Redenen om een kind te nemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Redenen om een kind te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:15

Ik ben je onderschrift niet vergeten :D
Maar er moet wel een vervolg op komen imo :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:24

Yamcha schreef:
Ik ben je onderschrift niet vergeten :D
Maar er moet wel een vervolg op komen imo :j

Ze heeft wel vaker van die rake opmerkingen, bijdehante tante, hahaha, dat is dan weer voer voor de bewust kindervrijen, hahaha.

Daar kan ik trouwens geweldig van genieten de kleine meid met haar pony, ik zal ook even wat benefits noemen, anders lijk ik zo'n ontaarde moeder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:26

De kans is aanwezig dat ik, als bewust kinderloos mens, jouw dochter nog wel leuk ga vinden ook......

Wat dat dan weer zegt wil ik niet eens weten geloof ik ^)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:28

@Yamcha: onze dochter heet dan ook "Connor" dat betekent "vriend van de honden" :D .
Is ook super om haar met haar hond te zien en ze kan nog heel vaak verdrietig zijn om haar eerste hond, die helaas is overleden toen ze nog heel klein was, ze zoekt dan ook altijd haar sterretje in de lucht...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:30

Onze oudste dochter overviel ons eigenlijk een beetje.. Dus niet vooraf "gepland" zeg maar..

Wel waren we er al vroeg in onze relatie over uit dat we graag een gezin wilden. Ik denk met als reden dat we allebei uit een warm nest komen en dus genoten hebben van onze jeugd en het ouderlijk huis.. Dat we die gezelligheid ook in ons eigen huis willen.. Dus eigenlijk wel egoïstisch als je het zo bekijkt... ;)

De tweede, onze zoon, was wel met voorbedachte radeN :D Met het idee dat we graag een broertje of zusje voor onze dochter wilden..
Laatst bijgewerkt door Lame op 17-03-10 17:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:40

Hahaha, met voorbedachte rade, mooi gezegd :')

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:45

Het is zonder N he?! Ik zat al te twijfelen... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:52

:j

Het is zonder n. Heeft te maken met een ingewikkelde grammaticale regel, die ik zelf ook niet snap, en dus niet ga proberen uit te leggen, want dat wordt helemaal niks :')
Ik heb het uit mijn hoofd geleerd, dat was makkelijker.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:13

Nou, mijn nederige excuses dan, dan heb ik Lame fout verbeterd. Verslechterd dus. Ik schaam mij diep :o

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:17

Hahahaha dank BE!

Yamcha ik kom er wel overheen hoor..;) Zo maakte ik pas op twitter richting mijn vader een verschrikkelijk domme taalfout.. en juist naar hem.. hij die ons altijd enorm op juiste spelling heeft gewezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:18

Oh, gelukkig, was al bang dat ik je een zwaar trauma had bezorgd, maar met zo'n pa kun je wat hebben 8-)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:21

shilady schreef:
Ze willen iets wat alleen van hun en hun partner is; Partner kan jouw ook verlaten...
- ze willen iemand die altijd van ze zou houden; Hoeveel kinderen kunnen niet met hun ouders door 1 deur?- ze willen niet alleen/ eenzaam zijn; Heb in een zorgcentrum gewerkt en veel ouderen zien hn kinderen niet.
- ze willen aandacht hebben van hun kind; mn tantes zoontje chilt heel de dag met zn vrienden is 8 jr :+ - ze willen een levensdoel hebben; Tja als je verder geen ambities heb kwa werk en veel riezen oke ...
- ze houden van kinderen en willen er zelf één; Maar jouw kind kan ook een draak worden integenstelling tot die van vriendin ;)- ze willen hun kind iets laten verwezenlijken wat ze zelf niet konden bereiken; Mijn vader hoopt nog steeds dat ik profvoetbalster word :+ - ze denken er niet over na en nemen er één omdat het erbij hoort. Idd niet de juiste reden

Zat ook aan zoiets te denken, alleen dan hier en daar iets aangepast ;)
Ik kan verder geen redenen bedenken om aan een kind te beginnen en zolang ik geen reden kan vinden die niet weerlegd kan worden begin ik ook niet aan kinderen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:31

