ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:31

blue_kim schreef:
@Ayasha, ja die ENE zeldzame... nou zo zeldzaam zijn ze niet hoor, de zeldzame zijn juist degene die eraan verslaafd zijn....

maar goed het gaat niet over het nou wel of niet verslavend of vies is... ts is wil weten wat ze ermee moet. en dat herhaal ik nogmaals, in de ts situatie waarin vriendlief alleen mar stoned en lusteloos en ongeintresseerd is, mag ze hem zeker verzoeken om te minderen/stoppen. niet alleen omdat dit voor zijn gezondheid niet goed is, maar dit is ook funest voor de relatie, als er nooit eens wat anders gedaan wordt dan bankhangen...

Kijk dan nog maar een keer goed rond zonder een brilletje meis. Zo zeldzaam zijn de verslaafden echnie. :) Ik snap best dat je jezelf en je vrienden verdedigd, dat niet iedereen verslaafd raakt, maar zeggen dat de verslaving zeldzaam is, is onzin.

kohtje

Re: ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:22

http://www.chris.nl/index.php?pagina_id=4747
even wat info voordat we maar wat zeggen.
Persoonlijk zou ik als ik ts was die gozer eruit gooien.
Laat mij maar bekrompen denken volgens vele maar ik vind het troep en begrijp niet dat zo vele het normaal vinden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:28

mijn man rookt een joint of 6 per dag :) Hij heeft een supergoede baan, heel veel verantwoordelijkheidsgevoel, hobbies waar hij heel druk mee is........ en is een waardevolle aanwinst voor Sanne en mij door zijn persoonlijkheid.

Nou moet ik zeggen dat zijn cannabisgebruik wel medisch is omdat hij als klein kind in een hele korte tijd heel veel gegroeid is, en zijn spieren dat na al die jaren nog niet verwerkt hebben dus hij heel veel last heeft van krampen. En dan bedoel ik niet een krampje hier of daar......... maar echt gillend uit bed stappen in de nacht om je benen te strekken. De cannabis houd de boel wat meer ontspannen :)

en ik moet eerlijk zeggen dat zijn "gebruik" op geen enkele manier een nadelig invloed heeft op ons gezinsleven :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:30

Maar dat is medisch. Vind dat toch een ander verhaal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:33

de werking is hetzelfde hoor :) :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:45

Ja maar hij neemt het met een rede.
Ik neem niet elke dag 6 paracetamol omdat ik dan zo lekker ontspannen wordt als ik geen paracetamol nodig heb.
Om te ontspannen hoef ik niet in te nemen,op een feestje hoef ik geen alcohol om het leuk te hebben.
Sorry maar ik begrijp niet waarom er op feesten partydrug wordt genomen om het leuk te hebben. En wat dacht je van comazuipen. Het is toch ongelovelijk!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:54

na 20 jaar is hij ook gewoon verslaafd hoor :) :)

de oorzaak ligt daar........... maar in de reguliere geneeskunde kan hij ook gewoon een pilletje halen :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:57

Persoonlijk zou ik voor het pilletje gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:01

mijn huishouden beinvloed het niet :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:16

Misschien heel hard.. Maar jij weet niet sinds gister dat hij blowt lijkt mij? dat weet je waarschijnlijk al véel langer? Als jij geen zin hebt in dit gedrag moet je duidelijke grenzen stellen. Anders houdt het nooit op..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:20

KiWiKo schreef:

Dat zijn keuzes die je maakt ;) Ik zou persoonlijk niet zo snel een vent willen die zóveel blowt. Ben ook fel op hard drugs tegen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:28

Daisies schreef:
KiWiKo schreef:

Dat zijn keuzes die je maakt ;) Ik zou persoonlijk niet zo snel een vent willen die zóveel blowt. Ben ook fel op hard drugs tegen.

De man van kiwiko doet het om medische reden hoor, dus waarschijnlijk als hij dit niet nodig had gehad dan had hij er ook niet naar gegrepen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:30

KiWiKo schreef:
en ik moet eerlijk zeggen dat zijn "gebruik" op geen enkele manier een nadelig invloed heeft op ons gezinsleven :)

en daar zit het grote verschil he
als er gerookt word om eem mediche reden zou ik dat niet erg vinden
mits de intresse in mij (zoals hier nu de TS) zou blijven dan zeg ik oke

maar op zo een manier dat het hem geen hol intreseert en hij er schijnbaar niet tegenkan als ik dat zo lees
want er is meer desintresse dan intresse in de TS dan zou ik zeggen

schop die waardeloze vent je hut uit
want de TS gaat hier gebukt onderdoor en dat is nergens voor nodig om jezelf zo voor aap te laten zetten
door je eigen vriend die geen hol met je onderneemt.

