Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:08

inge81 schreef:
oke goed dat jullie bezig zijn met beslag leggen op de zakelijke rekeningen. Heeft je moeder al wel uit laten zoeken of ze zelf niet hoofdelijke aansprakelijk is voor eventuele schulden uit de bedrijven?

tip van ikdoemaarwat is ook inderdaad iets om in gedachten te houden (weet alleen niet of het wellicht niet al te laat is). En anders mss een vakantiewoning die tijdelijk gehuurd kan worden?

Hebben jullie wel steun in de omgeving / familie oid?

@chocobroodje, die gaan uit van de inkomsten op papier - waarschijnlijk word de alimentatie dan ook gewoon meegerekend.

Nou op dit moment kun je niet genoeg steun hebben ;). Met mjn vaders familie wil ik niets meer te maken hebben eerlijk gezegd. Misschien niet eerlijk, maar dat is momenteel te pijnlijk.
Mijn ouders waren getrouwd in gemeenschap van goederen. 2 BV's en een holding. Ze was niet hoofdelijk aansprakelijk, heb ik uitgezocht. Maar alleen WEL wanneer er sprake is van mismanagement, en ja, daar zal momenteel wel sprake van zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:09

Is er mss familie die jullie ergste schulden zou kunnen betalen? Dan kun je dat later op een rustiger tempo terug betalen. Of zijn die al benaderd? Lijkt me wel k lote om bij ze aan te moeten kloppen, maar als het kan helpen is het mss een idee.

Enne die harde reacties komen denk ik omdat de beginpost een aantal belangrijke dingen niet vermeldde. Zoals ik het nu lees is de situatie een stuk duidelijker. Heb je al eens met je pa gepraat? Of valt er helemaal niet met hem te praten? Ik zou iig die hyvesberichten van zijn vriendin opslaan, je weet nooit wanneer je die zou kunnen gebruiken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:10

ikdoemaarwat schreef:
moeilijk123 schreef:
Nee, maar ik kan ook nooit een huis betalen. Ik werk part-time 16 uur in de week naast mijn studie.

maar indien je via een makelaar je boerderij kan verhuren dan kunnen jij en je moeder eventueel wel een kleiner huurhuis betalen.....
zal iig minder kosten als die dure hypotheek, het is een optie

is het mogelijk je studietijd wat in te korten en iets meer te werken?

is er al een saneringsregeling?

Dat werkt ook niet denk ik, je mag een huis niet zomaar verhuren.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:11

ikdoemaarwat schreef:
moeilijk123 schreef:
Nee, maar ik kan ook nooit een huis betalen. Ik werk part-time 16 uur in de week naast mijn studie.

maar indien je via een makelaar je boerderij kan verhuren dan kunnen jij en je moeder eventueel wel een kleiner huurhuis betalen.....
zal iig minder kosten als die dure hypotheek, het is een optie

is het mogelijk je studietijd wat in te korten en iets meer te werken?

is er al een saneringsregeling?

Nee geen saneringsregeling. Met mijn vakantiegeld en wat spullen die ik te koop aanbiedt op martplaats kan ik volgende maand de Eneco betalen.
Ik vind het een hele goede tip van je betreft verhuren. Ik schrijf het op mijn lijstje en ga hiermee aan de slag!!

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:13

capopjekop schreef:
Is er mss familie die jullie ergste schulden zou kunnen betalen? Dan kun je dat later op een rustiger tempo terug betalen. Of zijn die al benaderd? Lijkt me wel k lote om bij ze aan te moeten kloppen, maar als het kan helpen is het mss een idee.

Enne die harde reacties komen denk ik omdat de beginpost een aantal belangrijke dingen niet vermeldde. Zoals ik het nu lees is de situatie een stuk duidelijker. Heb je al eens met je pa gepraat? Of valt er helemaal niet met hem te praten? Ik zou iig die hyvesberichten van zijn vriendin opslaan, je weet nooit wanneer je die zou kunnen gebruiken.

