hoe laat thuis komen na het stappen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:42

Toen ik 15 was, mocht ik met mijn vriendengroep mee uit van mijn ouders. Officieel dan, ze wisten wel dat ik stiekum uitging, maar we hebben eigenlijk nooit een confrontatie daarover gehad :=. Ik moest om 1 uur thuis zijn en ze stonden erop dat ik niet alleen naar huis fietste. Omdat ik me zeer banketstaaf voelde tegenover mijn vrienden, fietste ik wel vaak in mn uppie naar huis (kwam onderweg toch altijd wel bekenden tegen) of als iemand het zat was, fietste ik met diegene naar huis. Op een gegeven moment had ik een zeer gezellig strandfeestje, was helemaal de tijd vergeten en was dus te laat. Onwijs snel die strandopgang afgereden samen met een vriend, maar had niet gezien dat de slagboom omlaag was gezet. Knalde ik dus vol op en paps en mams werden gebeld dat ik naar het ziekenhuis moest. Sindsdien maakt het ze niet uit hoe laat ik thuis ben, zolang ik maar met de groep naar huis kwam. Ondertussen zowiezo passeé, ben alweer 23 nu, maargoed.

Wat ik wel merkte van toendertijd is dat toen ik om 1 uur thuis moest zijn, ik meestal of net op tijd was, of een kwartier te laat. Toen ik geen tijd meer had, ging ik gewoon lekker naar huis als ik het zat was. De ene keer was dat al om 11 uur na het hok en had ik geen zin meer om mee te gaan stappen, de andere keer was dat om 6 uur... Maar volgens mij heeft elke jongere dat wel: als het niet mag, is het leuk... Als het wel mag, is het stukken minder boeiend..

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:42

Ik ben ook 16, en ik mag ook altijd zelf weten wanneer ik thuis kom, omdat ik bij mijn vriend slaap. Wij gaan meestal pas rond half 1, 1 uur weg van huis.

Luanaa

Re: hoe laat thuis komen na het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:50

Ik ben 17 en ik moet gewoon om 3 uur thuis zijn.
Het word indd pas 'leuk' rond een uur of 12, half 1.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:35

Op mijn 17de (16de ging ik nog niet uit) pakte ik altijd de bus van 2 uur richting huis en dan ben ik rond kwart voor 3 thuis. (eerst uit-bus en daarna met de auto verdr naar huis).
Nu ga ik tot 3uur en dan ben ik om kwart voor 4 thuis :P

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:37

Ik ben nu 15, over 3 maanden 16 en moet rond half 2/2 uur thuiszijn. Als ik met niemand mee kan fietsen word ik opgehaald :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:41

Toen ik begon met uitgaan (op mijn 15e) moest ik om 1 uur thuis zijn. Nu moest ik ook nog een half uur/drie kwartier fietsen, dus dan ging ik om half 1 weg (of iets ervoor).
Toen ik 16 werd moest ik voor drieën thuis zijn. Nu (bijna 18) heb ik eigenlijk niet echt meer 'n tijd, mijn ouders vragen gewoon of ik bijtijds thuis kom of niet. Ik kom ook wel eens om 4/5 uur thuis.

Vjestagirl schreef:
Ik ben 21 en tot ongeveer een 1/4 jaar geleden kwam ik nooit na half 2 thuis. En dan wordt het weleens perongeluk 2 uur, maar dat was het dan ook helemaal.

Sinds december ongeveer krijg ik niet meer te horen hoelaat ik thuis moet zijn, maar later dan 3 uur wordt het nooit.

Als ze 17 is vind ik 12 uur een schitterende tijd.

12 uur? :wow:
Nou, no way dat ik dan thuis zou zijn. Ik moet nog een end fietsen, dat houdt in dat ik om kwart over 11/half 12 al weg zou moeten. Dan ben ik er net een uurtje/anderhalf uur! Daarbij moet ik vaak ook nog bandjes fotograferen, die zijn dan nog niet klaar met spelen ook. :+
Nee, 12 uur vind ik echt heel vroeg. :n
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-03-10 10:44, in het totaal 2 keer bewerkt

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:43

Ben nu zelf 20 bijna 21 en kom zo laat thuis als ik wilt.
Meestal ga ik naar grote feesten en die stoppen pas rond 6/7 uur in de ochtend.
Dus ja dan is er vaak dat als het verder weg is tijdje terug pas om 12 uur middag weer thuis....

Toen ik wat jonger was jaartje of 16/17 kwam ik ook regelmatig pas rond half 6/6 uur thuis. Dit is dan wel ook naar die feesten.

Heb eigelijk nooit een tijd meegehad alleen toen ik nog jonger was jaar of 14/15 tijdens de carnaval etc etc dat ik dan rond 2 uur half 3 thuis was.

