Uitdrukkingen die alleen jouw familieleden/vrienden snappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:10

Effe snuifkippen :))

Oftewel, met je handjes op de rug op de markt naar de kippen staan te snuiven die in het oventje ronddraaien :')

Of vetbekken,.... is iets niets gezond eten onder het mom van '' ff lekker vetbekken'' :9

En als ik als kind vroeg wat we aten, kreeg ik standaard als antwoord: Stront met striepskes :+
Stront met sliertjes! Yum :9

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:42

Als ik vraag wat we gaan eten komt er standaard als antwoord "mondsteeksel".
Als er dan een vriendin blijft eten oid, en dat wordt vrij snel geantwoord kijken ze me vragend aan, huh wat?! :D

Cyntje

Re: Uitdrukkingen die alleen jouw familieleden/vrienden snappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:43

Ja... zou ik ook doen... wat is in godsnaam mondsteeksel???
Of bedoel je speeksel?? :=

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:46

Bij ons de term chez lu lu..
Als broerlief weer eens wat doms doet oid..
In de trant van mafkees/ idioot/ dombo.

Komt van Bert Visscher met het bordeel van zn broer: chez lu lu, hij schiet dan een paar neonletters op t dak stuk en dan blijft over he lu l.

Of als het over een domme vrouw gaat: DoDo, oftewel domme doos.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:48

Iets dat je in je mond steekt. :P

owja, als ik weer eens mijn gekke/irritante 5 minuten had (ook uitspraak opzich: "Iris heeft weer haar momentje/gekke5minuten") roept mijn vader altijd: Anders ga je even boven kijken of ik daar ook ben.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:55

als iemand een "kleinigheidje" wil vertellen, vraag ik er altijd achteraan: en wanneer komt het grote geitje?

en idd met een ongeloofwaardig verhaal: en toen werd je wakker?

m'n pa heeft altijd bijzondere(grove) opmerkingen: iemand met een dikke kont heeft een peen-en-uien reet.

een vrouw in een burka: zie daar, een pinguïn.

als m'n pa iemand ziet fietsen: volgende keer MET zadel!
(als het zadel bijna verdwijnt in het achterwerk)

als er iemand gebukt staat: waar is mijn zadel?

een vriendin als een verhaal haar verveeld: he, kijk...een grote dooie vogel.

wat eten we: hond-in-de-pot...

die maakt van een ezel een paard(die kan waanzinnig goed rijden)

uhm, ik ga nog wel eens even opletten wat wij allemaal tegen elkaar zeggen wat voor anderen apart overkomt.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:04

Oh.. zo veel;

M'n broertje zei toen ie klein was altijd "koekie" als iets lief of schattig was.... gebruiken we nu nog... (Vriendinnen kennen em inmiddels ook ;))

Gewoon voor de lol (of om idd elkaar in een grote ruimte terug te vinden); stukken script uit de film the terminator roepen (snapt verder niemand, behalve insiders.. de rest kijkt je aan met een glazige / vragende blik in de ogen) "Are you the legal guardian of John Connor?" Of: "I need your clothes, your boots and your motorcycle" met als bijbehorend antwoord; "You forgot to say please" enz.... (We kennen er best veel...)

Verbasteren van woorden; kippen worden "kips", frikadellen zijn vivaldi's, niet al te slimme acties of mensen zijn uulen (uilen) of ulekoppen, tja.... en nog wel meer.

Een bekendere zal zijn "ga even brommers kieken"...;)

Na het stappen, de volgende ochtend een vieze smaak in je mond hebben wordt: 't is net of ik een dooie vogel in mijn mond heb.

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:09

vriendin van mij zei een keer, ja de trein heeft snelheidsvertraging, hij had eerst vertraging volgens het bord, maar was er te vroeg, nu altijd als trein vertraging heeft of te vroeg is is het snelheidsvertraging XD

of als we even geen geld bij ons hebben ofzo, dan is het altijd, ja mn ouders zijn miljonair maar gunnen mij niks xD

maar niemand snapt onze lol daarom dan en wat we bedoelen en wij hebben zwaar lol..

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:13

Leuke dingen, die men zoal onderling verzint ;)

Heb er nog een paar:
*Als het teveel over babies gaat, is ons antwoord steevast: "Met pamper en al op de vuurkorf...." (inderdaad; wij houden niet zo van babies)
* Duiven op straat; kamikazi (die krengen vliegen ook altijd richting je auto ipv er van weg), overige duiven zijn vliegende ratten.
* Je zou eens moeten weten wat de reactie is op enkel het woordje "KAT!".....

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:24

Haha geweldig dit :))

Bij ons op de vraag of iets lekker is: Heurts mi ya nait (fonetisch, kan geen Gronings typen _O- Ben een Utrechter :+ )

Of: als de wind niet draait moet ik poepen ook Waarbij we zelf altijd alleen het eerste deel zeggen.