Nee dat is ook wel een beetje ze. Ik heb in korte tijd een bericht geposts omdat ik mijn verhaal kwijt wilde. Misschien niet duidelijk genoeg inderdaad.
Ik wil niet met hem praten, kan ik niet aan. Heb het wel geprobeerd, dan gaat hij alles regelen zegt hij, dus niet. Ik wordt daar zó kei kwaad van en vaak ook moedeloos!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:17

Oke even wat ingevingen op een rij;

** paardenspullen in de verkoop
** kan je goed tekenen / schilderen / fotograveren, bied je diensten aan
** mss een tijdelijk stop in je studie inlassen en meer werken om je moeder te ondersteunen
** familie (moeders zijde) of goede familievriend om geld vragen, waarmee alles in 1x afgelost kan worden, kunnen jullie voortaan op 1 schuldeiser richten
** is de auto echt benodigd of kan daarop wellicht nog bezuinigd worden.
** paarden de deur uit, als gezeldschapsdieren.
** land verhuren aan andere paardeneigenaar

Vraag, werkt je broer/zus ook en draagt die ook bij

Denkt nog even verder

moeilijk123

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:20

Zusje werkt ook en draagt ook bij.
Paardenspullen staan al te koop
Studie stoppen is een optie, maar dan krijg ik zelf ook een schuld. Kan dat denk ik niet zomaar stoppen.
Familie om geld vragen, is bijna niet mogenlijk, maar ik kan het proberen bij een oom en tante
Auto is nodig voor woon- werkverkeer voor mijn moeder. Auto is heelgoedkoop in de wegenbelasting en verzekering en tanken.
Ook als er iets gebeurd met ons, familie of wie dan ook is vervoer wel heel erg handig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:20

chocobroodje schreef:

Een koophuis (jouw eigendom) mag je wel verhuren.....en zeker wel als je het doet via een makelaar of dergelijke :j

TS: mocht het niet lukken met een ander huurhuisje dan zou ik toch aanraden sanering aan te vragen
hiermee geef je vrijwillig aan dat jullie het niet meer redden, wordt er wel beslag gelegd op jullie inkomsten en krijgen jullie leefgeld,maar je bent wel verzekerd van het feit dat je rekeningen onder beheer betaald worden (vaak zijn bedrijven dan wat coulanter en mag in delen betaald worden) en kunne jullie naar alle waarschijnlijkheid wel gewoon blijven wonen....
sanering is niet fijn, maar wel een oplossing om niet nog dieper te gaan....

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:21

Tekenen of schilderen kan ik niet....

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:21

Sorry, even een woede-momentje, niet tegen jullie, maar omdat ons pa niet betaald, moeten wij de sanering in ***

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:23

Mocht je serieus overwegen om tijdelijk met je studie te stoppen, dan zou je contact op kunnen nemen met de studieadviseur. Het IB heeft namelijk wel regelingen voor een extra jaar studiefinanciering, en een universiteit zelf soms ook nog - misschien dat je daar, gezien de omstandigheden, voor in aanmerking zou kunnen komen.

Al zou dat wel een heftige beslissing zijn..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:24

Citaat:

Een koophuis (jouw eigendom) mag je wel verhuren.....en zeker wel als je het doet via een makelaar of dergelijke :j

TS: mocht het niet lukken met een ander huurhuisje dan zou ik toch aanraden sanering aan te vragen
hiermee geef je vrijwillig aan dat jullie het niet meer redden, wordt er wel beslag gelegd op jullie inkomsten en krijgen jullie leefgeld,maar je bent wel verzekerd van het feit dat je rekeningen onder beheer betaald worden (vaak zijn bedrijven dan wat coulanter en mag in delen betaald worden) en kunne jullie naar alle waarschijnlijkheid wel gewoon blijven wonen....
sanering is niet fijn, maar wel een oplossing om niet nog dieper te gaan....

Dan moet je wel rekening houden met hypotheekrente aftrek die geld dan zoiezo niet meer. Voor de sanering kun je terecht bij de kredietbank.
Ts je mag best even boos zijn maar richt die energie op het laten zien dat jullie hem niet nodig hebben!
Laatst bijgewerkt door chocobroodje op 17-04-10 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:25

inge81 schreef:
** paarden de deur uit, als gezeldschapsdieren.
** land verhuren aan andere paardeneigenaar

ik zie dit idd ook als optie waarin jij ook je diensten kan aanbieden kwa zorg voor de dieren ,waarmee je misschien nog wat extra's verdient.....
het is behoorlijk zuur om 2 oudjes weg te moeten doen, maar als oudjes ziek worden zijn het vaak ook nog eens hoge kostenposten...
misschien is er nog iemand die graag een maatje zoekt...

bovendien zijn alle dingen die we aandragen vrij heftig natuurlijk......maar je hele situatie is natuurlijk erg heftig :(:)

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:25

Alles beter dan ons schattige huis kwijt te raken. Ik heb daar werkelijk alles voor over.
Na dit topic ben ik ook strijdlustiger dan ooit!!! Ik heb ook heel veel goede tips gekregen via Pb, bedankt, top!

