Privézaken wel of niet op een forum bespreken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:18

Onder mijn hyves en facebook gebruik ik allebei een valse naam, dus geen werkgever die mij kan vinden. En als ze me al vinden kunnen ze nog niks zien omdat alles potdicht zit.

Verder gebruikt iedereen bokt op zijn of haar eigen manier. Ik lees verhalen die ik zelf niet zou plaatsen maar ik het veroordeel het niet. Diegene zal er wel een reden voor hebben om dat te plaatsen.

Amandavd

Re: Privézaken wel of niet op een forum bespreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:45

Er zijn ook topics waarvan ik denk hou het in godsnaam voor jezelf, en ik vind ook dat het Bokt team dat soort topics moet verwijderen i.v.m jongere kinderen op het forum. Zoals dat topic van dat ene meisje die klaarkwam tijdens het rijden, dan denk ik van, ja dat kan je beter voor jezelf houden.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:01

Sommige dingen wil je niet weten ;) Misschien zou een deel alleen toegankelijk moeten zijn voor leden, en daar weer een deel van alleen voor 18+ Al lees ik van sommige 15jarige dingen waarvan mijn oren gaan klapperen :+

Oh ik ben het ook met al het controleren op hyves ed niet eens. Prive is prive. Maar mijn manager is nou eenmaal onredelijk en in de huidige economische situatie zal ik daar voorlopig mee moeten leren leven ;)

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:03

Hmm sommige dingen vertel ik liever niet hier ivm. meelezende bekenden. :)

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:07

Belady schreef:
Hmm sommige dingen vertel ik liever niet hier ivm. meelezende bekenden. :)

Ik vind ook dat je bijzonder goed moet oppassen wat je schrijft.
Mijn baas heeft voordat ze mij aannam behoorlijk op mijn naam gegoogled. Gelukkig was het geen reden om mij niet aan te nemen maar ik wil alleen maar zeggen dat je nooit helemaal anoniem bent.
En dan kan je hier wel onder een boktnaam zitten maar als iemand je een keer bij je echte naam hebt genoemd dan is zo de link gelegd tussen je boktnaam en je echte naam.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:16

Van mij staat er niks op Bokt dat niet op de voorpagina van een krant zou mogen :D . Ik denk dat als je dat in gedachten houdt, je een hoop ellende en gezeur voor bent. In je hk voel je je idd al snel wat veiliger, maar er zijn altijd meelezers die in je nek hijgen sommigen zelfs heel erg bewust ben ik bij mezelf al achtergekomen, daar moet je je gewoon stomweg van bewust zijn. Dus nee, ik vind persoonlijk dat als je privé dingen wil bespreken, daar een heel mooie knop voor is, de pb knop. P staat niet voor niks voor Privé. Dan hebben je meelezers geen plezier, en jij kan wel je ei kwijt.

En ik ben ook zwaar allergisch voor sommige mensen die idd allerlei dingen posten, en dan piepen als niet meteen de hoera maffia erop duikt, of als er kritische vragen gesteld worden, want dat was nou net niet de bedoeling....

Die mensen moeten ook tegen zichzelf beschermd worden, want als je bv een hypochonder zou treffen, die heeft niets aan oooh en aaah, die moet naar een hulpverlener. Mensen kunnen door de enorme hoeveelheid aandacht die een topic kan krijgen daar verslaafd aan raken imho, waardoor anderen die echt oprecht aandacht vragen voor een bestaand probleem, niet meer serieus genomen worden.

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:34

ik vind dat iedereen voor zich zelf moet weten wat hij of zij op het internet zet. Maar vind dat er wel een groot verschil is wanneer dit over derde gaat. Ik vind het altijd heel bijzonder wanneer mensen het over een vriend of hun vriend hebben en hier toch wel aardig wat prive dingen over vertellen. Waarbij ik me toch echt afvraag of deze persoon dit wel weet en of die hier wel zo blij mee is.
Ik heb onlangs toch echt aardig wat prive informatie over een collega hier op bokt kunnen lezen. Als ik zo iets kan lezen kunnen ook ander dat. Vind dat nogal associaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:46

Breghje schreef:
Dus nee, ik vind persoonlijk dat als je privé dingen wil bespreken, daar een heel mooie knop voor is, de pb knop. P staat niet voor niks voor Privé.
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik dit een beetje een aparte reactie van je vind, aangezien je mij ook erg hebt gesteund en lang met mij hebt meegepraat in 'mijn' topic. :o

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:55

In het verleden wel gedaan, nu ben ik er voorzichtiger door geworden. Te vaak mijn neus gestoten en ben dus zorgvuldiger met wat ik schrijf en hoe ik dingen zeg. Ik zal geen HAW topics meer openen, noch foto's van mezelf meer plaatsen. Ik heb hele nare ervaringen met bokt wat dit betreft.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:06

Ik ben ook geschrokken hoe 'groot' bokt is (geworden) voordat je het weet is dat mens waar je zo op zat te zeuren in een topic, je nieuwe schoonzus! :oo

Of dan zet je zelf iets bewust NIET op bokt (of hyves- krabbels, ook zo'n leuke) en dan doet een ander dat wel :\

Ook ben ik vrij bewust weggegaan uit de HK van Bokt omdat je schrikt hoeveel mensen meelezen en ik heb daar niet altijd behoefte aan.

Mijn eigen paard-gerelateerde berichten plaats ik ook nooit meer :n

Maar ik kan me voorstellen dat iemand zoiets wel doet. Bokt heeft voor mij lang gevoeld als een soort 'stamkroeg' waar ik kwam.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 06:37

KoudbloedKim schreef:
Breghje schreef:
Dus nee, ik vind persoonlijk dat als je privé dingen wil bespreken, daar een heel mooie knop voor is, de pb knop. P staat niet voor niks voor Privé.
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik dit een beetje een aparte reactie van je vind, aangezien je mij ook erg hebt gesteund en lang met mij hebt meegepraat in 'mijn' topic. :o

KLopt, ik vind op jou topic alleen eerder het stukje van mijn laatste zin van toepassing, namelijk : degenen die echt oprecht aandacht vragen voor een bestaand probleem, niet meer serieus genomen worden. Mijn stukje gaat vooral over mensen die een topic openen om er eventueel materieel beter van te worden, of minder ziek zouden zijn bv als ze zich voordoen, enkel en alleen om aandacht te genereren. En mensen die oprecht een probleem aan de kaak stellen dat mij aanspreekt, kunnen ten állen tijden op mijn steun rekenen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 06:46

Het is heel dubbel.
Ik vind het aan de ene kant prima als mensen op die manier hun verhaal kwijt kunnen en steun krijgen van anderen.
Sommige dingen zou ik persoonlijk voor mij houden, maar ik kan mij goed voorstellen dat andere het juist wel op internet zetten in een topic. Juist om hetvan hun af te kunnen schrijven.

Het hangt er ook maar helemaal vanaf, waar het over gaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:56

ik ben heel open :) en inderdaad ik hou de voorpagina van de telegraaf in mijn achterhoofd :)

Soms zet ik juist dingen op bokt omdat ik weet dat er instanties meelezen :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:30

ik denk dat ik ook heel open ben.. als er echt iets ernstigs aan de hand is zou ik ook mijn verhaal op bokt zetten..

ik denk dat het een keus is voor ieder zichzelf.. je moet wel in je achterhoofd houden dat er altijd mensen meelezen waarvan je niet wil dat ze ze lezen..