Citaat:
Ze willen iets wat alleen van hun en hun partner is;

Dat zijn hun meubels ook :+
Citaat:
- ze willen iemand die altijd van ze zou houden;

Hebben ze geen partner?
Citaat:
- ze willen niet alleen/ eenzaam zijn;

Leer met stiltes omgaan, veel nuttiger.
Citaat:
- ze willen aandacht hebben van hun kind;

Eh, ja, de kinderen hebben écht niets anders te doen %)
Citaat:
- ze willen een levensdoel hebben;

Als dat je levensdoel is, kinderen op de wereld zetten...... dat is ook nog nooit eerder gepresteerd ofzo. Zelfs een ezel kan het.
Citaat:
- ze houden van kinderen en willen er zelf één;

Nog altijd geen goede reden, er zijn best veel kinderen die geadopteerd kunnen worden :j
Citaat:
- ze willen hun kind iets laten verwezenlijken wat ze zelf niet konden bereiken;

Wat garant staat voor een leven vol frustraties, kind is nu eenmaal geen kloon.
Citaat:
- ze denken er niet over na en nemen er één omdat het erbij hoort.

Ja, als mijn broer in de sloot springt, spring ik er uiteraard achteraan :+

Mijn variant :Y)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:38

ik heb hier ook wel eens over na gedacht, en de enige reden die ik momenteel kan bedenken is OMDAT HET ZO HOORT of je gevoel er na staat `DE KLOK`.

Ik wil verlopig nog geen kinderen omdat ik hele andere dingen in het leven belangrijk vind, en op het moment dat kinderen er zijn bepalen die toch grotendeels jou leven. Messchien over een jaar of 10, we zien wel wat de toekomst brengt. Momenteel vind ik baby´s en kinderen heel erg leuk als ze van een ander zijn. }:0

edit, dat het zo hoort blijkt wel omdat mensen zonder kinderen vaak raar aangekeken worden, hoe kun je er nu bewust voor kiezen dat je geen kinderen wilt! Er geen kunnen krijgen is een heel ander verhaal natuurlijk. Maar dat is een ander topic uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:40

Ik vind vooral het feit dát ze van een ander zijn ernstig leuk :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:18

Ach , het is natuurlijk wel een leuk avontuur om dat eens mee te maken , dat hele traject van kinderen. Het is best een grappige uitdaging in je leven om op te pakken natuurlijk , een stukje levenservaring zelf proeven hoe dat dat nu is om na het rondje als kind zijnde , ook eens dat rondje als ouder te doen :)

Op zich als je op je 20e begint aan een kind , ben je er op je 40e weer "vanaf" en kun je weer andere stukjes van "het leven" gaan ervaren , bvb. alles opzij gooien en een camping in Frankrijk beginnen ofzo :P Ik denk dat dat het voor veel mensen ook voor een groot deel is : gewoon dat stukje van "het leven" mee willen beleven :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:54

Yamcha schreef:
Nou, mijn nederige excuses dan, dan heb ik Lame fout verbeterd. Verslechterd dus. Ik schaam mij diep :o

Hahaha, nou, zo erg is het ook weer niet :D

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:02

pmarena schreef:
Ach , het is natuurlijk wel een leuk avontuur om dat eens mee te maken , dat hele traject van kinderen. Het is best een grappige uitdaging in je leven om op te pakken natuurlijk , een stukje levenservaring zelf proeven hoe dat dat nu is om na het rondje als kind zijnde , ook eens dat rondje als ouder te doen :)

Op zich als je op je 20e begint aan een kind , ben je er op je 40e weer "vanaf" en kun je weer andere stukjes van "het leven" gaan ervaren , bvb. alles opzij gooien en een camping in Frankrijk beginnen ofzo :P Ik denk dat dat het voor veel mensen ook voor een groot deel is : gewoon dat stukje van "het leven" mee willen beleven :)

Nou, áls dat de redenen zijn om aan een kind te beginnen, ben je al niet goed bezig denk ik...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:19

Interessant topic :j Ik ben zelf leerkracht, maar moet er ergens (nog?) niet aan denken om zelf kinderen te hebben.. Alle mogelijke nadelen wegen voor mij momenteel zwaarder dan de eventuele voordelen die het oplevert, hoewel mijn vriend dolgraag kinderen wil.

