Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BibicheB schreef:jameyskatje, weet je misschien een site of boek waar islamitische verhalen in staan? Ik bedoel inspirerende verhalen die iets zeggen over de normen en waarden van het geloof..
Ik weet bijvoorbeeld dat over het delen een gigantisch mooi verhaal bestaat over een reiziger die aanklopt bij een hele arme boer. De boer zijn enige en zeer kostbare bezit is zijn paard. De reiziger is op doorreis en vraagt of hij bij de boer mag overnachten, de boer slacht zijn kostbare paard om eten op tafel de kunnen zetten. De volgende dag vertelt de reiziger de werkelijke reden van zijn komst, hij heeft verhalen gehoord over het buitengewoon goede paard van de boer en zou het graag voor veel geld willen kopen...
(de islam zegt dat je reizigers (en mensen in het algemeen) altijd moet helpen en je moet delen wat je hebt)
Ik zou het ontzettend leuk vinden om meer van deze inspirerende verhalen te horen of lezen...
jameyskatje schreef:voor mijn ouders/familie was het inderdaad niet makkelijk. mijn vader gelooft niets mijn moeder is wel een beetje zweverig haha. maar ook hun mening was gevormd door de media en zijn beeldvorming. iedere ouder heeft een bepaald toekomstbeeld voor zijn/haar kind, het is moeilijk als je die ineens 'in duigen ziet vallen' (want zo zagen hun dat op dat moment) ze dachten dat ik nu onderdrukt zou gaan worden, geen baan meer kon vinden, mezelf zou afsluiten van de maatschappij, in een zwart gewaad zou gaan lopen, gepest zou gaan worden, niets meer zou kunnen bereiken etc etc. ze waren voornamelijk bang dat ze hun eigen dochter niet meer zouden herkennen.. haar kwijt te raken.
groetjes!
BibicheB schreef:jameyskatje en hollando; een trip naar Marrakech hoeft echt maar heel weinig te kosten.. Wij hadden het volgende geregeld;
vlucht incl taxes, 5 nachten hotel met ontbijt, excursies in de stad, een excursie naar Essaouira (badplaats op 3 uur rijden) en een excursie naar de Ourika vallei (1 uur rijden), voor een totaal prijs van 220 euro p.p.
Dat is best interessant toch?
Alet74 schreef:Zelf hoor ik niet bij een geloof. al denk ik wel dat er meer tussen hemel en aarde moet zijn omdat het anders zo zinloos is.
Ik ben niet zo van 'georganiseerd geloven' (religie), daar komt vaak gedoe van. Iets wat ik niet begrijp omdat de essentie vaak hetzelfde is, en men gaat zeuren om de punten en komma's (bij wijze van spreken).
W.b. Moslims en familie, geldt dat ook voor schoonfamilie? ik heb nl. een moslimzwager die in de 10 jaar dat hij familie is, slechts 1 keer op mijn verjaardag is geweest...;)
Moontje1991 schreef:jameyskatje schreef:voor mijn ouders/familie was het inderdaad niet makkelijk. mijn vader gelooft niets mijn moeder is wel een beetje zweverig haha. maar ook hun mening was gevormd door de media en zijn beeldvorming. iedere ouder heeft een bepaald toekomstbeeld voor zijn/haar kind, het is moeilijk als je die ineens 'in duigen ziet vallen' (want zo zagen hun dat op dat moment) ze dachten dat ik nu onderdrukt zou gaan worden, geen baan meer kon vinden, mezelf zou afsluiten van de maatschappij, in een zwart gewaad zou gaan lopen, gepest zou gaan worden, niets meer zou kunnen bereiken etc etc. ze waren voornamelijk bang dat ze hun eigen dochter niet meer zouden herkennen.. haar kwijt te raken.
groetjes!
Even een stukje eruit gehaald.
Is dat dan niet zo? nee
Loop je niet de hele dag in een zwart gewaad en doe je de hele dag niet niks? nee. als ik de deur uit ga zorg ik dat ik netjes bedekt ben, geen strakke kleding en een hoofddoek, verder gewoon westerse kleding, ik hou van netjes en zakelijk. was het maar zo, dat ik de hele dag niets hoefte te doen. ik ben een bezige bij. van de islam mag ik werken en studeren, dit doe ik beide. van de islam mag ik sporten dus dat doe ik ook. ik heb vriendinnen ga regelmatig uit (niet naar clubs, maar naar cabaret, lezingen, markten of andere leuke dingen), ik ga lekker paardrijden etc. ben eigenlijk weinig thuis, bijna altijd onderweg of bezig
Heb je nog een paard mogen aanraken na je bekering? absoluut, paarden zijn bijzondere dieren in de islam. het is zelfs aangeraden om vrouwen te leren paardrijden. de islam heeft me mijn paard beter leren begrijpen en waarderen. zie profiel, raak mijn paard toch gewoon aan? sterker nog, mijn ouders hebben zelfs een hond thuis, deze aai ik ook gewoon. ze moet me alleen niet kwijlen op mijn kleding want dan kan ik niet meer bidden in die kleding. maar gelukkig hebben we geen kwijlhond haha
Heb je nog gewinkeld of gezwommen of op vakantie geweest en daar gewandelt of gefietst? winkelen?, ben elke maand blud haha, ben nog steeds een vrouw hoor. wel ga ik anders met mijn geld om. minder verspillend, koop veel voor anderen, ben minder gierig, koop ook mooie dingen voor mezelf maar daarintegen zorg ik ook dat ik geld geef aan goede doelen. gezwommen, ja ik een privézwembad en vrouwenavonden verder niet. maar dat wil ik ook niet meer. tenminste, ik wil wel zwemmen maar niet gemengd. ik ben daar juist blij mee, voor mij is dit juist een vorm van vrijheid, zo voel ik dat. vakantie, waarom niet? ik hou van reizen! ga er zovaak mogelijk even tussenuit. wandelen doe ik ook regelmatig, lekker naar het strand of naar de bossen of even een blokje om. net zoals joggen en fietsen. hallo, fietsen, dat kan je toch niet missen. dat is allemaal toegestaan in de islam hoor. het is zelfs aangeraden om aan lichaamsbeweging te doen
Wordt je dan niet geslagen als je iets doet wat een mannelijke moslim niet zint? nee
Enz Enz Enz? nee nee nee![]()
Niet onvriendelijk bedoelt hoor maar ik kan me niet voorstellen dat iemand er zelf voor kiest of ik moet een totaal verkeerd beeld hebben van de islam.
Daphna schreef:hihihi, stuur maar door die bestanden hoor!! Eventueel kunnen de geïnteresseerden mij een pbtje sturen met hen email, dan stuur ik ze allemaal door
Bokt meeting in de moskee, is weer eens wat anders maar daar ben ik zeker voor!! Overigens, ik ben dus al moslim, maar zal officieel begin juni, in de poldermoskee sjahada gaan doen. Een officiele bekering dus. Oprecht geïnteresseerden nodig ik bij dezen uit erbij te zijn. Ik ben wel een verlegen persoon, dus laten het er alsjeblieft niet te veel worden