zon plastic ding achter je boodschappen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:24

Maar wat is er niet fatsoenlijk aan dat je het niet doet?

Ben je dan asociaal ? :+ Gosh k doe het zelden als ik het zie doe ik het, en dan let ik niet op of het voor mn boodschappen is of erachter....

En als iemand aan me zou vragen of ik dan de boodschappen wil betalen als er geen stokje lees zou ik toch denk ik vragen of ik er uit zie als Sinterklaas.. Of een opmerking als sinterklaas bestaat niet hoor :+ Jeetje waar praten we over? Zulke sarcastische opmerkingen vind ik namelijk van geen fatsoen getuigen :+

Anna

Re: zon plastic ding achter je boodschappen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:26

Wat apart eigenlijk, ik denk daar nooit zo over na :+
Ik doe het zelf alleen als er echt al iemand achter me staat, dan leg ik wel zo'n ding neer, maar als er nog niemand achter me staat doe ik het niet.
Het verschilt hier heel erg of de persoon voor mij zelf zo'n plastic ding neerlegt.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:29

Babsiej schreef:

Ben je dan asociaal ? :+ Gosh k doe het zelden als ik het zie doe ik het, en dan let ik niet op of het voor mn boodschappen is of erachter....

En als iemand aan me zou vragen of ik dan de boodschappen wil betalen als er geen stokje lees zou ik toch denk ik vragen of ik er uit zie als Sinterklaas.. Of een opmerking als sinterklaas bestaat niet hoor :+ Jeetje waar praten we over? Zulke sarcastische opmerkingen vind ik namelijk van geen fatsoen getuigen :+

Dus wat dat betreft zou ik geen fatsoen hebben wanneer ik dat zeg?
Dat is jouw mening... Het is de intonatie die het hem doet... Wanneer ik dat zeg trek ik er geen zuchtende en boze kop bij!
Maar ik vind het laks als mensen het niet doen.. Want vaak als je achter iemand staat dan heb je je handen vol en is het wel zo fijn wanneer de voorganger het even doet! Dan weet je ook meteen wanneer je je boodschappen kan neerleggen...

Het valt mij trouwens op dat de mensen die het balkje vaak niet neerzetten het een vervelende opmerking vinden :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:30

Ik werk achter de kassa en wij hebben zulk soort dingen ook weleens bij de kassa. De voorste is te beroerd om en stokje achter de boodschappen te leggen en achterste is te beroerd om een stokje voor zijn boodschappen te leggen. Ik heb niet altijd door dat boodschappen niet bij elkaar horen en scan dan dus gewoon door en dan krijg ik van allebei een boze blik 'dat zie je toch' en vooral 'dat is niet van mij hoor'. Uhm, daar zijn nou bordjes voor uitgevonden.

Als ik het wel door heb dan vraag ik altijd of de boodschappen van de volgende klant zijn. Als het antwoord dan ja is leg ik altijd demonstratief een bordje ervoor.

Kleine moeite toch? Het maakt niet uit wie het doet, als het maar gebeurt. Als diegene voor jou zich er te goed voor voelt om zo'n ding neer te leggen, dan doe je het toch gewoon zelf. Ik snap dat probleem niet zo. Als ze er maar tussenliggen :P

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:31

zo'n ding heet toch vokla balkje ?? volgende klant balkje ??

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:38

Haha, grappig topic :+ waar mensen zich al niet boos om kunnen maken.
Ik leg er altijd netjes eentje achter mijn boodschappen neer, en doe het net zo gemakkelijk voor mijn boodschappen als iemand dat vergeten is. Kan een mens vergeten toch, kan ik me niet aan ergeren hoor.