:+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:31

De man/vriend van Kiwiko kan er medicijnen tegen gebruiken begreep ik, dus zou hij NU wel kunnen stoppen lijkt mij..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:32

ik ben trouwens niet tegen drugs of zo
nou ja ook niet ervoor
want ik heb de zooi zelf ook gerookt enz enz

maar ik weet wel hoe het je leven en dat van je partner kan beinvloeden als je er niet tegen kan of niet ermee kan omgaan.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:32

onley schreef:
KiWiKo schreef:

en daar zit het grote verschil he
als er gerookt word om eem mediche reden zou ik dat niet erg vinden
mits de intresse in mij (zoals hier nu de TS) zou blijven dan zeg ik oke

maar op zo een manier dat het hem geen hol intreseert en hij er schijnbaar niet tegenkan als ik dat zo lees
want er is meer desintresse dan intresse in de TS dan zou ik zeggen

schop die waardeloze vent je hut uit
want de TS gaat hier gebukt onderdoor en dat is nergens voor nodig om jezelf zo voor aap te laten zetten
door je eigen vriend die geen hol met je onderneemt.

:+

_/-\o_ Dit kan ik alleen maar beamen

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:34

Mijn vriend blowt ook en dan ook 2 of 3 per dag... ben er na 5 jaar aangewend en heb mij er bij neer gelegd... hij word er niet slechter van tegen mij!! soms wel het geld maarja het is zijn geld moet het zelf weten.. kwam er na een jaar achter toen vond ik het totaal niet leuk.. en dwong hem te stoppen.. maar dat hielp niks hij is verslaafd. nu is hij erzelf achter dat hij toch eens moet stoppen en mindert nu heel wat.. hij moet zelf willen stoppen wil die dat niet dan heeft het geen zin..

ik zelf vind het soms wel irritant als die stoned thuis komt en een normaal gesprek er niet in zit maar het zijz o.. hij blijft even lief en hou net zo veel van hem!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:38

Daisies schreef:
De man/vriend van Kiwiko kan er medicijnen tegen gebruiken begreep ik, dus zou hij NU wel kunnen stoppen lijkt mij..

klopt maar dit is een goedkoper alternatief, en hij doet het nu al een jaar of 20 en hij doet het er goed op :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:48

Mijn vriend houdt er dezelfde hobby op na, en daar heb ik geen problemen mee.
Tuurlijk kost het een heleboel geld.. Maar daar heeft jouw vriend wel gelijk in: het in zijn geld.

Ik bekijk het zo: het is inderdaad mijn vriend zijn geld. En ik heb ook mijn paard, en da's mijn geld. Zolang hij mee voor de kosten kan blijven opdraaien (huur, elektriciteit,..), maakt het mij ook geen ene moer uit. Hij doet niet anders, als hij wel of niet blowt, anders zou ik er misschien wél een probleem mee hebben. Maar hij is gewoon altijd zichzelf, met of zonder dat blowen.

Mijn vriend gaat ook niet snel mee naar stal. Toen we net samen waren, ging hij af en toe eens mee, maar hij vind er gewoon niks aan. Hij zal van de zomer nog wel eens mee gaan, dan is het ook niet zo koud meer. Maar zeg nou zelf, zou jij mee gaan naar de voetbalwedstrijden van je vriend als voetbal je absoluut niet boeit en je je echt dood verveeld? Tuurlijk niet. Eens een keertje, maar uiteindelijk zou jij ook zeggen, have fun maar ik doe wat anders. Tuurlijk is er een verschil tussen blowen en voetbal. Maar hij blowde al toen jullie net begonnen, en tja, daar moet je dan maar mee leven, denk ik.. Anders had je er in het begin al wat over moeten zeggen..

Ok ja, hij was gestopt. En terug begonnen. En ja, blowen en paardrijden is niet hetzelfde. Maar als dat is wat hij graag doet, en hij kan het bekostigen, en doet daardoor niet banketstaaf tegen jou.. En als je daar echt niet mee kunt leven, zul je toch een keuze moeten maken, denk ik.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:52

Joolien schreef:
Ik zou hier heel duidelijk in zijn. De manier waarop hij blowt is niet alleen nadelig voor de kosten maar ook voor zijn gezondheid en vooral voor zijn geheugen.
Ik zou hem voor het blok zetten. Ik weet niet hoe, maar ik zou echt voet bij stuk houden en hij dwingen hiermee te stoppen.

Dat zijn vrienden het ook doen en dat die vriendinnen er geen moeite mee hebben zal jou een zorg wezen!

Paardrijden is ook nadelig voor de kosten, wij beweren allemaal van niet want wij hebben het er graag voor over, maar iemand die geen band heeft met paarden, vind het allemaal geldverspilling.

