I SO loooove my kids...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:12

Met die sloffen?! Dat kan toch alleen maar een heel zoet kindje zijn. :+

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 22:13

JackenJill schreef:
Ik vind dat je het echt heel leuk hebt omschreven. En ik ga er vanuit dat, ook al is je zoontje niet de makkelijkste, je heus niet alleen maar van dit soort dagen hebt. Het lijkt wel alsof je nooit even mag 'klagen' over de opvoeding en de zorg over je kind(eren). Ik heb een dochtertje van bijna 2, hartstikke lief en enórm onder de indruk als ik heel boos doe (wat dus ook zelden nodig is). Maar dat neemt niet weg dat ze soms dagen heeft dat ze eens niet zo makkelijk is en ik aan het eind van de dag helemaal op ben. En dat mogen mensen ook best weten! Ik laat het ook weten als het een geweldige dag was, en gelukkig zijn die dagen er vaker..

Heel goed dat er iemand langs komt om je te helpen, ik heb echt veel respect voor je dat je 2 jonge kinderen in je eentje probeert op te voeden!

Je slaat de spijker op zn kop! thanks voor de post, je snapt mij precies :D

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:13

Lekker ventje hoor

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 22:13

Sabbel schreef:
Met die sloffen?! Dat kan toch alleen maar een heel zoet kindje zijn. :+

uhu altijd heeeeeel lief als je met een fototoestel aan komt zetten :+

joyce2

Re: I SO loooove my kids...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:19

K vind het knap hoor, ik ben nu 24 en zie mezelf echt nog niet 2 kids in mn eentje opvoeden. Goed dat je hulp zoekt, je moet wat als je er alleen voor staat en zo jong bent, respect! Hopelijk word het binnenkort allemaal wat rustiger voor je.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 22:21

bedankt!
het is ook heel erg zwaar, maar je krijgt er ook iets heel erg moois voor terug! En ik vind best dat mamas zo af en toe eens even lekker mogen klagen! :P

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:21

wat een heerlijk herkenbaar verhaal _O-
ik heb 3 jongens van 8, 6 en 2 jaar.
de 2 oudste samen is ideaal om gek te worden, met de volgende mogelijkheden:
- ofwel maken ze ruzie
- ofwel stoken ze elkaar op tot hun spelletje uit de hand loopt
- ofwel zitten ze te zeuren dat ze op de computer willen
- ofwel zitten ze de kleinste te pesten
ik ben altijd blij als de vakantie voorbij is en ze weer naar school kunnen :')

hier wél een papa in het verhaal, maar die werkt ongeveer anderhalftime, dus de zorg voor de kinderen is voor 90% mijn werk.
en daarnaast werk ik zelf ook nog eens meer dan halftime.
en dan heb ik nog eens 3 paardjes, 2 schapen, 4 honden, 2 konijnen en een kat om voor te zorgen, maar dat heb ik helemaal aan mezelf te danken :P

de zoektocht naar de UIT-knop heb ik opgegeven, maar als iemand mij kan vertellen hoe ik de batterijtjes er uit kan halen ... :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:23

De batterijen zijn als het goed is 's avonds vanzelf een keertje leeg ;)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:24

Hahaha ik ben alleen staande mama en heb 4 honden, 3 paarden, 3 katten

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 22:24

Ik denk altijd maar zo.. in amerika woont octopus mummy, die heeft 15 (!!!) kinderen... Als ik weer eens met shampoo nog in mn haar naar boven ren om mila haar speentje te geven denk ik aan haar... :')

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:33

joyce2 schreef:

maar nooit snel genoeg :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:37

fojoe schreef:
joyce2 schreef:

En soms na een uur weer opgeladen om de hele nacht weer volop in de weer te zijn |(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:37

Pff vertel mij wat, ik ben een tijdje soort van au-pair geweest, dat was nog wel ff andere koek dan een avondje of middagje oppassen. K was er echt vanaf kids 's ochtends uit bed halen, tot 's avonds weer naar bed doen. En dan nog waren die batterijen soms niet leeg, aargh.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:42

hetbommeke schreef:
En soms na een uur weer opgeladen om de hele nacht weer volop in de weer te zijn |(

dan stop ik maar met klagen.
als ik de mijne eindelijk in bed gekregen heb, hoor ik ze niet meer tot de volgende ochtend ;)

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:46

Elma_ schreef:
Ik denk altijd maar zo.. in amerika woont octopus mummy, die heeft 15 (!!!) kinderen... Als ik weer eens met shampoo nog in mn haar naar boven ren om mila haar speentje te geven denk ik aan haar... :')

Ik moet er niet aan denken, 15 kids!!!
Ik wordt soms al gillend gek met 2 meiden.
Mijn dames zijn nu 6 en 7,5 en ik vond de baby/peutertijd erg zwaar. Onze dames schelen 19 maand en vond het soms echt afzien. Ondanks dat er bij ons wel een papa in beeld is.

Dus meid, petje af....

Nu gaat het heel goed en dat hebben we te danken aan de 3 R-en, Rust, Reinheid en Regelmaat. Heel ouderwets maar vooral onze oudste dochter heeft dat heel erg nodig
En ze heeft ook duidelijkheid nodig, dus niet; we gaan zo weg maar als de grote wijzer op de 12 staat, gaan we weg..

