Hoeveel vrije tijd is normaal/gemiddeld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:59

Goof schreef:
mystery1980 schreef:
denk dat ik aan 3 a 4 uurtjes per maand kom, exclusief de tijd dat ik bij mijn paard ben dan, maarja die besteed ik aan mijn paard niet aan mezelf.
Vakanties ongeveer 2 a 3 weken per jaar.

Wow, echt, dat mensen daarop overleven :o
En 't er mee doen....

Ik heb iedere dag tijd voor mezelf, vind ik toch wel een vereiste. Helaas is het er de afgelopen anderhalve week ivm werk niet van gekomen, ik word dan gillend gek.
Tijd voor mezelf is voor mij net zo belangrijk als een goede maaltijd.

Ja je leven zou toch ook niet alleen om je werk moeten draaien! Dat is niet gezond hoor. Ik vind een paard sowieso wel bij vrije tijd horen! Het is geen verplichting, nou ja meer een verplichting waar je bewust voor gekozen hebt iig!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:07

Pfoe... Ik begin mijn dag om 7 uur in de ochtend... Kindje verzorgen, badderen, aankleden, ontbijten, spullen pakken, reizen, kindje afdroppen bij het kdv, naar mijn werk crossen, 6 uur klaar, kindje weer ophalen, reizen, boodschappen halen, eten koken, kindje spelen & voorlezen, kindje naar bed brengen, hond uitlaten, stofzuigen & dweilen, snel een wasje draaien en de keuken opruimen, naar mijn paard toe/sporten, douchen en slapen rond 12 á 1 uur s'nachts.. Dat 6 dagen in de week.

Ik denk dat ik gemiddeld 1 á 2 uurtjes per week voor mezelf heb, waarin ik even alleen met mezelf bezig kan zijn of iets leuks kan ondernemen.

Vakantie? 2 weken aansluitend per jaar. De rest buffel ik gewoon door, omdat ik dan de meeste structuur behoud :D

lastig

Re: Hoeveel vrije tijd is normaal/gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:31

Ik loop 30 uur stage per week, en werk daarbij nog zo'n 10/15 uur en ga 1 dag per week naar/aan school. Dus dan hou ik nog ruim 120 uur over, en die vul ik met studie, paard, vrienden, slapen en nog 101 andere dingen. Genoeg vrije tijd dus, maar ik zorg er wel zelf voor dat ik altijd iets te doen heb, want stilzitten kan ik echt niet haha!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:33

Op dit moment heb ik zoveel vrije tijd als ik em maar kan wensen xD
heb zomervakantie examens achter de rug en werk vaak alleen in de avond dus laten we het houden op ongeveer een halve dag vrije tijd per dag ? :D

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:31

Ik snap niet waarom mensen de tijd bij hun paard niet berekenen als vrije tijd? Ik vind dat net zo goed vrije tijd. Je hebt een paard niet voor het 'moeten', maar net zo goed voor de ontspanning.

Wat valt er dan onder vrije tijd? Wanneer je met je kont op de bank zit? :D

Ik ben momenteel vrij, dus heb alle tijd van de wereld, maar ik kan eigenlijk niet stilzitten (helaas is m'n lichaam niet in staat alles te doen waarna ik verlang :D) dus zolang m'n lichaam het toelaat ben ik bezig & hou ik mezelf dagelijks bezig met 3 paarden/vrienden/huishouden/oppassen/etc.