smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:45

Tallie: 6 maanden ?!
Wat ben jij lief dan zeg, Als mijn kind ooit tegen mij zou liegen over een feesje komt ze tot ze het huis uit gaat de deur niet uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:46

Tallie1979 schreef:
DinoBanani schreef:
Bij ons is het op koninginnedag altijd heel gezellig, met als hoogtepunt de nacht van oranje. Dit jaar komt er een Feigling After Ski Party, en daar wil ik natuurlijk wél heen! Helaas zijn mn ouders best streng en doen ze hier nogal moeilijk over.. Ze willen niet dat ik er naartoe ga, dus moet ik een supergoeie smoes verzinnen die na te checken is.. Alleen, ik ben daar helemaal niet goed in.. Dus boktmensen: wat zouden jullie doen?

Niet liegen.. Je bent 17 en officieel niet eens oud genoeg voor alcohol..

Als mijn dochter van 17 tegen me zou liegen, daarnaast naar een feest zou gaan waar drank geschonken word, zou ze de eerstkomende 6 maanden huisarrest krijgen..

Ik ben 16 en mag gewoon alcohol halen hoor ;) alleen geen sterke drank..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:07

Specials schreef:
Ik zou gewoon even met je moeder of vader gaan praten , De gene met wie je het makkelijkst praat..
Gewoon uitleggen waarom je dr graag heen wilt, Wees eerlijk misschien hebben ze daar juist begrip voor en mag het niet dan gewoon braaf naar huis, Als jij laat merken dat je te vertrouwen bent heb je kans dat je volgende keer wel mag.

Ga niet onderhandelen zodra hun een tijd noemen neem dr gewoon genoegen mee hoe moeilijk het ook is , Dit heeft bij mij heeel erg geholpen..

Mee eens! |:D Dit is altijd mijn onderhandelingstechniek geweest en heeft altijd gewerkt bij mij thuis :D

Mijn zusje was echter altijd aan het gillen, krijsen, met de deuren aan het gooien en loog tegen mijn ouders, die kreeg dus lang niet zo veel gedaan als ik :D

Oh en ik zie dat je vanaf 16 jaar alcohol mag, volgens mij valt flugel echter onder de sterke dranken en die zijn dacht ik vanaf 21 pas :P

Marian0557

Re: smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:13

Nou hier een moeder dan even.
Maar mijn dochter heeft ook al heel vaak uitgehaalt. Ik ga ergens slapen.
Tot ze een keer zo dronken was dat ze zo ongeveer een ongeluk veroorzaakt had. Tja, moest ze maar eerlijk zijn. Ben daar nogal heel nugter in.
Maar sinds die tijd wil ik altijd weten waaar ze slaapt, of ze die avond nog de deur uitgaan daar of thuis. En hoelaat ze terug is.
Tegenwoordig sms ik haar dan. Of ze dan liegt of ze weer terug is is haar verandwoordelijkheid. Ze is dan wel 18, loslaten doe je ze niet. Doe ik wel als ze het huis uit is :+

En eerlijk is eerlijk, laatst kwam ze naar me toe, en zei ze: 'Ma, ik vind het fijn dat je dat nog steeds doet. Ze kwamen er gister namelijk achter dat een vriendin van iemand uit hun groepje in de grapjes van een loverboy getrapt was....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:16

Ik ben ook oud & wijs genoeg om zelf te beslissen waar ik heen ga en tot hoe laat. Maar mijn ouders vragen er altijd naar en ik zeg altijd hoe of wat. Ik vertel altijd waar ik heen ga (welke plaats) en of ik thuis slaap of niet (zo niet, bij wie dan wel) en hoe laat ik thuis ben (meestal 'geen idee', 'het wordt laat' of 'blijf niet al te lang weg') en heel belangrijk met wie!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:16

Ik heb/doe ook redelijk veel dingen die god verboden heeft, maar vertel het mijn ouders gewoon, ik zal nooit liegen als iemand mij een directe vraag stelt, dus ook niet tegen mijn ouders.
Tot nu toe hebben ze dat altijd kunnen waarderen en zijn ze ( ondanks hun kennis wat ik doe ) redelijk losjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:18

Pradaatje schreef:
Anthea schreef:
Ja vast wel, ik vind het niet normaal dat ze als 17 jarige niet eens naar dat 'feestje' (of wat het dan ook is :P ) mag.

En daar ben ik het met je over eens. Toen ik 17 was had ik ook al geen tijd meer. Maargoed, die ouders hebben het wel gezegd, wat zijn dan de conseqenties als ze wel gaat. Ik zelf zou het niet doen, zou ik veel te scheiterig zijn dat mn ouders erachter komen. Maargoed, ieder zijn ding.

