Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:17

faye schreef:
Die wind gaat niet waaien, als de PVV in het kabinet komt dan is het binnen een jaar weer gevallen.

Dat weet ik nog niet...Wilders zal toch moeten indammen...anders wordt het niks, en ik denk dat hij slim genoeg is om dat ook te zien...

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:18

Vul voor de grap eens alle drie deze stemwijzers in:

welkepartijpastbijmij.nl
stemwijzer.nl
kieskompas.nl

Krijg je dan 3 x hetzelfde? Ze stellen alle drie andere vragen. Bij mij kwam er dan ook 3 x iets anders uit. Kortom: om echt te weten wat je wil gaan stemmen zul je toch de verkiezingsprogramma's moeten doorspitten.

Ik hoor en lees ook hier en daar dat kieswijzers onbetrouwbaar zijn omdat de partijen zelf de antwoorden moeten aanleveren.

Pff ik weet het niet meer hoor. :D
Laatst bijgewerkt door d_amersfoort op 28-05-10 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:18

Adil18 schreef:
Morgalyen schreef:
Wat apart dat er zoveel mensen pvv gaan stemmen! Ik dacht echt dat ik gek was hun programma goed te vinden :+
Niet per sé dat ageren tegen de islam, maar ik ben heel er voor verbetering van zorg en strafrecht.

:j

Ik ben het hier ook mee eens. :) Zorg MOET beter.. Mijn opa werd in het ziekenhuis zo slecht behandeld, gedrogeerd omdat hij anders wel eens lastig kón worden.. Mijn opa was mijn opa niet meer..

Daar word ik woest en verdrietig van! Darnaast word zorg slechter en duurder. Ik ben benieuwd hoe Geertje dit aan gaat pakken, van mij krijgt hij de kans..

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:19

Michelle__ schreef:
Ik ben nog net geen 18, dus mag nog niet stemmen. Als ik dat wel had gemogen was het voor mij VVD geworden. :j

Sabine schreef:
Wilde eigenlijk op D66 stemmen maar ik ben het totaal niet eens met hun ideeën over studenten (o.a. dat de studiebeurs sowieso een lening zou moeten worden, dit zou inhouden dat ik nu niet kon studeren als ik net zou beginnen onder het nieuwe kabinet). Heb het programma van de Partij voor de Dieren eens goed doorgelezen en daar kan ik me goed in vinden. Denk dus dat het PvdD wordt.

Waarom zou je dan niet kunnen studeren? Ik weet dat heel veel studenten het niet eens zijn met het omzetten naar een lening, maar een goede vooropleiding zorgt er wél voor dat je later betere kansen hebt op de arbeidsmarkt. Als je dus door te studeren later een hoger inkomen krijgt, is het toch niet erg om daarvoor te betalen?

De studie die ik doe is helaas geen voorbode voor een goed salaris ;) Ik hoop natuurlijk wel een goede baan met dito salaris te vinden maar de kans is erg klein. Er is zelfs een grote mogelijkheid dat ik nooit kan doen waar ik voor gestudeerd heb omdat er steeds meer hoger opgeleide kunstcritici/managers/kenners/theoretici komen. Dat is het risico van doen wat je leuk vindt. Het zou dus voor mij echt behoorlijk lastig zijn als ik met een (nog hogere) studieschuld zou moeten beginnen met het zoeken van een baan.
Het is zeker niet erg om ervoor te betalen als je verzekerd bent van een baan. In de kunstwereld liggen ze echter niet voor het oprapen, veel mensen die mijn studie gedaan hebben doen vrijwillig of slecht betaald een aantal uur in de week wat ze echt leuk vinden en moeten voor het levensonderhoud een "bij"baan hebben waar ze niet voor hebben geleerd.

