Barok of Engelse woonkamer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:15

Rinske schreef:
WAUW Dems, wat GAAAAAAFFF!!! Dat is nou echt HELEMAAL mijn smaak. Oh, ik word echt helemaal wild als ik zo'n prachtige inrichting zie :+: . Dat kastje op de 2e foto, schitterend! En die spulletjes daarin, echt werkelijk helemaal super gaaf. Ik hoop dat het binnenkort bij ons ook een beetje zo is, alleen dan met iets meer lichtzeegroen dan lichtblauw. Echt HEEL gaaf!
Die gordijnen op de eerste foto hebben wij ook op onze slaapkamer als ondergordijnen, kei leuk :D .

haha thanks! ik zie dat jij ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel moooie dingen maakt! Prachtig! Zelf ook helemaal gek van meubeltjes opleuken maar met fulltime baan en 5 paarden vind ik daar nooit de tijd voor...zonde, zonde, zonde!

Rinske

Re: Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:23

Dank je :D . Vooral het kastje met de ruitjes van jou vind ik echt zoooo gaaf. Met welk zoekwoord op MP heb je die gevonden :D ? Ik zal even foto's maken van mijn woonkamer.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:30

dat kastje was een oud kastje van mijn ouders. Likje verf erop, behangetje erin en klaar :D
De tv kast komt wel van mp. Kostte geloof ik 50 euro. Ook daar likje verf, behangetje en klaar :D

Maar de kringloopwinkels hebben ook erg vaak leuke dingen....soms moet je echt door donker hout heen kunnen kijken....maar er staat vaak genoeg :D maar dat wist jij volgens mij al wel.
Ik ben overigens ook gek op leuke, oude theekastjes....en queen anne tafeltjes...en en en :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:43

Mooi! :))

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:48

Bij de Kringloop staan hier in de buurt nooit echt mooie dingen, dat zijn zeldzaamheden. In Belgie vind ik nog wel eens mooie spulletjes, en inderdaad van MP :D . En natuurlijk brocante markten. Ben nu ook bezig aan een kast, wordt wit geschilderd en stukken gecraqueleerd, binnenkant wordt behangen. Vordert inmiddels redelijk :D . Wanneer die klaar is zal ik ook even foto's maken daarvan. Heb ook nog een biedermeier meidenkast staan, die wordt helemaal gecraqueleerd voor een verouderd effect. Boekje 'Decoratieve verftechnieken, antiekeffecten' van Miriam Steenbeeke is ook een aanrader als je zelf oude meubels wil opknappen. Heb dat boek van de week ook maar eens aangeschaft. Alleen toen ik het kreeg kwam ik erachter dat ik alle technieken al beheers :+ . Naja, het is een leuk naslagwerk :D .

[edit] Paar fotootjes van onze woonkamer. Niet alle hoeken, want het is echt een zooi. Zie nu dat ik ook vergeten ben de verjaardagskadootjes van de commode te halen, haha :+ .
Naja, voor het idee:
http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... 0_0993.jpg
http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... 0_0996.jpg
Deel van mijn collectie van heiligbeelden (ben niet heel gelovig maar ik vind de beelden gewoon mooi :)
http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... 0_0992.jpg

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 11:16

Ik zie hier echt mooie interieurtjes voorbij komen! Alleen zie ik van de landelijke, Engelse stijl af, de kleuren zijn me echt te licht. Daar zou ik niet tussen kunnen wonen hoor..
Dan word het voor mij toch barok, daar zijn veel donkere kleuren te vinden, maar dan moeten de kamers weer niet al te klein zijn... zucht, ik heb 100.000 ideeen en ik krijg het dan niet voor elkaar zelf wat leuks bijelkaar te krijgen! Frustrerend! :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:21

Echt geweldige dingen zie ik hier weer voorbij komen!

Ik heb vorig jaar ook een kastje opgeknapt:
[UK] [ART] Vitrinekast opgeknapt

Die gaat ook mee naar mn nieuwe huisje :D
En vanaf volgende week heb ik 3 weken vakantie, en dan ga ik eens langs de kringloop en wat meer spulletjes kopen en opknappen.
Ik wil me ook een oude piano kopen, en op dezelfde manier schilderen als het kastje hierboven :j

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:25

Phoe netjes gedaan hoor!

