Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:ik gun het andere mensen eerlijk gezegd om wat te verdienen over "mijn rug"
als die wat kopen van mij, en ze verkopen het dan voor een euro meer...... dan is het ze gegund wat mij betreft
russel schreef:Iemand met weinig geld mag in principe best kinderen. Ik vind het alleen niet slim om als je nu al niet rond kan komen en je eten bij de voedselbank vandaan moet halen nog een 3e erbij te "fokken" Als je je 2e kind al geen nieuwe schoenen kan geven is het gewoon niet het moment op bewust voor gezinsuitbreiding te kiezen in mijn ogen.Waarom mag iemand met weinig geld geen kinderen?
Het is de kunst om met geld om te kunnen gaan, om kinderen groot te brengen, ze liefde en waardigheid bij te brengen, ze een middelbare school te geven. De rest moeten ze zelf doen als ze groot zijn.
Veulen84 schreef:Ik blijf vinden dat kinderen krijgen een recht is. Omdat je toevallig peg heb gehad in het leven (denk aan die 100den mensen die nu hun baan verliezen) of omdat je niet rijk bent geboren... Zou je daarom geen recht hebben om je genen door te geven?
odetteke schreef:Ik denk heel hard gezegd dat je pech in je leven ook zelf kunt creeeren
Als je een baan hebt en genoeg financiele middelen is er geen enkel bezwaar om voor kinderen te kiezen en kan het vervolgens best gebeuren dat je in een uitzichtloze situatie komt door omstandigheden. Maar op het moment dat je al in de financiele misere zit ben je gewoon niet slim bezig om dan een kind te "nemen". Je vergroot de financiele problemen, maakt de mogelijkheden om weer (meer) te gaan werken beperkter, maakt het leven voor de andere kinderen in het gezin nog een stukje zwaarder. Op zo'n moment voor een kind kiezen is nog veel egoistischer dan voor een kind kiezen in normale omstandigheden. Je creeert dan nog meer problemen dan je daarvoor al had.
odetteke schreef:russel schreef:Iemand met weinig geld mag in principe best kinderen. Ik vind het alleen niet slim om als je nu al niet rond kan komen en je eten bij de voedselbank vandaan moet halen nog een 3e erbij te "fokken" Als je je 2e kind al geen nieuwe schoenen kan geven is het gewoon niet het moment op bewust voor gezinsuitbreiding te kiezen in mijn ogen.Waarom mag iemand met weinig geld geen kinderen?
Het is de kunst om met geld om te kunnen gaan, om kinderen groot te brengen, ze liefde en waardigheid bij te brengen, ze een middelbare school te geven. De rest moeten ze zelf doen als ze groot zijn.
Veulen84 schreef:Waarom zou je medelij hebben met arme mensen? Arme mensen kunnen heel gelukkig zijn. Ik denk dat je je eerder eens zou meten afvragen of je/we zelf niet wat te kort doen. Bv aan hulpvaardigheid of aan minder kortzichtigheid.
Ik kom uit een arm gezin. Mijn ouders waren jong getrouwd en hadden mij en m'n broer rond hun 18-20ste al. We hadden niet veel. Maar ik ben gelukkig en tevreden en gezond opgevoed. Me moeder heeft geen baan gehad. En ja dat lijkt vreselijk als je bedenkt dat er dagen waren dat er geen geld was voor niks eigenlijk.
Maar mijn moeder was er voor ons. Thee bij thuiskomt is onderschat voor een goede opvoeding. Een moeder zou geen 2 banen moeten draaien om haar kind te onderhouden. Het is maatschappelijk gezien nog steeds wenselijk dat er in elk gezin tenminste 1 ouder ergens in de week thuis is (mag papa ook zijn, kan ook om en om zijn bij parttimers, voor iemand stuift over emancipatie). Hoeveel ouders zijn er tegenwoordig niet te druk met hun eigen leven en laten hun kinderen daardoor verwilderen.
Ook iets wat veel bij arme gezinnen voorkomt. Iedereen werkt, niemand let op de kinderen en daardoor verwilderen ze. En het nare is, aan het einde van het liedje is er nog steeds geld te weinig.
Structuur hebben we van huis ook nooit mee gekregen. Dat klopt, me broer en ik wisten dat we moesten luisteren. Je kunt lastig structuur inbouwen als je geregeld gaat klaplopen bij mensen om 's avonds wat te eten te hebben. Eten en weggaan is onbeleefd, dan blijf je hangen. Niks is zo lastig is als met 2 kinderen door de stad denderen omdat je voor de koopjes soms wel 6 winkels af moet.
Wij hadden toen ik jonger was ook een tv. 1 van de must van me ouders, geen wasmachine... wel een Tv. Immers daar werd op school over gepraat en mijn ouders wilden kost wat kost niet dat ik zou afsteken bij andere kinderen. Respect als je daarvoor andere dingen laat.
Als laatste: Kinderen neem je niet, je krijgt ze. Ze zijn een recht voor iedereen. Je mag besluiten ze niet te krijgen, maar ook om ze wel te krijgen. Arme mensen krijgen meer kinderen omdat ze een grotere hechting hebben aan een gezinsleven en familie. Er is niks mis mee om daar van te genieten.
Nederland is een relatief rijk land. Belgie betaald hogere salarissen, maar producten zijn duurder. Denk dat de belgen naar verhouding iets minder overhouden per maand.
Dit veranderd er niets aan dat je als mensen eens wat socialer zou moeten zijn. De modalen en bovengemiddelde hier zijn niet zo erg bereid om gewoon te delen. Hoeveel van jullie gooien je oude spullen nog steeds weg in plaats van ze voor 2de hands aan te bieden voor iemand met minder?
Hoeveel daarvan bieden er ooit aan om die arme buurvrouw met 2 kinderen eens te helpen. Bv om een middagje op te passen?
_sparta_ schreef:Ik vind het juist altijd duur om pizza te gaan eten, zulk ding kost al gauw 10 euro, dan zit je op 20 euro met 2 personen. Dat kan ik niet goedkoop eten noemen. Net als MacDonalds, ook niet goedkoop. Frietjes dat gaat dan nog wel. Daarom snap ik vaak die termen niet, dat ongezond goedkoper is. Aardappelen of rijst kosten niet veel. Seizoen gebonden groenten valt ook mee.
_Ella_ schreef:_sparta_ schreef:Ik vind het juist altijd duur om pizza te gaan eten, zulk ding kost al gauw 10 euro, dan zit je op 20 euro met 2 personen. Dat kan ik niet goedkoop eten noemen. Net als MacDonalds, ook niet goedkoop. Frietjes dat gaat dan nog wel. Daarom snap ik vaak die termen niet, dat ongezond goedkoper is. Aardappelen of rijst kosten niet veel. Seizoen gebonden groenten valt ook mee.
Ja, ik denk dat ongezond eerder makkelijk is dan goedkoop...
1Boefje schreef:KiWiKo schreef:ik gun het andere mensen eerlijk gezegd om wat te verdienen over "mijn rug"
als die wat kopen van mij, en ze verkopen het dan voor een euro meer...... dan is het ze gegund wat mij betreft
Prima, maar eerlijkheid is blijkbaar steeds moeilijker als je de eindjes aan elkaar moet knopen.
Als je vrienden bent, zeg ut dan gewoon!!!