Kan me voorstellen dat er mensen zijn die de PvdD helemaal niks vinden, ik was er eerst ook vrij sceptisch over. Ik stel voor om hun verkiezingsprogramma eens goed door te lezen, het zijn echt niet zulke softies als dat ze lijken ;)

Specials

Adil18 schreef:
PVV.....Niet zozeer ivm met het immigrantenbeleid. Ik vind wel dat hier wat moet gebeuren, maar niet altijd zo extreem...

Maar alle andere punten als een socialer NL, verbeteren van politie, onderwijs en verpleging, punten wat betreft beleid met dieren, niet aan de AOW komen etc. etc. Dat zijn punten die me erg aanspreken...!

:j.
Ik ga ook PVV stemmen..
Je heb het mooi gezegt Adil.
Ik vind dat het tijd word om dingen hier eens te veranderen, Tuurlijk hoeft hij het allemaal niet zo extreem te zeggen , Maar ik veel dingen kan ik me prima vinden.
Mensen zitten altijd af te geven op Geert, Maar die man heeft zoveel meer punten dan alleen zeuren over buitelanders.
Hij heeft hele goede punten op zijn programma.

Imago01

faye schreef:
Die wind gaat niet waaien, als de PVV in het kabinet komt dan is het binnen een jaar weer gevallen.

Haha dat geldt in mijn ogen ook voor alle andere partijen... ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:20

Imago01 schreef:
faye schreef:

Tjha, Daar maken ze sowieso een sport van de laatste tijd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:20

De PVV is geen partij, de PVV is Wilders. En godzijdank verliest hij weer zetels in de peilingen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:21

Goh stemwijzer is wel zeer voorspelbaar.

De 3 partijen waar ik tussen twijfel is dus ook mijn top 3.
PVV op 1, maar verschil met ToN en VVD is niet veel.

Denk dat t toch VVD of PVV word. Ben bang dat mn stem verloren gaat bij Rita.

Boycoten met een blanco stem zou ook niet eens zo'n gek idee zijn.

Nijn

Ik ga PvDA of GroenLinks stemmen :)
Overigens tot deze conclusie gekomen door partijprogramma's door te spitten, aan al die stemkiesdingen hecht ik niet zoveel waarde :)

Niet stemmen omdat je het niet op ieder punt eens bent, tja, begin dan je eigen partij zou ik zeggen, alleen dat is dat mogelijk ;)
Laatst bijgewerkt door Nijn op 28-05-10 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Specials schreef:
Adil18 schreef:
PVV.....Niet zozeer ivm met het immigrantenbeleid. Ik vind wel dat hier wat moet gebeuren, maar niet altijd zo extreem...

Maar alle andere punten als een socialer NL, verbeteren van politie, onderwijs en verpleging, punten wat betreft beleid met dieren, niet aan de AOW komen etc. etc. Dat zijn punten die me erg aanspreken...!

:j.
Ik ga ook PVV stemmen..
Je heb het mooi gezegt Adil.
Ik vind dat het tijd word om dingen hier eens te veranderen, Tuurlijk hoeft hij het allemaal niet zo extreem te zeggen , Maar ik veel dingen kan ik me prima vinden.
Mensen zitten altijd af te geven op Geert, Maar die man heeft zoveel meer punten dan alleen zeuren over buitelanders.
Hij heeft hele goede punten op zijn programma.

Inderdaad, het is jammer dat mensen dat niet zien...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:22

MamboBeach schreef:
Maar eh, als ik mag... :o
Van huis uit... Huhm, eh dat vind ik ook altijd zo raar. Je stemt dan toch op datgene wat je zelf het beste lijkt?

Ik heb het gedachtegoed van mijn ouders meegkregen en helaas is dat niet veranderd en denk ik er nog steeds hetzelfde over ;-)

Ik stem dus wat mijzelf het beste uitkomt en het meeste bevalt :Y)

lovelynutia

VVD, komt op 2 in stemwijzer en op 1 in stemtracker, ik heb verschillende programma's doorgenomen en VVD is de partij waarmee ik het vaak wel eens ben.