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:36

Mijn vriend en ik hebben op marktplaats een compleet eikenhouten set gevonden van een tafel met 6 stoelen, vitrinekast, krantenbak, twee bijzettafeltjes en een dekenbak die we gaan gebruiken als tv meubel. Voor de rest houden we het erg strak en modern, met een lichte vloer. Alle meubels staan op zolder gepropt, want in ons toekomstige huisje zijn ze druk bezig met de keuken. Zodra het staat maak ik wel fotos:)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:29

Eikenhout vind ik ook mooi :j
Al vind ik kersenhout nog wat mooier, daar hebben mn ouders een heel erg mooie kast van, zo'n beetje rood-bruin, beetje chinees uiterlijk :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:15

Oeh, wat leuk hier, inspiratie op doen...

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:56

ik heb een beetje barokke woonkamer, kan bij intresse wel even nieuwe/ betere foto maken.

Afbeelding

Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 23:04

Leuk! Doe gelijk weer nieuwe ideeen op. Muren wit, parket op de vloer, zo ziet mijn hopelijk aanstaande woonkamer eruit. Kan dus hartstikke goed, 1 grote wand met barokbehang! Ik dacht dat het dan te druk zou worden.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:05

Zolang je het maar 'breekt' met iet erover zeg maar bv bank/ tv kast kan het prima.
Woonkamer is echt mijn trots van me huis :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 23:15

Volgens mij wordt het dan toch zwart wit en grijs of antraciet. Dan komt er een zwarte bank voor zo'n barokbehangetje te staan, dat moet toch genoeg breken...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:23

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:02

Leuke interieurs zie ik hier voorbij komen. Ik ben van de landelijke stijl met RM invloeden. :) Hieronder een link met foto's; het huis is van buiten inmiddels geschilderd in antiekblauw (heel donker) en roomwit en van binnen ook al veel meer aangekleed. Zal eens nieuwe foto's maken. :)

http://fotoalbum.dds.nl/avencis/huis/512_groot.jpg

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 17:11

Ben benieuwd naar foto's van de buitenkant in de antiekblauwe kleur!

Ik vind die grijs-witte slaapkamer heel mooi, ik wil dat ook maar dan met meer zwart gecombineerd. Of met donkerpaars, daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:53

Wat een leuk topic, ik ben helemaal van de engelse en landelijke stijl. Al leent ons dertiger jaren huis zich daar niet helemaal voor.
Mijn zus is haar boerderij aan het verbouwen in de landelijke stijl, prachtig!

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:31

@Lante wat een heerlijk huisje hebben jullie daar zeg! Vooral die grijze kleur in de slaapkamer is heel mooi!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:37

Mindim, ik dacht juist (zeker na het zien van verschillende foto's hier) dat 30er jaren huisjes erg geschikt zijn voor Engelse stijl? Heb glas-in-lood voorbij zien komen, en erkers etc. Dat zie je ook heel veel in Engeland.

Ik heb een verschrikkelijk leuke Engels bank gezien op MP, maar het is helaas echt te ver weg. |(

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:41

Stijl kun je volgens mij overal toepassen waar je maar wilt. Wij wonen in een in een heel erg nieuwbouw huis (wel gewoon met punt dak gelukkig), maar het is toch erg landelijk/klassiek ingericht en de kamer-en-suite misstaat helemaal niet.

Nonce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:16

Kimberleij schreef:
ik heb een beetje barokke woonkamer, kan bij intresse wel even nieuwe/ betere foto maken.

Afbeelding

Afbeelding

Mooie kamer!!
(vooral de stoelen en behang!)
Ben op zoek naar ander huisje, zal dit topic ook even volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:20

Ik heb idd een erker :D helaas geen glas in lood ramen.

Mijn woonkamer gaat eerdaags op schop. Mijn open haard wordt gevoegd en geverfd en ook de rest moet een opknapbeurt. Ik kijk vaak in de 'landleven' voor ideetjes

Ik kijk vaak naar de bbc en dan vooral naar Escape to the Country, maar daar vind ik sommige dingen wel bizar hoor. Vloerbedekking in de badkamer en hele lange smalle kamers, daar staan dan 2 3persoonsbanken naast elkaar (ziet er niet uit) en de balken waar men niet recht onder door kan lopen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:02

Vloerbedekking hebben ze in Leiden ook, waar ze leggings en klompen dragen... :D

Ik ben zo vaak in Engeland geweest, heb daar vrienden en die wonen in van die cottages, daar ziet het er weer heel anders uit als jij net beschreef. Wel overal vloerbedekking, daar heb je gelijk in 8-)