Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelijn schreef:Cossie... ja.. we gaan er even duizenden euro's tegen aan gooien voor een dna onderzoekje. ?
Laten we de TS nou niet volledig in paniek brengen... zoals KiWiKo ook aangeeft laat je niet gek maken!
(ik moet nu af en toe denken aan die reclame 'hoe gaan we om met aardige mensen' dat je meteen rare dingen achter vanalles en nog wat denkt, ja het is vervelend en niet normaal... maar het is NIET een seriemoordenaar)
daantjuhhh schreef:Evelijn schreef:Volgens mij is het ophangen van zakjes met knuffelbeesten en het versturen van briefjes met aardige teksten geen misdrijf.
Zolang er in die brieven geen bedreigingen staan is er volgens het strafrecht weinig aan de hand.
Dat bedoelde ik dus ook!
Cossie schreef:Heb je de briefjes bewaard? Mocht het te gek worden kunnen deze wellicht op dna of vingerafdrukken onderzocht worden.
MamboBeach schreef:Iets wat al zo lang duurt, een jaar of 3 vind ik toch wel de kant van stalken opgaan! Een normaal mens maakt zich na een korte tijd wel bekend, als het om liefde of iets zou gaan. Na 3 jaar zou ik het ook niet leuk en zeer zeker niet normaal meer vinden.
daantjuhh, dat jij het kan weten en het op een andere manier zich heeft ge-uit wil niet zeggen dat dit dan geen stalken is. Iedere stalker uit zich op een andere manier, dus dit is een beetje kort door de bocht om als buitenstaander maar te zeggen dat dit dus geen stalker is.
Ik zou hier zeer zeker melding van maken TS!
russel schreef:Stalking is lastigvallen, dus je wordt beperkt in je vrijheid, maar dit is iets aan je deur hangen wat je ongezien in de prullenbak kan gooien, dat is geen stalking, wel als hij in zijn auto voor haar deur gaat staan en blijft staan, herhaaldelijk aan de deur komt, haar opbelt, en als er dan het aan de deur hangen van zooi ook nog bij komt, heb je stalking. Je moet wel weten wie het is, anders kan je ook geen stappen ondernemen.
Soms voldoet het als zo iemand voor de deur door de politie wordt aangesproken, dat kan zo een genant gevoel opwekken dat ze er mee stoppen, alleen de vasthoudende, die dus ook een psychisch probleem hebben, blijven volhouden en dat kan heel erg naar, eng en vervelend worden. Dan ben je volledig belemmert in je vrijheid, dan moet je zelfs oppassen dat ze niet binnen komen of je huis binnen zijn geweest tijdens je afwezigheid.
MamboBeach schreef:De politie kan er misschien niet veel mee maar ik zou er toch een melding van maken!
Nogmaals daantjuhhh, dat jouw eventuele stalker het anders heeft aangepakt wil niet zeggen dat dit geen stalker is...
Singur schreef:Morgen wil ik naar de politie om melding of aangifte te doen.
Omdat ik niet zeker weet om wie het gaat kunnen ze er waarschijnlijk weinig mee. Maar dan staat het in ieder geval wel geregistreerd.
Wat kan ik hier nog meer tegen doen? Wie heeft hier ook ervaring mee?