Rock schreef:Ik geloof niet in God zoals de meeste Christenen/Katholieken/Moslims dat doen. Ook geloof ik niet dat Jezus de zoon is van God, dat Maria een maagd was, dat de aarde in 7 dagen is geschapen, etc.
Wat ik wel geloof is dat er veel waarheid te vinden is in de Bijbel, als je de verhalen maar niet te letterlijk neemt. Het is een beetje als sprookjes voor mij. In de verhalen zit vaak een hele leerzame les!
Ik geloof wel dat er 'meer' is. Ik voel energieën, maar ik zou dat niet 'God' willen noemen. Ik geloof in de kracht en goedheid van de mens. Vanuit zichzelf, omdat hij/zij zelf een beter mens wil zijn.
In mijn ogen is het 'goed mens zijn omdat je dat waardevol vindt' eigenlijk nog krachtiger dan 'goed mens zijn omdat God het zo wil'.
De duivel vind ik gewoon een teken dat mensen hun eigen verantwoordelijkheden niet nemen. "De duivel heeft het gedaan/hem verleid/etc" is wel érg makkelijk. We hebben een eigen wil, of die nu door God is gegeven of niet... dan is het dus ook eigen keuze om goede daden te verrichten, die macht hebben we namelijk allemaal.
Iemand kan goed zijn, iemand kan slecht zijn, maar in mijn ogen is iemand nooit 100% van alles. Hitler was een vreselijke man, maar hij zorgde goed voor zijn hond.
In elk wit zit zwart, in elk zwart zit wit... Zonder licht geen duisternis, zonder duisternis geen licht... Yin en Yang
Ik geloof niet in God maar wel in de god en de godin. Het mannelijke en vrouwelijke in alles, die elkaar in evenwicht houden. Wederom, Yin en Yang
Goed omschreven! Sluit ik me wel bij aan