Nou vooruit dan maar hier ook de mijne

En als ik geluk heb word het over een tijdje kwijtgescholden info hoezo via pb ...
Maar het lijkt me bv heel erg m over de 5000 ofzo schuld te hebben jemig kzou er niet lekker van slapen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Salsa schreef:Wij hebben ook een redelijk schuld. Wij hebben onze studieschulden en wat we rood stonden op de bank samengebracht in een doorlopend krediet (achteraf niet de beste keuze geweest maar hebben we op advies van een financieel adviseur gedaan) Tevens heb ik mijn rijbewijs daar deels van gefinancierd. Deze moest ik namelijk hebben i.v.m. de branche waar ik in werk.
Wij zijn begonnen met ongeveer € 15.000 en wij lossen € 350 in de maand af waar al € 75 gaat naar de rente.
Wij hadden helaas geen keuze tijdens onze studie (geen ouders die dit konden opvangen) Ik zou altijd proberen om het voor mijn kinderen in de toekomst anders te doen. Ik haat schulden en zou ook nooit iets op rekening kopen (wehkamp enz) of rood willen staan op de bank.
Wel hebben wij een creditcard voor noodgevallen die wij hooguit één keer paar jaar hoeven te gebruiken. Deze hebben wij zo ingesteld dat het bedrag wat wij van de creditcard zouden gebruiken automatisch de volgende maand van onze gezamelijke rekening wordt afgeschreven.
xDramaQueen schreef:ik ben ook schuldvrij, ik studeer, loop fulltime stage en werk daarnaast nog zo'n 25 uur extra bij. ik kan niet rood staan (ik draai dus idd weken van 55 tm 65 uur per week)
Ik krijg helaas erg weinig stufi, ik ga straks samenwonen met mijn broer maar mijn broer zal t grootste deel van de huur betalen
ik betaal alles zelf, ook mijn boeken en schoolgeld, ik ga daarom elke zomervakantie heel erg hard aan het werk, daarna kan ik alles in één keer betalen en ben ik daar de rest van het jaar vanaf
Yell schreef:Salsa schreef:Wij hebben ook een redelijk schuld. Wij hebben onze studieschulden en wat we rood stonden op de bank samengebracht in een doorlopend krediet (achteraf niet de beste keuze geweest maar hebben we op advies van een financieel adviseur gedaan) Tevens heb ik mijn rijbewijs daar deels van gefinancierd. Deze moest ik namelijk hebben i.v.m. de branche waar ik in werk.
Wij zijn begonnen met ongeveer € 15.000 en wij lossen € 350 in de maand af waar al € 75 gaat naar de rente.
Wij hadden helaas geen keuze tijdens onze studie (geen ouders die dit konden opvangen) Ik zou altijd proberen om het voor mijn kinderen in de toekomst anders te doen. Ik haat schulden en zou ook nooit iets op rekening kopen (wehkamp enz) of rood willen staan op de bank.
Wel hebben wij een creditcard voor noodgevallen die wij hooguit één keer paar jaar hoeven te gebruiken. Deze hebben wij zo ingesteld dat het bedrag wat wij van de creditcard zouden gebruiken automatisch de volgende maand van onze gezamelijke rekening wordt afgeschreven.
wow 75 euro rente.. zo zie je maar
Ik heb een eigen huis, werk full time, heb 2 paarden 1 pony, 2 auto's.
Maar geen schulden
xDramaQueen schreef:het is niet makkelijk nee maar het went echt
t is dat ik vandaag vrij ben van stage, maar normaal ga ik vanuit me stage (begint ochtend vroeg) naar mijn schoonmaak baantje, en vanuit mijn schoonmaak baantje naar mijn horeca baantje tot de nacht, nu scheelt het wel dat ik het onwijs naar mijn zin heb bij het laatste baantje, dat helpt altijd wel
dorientjuh schreef:Krips schreef:Ik heb ook helemaal geen schulden. Misschien zal ik ooit in de toekomst lenen bij de IB-groep. Maar dat vind ik ook niet echt tellen eigenlijkTenzij het echt enooorrrmmm is natuurlijk.
Ik vind lenen bij de IBG zeker wel vallen onder schulden. Maakt imo niet uit bij welke instantie je leent.