigenlijk 45,00 euro is en mensen dan een mail sturen met ik wil er 15 voor geven incl verzenden.
Weten mensen niet dat verzenden al 6,75 euro is????
En bij de advertentie staat dan duidelijk dat bieden geen zin heeft!!!

Ook heb ik veel advertenties staan waar bieden bij staat (en dan bieden ex verzenden), ik vul dan wel in onder welk bedrag ze niet bieden kunnen, ik denk handig.
Maar daardoor krijg je nog 20 keer meer onzin e-mails met biedingen die de helft zijn van wat er staat, en dan willen ze nog dat je het voor niks verzend...

Ook wel is mensen die partijen willen kopen, maak je afspraken over overmaken, verzenden enz, hoor je niks meer, of kunnen wij het ophalen?
Maar je een afspraak om het op te halen, alles klaar gelegd (en van de site/MP) gehaald, krijg je (als je geluk hebt) een uur van te voren te horen ik kan vandaag niet, kan het een andere keer?
Krijg je een paar dagen later een bericht of het niet voor iets minder kan...

Ook advertenties van de winkel krijg ik rare reacties op, of als ze dit kopen dat gratis kunnen krijgen... SORRY!!!
Of je een hoofdstel in een enveloppe kan verzenden... Met de meeste gaat dat niet, of je moet het er in 2 stoppen en dat kost dan 2 keer 2,50 euro, terwijl de verzendkosten bij ons al 5,00 euro zijn ipv 6,75 euro.

Maar proberen kan altijd he....
Reageer wel op alle mailtjes die ik krijg, ook de onzin, zijn toch mensen die misschien volgende keer wel het normale bedrag willen betalen, of kleine kinderen, en die kun je het niet kwalijk nemen dat ze nog geen idee hebben hoeveel iets waard is.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:45

Pfff ik begin me ook steeds meer te ergeren.. op m'n zadel is nu 4 x geboden maar niemand stuurt wat terug als ik ze mail dat ze hem mogen komen halen! en je doet er niks aan! :S

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:28

Ik weet niet of ik het al gezegd had maar zeg het nog maar ff :')
Ik had een keer 2 leuke cob dekjes op MP staan voor 10 euro samen.
Moest er echt vanaf dus hoopte dat ik iemand anders er blij mee kon maken.
Kreeg ik ook een mail, of ze de dekjes mocht voor 10 incl verzenden..
Zo irritant :+

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:31

Ja dat is altijd een probleem, heb mijn paard er nu ook opgezet en dan mailen er mensen die er nog niet de helft voor willen geven ( natuurlijk staat die voor iets meer als ik er voor wil) maar dan nog!
ook dat de advertentie soms zomaar ineens verwijderd is terwijl die er nog geen 2 weken op staat erg vervelend! even een link na me paard ;) http://link.marktplaats.nl/360096684

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:35

Ik leg meestal de prijs ook ietsjes hoger..
Met paardenspullen alleen nooit, maar heb nu ook een fiets voor €35 erop staan terwijl hij ook voor €30 weg mag.
Wordt toch niks mee gedaan, vind ik alleen maar zonde :o

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:50

:= oh van die onbenullige MP-frustraties, komt me bekend voor! :+
Sommige mensen snap je ook ècht niet.. Ik heb vooral adverts van boeken enzo, meeste komt van de bruna of al van MP, dus vraag ik meestal een derde van mijn aankoopprijs, en tóch nog extreem laag bieden (ik bedoel, dat je zeurt over 250 euro kan ik me voorstellen, maar over 1,50 ofzo?)
Laatst ook iemand die dan op een 2,- boek 1,80 gaat bieden, want dan "komt ie op een mooi rond getal uit met de verzendkosten".
Had hij even pech, want het woog meer dan ie dacht :+

En nu ook weer iemand, die bij hoog en laag beweert dat ze het geld heeft overgemaakt, maar ik heb ècht geen cent gezien. Paar dagen nadat ze dus zegt het overgemaakt te hebben, krijg ik een mailtje waarin ze me uitmaakt voor oplichter etc, en "ze zou er werk van gaan maken zodat die MP-oplichters eens aangepakt werden". Ahum, watte? IK heb geen geld gehad :roll: Dus nu heb ik haar gevraagd een screentje te maken van dat stukje waarin staat dat ze het op míjn rekening heeft gestort, krijg ik geen antwoord meer...
Wie is hier nu de oplichter? ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:59

ik vind het vooral vervelend als je een bod doet en er achteraan mailt dat er wel ruimte is maar nooit wat terug hoort maar de biedingen worden wel verwijderd !!
ik heb dan zo iets zet er dan een prijs bij !!

bah daar heb ik tabak aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:13

Schijnbaar hebben de mensen waar ik me e-mail nooit gehoord van 'Geachte ...' boven de email te zetten en af te sluiten met 'Groeten' ofzo. :?

XxchandyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:40

pfff,kan me er ook soms zo aan ergeren aan zulk soort mensen.
zelf heb ik vaker gehad dat ze bieden en dat je dan mailt dat het goed is en je gelijk niets meer terug hoort.
of ik bied zelf op iets en krijgt een mail dat ze akkoord gaan en vervolgens mail je terug dat je het geld wilt over maken en dan hoor je niets meer terug?!
heb zelf ook al mee gemaakt dat ik een rijbroek bestelde via marktplaats en dat alles goed leek te gaan,geld over gemaakt en de broek zou mij toekomen,maar naar 4weken op en neer gemaild te hebben was er nog altijd geen broek,en dan durft de verkoper ook nog tegen je te zeggen dat ze je brutaal vind omdat je vraagt waar de broek blijft!
er is nu een 5maanden erna nog altijd geen broek te zien :(
je wordt dan toch wel wat voorzichtiger met kopen via het internet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:51

heb ook rare dingen meegemaakt via MP.
Je op iets... krijgt netjes een mail dat het bod geaccepteerd is... je neemt telefonisch contact op om het ophalen door te spreken... alle geregeld (datum/tijd/geld).. krijg je de volgende dag (de dag van het ophalen) een telefoontje dat ze een hoger bod hebben gehad en dat je alleen voor dat x bedrag het mag komen ophalen.

Of dat je er helemaal heen bent gereden en dat het al verkocht is aan een ander.

Zelf had ik tijden geleden een box op MP staan voor 15E (een hele mooie met lade enz).
Mensen bieden 12,50 en komen dezelfde avond kijken naar de box (zaten alleen 2 kleine deukjes in aan de bovenkant, door het slaan van speelgoed.. dit stond ook met foto op MP).
Willen ze hem alleen gratis hebben anders niet. ik?????
Toen gingen ze alsnog hoger... zo van ok.. voor 5E maar niet meer... ok 7,50.
Conclusie.. ik heb de box naar de kringloopwinkel gebracht.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:10

Grr... wat ook zo irritant is: mail je naar de adverteerder met een paar vragen. Krijg je geen antwoord... ok, het is vakantietijd, misschien zijn ze weg.

Kom er nu net achter dat de advertentie verwijderd is... aso hoor, dat het te veel moeite is om even terug te sturen dat ie verkocht is ofzo. _-:(

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:14

Een boek met nieuwprijs 39,95 had ik te koop staan voor 25 euro.
Redelijke prijs dacht ik zo.
Krijg ik een mailtje of ik dat boek op wil sturen voor 17 euro inclusief... eh nee?
Later het boek kunnen verkopen voor 22,25 excl verzendkosten, dus ik ben tevreden.

Verder heb ik alleen maar goede ervaringen met Marktplaats, alleen afspreken als je toch thuis bent of op een plaats waar je toevallig toch moet zijn (bijv. station).
Werkt voor mij prima :)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:25

Ja wou laatst een zadel kopen, was redelijk goedkoop, en het zadel zag er nog gloednieuw uit.
Dus ik een afspraak maken dat ik hem op zou halen(hou niet van verzenden).
Krijg ik de volgende dag een email:
'Aangezien ik het zadel nog eens beter bekeken heb, verhoog ik de prijs met 20 euro, want hij ziet er nog heel goed uit'.

Ik over de zeik terugmailen dat dat niet de afspraak was, dat ik hier niet van gediend ben en dat ik wel verder zoek.
Zo gezegd, zo gedaan, volgende dag had ik een nieuw zadel.

Krijg ik weer een mail van die jongen:
'Ja sorry, als je hem vanavond komt ophalen krijg je hem mee voor de oude prijs'.

Hoezo, onbeschoft :(

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:40

Ik heb juist weer recent een hele goede ervaring. Gisteren nog.

Rond 19.00 een mobiele telefoon op mp gezet. Om 21.00 kreeg ik een mailtje dat iemand hem voor 10.00 euro minder van de vraagprijs hem meteen kwam halen. Prima, kom maar.

Om 21.30 was telefoon weg en had ik centjes in mijn handen.

Prima medium hoor, mp. Het zijn de mensen die het hem doen.