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:47

Jeetje als ik zo alle reacties lees realiseer ik me nu pas dat ik het best wel "makkelijk" had. Ik ging vanaf mijn 15e op stap, mocht om de week, maar ging eigenlijk gewoon elk weekend. Had geen tijd omdat mn ouders wilden dat ik samen met vrienden terug fietste. Dat werd vaak rond 5 uur. Heb er nooit problemen mee gehad. Daarintegen werd ik dan wel om 12u uit mn nest getrokken, snachts een vent, overdag een vent. Ik kon daarna nog prima paardrijden, de klap kwam maandag pas....

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:49

Mijn ouders hebben nooit zo moeilijk gedaan over tijden. Al vanaf dat ik uitga (vanaf mijn 15e) ben ik steeds rond half 4/4 uur thuisgekomen. Dan is hier het feest wel ongeveer afgelopen en heb ik het ook wel bekeken meestal :). Maar soms wordt het ook wel later, ik lig ook wel eens rond 5 uur pas in bed.
Half 1 voor een zestienjarige vind ik wel vroeg, dan gaan wij meestal pas richting de kroeg. In mijn geval zou ik dan dus net zo goed thuis kunnen blijven.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:55

Deden nooit moeilijk over tijd... zolang ik maar niet alleen fietste en het op school goed ging. Daarnaast ging ik op die leeftijd ook niet elke week en had meer andere feestjes. Ik denk dat je iemand beter los kunt laten met de voorwaarde dat ze niet alleen fietst. Ze zal zelf ook snel genoeg merken als het rijden op zondag voor geen meter gaat omdat ze te moe is. Het zelf ondervinden is altijd nog een betere leerschool ;)

Hier is sluit om 4 uur.. rond half 5, 5 uur was ik dan ook echt thuis... behalve als er achter de schutting gekust werd :+

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:59

Ik had gescheiden ouders bij mijn vader ging eigenlijk nooit uit maar mijn moeder was heel gemakkelijk hier in zolang ik maar niet alleen naar huis ging. Toen ik 13 was was 1 keer in de maand soos dat was om 1 uur afgelopen dus was ik meestal half 2 thuis. Met m'n 15e ging ik naar de 16+ discotheek en was ik meestal half 3/3 uur thuis en soms later. Ja en vanaf m'n 16e/17e mocht ik eigenlijk zelf weten hoe laat ik thuis kwam.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:04

In het begin moest ik wel rond 1/2 uur thuis zijn (toen ik net 16 was), maar dat was alleen als ik thuis sliep (en dat was bijna nooit zo, want ik ging liever in Groningen op stap en sliep dan bij een vriendinnetje). Dan vertelde ik later altijd wel gewoon hoelaat ik thuis was (meestal rond 5 uur) en zo zijn ze er wel gewend aan geraakt. :D

Ik dronk nooit veel, dus was altijd wel fit de volgende dag en kon genoeg doen. :j

Inmiddels heb ik nooit meer een tijd mee (ook niet als ik wel thuis slaap, ben nu 18). Zo kwam ik een paar weken geleden pas tegen 9 uur thuis (um, op mijn kamer). Zo heel af en toe moet dat een keer kunnen. :D

Ik snap je bezorgdheid om je dochter van 16 en dat zij optijd thuis moet zijn, maar ik denk dat je dochter van 19 zelf wel wat meer verantwoordelijkheid kan dragen voor haar nachtrust. ;) Ze merkt het vanzelf als het haar paardrijden belemmert. :)

[edit]
Ik moet me overigens nog wel altijd melden als ik thuis kom, maar dat is puur omdat ze dan weten dat ik er weer ben en niet 's nachts een keer wakker worden en dan moeten gaan gokken of ik al thuis ben. Inmiddels slapen ze gewoon als ik thuis kom, maar in het begin kon papa nooit slapen tot ik thuis was. :=
Laatst bijgewerkt door Jaduuh op 23-03-10 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:06

Mijn moeder was best makkelijk in de tijden toen ik 16 was.
Ik mocht nooit alleen uit, altijd met de groep. Mjn moeder kende deze jongens/meiden, en dat gaf voor haar een veilg gevoel. Zo werd hett de ene keer 1 uur, de andere keer 3 uur.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:06

Ik ben 15(september 16), ga nog niet echt stappen, maar als ik een keer wegga moet ik wel rond 12 u thuiszijn :j
Laatst bijgewerkt door Steef op 23-03-10 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:08