Ik ben 19 en heb nu nog een uiterste tijd van thuis zijn :')

Moet daarbij zeggen, ik ga nooit uit O:)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:19

Marian0557 schreef:
Tot ze een keer zo dronken was dat ze zo ongeveer een ongeluk veroorzaakt had. Tja, moest ze maar eerlijk zijn. Ben daar nogal heel nugter in.
Maar sinds die tijd wil ik altijd weten waaar ze slaapt, of ze die avond nog de deur uitgaan daar of thuis. En hoelaat ze terug is.
Tegenwoordig sms ik haar dan. Of ze dan liegt of ze weer terug is is haar verandwoordelijkheid. Ze is dan wel 18, loslaten doe je ze niet. Doe ik wel als ze het huis uit is :+

En eerlijk is eerlijk, laatst kwam ze naar me toe, en zei ze: 'Ma, ik vind het fijn dat je dat nog steeds doet. Ze kwamen er gister namelijk achter dat een vriendin van iemand uit hun groepje in de grapjes van een loverboy getrapt was....

:j Zodra ik het huis uit was mocht ik zelf bepalen hoe en wat maar tot die tijd had ik me aan de regels van mijn ouders te houden en als ik het daar niet mee eens was dan mocht ik mijn spullen pakken, en ik gaf ze groot gelijk. Nou waren mijn ouders heel makkelijk zolang ik maar eerlijk was en geen gekkigheid uithaalde. Die vrijheid maakte van mij een heel verantwoordelijk persoon i.p.v. een losgeslagen puber maar dit is van kind tot kind zo verschillend.... een ander zou er alleen maar misbruik van hebben gemaakt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:19

Wat mijn ouders altijd het allerbelangrijkste vonden was dat ik nooit alleen was en dus ook nooit alleen naar huis zou komen. Ik moest ook altijd even laten weten waar ik was en ik moest me ook altijd even melden als ik thuis was, dan kon mijn moeder in elk geval rustig slapen want die lag gewoon te wachten tot ik thuis was :j
hele simpele regels eigenlijk die heel veel ellende en wantrouwen hebben voorkomen denk ik :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:20

Errrg opvallend dat al die tieners hier denken dat pa en ma daar nooit achter komen of zoiets niet weten. De meeste 'ouderen' weten wel beter, dat zie je hier duidelijk... :+

Anyway. TS, ik zou er echt niet over gaan lopen liegen. Je ouders hebben misschien wel een heel goede reden om je niet te laten gaan, is dat al eens in je opgekomen?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:23

Marian0557 schreef:

Ik ben nu 20, En woon samen en mijn moeder doet het zelfs nog steeds..
Moet je werken , Hoe ga je naar huis, Ga je stappen , Met je vriendinnen of met je vriend..
En ik vind het ook stiekem fijn hoor, Je weet dat dr iemand zich over je ontvermt (?) en zich zorgen maakt en zorgen maken om iemand houd in dat iemand om je geeft en dat is altijd een fijn gevoel.
Misschien dat sommige meiden dat eerder door hebben dan andere, Maar op een dag kom je dr achter dat het alleen fijn is geweest dat je ouders zich zo "bemoeien" met je leven.

Tallie: Flugel is ook 16 jaar, Sterkere dank zoals bacardi , wiskey , wodka e.d. is 18 jaar..
21 is geloof in amerika (?) , Wij moeten alleen tot 21 jaar legitimatie vragen omdat zoveel jongeren dr ineens zoveel ouder uit zien door make-up enzo..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:26

Blue_Eyes schreef:
Errrg opvallend dat al die tieners hier denken dat pa en ma daar nooit achter komen of zoiets niet weten. De meeste 'ouderen' weten wel beter, dat zie je hier duidelijk... :+

Anyway. TS, ik zou er echt niet over gaan lopen liegen. Je ouders hebben misschien wel een heel goede reden om je niet te laten gaan, is dat al eens in je opgekomen?

ik ben net geen tiener meer :+

Ik denk dat de meeste hier een beetje naief zijn,En niet na denken over de gevolgen over ongelukken die kunnen gebeuren en nog maar te zwijgen over de telleur stelling van je ouders wanneer ze merken dat je niet eens de moeite neemt om eerlijk te zijn tegen ze..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:28

@ts, Ik zou het ook niet doen :n

Je ouders komen er toch wel achter. Grootte kans dat je moeder het verpleeghuis gaat opbellen.

En mocht er iets gebeuren.. Wat dan?

En zeg eens heel eerlijk.. Liegen tegen je ouders.. Vind je dat dan helemaal niet erg?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:30

Specials schreef:
Ik ben nu 20, En woon samen en mijn moeder doet het zelfs nog steeds..
Moet je werken , Hoe ga je naar huis, Ga je stappen , Met je vriendinnen of met je vriend..
En ik vind het ook stiekem fijn hoor, Je weet dat dr iemand zich over je ontvermt (?) en zich zorgen maakt en zorgen maken om iemand houd in dat iemand om je geeft en dat is altijd een fijn gevoel.
Misschien dat sommige meiden dat eerder door hebben dan andere, Maar op een dag kom je dr achter dat het alleen fijn is geweest dat je ouders zich zo "bemoeien" met je leven.

