Smart dwarsparkeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Re: Smart dwarsparkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:51

wat een zeik buren. Vind hem zo wel netjes staan, geen hond die er last van heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:53

__Esther__ schreef:
Ja ik vind van wel. Ik hou er immers ook rekening mee als ik mijn auto inparkeer. Ik vind het zelf bloed irritand als ik via de andere kant in moet stappen omdat ik anders er niet in kom, of er wel in kom maar alleen door mijn deur in die van haar/hem te gooien. Bij file parkeren kun je vaak niet anders, maar dan kun je immers wel in/uit stappen.

Sommige parkeerplaatsen zijn heel krap bemeten. Mensen die netjes binnen de strepen parkeren, zijn die dan ook asociaal bezig of is degene die de parkeerplaats heeft aangelegd in jouw ogen niet goed bezig geweest?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:55

Degene die de parkeerplaatsen heeft aangelegd is niet goed bezig geweest nee, en daarnaast over het algemeen worden de parkeerplaatsen vrij redelijk aangelegd. Met uitzondering van de steden waar een parkeerprobleem is. Maar ik neem aan dat jij het dus niet erg vind om een pit in je deur van een ander te hebben? De parkeerplaats was immers klein :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:58

Ik heb de nodige pitten al in mijn auto gehad, van mensen die me hebben aangereden en zonder briefje achter de ruitenwisser zijn doorgereden. Als ik me om ieder pitje druk zou maken, loop ik kans op een hartverknettering, dus doe ik dat niet.

Mijn auto is inmiddels 10 jaar oud, lak ziet er niet uit, hij ligt vol met paardenspullen, ik krijg de vlas niet meer uit het tapijt...dus ik kan me er bij deze auto niet meer druk om maken nee.
En ik vraag me af waar jij woont...:D

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:01

In een woonwijk waar je gerust kunt inparkeren zonder dat je moeite hoeft te doen met in-en uitstappen :D Gelukkige ik ;)

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:13

Hahahaha, Juul, ik las de topictitel en ik dacht, zou maar zo een topic van jou kunnen zijn :=
Ik vind dat je er netjes bij staat hoor :j Is toch al iets heel anders dan mensen met die hun
auto schots en scheef in twee vakken parkeren. En bij jou zijn er inderdaad niet eens 'vakken' :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:11

Vlekje123 schreef:
Sorry maar ik vind het gewoon asociaal. Van mij mogen ze het lekker aanpakken.

Waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:18

Juliettek schreef:
Hij steekt dus wel ietttss uit, vergeleken de rest, maar staat niet buiten het vak. Er morgen ook vrachtwagens parkeren van 2,50 breed dus een smart ook, aldus de agent.

Ben echt benieuwd wat er uit de vergadering komt, haha! Voor meer mensen handig om te weten merk ik! Zodra ik wat hoor post ik het!

Over het uitsteken, gaan ze dan ook al die mensen bekeuren die niet kunnen inparkeren dus half buiten het vak uitsteken? :')
Nee zou het bizar vinden als jij daar een bekeuring voor zou krijgen ben benieuwd!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:20

Hopelijk niet dan zou ik veel boetes binnenkrijgen :=
Ook al doe ik mijn best, parkeerskills zijn hopeloos :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:10

knollentuin schreef:
Vlekje123 schreef:
Sorry maar ik vind het gewoon asociaal. Van mij mogen ze het lekker aanpakken.

ik snap dus echt werkelijk niet wat je hier asociaal aan kan vinden,auto,s op de stoep of strak tegen mijn bumper of half voor mijn eigen uitrit zodat ik er met auto niet meer uitkan om kinderen van school te halen :( ,dubbelparkeren,parkeren zonder invalidekaart op invalide plek dat is asociaal,maar dit? nee hoor ze staan niet in de weg maar creeeren extra ruimt lijkt mij ;)

Waarschijnlijk heeft knollentuin heel veel moete met parkeren en irriteert het diegene dat ie niet 'makkelijk' uit het vak kan rijden! :o

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:12

KBTP.. wat is dát nou weer voor een opmerking. Het gaat hier over het dwarsparkeren van Smarts en niet hoe de parkeerskills van (niet-Smart) bestuurders zouden kunnen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:13

KBTP just my thought's....;)