Ik ben 15 jaar, ik moet als ik nu uit ga om kwart over 2 thuis zijn. Toen ik 14 was begon het met 1 uur thuis zijn. En elke week werd het een halfuur later. := Op mijn 14e moest ik uiteindelijk 2 uur thuis zijn. Nu ik 15 ben dus kwart over 2. Ik vind het zelf wel een redelijke tijd. Het is namelijk écht zo dat het na 12 uur pas gezellig wordt. Tussen 12 en half 1 komt iedereen binnen en dan begint het feest pas!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:09

Ik slaap vrijwel altijd ergens anders na het stappen omdat niemand in mijn woonplaats woont en ik mag niet alleen naar huis fietsen. Op mn 15e ging ik meestal uit tot een uur of 2/3 en nu ik 17 ben gaan we altijd weg als de tent sluit, dat is kwart voor 4. Maar dan zijn we er ook pas rond een uur of 1, daarvoor is het nog niet gezellig.

Laatst was ik met wat vriendinnen in Groningen, geen ouders dus. En dan wordt het wel een uur of 7. :Y)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:55

Toen ik 15 was begon ik met af en toe eens stappen. In het begin werd ik nog wel opgehaald door mn ouders, maar later mocht ik met vriendinnen naar huis fietsen. Tijd was toen half 1, dan werd langzaam aan iets meer en op mijn 17e moest ik 2 uur thuis zijn.
Vanaf mijn 18e heb ik het zelf moeten weten. Ik vind dat je op die leeftijd ook oud en wijs genoeg bent om dit soort keuzes zelf te maken en de consequenties te dragen voor de volgende dag.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:57

Ik heb eigenlijk nooit een tijd gehad, ik ging naar huis als de rest ook ging.. Want het maakte niet uit hoe laat ik thuis was zolang ik maar niet alleen terug fietste..
Dus ja, soms was ik 6 uur binnen, en andere keren was ik 2 uur al thuis..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:00

Ik ben 16, krijg ook nooit een tijd mee. Ik moet altijd met anderen mee fietsen, fiets ook vaak met mijn broer van 19 mee. Meestal ben ik tussen half 4 en half 5 thuis. Een andere eis is: s'avonds een grote meid, de volgende dag ook! Dus niet chagrijnig zijn enzo, ik ga vaak werken op zondag, zonder te zeuren.

Wij hebben er nooit discussies over verder.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:05

Ik moest ook altijd met de groep naar huis, dus de ene keer 2 uur de andere keer was dat 5 uur. En op zondag gewoon om 8 uur werken (A)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:08

Ik was 14/15 dag ik uitging en ik kreeg geen tijd mee. Okee, als ik 's morgens om 6 uur thuis zou komen zou mijn moeder daar niet mee eens zijn geweest.

Hier in Hoorn moet je VOOR 12 uur overal binnen zijn, de deuren sluiten dan ook echt. Het gaat wel door tot een uur of 4, maar het is dus wel al "gezellig" voor 12 uur.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:18

Ik heb geen tijdn en ook nooit gehad, het is welleens gebeurt dat ik om 5 uur thuis was en om 7 uur alweer naar me paard moest. Nouja als je wilt moet je er wat voor over hebben.
Ze komen er vanzelf achter dat het niet werkt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:25

Mijn moeder had liever dat ik met een groepje naar huis ging om 4 uur dan alleen om 1 uur. Dus ik ging gewoon met de groep mee, we gingen pas naar huis als het niet meer gezellig was en dat was soms best laat (lees; 's ochtends). Ik vind half 1 echt heel erg vroeg hoor, dan zou je haar eigenlijks verbieden om uit te gaan want dan begint het pas..

KIMMM___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:32

Bij mij is het hetzelfde als bij Jildau!
(Ik ben net 17!)
Zolang ik naar huis gebracht word, het liefst door een groepje, dan maakt de tijd hun niet zoveel uit.. Beter 4 uur en dan thuis gebracht worden als 1 uur en alleen moeten fietsen..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:33

Mijn ouders deden het in stapjes.
Ik was 15 en ging naar de jeugdsoos.. eerst moest ik om half 11 thuis zijn.
Na een paar x werd dat 11 uur.
Ik hield mij altijd netjes aan de tijd en daardoor schoof dat steeds op.

Mijn ouders hadden ook tegen mij gezegt: als je luistert en niet zeurt ;) dan schuiven we het steeds verder op.
OP mijn 16de mocht ik toen eerst om 2 uur tuis zijn en dat werd na 2 mnd al 3 uur.
Toen ik 16,5 was had ik geen tijd meer.

Wel moest ik voor dat ik wegging aangeven hoe laat ik naar huis ging en daar moest ik mij dan aan houden (dat mocht dan niet later)

Mijn ouders hadden ook altijd de voorwaarde: liever te laat maar met de groep naar huis fietsen, dan optijd en alleen.
Eigenlijk had ik best wel hele makkelijke ouders! :)