Maar, ik ben juf, en dat ben ik ook niet geworden omdat ik kinderen stom vind natuurlijk :+ Ik kan echt ontzettend genieten van zo'n groep kinderen of een specifiek kind dat ineens iets door heeft wat het daarvoor nog niet kon of wist. Als er kwartjes vallen, als er opmerkingen gemaakt worden die je dwingen tot nadenken waaróm dat nou eigenlijk is. Dingen die je aanneemt als 'zo is het nou eenmaal' maar dat gaat voor een kind natuurlijk niet op. Het moment dat ik kinderen op de gang of buiten hoor vertellen aan anderen wat ze vandaag wel niet geleerd hebben en hoe leuk dat wel niet was. En eerlijk is eerlijk, al dat soort dingen zijn erg goed voor mijn ego :j Dus ja, dat genieten van het zien opgroeien van een kind en meehelpen aan die groei, dat zou voor mij een reden zijn om kinderen op de wereld te zetten. Wat betrekkelijk is natuurlijk want ik weet best dat het hard werken is, een kind opvoeden. En dan laat ik de eventuele biologische klok er nog even buiten.

Dus dan gaat het puur om egoïsme ja, en dan durf ik zelfs te beweren dat ik, door het feit dat ik egoïstisch kan zijn, een goede moeder kan zijn. Een moeder die zichzelf net zo belangrijk acht als haar kind, in de zin van, als ik gelukkig ben, kan mijn kind dat ook zijn. Mijn leven zal nooit om dat kind alleen draaien. En dan denk ik dat kinderen krijgen een echte toevoeging voor je leven kan zijn :)

Let wel, dit is mijn mening, mijn idee voordat ik zelf ook nog maar een poging heb gedaan om een kind op de wereld te zetten, dus wie weet ervaar ik dat tegen die tijd heel anders :') Daarnaast wil ik ook niet zeggen dat moeders die hun kind op nummer 1 hebben staan, het verkeerd doen ofzo :)

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:32

Ik zou graag kinderen willen, om ze bepaalde ideeen en normen en waarden mee te kunnen geven waar ik achter sta.
Dit zou mijn manier zijn om iets goeds op de wereld achter te laten. Aan de ene kant is het beter voor de aarde als er minder mensen op wonen, maar als ik om die reden geen kinderen neem, en mensen die niets om de aarde geven wel, gaat deze er nog harder op achteruit. Verder zou ik het natuurlijk mooi vinden ze zien op te groeien, en er misschien dingen van mezelf en partner in terug te kunnen zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:33

Gimmick11 schreef:
pmarena schreef:

Nou, áls dat de redenen zijn om aan een kind te beginnen, ben je al niet goed bezig denk ik...

Waarom vind je dat ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:06

Blue_Eyes schreef:
Yamcha schreef:

Hahaha, nou, zo erg is het ook weer niet :D

Gelukkig :D
marie83 schreef:
Ik zou graag kinderen willen, om ze bepaalde ideeen en normen en waarden mee te kunnen geven waar ik achter sta.
Dit zou mijn manier zijn om iets goeds op de wereld achter te laten. Aan de ene kant is het beter voor de aarde als er minder mensen op wonen, maar als ik om die reden geen kinderen neem, en mensen die niets om de aarde geven wel, gaat deze er nog harder op achteruit. Verder zou ik het natuurlijk mooi vinden ze zien op te groeien, en er misschien dingen van mezelf en partner in terug te kunnen zien.

Dat lijkt mij echt niets, ik heb een paar trekjes, die ik bij mezelf al bloedirritant vind, en ze dan ook nog terug te zien in een ander..... Pff, nee, zou ik niet willen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:10

Ik ben ook een 'aanhanger' (om het zo maar even te noemen) van de stelling dat een mens alles uit egoïsme doet.
Zo ook een kind krijgen/nemen inderdaad.
Evolutionair gezien natuurlijk puur om je eigen genen door te geven, als dat geen egoïsme is... :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:14

pmarena schreef:

Met een beetje pech blijft je kind na zijn 20e lekker bij zijn mammie wonen waar alles geregeld wordt :')