Tallie: Flugel is ook 16 jaar, Sterkere dank zoals bacardi , wiskey , wodka e.d. is 18 jaar..
21 is geloof in amerika (?) , Wij moeten alleen tot 21 jaar legitimatie vragen omdat zoveel jongeren dr ineens zoveel ouder uit zien door make-up enzo..

Dat dikgedrukte is zóóó waar!! :j Ik ben mijn ouders nog steeds dankbaar voor de wijze waarop mijn zusje en ik zijn opgevoed. ( Kleine zus overigens ook, ook al was ze vroeger een draakje }> )

Ik wist niet dat Flugel onder de minder sterke dranken viel, mede omdat er wodka inzit volgens mij.. En met een stuk of 20 van die dingen in je kraag denk ik dat je ook een aardig dellerium kan zuipen :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:36

ja maar das met 10 glazen bier ook als je het niet zo gewend bent ;)

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:36

Haha, hier herken ik mezelf in! Ik verzin ook wel eens smoesjes, maar dan zorg ik ervoor dat ik niet lieg, gewoon iets achterhouden, en dit is niet zo heel erg.

Zeg: " Ik ga bij een Jessica slapen" (Iniedergeval een vriendin die je ook echt kent, en je ouders ook)
Zorg dat je daaar ook echt gaat slapen, je ouders kunnen die ouders dan opbellen, en het klopt helemaal!

Je vertelt er alleen niet bij dat je ook naar het feest gaat met haar.

Goed over nadenken, want als ze erachter komen ben je wel de pineut. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:38

De halve waarheid vertellen is ook liegen. ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:41

Tallie1979 schreef:
Dat dikgedrukte is zóóó waar!! :j Ik ben mijn ouders nog steeds dankbaar voor de wijze waarop mijn zusje en ik zijn opgevoed. ( Kleine zus overigens ook, ook al was ze vroeger een draakje }> )

Ik wist niet dat Flugel onder de minder sterke dranken viel, mede omdat er wodka inzit volgens mij.. En met een stuk of 20 van die dingen in je kraag denk ik dat je ook een aardig dellerium kan zuipen :o

Zit idd wodka in, Maar de verhouding wodka/ energie drank is zo klein dat het maar 10 % alcohol in..
Malibi/cola is bv alweer 21%..

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:41

DinoBanani schreef:
Mijn vrienden brengen me echt weer thuis! Ik ken mijn eigen vrienden en dat zijn niet 'zomaar een paar vrienden', nee dat zijn vrienden waar ik altijd mee uitga en ik weet dat ik van ze op aankan.

Wat er wel kan gebeuren is:

- ouders bellen verpleegtehuis om te vragen of ik die nacht dienst heb (alleen sta ik niet in het systeem omdat ik stagaire ben)
- heel erg dronken thuis komen en wartaal uitslaan zodat ze kunnen merken dat ik gedronken heb (ik ga om 4 uur even slapen en om 7 uur naar huis zodat ik wat opgenuchterd ben)
- bekenden zien me en vertellen dit aan mn ouders door (laat ze maar komen met harde bewijzen)
- ouders gaan daar zelf kijken (er loopt meer dan 1000 man in die feesttent)

aaah op alles kan je wel een smoes bedenken, de eerste zeg gewoon dat doordat je stagaire bent, ze je nog niet allemaal kennen, vandaar de verwarring
de tweede, zeg je dat je na het werk gezellig nog wat gedronken hebt, of dat je aan het bellen was, en een grappig gesprek had.
de derde, zeg je gewoon dat ze dat waarschijnlijk dachten omdat je vrienden groep erwas :)
de vierde, daar vinden ze je never nooit :P

meid gewoon gaan je leeft maar een keer :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:44

kijkt in Danieke dr profiel en tot me verbijstering al 15 jaar :+

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:45

en dat wil zeggen ?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:46

_danieke_ schreef:
en dat wil zeggen ?

Dat je het dan inderdaad verantwoordelijk vind om te liegen tegen je ouders...

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:47

Specials schreef:
_danieke_ schreef:
en dat wil zeggen ?

Dat je het dan inderdaad verantwoordelijk vind om te liegen tegen je ouders...

Volgens mij hebben de meeste mensen wel een keer een gelogen tegen zijn of haar ouders, leeftijd heeft er niks mee te maken.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:48

tuurlijk is het niet verantwoordelijk, en het is ook fout, maar je mag ook een keer niet braaf zijn, en zelf de wereld onderzoeken. mijn ouders zeggen ook, we kunnen niet altijd de hand boven je hoofd houden

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:51

_danieke_ schreef:
tuurlijk is het niet verantwoordelijk, en het is ook fout, maar je mag ook een keer niet braaf zijn, en zelf de wereld onderzoeken. mijn ouders zeggen ook, we kunnen niet altijd de hand boven je hoofd houden

Precies, ik denk dat ouders ook wel een keer zoiets hebben gedaan. :Y)

Af en toe kan me vader er nog wel eens om lachen, maargoed. Het is wel liegen, dus goed nadenken over de gevolgen. :)