Mijn vader had ook altijd geweldige liedjes, 'Jozef in de put, Jozef in de put, hij zakt er dieper in :+
Gezegdes (hij noemt zichzelf geprogrammeerd katholiek _O- ) Heilige maria, moeder van god, geef me een nieuwe fiets want mijn ouwe is kapot :+

En zelf herhaal ik graag op de vraag wanneer je iets gaat doen 'later als ik groot ben' nu ben ik al 1.90m dus de meesten kijken me dan wat stom aan :+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:27

De afstandsbediening heet bij ons knopjesding;vruchtenhagel noemen wij muisjes en gesuikerde pinda's zijn papanootjes.
Verder heb ik de tik dat ik onder vrienden en familie veel rol met mijn ogen als in, tssssss idioot hihi

@annepanne Heurts mie ja nait

Wij hebben hier zowiezo veel noordelijke uitdrukkingen(joh)
Op het werk ook een aantal leuke....en doorrrrr,wát een vette party, wherever you go always de deur dichtdoen, je kunt ook te vér gaan

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 02:04

Mijn oma (als ze wat laat valen oid): "Goedzoooo mongooltje!" :=
M'n broertje begroet me altijd met: "Hey ei!" Vroeger was mijn naam altijd "Layladebayladekoekedokkedayla" als m'n broertje ontzettend boos op me was :))
En m'n vader als ie het ergens niet mee eens is: "Ja, ga lekker een uurtje op m'n puntje zuigen!" _O-

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 02:57

Als je iets niet goed hebt gehoord en vraagt wat iemand zei op een beetje domme manier: "Of je er ook een hebt, ken je jojo-en"

En mijn vader vertelde ooit over een man die land verkocht vlakbij de zee. Dat bleek dan later land te zijn dat een stuk strand was en dus tijdens vloed onder water stond.Oplichting dus.
Dus bij ons is dan ook de uitspraak "En als je dát gelooft heb ik nog land voor je te koop... vlakbij de zee :+ "

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:00

O ik weet er ook nog 2! Vriend en ik hebben iets dat gaat in de richting van: Is it done, Yuri? En dan zegt de ander: No, it has only begun. Nja 't is niet grappig maar wel iets wat alleen wij snappen :P

Met m'n ouders en zusje heb ik nog wel een grappige trouwens := M'n oma laat nogal veel scheten, als ze opstaat, dan komt 't van 't zitten zegt ze dan. Dus als iemand van ons een scheet laat: O sorry, dat kwam van 't zitten :j
Een keer stond oma in de deuropening onze kat te roepen: Dooooortje! Wat gepaard ging met een flinke scheet. Je snapt wel dat wij nu helemaal dubbel liggen als iemand in huis heel hard Doortje roept :P

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:11

knurk!

heeft mijn broertje verzonne toen hij heel klein was, en nu zeggen we het steeds tegen iemand die ... ja hoe zeg je dat? 't is niet echt heel goed uit te leggen wie nou wel een knurk is en wie niet :+

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 09:32

Haha ik zie weer een paar hele mooie :))

Ik bedenk er nog één van mijn nicht en haar man.
Als ze elkaar aan de telefoon hadden en ze willen weten waar ze ander was. Dan was t altijd: "Hallo met mij, ik ben op Schiphol waar ben jij"

Waar ze ook waren dus. Kijken mensen erg vreemd op :')

En er was ook een standaard antwoord maar die weet ik even die meer.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:09

hahaha, ik heb ook heel veel dingen zo.. :))
vooral met een vriend en vriendin(die samen een stelletje zijn), maar dan met allebei andere dingen.. :')
met haar bijvoorbeeld "schokkend!", was een keer dat we heel dom gesprek zaten te voeren over iets, ging nergens over en we hebben niks benoemd en alleen maar ja en nee gezegd, en toen zeiden we allebei tegelijk schokkend _O-

en zo zijn er nog veel meer dingen, haha!

ook nog "Naar Bob Marley gaan" :+
Die vriend vertelde aan de telefoon aan haar dat ie binnekort naar een concert ging.. mocht ze raden van wie, het is een bob zei die. dus ze zegt bob marley? maar die is allang dood.
hij zit dus in het buitenland voor een aantal maanden, en nou hebben we het dus steeds over "naar bob marley gaan",net zo iets als de pijp uit, het hoekje om, oftewel dood gaan.. :))

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:27

Hahaha erg leuk topic. Ik heb er ook 1.

Als ik wederhelft vraag wat hij wil eten is bijna het standaard antwoord "Piep met Piep". Toen hier een keer visite was en dat kwam, hebben ze hem toch wel heel even aangekeken _O-
Piep met piep is overigens Kip met Rijst :D :+

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:29

als mijn vriendin en ik boos op iemand zijn zeggen we altijd ''als ik 1 kogel had he''

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:31

Nog een paar:

Binnen familie
- zet de draaiwaai even aan (ventilator)
- Kijk een tikmerel! (specht)

Binnnen vriendenkring
- Mooie dokter!

Die laatste mogen jullie zelf verzinnen wat het betekend, iig niet dat de dokter knap is!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:35

Als ik vroeger thuis vroeg wat we gingen eten kregen we 2 antwoorden.
Haneneieren met priktoten, of boksbonen met korenten..

(Belgische moeder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:38

Wij zeggen altijd als het slecht weer is; Heb jij dit weer soms besteld?
Snappen ook veel mensen niet als ik het buiten thuis om zeg haha :').

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:39

Wat wij hier ook nog eens regelmatig gebruiken zijn de uitdrukkingen van Borat, die zijn echt geweldig!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:51

mijn moeder zegt altijd als het eten lekker is, en daardoor iedereen stil is: "als katjes muizen, mauwen ze niet". Dan kijken mensen haar ook aan of ze chinees praat...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:07

Als ik aan mn vader vraag wat we eten krijg ik standaard als antwoord "Hussen met je neus ertussen". :+
En vroeger toen ik klein was wilde ik nooit kip eten omdat ik helemaal weg was van kippen en kuikentjes dus dat vond ik zielig :'). Maar als er wel kipfilet oid op het menu stond, zei mn moeder altijd "Dit is geen kip, maar vlees" als ik erom vroeg.. en toen at ik het wel. :') En dat gaat nu 18 jaar later nog steeds zo en niemand die het begrijpt behalve mn moeder en ik. :)) Zo lustte ik ook ABSOLUUT geen broccoli, behalve als er 'broc-olie' overheen zat (gewoon dat vocht wat overblijft haha) toen vond ik het heerlijk. :Y)