@Zap, zo, jouw winkel zal blij met jou zijn. Klantvriendelijkheid staat bij de meeste supermarkten toch wel hoog, ik heb zelf ook achter een kassa gewerkt en let zelf gewoon goed op, het gebeurt nog wel eens dat er geen balkje tussen ligt, maar dat heb ik vaak vriendelijk gevraagd en niet "demonstratief een balkje er tussen gelegd". Klant blijft altijd koning vind ik.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:38

Ik leg altijd een balkje achter mijn boodschappen en indien nodig ook voor mijn boodschappen. Vind ik zelf prettig voor mezelf en voor de kassière. :) Het is anders vaak niet duidelijk welke boodschappen bij wie horen.
Hier in Hattem legt vrijwel iedereen een balkje neer.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:43

Barroco, het is maar net hoe je het interpreteert he ;). Waarschijnlijk denk jij bij demonstratief een bordje neerleggen veel meer dan ik bedoel ;). Daarbij vraag ik toch ook gewoon of die spullen van de volgende klant zijn.
Gewoon goed opletten gaat niet altijd op. Hoe vaak moet je niet even de andere kant opkijken (vragen klanten van klanten bv) en hoppa, je ziet niet of het van de eerste of de volgende klant is. Automatisch ga je gewoon verder met aanslaan van de booschappen (want anders gaat alles wel heeeeeeel lang duren ;) ). Geen bordje is dan funest en kost alleen maar meer tijd.

Ik vraag het en leg er alsnog een bordje tussen. Dat noem ik demonstratief ;).

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:51

Ja ok, maar t klinkt niet echt vriendelijk, zie echt zo'n sjago kassameid dan gelijk voor me (A) Niet vervelend bedoeld hoor ;), ik bedoel niet dat jij dat dan bent.
Maar dat is dan meer een irritatie voor me.

Maar weet dat t lastig is idd, en het is inderdaad heel vervelend als je dan weer de transactie terug moet draaien etc. ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:53

Barroco schreef:
Ja ok, maar t klinkt niet echt vriendelijk, zie echt zo'n sjago kassameid dan gelijk voor me (A) Niet vervelend bedoeld hoor ;), ik bedoel niet dat jij dat dan bent.
Maar dat is dan meer een irritatie voor me.

Maar weet dat t lastig is idd, en het is inderdaad heel vervelend als je dan weer de transactie terug moet draaien etc. ;)

Haha, ik ben allesbehalve een chago kassameid :P. Dan zou ik niet werken waar ik nu werk en al helemaal niet een voorbeeld zijn voor onze cassieres :P.

Maargoed, verder ontopic :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:55

Hier is dat fatsoen ook verdwenen...... :\

Ik vind het een beetje een principieel voorbeeld van de verhuftering......
Het gaat niet zo zeer op het beurtbalkje.......maar om het principe....zo zijn er nog tientallen voorbeelden te noemen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:59

En hoe sociaal zijn andere mensen dan om het balkje ook voor hun eigen boodschappen neer te leggen (en dus niet alleen achter hun boodschappen als hun voorganger het 'vergeet')? Vaak ook niet...en ook dat is een stukje van die verhuftering ;).

Mensen zijn te beroerd om iets voor elkaar te doen :j (beide kanten op!)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:01

Ik heb wel zoiets van......jeeeemig moet ik helemaal over die berg boodschappen naar voren buigen omdat die muts het niet doet..... *zucht* maar wordt niet boos ofzo...

Maar vriendelijk dankjewel zeggen als een vreemde zomaar iets aardigs voor je doet is er ook niet meer bij.....ik vind het te bizar gewoon!

[edit]

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:07

iloveyah87 schreef:
Babsiej schreef:

Dus wat dat betreft zou ik geen fatsoen hebben wanneer ik dat zeg?
Dat is jouw mening... Het is de intonatie die het hem doet... Wanneer ik dat zeg trek ik er geen zuchtende en boze kop bij!
Maar ik vind het laks als mensen het niet doen.. Want vaak als je achter iemand staat dan heb je je handen vol en is het wel zo fijn wanneer de voorganger het even doet! Dan weet je ook meteen wanneer je je boodschappen kan neerleggen...

Het valt mij trouwens op dat de mensen die het balkje vaak niet neerzetten het een vervelende opmerking vinden :+

Als je je handen vol hebt leg je toch gewoon je spullen op de band en daarna het stokje?