Een paar tips (misschien heb je er niets aan maar mij heeft het wel geholpen)
1. dus niet met je haar vol shampoo naar boven rennen voor een speentje, dan wachten ze maar even, misschien gaat dat de eerste paar keer niet zo lekker maar dat komt wel.
2. laat je kinderen wennen dat je niet a la minute voor ze klaar kunt staan maar dat ook zij wel eens kunnen/moeten wachten. Dat moet ik mijn meiden nog wel eens uitleggen
3. probeer iemand te vinden die je kan ondersteunen in de huishouding..weet niet hoe je financieel zit maar 1 x per week 4 uurtjes iemand hebben die de plee een keer goed uitschrobt, de badkamer een keer goed poetst enz...heerlijk en het neemt heel wat druk weg
4. is er iemand die op vaste tijden de kinderen van je over kan nemen? bv 2 x per maand of zo, zodat jij iets voor jezelf kan doen
5. maar dat heb je al gedaan, professionele hulp bij de opvoeding, is echt geen schande, soms kan een vreemd iemand een verhelderende visie hebben op iets.

Succes!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:46

Kinders, gebruik een condoom :+

Ik lig plat! :))

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 22:51

@ ibalia.. ik heb vorige week mn verhaal dus voorgelegd bij het CB, en ze zei ook dat mijn kids teveel op hun wenken bediend worden.. Dus die sla je raak ja.. Ik vind t moeilijk ze overstuur te zien, en verwen ze veels te veel..
Hulp in de huishouding heb ik nog niet aan gedacht..
ja er zijn vast wel mensen waar ze even een dagje naar toe kunnen, alleen t probleem is dat ik dat zelf niet zo goed kan.. als ik een avond uit eten ga en mn zus past op dan ga ik om t kwartier bellen of alles wel goed is :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:56

blij dat die van mij nog lief klein en schattig is.
nog even extra van genieten lees ik wel.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:58

fojoe schreef:
joyce2 schreef:

Of je moet ze minder vol opladen.

Wat een geweldig verhaal om te lezen :Y)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:58

allereest wat een leuk ventje zeg zo op de foto...Maar ik doe het je niet na 2 kids opvoeden, ben 24 maar moet der niet aan denken, ik pas nu nog wel eens op, maar ben blij als ik naar huis terug kan...:D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:00

Elma_ schreef:
bedankt!
het is ook heel erg zwaar, maar je krijgt er ook iets heel erg moois voor terug! En ik vind best dat mamas zo af en toe eens even lekker mogen klagen! :P

Ik wil je de moed niet ontnemen Elma maar die van ons is nu 15 en ik ben nog steeds dat "moois aan het zoeken wat ik er voor terug krijg" :o
Vooralsnog heb ik er alleen maar bendes meer wasgoed van, overal rommel, een hoop gedoe om hem aan het huiswerk te krijgen, urenlang de douche bezet houden, in t'weekend midden in de nacht thuis komen, zal ik nog verder gaan?? Ik vond je openingstopic schitterend om te lezen, heb ervan zitten smullen :D .
Succes in ieder geval !

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 23:02

hahahhaa, die puberteit wil ik nu aaaaaaaasjeblieft nog even niet aan denken :+

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 23:09

Beauty26 schreef:
allereest wat een leuk ventje zeg zo op de foto...Maar ik doe het je niet na 2 kids opvoeden, ben 24 maar moet der niet aan denken, ik pas nu nog wel eens op, maar ben blij als ik naar huis terug kan...:D

En als dr weer eens een meisje van 17 tegen me begint over hoe leuuuuuuuk het wel niet is en dat ze niet kan waaaaaaachten om zelf kindjes te maken zul je mij ook niet horen zeggen jaaaaa doeeeee! neeh, dan zeg ik heel eerlijk WEET waar je aan begint, want die roze wolk bestaat niet en al helemaal niet zonder stabiele relatie.. zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb :)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:29

Haha echt mooi geschreven!
En ach laten we het ff niet over opvoeden }> hebben..
Gewoon ff lekker genieten van het geschreven stukkie! :D

Maar wil wel zeggen petje af hoor in je eentje 2 kinds opvoeden!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:38

Mila: Met 15 kids is het makkelijk, dan is er allicht één oud genoeg en gewillig genoeg om te helpen. In mijn omgeving zijn dat soort grote gezinnen nog heel gewoon! 17 komt hier ook nog voor en dan hebben ze nog een paar miskramen gehad ook.

Ikke niet hoor! Voor geen goud! Ik heb er drie en mijn jongste is nu 3. Ook een driftkikkertje. Het opvoeden van kids is absoluut niet makkelijk, helemaal niet. En al helemaal niet als je het in je eentje alleen mag gaan doen. Dat is ontzettend zwaar! Zo te lezen ken je je grenzen en je schakelt hulp in. Heel moedig van je om voor jezelf in te zien dat je het op dat vlak niet alleen redt. Ik kan er alleen maar heel veel respect voor hebben.

En what the heck! Denken we hier nou echt dat onze leeftijd iets uitmaakt? Opvoeden kun je of niet. Er zijn legio 25 en 30-plussers die het nog steeds niet door hebben hoor! Het scheelt wel iets: Als jij 38 bent, zijn jouw kids in staat om op zichzelf te passen! Dat is ook een voordeel! Ik was nog net 26 toen mijn oudste werd geboren. ;) En het tafereel wat jij omschrijft, komt me heel bekend voor... Ik kan ook uit ervaring zeggen: Het wordt makkelijker!

En zo'n 17-jarige mag 2 dagen op Bas passen. Zeker weten dat ze terugkrabbelt!
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 09-03-10 23:41, in het totaal 2 keer bewerkt