Lonneke met spoed naar ziekenhuis. Update pagina 18.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: hier weer eens een berichtje van mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:34

hoe is het nu met je?
Zit je bij het ggz?
Kun je nu op de comp?...wat ik niet begrijp...is er helemaal geen familie of vriendin/vriend die je die paar nachten even gezelschap konden houden?

Hoop dat je je nu wat prettiger voelt met mensen om je heen!
Sterkte meid!
Hoop snel weer iets van je te horen!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 16:30

ik zit bij t ggz maar t valt niet mee. ik heb gepraat over verhuizen naar schiedam omdat mijn familie daar woont en ik dan makkelijker steun van ze kan krijgen maar ze zeggen dat ik het zelf allemaal maar moet oplossen. ik zit hier voor crisis en moet dus binnenkort weer naar huis. ik weet het echt niet meer.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:34

Mogen ze dat zomaar doen je naar huis sturen, als duidelijk is dat dit niet goed is voor je? :?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:44

ze kunnen je toch neit zomaar naar huis sturen terwijl het helemaal niet goed met je gaat?
ik zou toch eens kijken of je met iemand kan gaan praten of er niet een andere oplossing is dan de ggz. want als ik dit zo lees krijg ik niet het idee dat ze jou de zorg/hulp (kunnen) geven die jij nodig hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:01

Jeetje Lonneke , ik zie al jaren deze berichtjes van je langskomen maar het lijkt wel steeds erger te worden :=

Als dat zo doorgaat dan ben ik erg bang dat die stemmen op een dag hun zin krijgen , dat is toch hartstikke zonde :(:)

Ik vroeg me ook al een paar keer af hoe het met je ging , omdat het een tijdje terug best veelbelovend leek , je doet volgens mij ook steeds hartstikke je best +:)+

Hoopte goed nieuws te lezen in dit berichtje maar het is nu wel weer heel erg...

Blijkbaar helpt goede medicatie je al een heel stuk , geeft dat je wat rust die je zo hard nodig hebt :)

Kun je niet z.s.m. weer op die medicatie gezet worden , of is er geen mogelijkheid om je toch op die speciale medicatie te zetten ?

Kunnen ze het niet bij je inspuiten ofzo , dan kun je het ook niet op gaan sparen :)

Het lijkt me erg belangrijk dat je eerst eens van die gevaarlijke stemmen af komt want dit klinkt wel als een heel zwaar gevecht voor je , ik vind het ook superknap dat je onder de omstandigheden nog zo helder klinkt zeg +:)+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:22

blue_kim schreef:
ze kunnen je toch neit zomaar naar huis sturen terwijl het helemaal niet goed met je gaat?

Dat kan dus wel, als je er voor crisis zit, wordt je weggestuurd als je uit de crisis bent..
Het fantastische reglement van GGZ ;)

Lonneke, ik hoop dat je zolang dat je er nog terecht kunt, goed opgevangen en geholpen kunt worden.. Vreselijk dat je weer naar huis moet terwijl het eigenlijk niet 'kan'. Heel erg veel sterkte, hou vol hoor.. :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:30

Pfff, nou daar ben je ook klaar mee! Lekker beleid is dat inderdaad :\
Denk je zelf dat het verhuizen zin heeft? Je bent de afgelopen jaren al zovaak verhuisd.. Ik denk dat een vast plekje handiger is.
Hoe is het nu geregeld met de medicatie?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 19:16

Cayenne schreef:
Pfff, nou daar ben je ook klaar mee! Lekker beleid is dat inderdaad :\
Denk je zelf dat het verhuizen zin heeft? Je bent de afgelopen jaren al zovaak verhuisd.. Ik denk dat een vast plekje handiger is.
Hoe is het nu geregeld met de medicatie?

