Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Arabesk schreef:hypotheek is het enige wat in mijn ogen te doen is. Maar lenen of je hypotheek ophogen om een verbouwing te betalen is in mijn ogen risicovol. De kans is groot dat je met een restschuld blijft zitten als je je huis verkoopt, omdat je de verbouwing er nooit uithaalt.
Verbouwen? Eerst sparen
Arabesk schreef:Ik heb genoeg mensen de bietenbrug op zien gaan met overwaardes verbouwingen etc
De banken zeggen dat het kan, maar eigenlijk kan het niet. Zeker nu niet. Als een verbouwing 10.000 euro kost, mag je blij zijn als je huis daardoor 5000 euro meer waard wordt!
Arabesk schreef:hypotheek is het enige wat in mijn ogen te doen is. Maar lenen of je hypotheek ophogen om een verbouwing te betalen is in mijn ogen risicovol. De kans is groot dat je met een restschuld blijft zitten als je je huis verkoopt, omdat je de verbouwing er nooit uithaalt.
Verbouwen? Eerst sparen
magriet schreef:Arabesk schreef:hypotheek is het enige wat in mijn ogen te doen is. Maar lenen of je hypotheek ophogen om een verbouwing te betalen is in mijn ogen risicovol. De kans is groot dat je met een restschuld blijft zitten als je je huis verkoopt, omdat je de verbouwing er nooit uithaalt.
Verbouwen? Eerst sparen
Dit klopt niet wat je zegt. Wij lenen veel minder dat dat het aan meerwaarde krijgt. ook is het in ionze eerste hypotheek meegenomen dat we eventueel nog gaan bijlenen voor een verbouwing
Arabesk schreef:Je laat je rijk rekenen door de bank.... ze zeggen wel dat het een meerwaarde heeft, maar ik moet nog maar zien of dat zo is als jij straks je huis wil verkopen.