Wat ben jij lief dan zeg, Als mijn kind ooit tegen mij zou liegen over een feesje komt ze tot ze het huis uit gaat de deur niet uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie1979 schreef:DinoBanani schreef:Bij ons is het op koninginnedag altijd heel gezellig, met als hoogtepunt de nacht van oranje. Dit jaar komt er een Feigling After Ski Party, en daar wil ik natuurlijk wél heen! Helaas zijn mn ouders best streng en doen ze hier nogal moeilijk over.. Ze willen niet dat ik er naartoe ga, dus moet ik een supergoeie smoes verzinnen die na te checken is.. Alleen, ik ben daar helemaal niet goed in.. Dus boktmensen: wat zouden jullie doen?
Niet liegen.. Je bent 17 en officieel niet eens oud genoeg voor alcohol..
Als mijn dochter van 17 tegen me zou liegen, daarnaast naar een feest zou gaan waar drank geschonken word, zou ze de eerstkomende 6 maanden huisarrest krijgen..
Specials schreef:Ik zou gewoon even met je moeder of vader gaan praten , De gene met wie je het makkelijkst praat..
Gewoon uitleggen waarom je dr graag heen wilt, Wees eerlijk misschien hebben ze daar juist begrip voor en mag het niet dan gewoon braaf naar huis, Als jij laat merken dat je te vertrouwen bent heb je kans dat je volgende keer wel mag.
Ga niet onderhandelen zodra hun een tijd noemen neem dr gewoon genoegen mee hoe moeilijk het ook is , Dit heeft bij mij heeel erg geholpen..
Pradaatje schreef:Anthea schreef:Ja vast wel, ik vind het niet normaal dat ze als 17 jarige niet eens naar dat 'feestje' (of wat het dan ook is) mag.
En daar ben ik het met je over eens. Toen ik 17 was had ik ook al geen tijd meer. Maargoed, die ouders hebben het wel gezegd, wat zijn dan de conseqenties als ze wel gaat. Ik zelf zou het niet doen, zou ik veel te scheiterig zijn dat mn ouders erachter komen. Maargoed, ieder zijn ding.
Marian0557 schreef:Nou hier een moeder dan even.
Maar mijn dochter heeft ook al heel vaak uitgehaalt. Ik ga ergens slapen.
Tot ze een keer zo dronken was dat ze zo ongeveer een ongeluk veroorzaakt had. Tja, moest ze maar eerlijk zijn. Ben daar nogal heel nugter in.
Maar sinds die tijd wil ik altijd weten waaar ze slaapt, of ze die avond nog de deur uitgaan daar of thuis. En hoelaat ze terug is.
Tegenwoordig sms ik haar dan. Of ze dan liegt of ze weer terug is is haar verandwoordelijkheid. Ze is dan wel 18, loslaten doe je ze niet. Doe ik wel als ze het huis uit is
En eerlijk is eerlijk, laatst kwam ze naar me toe, en zei ze: 'Ma, ik vind het fijn dat je dat nog steeds doet. Ze kwamen er gister namelijk achter dat een vriendin van iemand uit hun groepje in de grapjes van een loverboy getrapt was....
Marian0557 schreef:Nou hier een moeder dan even.
Maar mijn dochter heeft ook al heel vaak uitgehaalt. Ik ga ergens slapen.
Tot ze een keer zo dronken was dat ze zo ongeveer een ongeluk veroorzaakt had. Tja, moest ze maar eerlijk zijn. Ben daar nogal heel nugter in.
Maar sinds die tijd wil ik altijd weten waaar ze slaapt, of ze die avond nog de deur uitgaan daar of thuis. En hoelaat ze terug is.
Tegenwoordig sms ik haar dan. Of ze dan liegt of ze weer terug is is haar verandwoordelijkheid. Ze is dan wel 18, loslaten doe je ze niet. Doe ik wel als ze het huis uit is
En eerlijk is eerlijk, laatst kwam ze naar me toe, en zei ze: 'Ma, ik vind het fijn dat je dat nog steeds doet. Ze kwamen er gister namelijk achter dat een vriendin van iemand uit hun groepje in de grapjes van een loverboy getrapt was....
Blue_Eyes schreef:Errrg opvallend dat al die tieners hier denken dat pa en ma daar nooit achter komen of zoiets niet weten. De meeste 'ouderen' weten wel beter, dat zie je hier duidelijk...![]()
Anyway. TS, ik zou er echt niet over gaan lopen liegen. Je ouders hebben misschien wel een heel goede reden om je niet te laten gaan, is dat al eens in je opgekomen?
Specials schreef:Ik ben nu 20, En woon samen en mijn moeder doet het zelfs nog steeds..
Moet je werken , Hoe ga je naar huis, Ga je stappen , Met je vriendinnen of met je vriend..
En ik vind het ook stiekem fijn hoor, Je weet dat dr iemand zich over je ontvermt (?) en zich zorgen maakt en zorgen maken om iemand houd in dat iemand om je geeft en dat is altijd een fijn gevoel.
Misschien dat sommige meiden dat eerder door hebben dan andere, Maar op een dag kom je dr achter dat het alleen fijn is geweest dat je ouders zich zo "bemoeien" met je leven.
Tallie: Flugel is ook 16 jaar, Sterkere dank zoals bacardi , wiskey , wodka e.d. is 18 jaar..
21 is geloof in amerika (?) , Wij moeten alleen tot 21 jaar legitimatie vragen omdat zoveel jongeren dr ineens zoveel ouder uit zien door make-up enzo..
Tallie1979 schreef:Dat dikgedrukte is zóóó waar!!Ik ben mijn ouders nog steeds dankbaar voor de wijze waarop mijn zusje en ik zijn opgevoed. ( Kleine zus overigens ook, ook al was ze vroeger een draakje
)
Ik wist niet dat Flugel onder de minder sterke dranken viel, mede omdat er wodka inzit volgens mij.. En met een stuk of 20 van die dingen in je kraag denk ik dat je ook een aardig dellerium kan zuipen
DinoBanani schreef:Mijn vrienden brengen me echt weer thuis! Ik ken mijn eigen vrienden en dat zijn niet 'zomaar een paar vrienden', nee dat zijn vrienden waar ik altijd mee uitga en ik weet dat ik van ze op aankan.
Wat er wel kan gebeuren is:
- ouders bellen verpleegtehuis om te vragen of ik die nacht dienst heb (alleen sta ik niet in het systeem omdat ik stagaire ben)
- heel erg dronken thuis komen en wartaal uitslaan zodat ze kunnen merken dat ik gedronken heb (ik ga om 4 uur even slapen en om 7 uur naar huis zodat ik wat opgenuchterd ben)
- bekenden zien me en vertellen dit aan mn ouders door (laat ze maar komen met harde bewijzen)
- ouders gaan daar zelf kijken (er loopt meer dan 1000 man in die feesttent)
_danieke_ schreef:tuurlijk is het niet verantwoordelijk, en het is ook fout, maar je mag ook een keer niet braaf zijn, en zelf de wereld onderzoeken. mijn ouders zeggen ook, we kunnen niet altijd de hand boven je hoofd houden