heb net met een verpleegkundige gepraat en die denkt dat verhuizen naar schiedam wel op oplossing kan zijn omdat ik dan dichterbij mijn ouders en familie zit. nu heb ik gewoon niemand die naar me omkijkt in pijnacker. ik wil gewoon een nieuwe start maken en dat akelige huis in pijnacker achter me laten. er is daar zoveel gebeurt. wat betreft de medicatie. die ben ik weer gaan slikken sinds vandaag en nu duurt het dus een paar weken voordat ze weer gaan helpen. die andere medicatie is niet in spuit vorm te krijgen en het risico is te groot dat ik ze ga sparen dus die krijg ik niet. willen jullie allemaal ( en vooral degene die uit schiedam komen) met mij meekijken naar een huisje in schiedam? ik heb me al bij direct wonen ingeschreven dus hoop snel iets te horen. ook marktplaats houd ik in de gaten maar daar zijn de huizen echt duur.helaas kunnen ze je wel zo maar op straat zetten als de crisis voorbij is. alleen zit ik nu eigenlijk voortdurend in crisis dus ze zullen me niet zo maar laten gaan want dan ben ik zo weer terug.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:13

ik denk dat het heel verstandig is om meer richting je familie te gaan, denk dat je daar toch een hoop steun en hulp van zal krijgen, iets wat je waar je nu woont dus niet hebt.
zou je niet de gemeente daar kunnen benaderen, of je eventueel in aanmerking komt om voorrang te krijgen op een huurhuisje?

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:35

Lieve Lon,
jeetje wat vervelend zeg dta je je weer zo voelt! Terwijl je zo je best doet.
En ik denk ook dat het verstandig is meer richting je familie te gaan wonen. Maar ben trots op je dat je die nacht in je huisje door bent gekomen..
Ik vind je behoorlijk sterk meis! Hele dikke knuffel van mij!!!!1

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:24

Lonneke, ik zie dat je weer even online bent. Voel je je al wat beter?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 16:28

slimmerik schreef:
Lonneke, ik zie dat je weer even online bent. Voel je je al wat beter?

nee totaal niet. het ggz wil dat ik gewoon terug ga naar mijn woning waar ik zoveel slechter herinneringen aan heb. heb me nu ingesschreven voor een huis in schiedam. ga ze zo maar eens bellen hoe dat zit met mijn kansen. mijn behandelaa dus echt l*ullig en ik ben ten einde raad. ik krijg nu wel slaapmedicatie maar die gaat er weer af als ik naar huis ga. ik weet het echt niet meer. kan nergens anders terecht dan in dat rothuis :( xxx lonneke

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:30

Sjezus :( Kan je familie niet voor je bemiddelen? Om bij het GGZ te vragen of je langer mag blijven totdat in Schiedam iets vrijkomt? Of kun je niet bij je familie logeren?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:31

Is ergens anders logeren geen tijdelijke oplossing tot je een huisje hebt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:55

kun je niet bij je ouders even in huis?
Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat nog niet gevraagt hebben..ik heb zelf geen kinderen maar voor je kinderen ga je toch door het vuur?
Ook al zijn ze over de dertig?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:04

geerke schreef:
kun je niet bij je ouders even in huis?
Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat nog niet gevraagt hebben..ik heb zelf geen kinderen maar voor je kinderen ga je toch door het vuur?
Ook al zijn ze over de dertig?

helaas is de band tussen mij en mijn ouders niet bepaald goed. ze hebben me al eens eerder op straat laten staan toen ik op kamers woonde en daar weg moest. ik heb ook niemand die zegt kom maar bij mij zolang. het kan ook wel even gaan duren voor ik een huisje heb in schiedam. dus helaas hoef ik van niemand hulp te verwachten |(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:06

jee....dit is toch zuur?
Wat rot voor je!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:08

Hoe lang kun je nog in het GGZ blijven?
Wat vervelend allemaal zeg..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:08

Lonneke, is het de bedoeling dat je de linehantherapie gaat volgen?

Als dat het geval is zou ik even alle moed bij elkaar schrapen en daar gewoon aan beginnen. Het werkt namelijk... Ik ben er nu zelf ook mee bezig en ik zie mezelf met hele kleine stapjes vooruit gaan. Natuurlijk moet ik ook veel stappen terug doen, maar je moet echt even doorbijten...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:12

Maar Lonneke, je wilt voor iets of iemand in Schiedam gaan wonen.... kunnen die je niet tijdelijk opvangen? Anders heeft het natuurlijk ook geen zin om naar Schiedam te gaan.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:15

Ik heb je topic net door gelezen, echt heel heftig!! Goed dat je zelf weer hulp hebt gezocht, dat laat wel zien hoe sterk je bent!
En kan je geen urgentie krijgen in Schiedam?