Hem voor het blok zetten vind ik niet correct. Zijn hobby is misschien niet een van de beste, maar dat is dan zijn keuze. Roken is ook niet gezond, je dwingt je partner toch niet om te stoppen? Dat VRAAG je.. En als het antwoord nee is, moet je maar een keuze maken.

Je neemt iemand voor wie hij/zij is, en als je daar een heleboel dingen aan wilt/moet veranderen voor hij/zij in jou ogen 'perfect' is, dan scheelt er wat, lijkt me..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:53

Medicijnen zijn ook niet alles.
Voor mij vriend is het dit of anti-drepresie (weet niet welke soort) met bijwerkingen die ik liever ook niet heb en hij helemaal niet. Hij heeft eerder aan deze medicijnen gezeten. En zijn gevoel werd compleet uit gezet. Niks maar dan ook niks kon hem meer schelen. Stel er werd voor zijn ogen op dat moment een kind in de auto gesleurd deed het hem niks door die medicijnen. Hij was alleen maar duf, stuf en geen energie,.
Heb ik liever dat hij af en toe blowtje opsteekt als het hem teveel word, dan is ie alleen in zijn hoofd kalmer maar kan nog wel met een serieus gesprek voeren. Hij kan nog gewoon alle dingen doen en heeft nog gevoel en interesse in anderen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:54

Ayasha schreef:
blue_kim schreef:
@Ayasha, ja die ENE zeldzame... nou zo zeldzaam zijn ze niet hoor, de zeldzame zijn juist degene die eraan verslaafd zijn....

maar goed het gaat niet over het nou wel of niet verslavend of vies is... ts is wil weten wat ze ermee moet. en dat herhaal ik nogmaals, in de ts situatie waarin vriendlief alleen mar stoned en lusteloos en ongeintresseerd is, mag ze hem zeker verzoeken om te minderen/stoppen. niet alleen omdat dit voor zijn gezondheid niet goed is, maar dit is ook funest voor de relatie, als er nooit eens wat anders gedaan wordt dan bankhangen...

Kijk dan nog maar een keer goed rond zonder een brilletje meis. Zo zeldzaam zijn de verslaafden echnie. :) Ik snap best dat je jezelf en je vrienden verdedigd, dat niet iedereen verslaafd raakt, maar zeggen dat de verslaving zeldzaam is, is onzin.

Cannabis is lichamelijk niet verslavend hoor. Zit allemaal in het hoofdje.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:15

ikdoemaarwat schreef:
een man proberen te veranderen is hopeloos dus laat dat iig maar achterwege in het plaatje ;)

mee eens.. :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:16

Is blowen verslavend?
Veel jongeren denken dat blowen niet verslavend is. Het is niet lichamelijke verslavend, je wordt dus niet ziek als je stopt, zoals bij harddrugs (heroine) of alcoholverslaving. Maar je kunt wel zo'n groot verlangen krijgen naar de kick van blowen, dat je niet meer kunt stoppen. Dan ben je dus verslaafd want je geest kan niet zonder. Dit is geestelijke verslaving. Verslaving is het gevolg van een verkeerde keuze.
Dus toch verslavend.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:26

oke ik moet eerst even iets zeggen wat zeeerr off-topic is:
Hoezo blowt hij in vredesnaam?? ..
Ik snap dat echt niet hoor.. Het hele drugs gebeuren snap ik niet..
Ik vind het gewoon allemaal watjes...
Als ik jou was had ik hem al op de éérste date een klap in zijn gezicht gegeven gevraagd waar hij mee bezig was, en weg gelopen..

En ja ik heb het zelf ook geprobeerd in het mom van: wat moet er toch zooo speciaal aan zijn.. maar ik vind het gewoon wegrennen voor de ''echte'' wereld ..
oftewel laf gedrag om sommige dingen niet te doen.. Maar mensen dit dit gebruiken om hun dagelijkse pijn te verlichten omdat het anders niet meer te verdragen is, vind ik wat anders. Maar gebruiken voor je ''lol'' .. No wayyy..

Nou weer on-topic: ..
klinkt heel hard maar: Je hebt hem genomen zoals hij is... Je wist het al op de éérste date. En mannen kun je niet veranderen. Die van mij kan ik ook niet veranderen. Het is geven en nemen in een relatie. En als het je nou al begint te irriteren en jij je eigen er niet altijd overheen kan zetten.. Ben ik bang dat deze relatie niet voor eeuwig is ..
Ga goed bij je eigen na of je dit voor altijd wilt. En ook waneer er een kleine bij is. Want hij kan het wel zeggen dat hij stopt. Maar ofdat hij het ook doet is een tweede ... Hou er rekening mee dat hij dit gewoon blijft doen..