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:14

Volgens mij zijn file parkeerplekken geen 2,50m want dan zou ik een probleem hebben met mijn auto aangezien deze een wielbasis heeft van 2,70, hellaas beschik ik over een aso auto en zou dan snel een bekeuring hebben met parkeerplaatsen van 2,50m. Maar merk wel dat mensen aso parkeren, heb meestasl moeite om een parkeerplek te vinden waar ik tussen pas omdat de meeste mensen ruimte willen hebben om hun deur te open en ik dus een stuk verder moet. Hopelijk komt er snel een andere auto bij. Hoef ik niet meer te zoeken, mijn vriend gaat dan in deze auto rijden en die kan op een prive plaats voor zijn werk parkeren. Maar snap dat mensen gaan bellen dat je zo parkeert, ik zou het ook zo hebben gedaan met zo'n klein autotje. En volgens mij mag het ik zie het zo vaak met die 40 km autotjes. Maar ben benieuwd wat de agent hierover zegt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:18

maaikedd schreef:
Maar merk wel dat mensen aso parkeren, heb meestasl moeite om een parkeerplek te vinden waar ik tussen pas omdat de meeste mensen ruimte willen hebben om hun deur te open en ik dus een stuk verder moet.

Hmm. Je zou ook kunnen concluderen dat je een auto hebt die gewoon meer ruimte eist dan nu voorhanden is. Ik vind dat sommige mensen aso parkeren, maar de meesten weten hier in de stad hun auto aardig in beperkte plekjes te wurmen - en ik vind het vooral irritant als auto's zo breed zijn dat ze ook een deel van de beschikbare ruimte van de buren opeisen. Of je iets 'aso' vindt of niet hangt vooral van je uitgangspunt af...

Een 40-km-auto is geen auto :) Dus daar gelden andere regels voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:19

KBTP schreef:
Waarschijnlijk heeft knollentuin heel veel moete met parkeren en irriteert het diegene dat ie niet 'makkelijk' uit het vak kan rijden! :o

Eh volgens mij verdedigt knollentuin de smartparkeerders net. :? Lezen is ook een vak :+
Lekker dat je dan meteen over haar parkeerkunsten gaat oordelen. :+

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:26

Ik zie er totaal het probleem niet van! Zolang je inderdaad niet uitsteekt ;) En je gebruikt zo NIET het gehele vak dus andere auto's kunnen zelfs makkelijker eruit rijden :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:37

Ayasha schreef:
KBTP schreef:

Eh volgens mij verdedigt knollentuin de smartparkeerders net. :? Lezen is ook een vak :+
Lekker dat je dan meteen over haar parkeerkunsten gaat oordelen. :+

dankjewel! ik snap deze opmerking ook niet echt,ik zal wel blond zijn ook }>
En ik kan natuurlijk niet tegen kbtp dr jarenlange rijervaring op... :D
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 29-05-10 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:44

Tuurlijk mag dat! Waarom zouden die Smarts anders zo klein zijn?! Die dingen zijn daar op gemaakt (toch? hihi)! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:55

knollentuin schreef:
dankjewel! ik snap deze opmerking ook niet echt,ik zal wel blond zijn ook }>
En ik kan natuurlijk niet tegen kbtp dr jarenlange rijervaring op... :D

Gezien haar leeftijd vrees ik dat ze niet al te veel ervaring zal hebben. :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:58

zowel in lezen als autorijden :P maar weer on topic: van mij mogen alle smarts dus dwars. en ik vind dat niet asociaal. en ik vind het kort door de bocht als je dat asociaal vind. punt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:00

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:05

TS, heb je inmiddels al bericht gehad of het mag of niet? :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:47

Lekker die buuf laten gaarkoken met d'r uitzichtsprobleem. Jouw auto staat legaal lekker dwars en niemand die er iets aan kan doen!

Enne meiden: met modder gooien naar anderen over hun parkeer- en rijgedrag is nogal kinderachtig, vind je niet? Je kent elkaar nieteens ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:17

Het is juist onwijs sociaal om je Smart dwars te parkeren. Ik parkeer mijn Smartje altijd helemaal vooraan aan het fileparkeervak, gewoon hoe het hoort en ik heb al een paar keer meegemaakt dat er een auto zo goed als ín mijn smart stond, ik kon geen kant meer op. En aangezien een Smart zo ongeveer even lang als hij breed is, was het voor mij en voor de automeneer voordeliger geweest om mijn smart dwars te hebben geparkeerd. :j

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:20

Hier zie ik dat ook vaak bij me werk. Den Haag, is wel grappig en wel toegestaan zolang het binnen de lijnen is.