Website Beoordelen! ***

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:59

Ja, ik probeer.. Heb ook niet al de tijd van mijn leven.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:00

Soms is je informatie indd wat van de hak op de tak, probeer bij alles wat je zegt ook duidelijke info te geven, zoals: je moet dit en dat doen omdat...

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:01

ten eerste: leuk idee dat je een site gaat beginnen!
maar ik zou er toch nog ff goed naar kijken. er staan namelijk best veel spel en taalfouten in. misschien een idee om elke x als je er een stukje tekst bijzet het even te laten controleren door een ouder ofzo? (als je het zelf niet ziet he, het kan natuurlijk ook dat je gewoon even niet aan het opletten was ofzo). ook lijkt het een beetje alsof je alle info letterlijk van internet hebt geplukt en bij elkaar gezet. misschien wat meer proberen in je eigen woorden te typen en wat minder iets te zeggen zoals als je dit doet moet/kun je dit doen.
en nu nog een laatste tip van mij: misschien moet je wat andere kopjes maken? maak bijvoorbeeld iets zoals paardenziekten ofzo en zet dan daar alle ziektes enzo bij (waarom staat hoefbevangenheid bij voeren? er zijn nog veel meer ziektes die je kan krijgen door verkeerd voeren die je allemaal niet noemt) of je zegt verzorging en daar zet je dan alles van verzorging bij. nu heb je sommige minder algemene dingen die je heel goed beschrijft, en dan verwacht je ook andere dingen die er dan weer niet staan.

zo, dit was eigelijk wel veel meer commentaar dan ik eigelijk wilde geven, en of je alles wel helemaal snapt (ja, sommige dingen waren een beetje moeilijk uit te leggen :o ) maar zoals ik al zei: ik vind het een superleuk idee, probeer gewoon de (meeste) tips die je krijgt op te volgen en dan wordt het een superleuke site! ;)

edit: sommige dingen die ik nu net allemaal heb geschreven staan al in andere reacties, maar ik ga nu niet meer alles uitzoeken wat er wel is gezegd en wat niet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:02

kayleighdn schreef:
Ja, ik probeer.. Heb ook niet al de tijd van mijn leven.

Dat snap ik, uitgebreide tekst schrijven is veel werk :)
Alleen als je nu vraagt wat ik het minst fijn vind van je website is het echt dat je informatie heel kort en weinig onderbouwd is. Je kan denk ik beter één onderwerp (bijvoorbeeld verzorging) helemaal goed uitgewerkt op je website zetten, dan 5 onderwerpen heel kort.

Jilletje

Re: Website Beoordelen! ***

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:04

mischien is het ook wel handig om al je teksten eerst eens gewoon op papier te schrijven en het na te laten kijken, dit scheelt je een hoop verbeter werk achteraf omdat het tenslotte al verbeterd is

Fenna_sJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:05

zoals Blijheid zegt. :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:06

Of je werkt je teksten eerst uit in word en zet ze pas op je site als ze af zijn? En misschien kun je in de meivakantie lekker aan de slag, dan heb je misschien wel tijd te veel?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:06

kayleighdn schreef:
miss_lizje schreef:
Elk tabblad heeft in de inhoud een ander lettertype. Kijk maar naar wat je heb geschreven bij mesten. Dit lettertype komt niet overeen met wat je bij poetsen heb gebruikt.

Ik zie geen verschil hoor..

Raar, ik namelijk wel.

Zal kijken of ik het kan kopiëren wat ik bedoel.

Citaat:
Poetsen

Een goede poetsbeurt is erg belangrijk. Elke dag een poetsbeurt is fijn voor het paard en je kan tegerlijk kijken of die niet een wondje heeft. Met poetsen maak je ook verstopte porieën vrij.

Hoe poets ik mijn paard goed?