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:26

@ik doe maar wat, bedankt hoor ;)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:28

Is het geen mogelijkheid om een rekeningnr. van een van de bedrijven te achterhalen, of zijn deze geen van allen in NL gevestigd? Wat een drama zo, is er al iets bekend hoe lang het nog kan gaan duren voordat jullie eindelijk iets van je vader tegemoet kunnen zien?
Komt je vader nog regelmatig in NL? Je wellicht kunnen proberen om via de rechter civiele gijzeling te verkrijgen. In dat geval kan je vader 'gevangen' gezet om hem zo te dwingen de alimentatie alsnog te betalen. Succes!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:29

het is inderdaad een heftige beslissing, maar als jullie daardoor wellicht sneller boven jan kunnen komen, wel een overweging waard.

al gekeken of jullie nergens voor oververzekerd zijn.

kun je nog rijden op je paardjes, ga anders mensen les geven op jou paarden (extra inkomsten).
Kijk of je eventueel een huurder kan krijgen voor een schuur oid (bijvoorbeeld opslag - caravanstalling)
kan je moeder (of jij of je zusje) mss een poetsadresje krijgen
Wellicht ergens helpen in de tuin (grasmaaien e.d.) tegen betaling

Sorry als er trouwens aparte voorstellen bijzitten, maar ik laat mijn gedachten ook maar even op de vrije loop gaan

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:29

Jeetje ik heb even alle 4 pag doorgelezen
het enigste wat er in mij opkomt is jezelf blut laten verklaren het huis maar laten veilen en proberen kraak of huur te gaan wonen..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:30

ikdoemaarwat schreef:
chocobroodje schreef:

Vaak mag het niet volgens de voorwaarden van je hypotheek dus dat is wel iets om goed na te kijken.

Ik kan de TS alleen maar heel veel sterkte wensen met deze ellende. Verder wil ik kwijt dat ik me verbaas over de onbeschofte reacties van een aantal mensen.
Onvoorstelbaar hoe je het in je hoofd haalt om iemand die om steun en advies vraagt met zulke grote problemen de grond in te trappen.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:31

Ja die reknr hebben we en zijn in Ned gevestigd. Ja zou je hem in gijzeling kunnen stellen? En hoe werkt zo iets dan?
Hoelang het gaat duren, geen idee... Maandag hebben we weer contact met de advocaat.
Ik moet straks wel even eten hoor lieve mensen en mijn paarden binnen zetten + voeren. Dus ik ben er straks even niet, want het is best een eindje fietsen.
Mijn paarden kunnen allbei niet meer rijdenj, kissing spine en een is 36 jaar, maar bedank voor de tip.
Over de gedachte de vrije loop gaan thanks. Maar ik denk dat ik gewoon echt mijn studie gedag moet gaan zeggen en bij de Aldi moet gaan werke oid.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:32

Ik weet er niks van hoor maar als er besloten is dat jullie huis in de openbare verkoop komt, door de bank besloten?, kan je dan uberhaupt nog wel iets doen om het huis te behouden? Want je moet natuurlijk wel elke maand de kosten kunnen opbrengen zowel de hypotheek als de andere kosten. (die nou al niet meer betaald kunnen worden?) En stel dat er schuldsanering zou komen, dan is ook het eerste wat zij zeggen huis verkopen.

Wat een ontzettende rotsituatie zeg. Sterkte!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:32

heel veel sterkte.. ik weet niets wat je zou kunnen doen. je staat voor je gevoel zo machteloos.
ik lees dat je strijdlustiger dan ooit bent.. keep that tought!!!

go girl.. je laat je niet door je vader in de zeik nemen toch?

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:33

Dank je wel Katja.
Ik heb ook Pb's gekrgen van mensen die hun reactie bterugnemen. Misschien was mijn verhaal ook niet meteen heel erg duidelijk.
Ja door de hypotheekverstrekker (dus bank) besloten.
Nee laat me idd niet door die schoft in de maling nemen!

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:34

Hypotheekverstrekker is BLG...

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:36