Heel veel sterkte iig!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:32

He Lonneke, dat is lang geleden joh! Wat gezellig dat je weer komt beppen.

Als je realistisch bent Lonneke zijn de mensen die je kent in schiedam ook echt vrienden te noemen?
Kijk, je wilt naar schiedam omdat je daar mensen kent, maar als er met deze mensen geen vriendschap is (voor een koppie thee enzo), dan zou het nog best wel eens tegen kunnen vallen. Ik bedoel, dat het in jouw gedachten mooier is dan in werkelijkheid.

Of je nu in pijnacker, schiedam of timboektoe woont, je zal toch altijd je zelf moeten kunnen vermaken de gehele dag. Je kunt niet verwachten dat andere mensen jou gaan bezig houden.

Stel jezelf deze vraag eens: als er nu zowel in schiedam als nu in pijnacker helemaal niemand is om mee te babbelen, koffie leuten, telefoneren, computeren etc. Zou je dan nog steeds willen verhuizen naar schiedam en zoja waarom?

Heb je geen leuke hobby's Lonneke, of een sport? Om jezelf lekker mee te kunnen vermaken.
Als het zonnetje schijnt lekker op het fietsje springen, stukje toeren en misschien bij een vriendin even een bakje koffie doen.
Doe je leuke dingen dagelijks?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:40

holly schreef:
He Lonneke, dat is lang geleden joh! Wat gezellig dat je weer komt beppen.

Als je realistisch bent Lonneke zijn de mensen die je kent in schiedam ook echt vrienden te noemen?
Kijk, je wilt naar schiedam omdat je daar mensen kent, maar als er met deze mensen geen vriendschap is (voor een koppie thee enzo), dan zou het nog best wel eens tegen kunnen vallen. Ik bedoel, dat het in jouw gedachten mooier is dan in werkelijkheid.

Of je nu in pijnacker, schiedam of timboektoe woont, je zal toch altijd je zelf moeten kunnen vermaken de gehele dag. Je kunt niet verwachten dat andere mensen jou gaan bezig houden.

Stel jezelf deze vraag eens: als er nu zowel in schiedam als nu in pijnacker helemaal niemand is om mee te babbelen, koffie leuten, telefoneren, computeren etc. Zou je dan nog steeds willen verhuizen naar schiedam en zoja waarom?

Heb je geen leuke hobby's Lonneke, of een sport? Om jezelf lekker mee te kunnen vermaken.
Als het zonnetje schijnt lekker op het fietsje springen, stukje toeren en misschien bij een vriendin even een bakje koffie doen.
Doe je leuke dingen dagelijks?

tja, ik denk dat ik ook graag naar schiedam wil om dichter bij mijn ouders te zijn. en ik heb hier nog wat meer familie waar ik de banden weer mee wil aanhalen. het is niet alleen omdat ik me verveel hooor. maar ik heb de laatste jaren zo weinig contac gehad met familie. ik heb helaas geen vriendinnen. ik heb via hyves wat oude schoolvriendinnen terug gevonden die ook allemaal in schiedam wonen. misschien ontstaat daar nog een leuk contact uit. hobby's heb ik niet ( buiten de paarden om dan) en sporten lukt op dit moment gewoon niet omdat ik veel lichamelijke klachten heb. ik denk dat ik hier beter op mijn plaats ben. je kunt zo even de stad in wat je in pijnacker niet hebt. er is gewoon meer te doen en ik denk dat ik het heel fijn zou vinden om meer contact met familie te hebben

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:10

Begrijpelijk. Maar pin jezelf er niet te hard op vast. Kan dan alleen maar tegenvallen hè :j

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:12

slimmerik schreef:
Begrijpelijk. Maar pin jezelf er niet te hard op vast. Kan dan alleen maar tegenvallen hè :j

is ook zo. maar ik moet toch wat. ik weet ook niet meer waar ik goed aan doe.