lenen van (schoon)ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: lenen van (schoon)ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:59

lenen kost geld, dus je kunt beter eerst sparen en dan uitgeven in mijn ogen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:59

Arabesk schreef:
hypotheek is het enige wat in mijn ogen te doen is. Maar lenen of je hypotheek ophogen om een verbouwing te betalen is in mijn ogen risicovol. De kans is groot dat je met een restschuld blijft zitten als je je huis verkoopt, omdat je de verbouwing er nooit uithaalt.

Verbouwen? Eerst sparen :j

Nou dat hangt helemaal van je verbouwing af. Kan genoeg voorbeelden dat het huis juist meer waard wordt door een verbouwing. Daarbij kan je al overwaarde hebben, waardoor je ookal safe zit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:00

Ik heb genoeg mensen de bietenbrug op zien gaan met overwaardes verbouwingen etc

De banken zeggen dat het kan, maar eigenlijk kan het niet. Zeker nu niet. Als een verbouwing 10.000 euro kost, mag je blij zijn als je huis daardoor 5000 euro meer waard wordt!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:10

Arabesk schreef:
Ik heb genoeg mensen de bietenbrug op zien gaan met overwaardes verbouwingen etc

De banken zeggen dat het kan, maar eigenlijk kan het niet. Zeker nu niet. Als een verbouwing 10.000 euro kost, mag je blij zijn als je huis daardoor 5000 euro meer waard wordt!

De banken die er geld aan moeten verdienen...tja. Daarbij zijn ze nu ook voorzichtiger.
Nogmaals hangt het puur van de verbouwing af of het huis meer waard wordt en natuurlijk ook in hoeverre je zelf vanalles goed kan in een verbouwing. Loonwerkers zijn nu eenmaal erg duur :j

Maar goed hier gaat het niet over! :n

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:20

Kijk even op http://www.familie-bank.nl Hier staan ook voor- en nadelen op. Tevens wordt uitgelegd hoe het in z'n werk gaat.

Het kan voor beide partijen interessant zijn om onderling te lenen. Voor de belastingdienst iets minder ...
Contract zou ik wel opstellen (hoeft niet bij de notaris)
Ik heb je pb gestuurd.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 14:33

Arabesk schreef:
hypotheek is het enige wat in mijn ogen te doen is. Maar lenen of je hypotheek ophogen om een verbouwing te betalen is in mijn ogen risicovol. De kans is groot dat je met een restschuld blijft zitten als je je huis verkoopt, omdat je de verbouwing er nooit uithaalt.

Dit klopt niet wat je zegt. Wij lenen veel minder dat dat het aan meerwaarde krijgt. ook is het in ionze eerste hypotheek meegenomen dat we eventueel nog gaan bijlenen voor een verbouwing.

Wij doen trouwens alles zelf dus daar besparen we al op.
even in het kort wat er gaat gebeuren/ al gebeurd is
* bijkeuken en garage eraf
* aanbouw waarin badkamer en bijkeuken komen
* alle kozijnen worden vervangen door kunstofkozijnen + dat het nu dubbelglas wordt
* schuifpui eruit, 2 ramen en openslaande deeuren erin
* tussenwand tussen keuken en kamer
* boven een inloopkast waar de badkamer zat
* nieuwe cv ketel en nieuwe kachels
* nieuwe wanden, nieuw plafond
volgens mij vergeet ik ook nog wel wat dingen maar dit zijn wel de grote lijnen
oja en het electrisch wordt allemaal vervangen
Laatst bijgewerkt door magriet op 11-06-10 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:35

magriet schreef:
Arabesk schreef:

Dit klopt niet wat je zegt. Wij lenen veel minder dat dat het aan meerwaarde krijgt. ook is het in ionze eerste hypotheek meegenomen dat we eventueel nog gaan bijlenen voor een verbouwing

Je laat je rijk rekenen door de bank.... ze zeggen wel dat het een meerwaarde heeft, maar ik moet nog maar zien of dat zo is als jij straks je huis wil verkopen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 14:38

Ik laat me helemaalniet rijk rekenen door de bank. |Ten tweede wil ik het huis helemaal niet gaan verkopen

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:57

Persoonlijk zou ik geen geld lenen van ouders/schoonouders. Kan nog flinke ruzie over komen als je schoonvader bijvoorbeeld vind dat je het niet snel genoeg afbetaald...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:26

BSensation schreef:
Persoonlijk zou ik geen geld lenen van ouders/schoonouders. Kan nog flinke ruzie over komen als je schoonvader bijvoorbeeld vind dat je het niet snel genoeg afbetaald...

Hoe kan dat nou als je van te voren bespreekt en vast legt hoeveel en wanneer je betaald?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:29

Arabesk schreef:
Je laat je rijk rekenen door de bank.... ze zeggen wel dat het een meerwaarde heeft, maar ik moet nog maar zien of dat zo is als jij straks je huis wil verkopen.

Nou das lekker vriendelijk. :?
Ongelooflijk dat je het niet wil accepteren dat er ook genoeg gevallen zijn waarbij het wel loont :roll:

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 11:43

maakt me niet uit. Ik luister er wel naar maar in dit geval weet ik zeker dat de waarde van het huis veel hoger wordt, ook al heb ik nu al overwaarde op mijn huis