Stap 1
Eerst moet het grofste vuil van het paard afgeborsteld worden. Dit doe je met de roskam. Je begint aan de linkerkant van het paard bij de hals. Maak ronddraaiende bewegingen. Hierbij mag je best hard duwen, dan masseer je je paard tegelijkertijd. Je moet wel oppassen op gevoelige plekken, bijvoorbeeld in de lies. Het hoofd en de benen mag je niet met de roskam borstelen. In de ruiperiode kun je met de rubberen roskam heel goed de losse haren uitborstelen.
Waarschijnlijk ziet je paard er nu vuiler uit dan toen je begon. Geen paniek, dat is normaal. Je hebt nu al het vuil en losse haren losgeborsteld en naar boven gehaald. Dit grove vuil borstel je weg met de harde borstel

Dit stuk op je site heeft een ander lettertype dan bijvoorbeeld dit stukje:
Citaat:
Een paard is 80% van zijn tijd aan het eten. Hij/zij moet ook altijd wel iets te eten hebben. De maag van een paard moet altijd in beweging zijn. Paarden op stal moeten 2/3 proties voer verdeelt over de dag krijgen. En als je wilt gaan werken kan je 1 uur van te voren nog wat brokken geven. Paarden die in de wei staan hebben niet zo veel hooi nodig. Je hoeft paarden geen brokken te geven als ze niet moeten werken of alleen een kwartiertje stappen. Hoefbevangenheid treed vooral in het voorjaar op. Een periode waarin gras net bemest is, uitbundig groeit en veel eiwitten bevat. Het lag voor de hand om de eiwitten de schuld te geven maar imiddels is gebleken dat fructaan de grote boosdoener is. Hoefbevangenheid blijkt nauwelijk iets met eiwit te maken te hebben maar met suikers, met name fructaan. Bij een kort wei is de kans op hoefbevangenheid ook iets groter. In een groot grasprietje zit evenveel fructaan als een klein grasprietje

Hier op bokt hebben we maar 1 lettertype, maar op je site zijn het dus verschillende soorten letters.
Het is netter als alles hetzelfe lettertype is.
Persoonlijk vind ik het lettertype wat dus bij voeren staat erg klein, maar sommige vinden dat weer fijn.

Veel succes met je site!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:44

VSW-->LN

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:55

Zag dat er al een hele discusie was over mijn ''penny achtige'' opmerking..

Laat ik het dan even uitlegen (wat ik de TS ook al in pb gestuurd hebt)

Ik bedoel zeker niet dat je site kinderachtig is maar ik vind het niet geloofwaardig.

* te veel smileys
* vekeerde zin opbouw
* veel spel fouten
* teksten die in mijn ogen niet klopen

Misschien een vekeerde woord keuze van dat penny.. maar je hoeft niet gelijk zo fel te worden bedoelde het alleen maar goed :)

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:34

Ik ben het met meerdere dingen niet eens,
zoals de volgorde van het poetsen...
Daar klopt dus egt niks van.
Normaal gesproken begin je met de hoeven uitkrabben..
Zo zijn er ook spelfouten. Zoals martingaal. (bij jou dus martegaal)
nouja ga zo maar door

Verder zou ik er idd wat foto's op zetten i.p.v ál die smileys,
het komt heel erg onprofessioneel over.
Vat dit niet verkeerd op want het zijn alleen maar wat tips.
Je hóéft ze natuurlijk niet aan te nemen.

Verder een mooie site

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:40

Begin je met de hoeven ja? Dan doe ik het al jaren verkeerd := Ik vind de info die er over poetsen staat wel aardig kloppen. En daarbij heeft iedereen bij poetsen zijn eigen rituelen, daar wordt het paard niet ziek van. Kwalijker is het als er zaken over voeding verkeerd zijn, daar kan een paard ziek van worden.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:42

Citaat:
- *Martegaal

Martingaal
:+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:22

Ow nog een tip! probeer met alineas te werken dat ziet er al vaak veel neter uit zeg maar zo:

Borstelen
(kleine inleiding)

De hoevenkrabber
(vertel je over de hoevenkrabber)

Harde borstel
(vertel je wat over de hardeborstel)

enz..