Salsa schreef:Wij hebben ook een redelijk schuld. Wij hebben onze studieschulden en wat we rood stonden op de bank samengebracht in een doorlopend krediet (achteraf niet de beste keuze geweest maar hebben we op advies van een financieel adviseur gedaan) Tevens heb ik mijn rijbewijs daar deels van gefinancierd. Deze moest ik namelijk hebben i.v.m. de branche waar ik in werk.
Wij zijn begonnen met ongeveer € 15.000 en wij lossen € 350 in de maand af waar al € 75 gaat naar de rente.
Wij hadden helaas geen keuze tijdens onze studie (geen ouders die dit konden opvangen) Ik zou altijd proberen om het voor mijn kinderen in de toekomst anders te doen. Ik haat schulden en zou ook nooit iets op rekening kopen (wehkamp enz) of rood willen staan op de bank.
Wel hebben wij een creditcard voor noodgevallen die wij hooguit één keer paar jaar hoeven te gebruiken. Deze hebben wij zo ingesteld dat het bedrag wat wij van de creditcard zouden gebruiken automatisch de volgende maand van onze gezamelijke rekening wordt afgeschreven.
wow 75 euro rente.. zo zie je maar
Ik heb een eigen huis, werk full time, heb 2 paarden 1 pony, 2 auto's.
Maar geen schulden