Tallie1979

Imago01 schreef:
faye schreef:

Sterker nog, ik wil het wel eens zien of het zo is.. :) Ik denk namelijk dat Geert op een paar lompe uitspraken na een bijzonder slim mens is en heus wel weet dat hij zich af en toe in moet dammen.. Als de rest van het kabinet dan ook zijn lange tenen nog intrekt, denk ik dat het best wel eens zou kunnen lukken :)

crazycactus

Ik twijfel enorm, de stemwijzer kwam uit op SP, maar ik vind het programma van D66 ook erg goed.. Ik dub nog ff door.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:23

faye schreef:
De PVV is geen partij, de PVV is Wilders. En godzijdank verliest hij weer zetels in de peilingen.

Nou ja, niet alleen hoor...Misschien even op http://www.pvv.nl kijken? :P

(Ik snap wel wat je bedoelt, maar vind het altijd zo raar als mensen van een eenmans-partij praten....)

MamboBeach

listiglistje schreef:
MamboBeach schreef:
Maar eh, als ik mag... :o
Van huis uit... Huhm, eh dat vind ik ook altijd zo raar. Je stemt dan toch op datgene wat je zelf het beste lijkt?

Ik heb het gedachtegoed van mijn ouders meegkregen en helaas is dat niet veranderd en denk ik er nog steeds hetzelfde over ;-)

Ik stem dus wat mijzelf het beste uitkomt en het meeste bevalt :Y)

Oke prima :) het was zomaar een vraag. :j

Specials

faye schreef:

In dit hele topic heb je wel 2 keer iets geplaatst, Beide negatief over de PVV..
Zou je misschien een nuttige inbreng kunnen geven en BV vertellen wat jij dan wel gaat stemmen, Of wat dr in jou ogen zo slecht is aan Wilders?
En zoniet, Kan je wel gewoon respect vol reageren en ieder zn mening respecteren en niet meteen de grond in trappen..
Niet iedereen stemt het zelfde hoor..

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:25

Ik zie in Geert Wilders toch echt voornamelijk een grote schreeuwerd. Ik vermoed dat hij niet waar gaat (kan) maken wat hij 'belooft''
Mijn stem krijgt hij in ieder geval niet.
Wie mijn stem wel krijgt daar ben ik nog niet uit.

MamboBeach

Adil18 schreef:
faye schreef:

Nou ja, niet alleen hoor...Misschien even op http://www.pvv.nl kijken? :P

(Ik snap wel wat je bedoelt, maar vind het altijd zo raar als mensen van een eenmans-partij praten....)

Je hebt het mooi verwoord hoor Adil! :j Juist die andere punten trekken mij ook erg aan. Maar cru is hij af en toe wel. :D

Ik zat gisteren eens naar hem te kijken en wellicht dat hij met een ander kapsel nog een leuke vent zou zijn. _O-

Tallie1979

faye schreef:

Nog 1,5 week te gaan, in de tussentijd kan hij nog meer verliezen, of juist veel erbij "winnen".. En we zullen het allemaal pas écht weten op 9 juni :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:27

Wat ik me afvraag is wat er gaat gebeuren als Wilders in het kabinet komt, en dan bedoel ik puur van buiten af, vanuit andere landen :)
Ik denk zelf dat het niet veel positiefs zal brengen :)

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:27

shera schreef:
Ik zie in Geert Wilders toch echt voornamelijk een grote schreeuwerd. Ik vermoed dat hij niet waar gaat (kan) maken wat hij 'belooft''

Welke partij maakt nou serieus wel al zijn beloftes waar?? Ze zeggen dingen om kiezers te trekken.

Tallie1979

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:28

Den Haag zit vol met leugenaars. De een liegt alleen nét iets beter dan de ander :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:29

Apoc schreef:
shera schreef:

Welke partij maakt nou serieus wel al zijn beloftes waar?? Ze zeggen dingen om kiezers te trekken.

Nou idd! Nu doen ze allemaal aardig en straks zijn het weer stugge krengen. :j