Jeetje waar maak je je druk om .... Jij vindt het onfatsoenlijk als iemand geen balkje neerlegt, maar het is geen verplichting, dus je hoeft een ander niet te vertellen dat hij/zij dat wel moet doen, dat vind ik inderdaad onfatsoenlijk.. Maar hier nog nooit meegemaakt ... Wanneer het stokje er niet ligt en ik zie het leg ik het niet, en anders maar niet, het gaat nooit fout hoor :+

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:11

Waar je al niet overna denkt... haha :D

Ik leg altijd een achter mij neer, eigenlijk gaat dat altijd automatisch.
Woon dichtbij groningen, maar vrijwel hier doet iedereen dat gewoon bewust of onbewust... :)

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:15

Hier nog een Groninger. Ik leg ook altijd zo'n balkje erachter, en naar mijn weten doen de meeste mensen dat hoor :P

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:19

@ babsiej
Ik maak mij er niet druk om, maar op het moment dat iemand het niet doet kan ik mij daar best aan irriteren... en daar gaat dit topic volgens mij over...
Ik vertel niemand wat hij/zij MOET doen... Ik laat diegene alleen op een nette manier weten dat het wel zo fijn is als hij of zij dat balkje neer legt!

Eerst spullen neerleggen en dan het balkje pakken zodat ik over alle boodschappen moet duiken....Als iedereen het gewoon netjes doet scheeld dat een hoop ongemak voor de persoon zelf, personen voor en achter hem/haar en de kassiere!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:29

:+ Wat een onderwerp _O-
Ach het is vast niet een kwestie van fatsoen, normen&waarden of iets dergelijks.
Want dan ga je er wel heel zwaar aan tillen!
Automatisme, druk zijn, afgeleid.. ach noem maar op, allemaal redenen waarom het niet wordt neergelegd.
Maar goed, dit is nou ook iets om je vreselijk druk over te maken (behoorlijk cynisch bedoeld). :j

Ach, als je er gelijk 2 neerlegt, ben je een goed mens en help je gelijk je medemens _O-

Ps, waar ik mij aan erger? Het feit dat er spiegels boven pinautomaat hangen! En wanneer je in de rij staat, je daadwerkelijk iemands pin kan zien.
De spiegels zijn handig om in de karren te kijken, maar dit.. nee dit is iets wat ik irritant vind.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:31

Die spiegels zijn essentieel om in de karren te kijken ;). Je kan ook even je hand erboven houden als je je pincode intikt.... het is maar waar je je druk om maakt hahaha :P.

Zo heeft iedereen zijn ergenissen ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:41

Het is echt wel een kwestie van fatsoen :j

Dat sommige mensen er niet aan denken komt dus ook gewoon doordat ze teveel met zichzelf bezig zijn , en niet opletten of ze wel een beetje sociaal zijn naar hun medemens toe.

Het zijn jouw boodschappen , die sluit je af met zo'n bordje en daarmee geef je aan de volgende aan dat zijn spullen daarachter kunnen.

En die volgende hoeft dan niet te tobben om dat bordje te pakken te krijgen.

Soms loopt het hele spul gewoon vast omdat de voorste te beroerd is om zijn spullen af te sluiten met een bordje.....waardoor de volgende eerst moet tobben om dat bordje te pakken te krijgen :P

Het is net zo sociaal als de WC netjes achterlaten voor een ander , niet een lege rol te laten hangen of spetters op de bril :P

Je laat het gewoon klaar voor de volgende achter :)

Het HOEFT niet , maar het is gewoon beleefd en een kleine moeite.

Net zoals je een deur voor iemand openhoud die vlak achter je loopt.
Het HOEFT niet , maar het is gewoon beleefd.

Denk je er niet bij na en laat je die deur gewoon dichtknallen , laat je een lege WC-rol hangen als verrassing voor de volgende , dat soort dingen , dan hou je gewoon geen rekening met een ander , mis je gewoon een bepaalde beleefdheid en inlevingsvermogen in hoe je op een simpele manier iets voor een ander kunt betekenen waardoor het voor iedereen leuker wordt , dat je een beetje voor elkaar zorgt :)

Als mensen niet beter weten en er nooit over nagedacht hebben , dan zegt dat toch echt iets over hun manier waarop ze in het leven staan , dat ze het niet zien dat ze op die manier iets aardigs voor een ander kunnen doen , ook al bedoelen ze het niet slecht :P

Het is maar een heel klein gebaar van vriendelijkheid en behulpzaamheid , maar dat is gewoon al teveel moeite , echt idioot :P

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:48

pmarena schreef:
Het is echt wel een kwestie van fatsoen :j

Dat sommige mensen er niet aan denken komt dus ook gewoon doordat ze teveel met zichzelf bezig zijn , en niet opletten of ze wel een beetje sociaal zijn naar hun medemens toe.

Het zijn jouw boodschappen , die sluit je af met zo'n bordje en daarmee geef je aan de volgende aan dat zijn spullen daarachter kunnen.

En die volgende hoeft dan niet te tobben om dat bordje te pakken te krijgen.

Soms loopt het hele spul gewoon vast omdat de voorste te beroerd is om zijn spullen af te sluiten met een bordje.....waardoor de volgende eerst moet tobben om dat bordje te pakken te krijgen :P

Het is net zo sociaal als de WC netjes achterlaten voor een ander , niet een lege rol te laten hangen of spetters op de bril :P

Je laat het gewoon klaar voor de volgende achter :)

Het HOEFT niet , maar het is gewoon beleefd en een kleine moeite.

Net zoals je een deur voor iemand openhoud die vlak achter je loopt.
Het HOEFT niet , maar het is gewoon beleefd.

Denk je er niet bij na en laat je die deur gewoon dichtknallen , laat je een lege WC-rol hangen als verrassing voor de volgende , dat soort dingen , dan hou je gewoon geen rekening met een ander , mis je gewoon een bepaalde beleefdheid en inlevingsvermogen in hoe je op een simpele manier iets voor een ander kunt betekenen waardoor het voor iedereen leuker wordt , dat je een beetje voor elkaar zorgt :)

Als mensen niet beter weten en er nooit over nagedacht hebben , dan zegt dat toch echt iets over hun manier waarop ze in het leven staan , dat ze het niet zien dat ze op die manier iets aardigs voor een ander kunnen doen , ook al bedoelen ze het niet slecht :P

Het is maar een heel klein gebaar van vriendelijkheid en behulpzaamheid , maar dat is gewoon al teveel moeite , echt idioot :P

Amen dat zijn de woorden die ik zoek!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:52

Ik woon in de Randstad en leg altijd mijn boodschappen tussen twee beurtbalkjes.
Vind boodschappen doen al tijdrovend, laat staan als de cassiére andermans boodschappen terug moet scannen omdat er geen beurtbalkje tussen lag, kost het me nog meer tijd :( .

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:53

Ik ben van mening dat je het balkje voor je boodschappen neer legt, dus achter de boodschappen van de klant voor je.
jij komt immers naar de kassa en wil de spullen op de band leggen, dus leg je het balkje achter de booschappen van de klant voor je. komt er na jou nog een klant dan hoort die het balkje achter jouw boodschappen te leggen. als iedereen dat zo doet is er helemaal niets aan de hand. En hoef ik niet steeds te vragen wat bij wie hoort. ik moet wel zeggen dat ik zowel voor mijn boodschappen als achter mijn boodschappen een balkje leg omdat de meesten het niet doen.
Laatst bijgewerkt door Draakje op 13-04-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:58

Behalve dan dat je als volgende klant vaak door de rij boodschappen van je voorganger(s) niet bij de bordjes kunt :P

De klant achter je hoort zich helemaal niet met het "afsluiten" van jouw boodschappen bezig te houden , het rijtje van jouw boodschappen hoor je gewoon lekker zelf af te sluiten :P

Je levert zelf jouw spullen tussen bordjes af bij de cassière , daar ga je een ander toch niet voor op laten draaien , is je eigen verantwoordeijkheid :P

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:00

dan kun je dat toch netjes vragen???
het kan 2 kanten op met die bordjes