Ik heb iedereen bedrogen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:15

lente01 schreef:
Dankje Elicious :) Ik vond het moeilijk om te verwoorden omdat het in m'n eigen hoofd al helemaal door elkaar loopt, laat staan dat ik wist hoe ik het helder op moest schrijven voor anderen.

Om op je vraag in te gaan: zo moeilijk is dat niet, want ik lig niet tegelijkertijd met twee jongens in één bed :') Nee, maar zonder grappen, dat is ook moeilijk. In het begin ging het nog wel, maar nu voelt het echt niet goed meer. Met beide zoenen kon ik nog verdragen, maar nu kan ik echt niet met beide seks hebben. Dat gaat me echt veel te ver. Gisteren bleef mijn 18-jarige vriend weer slapen, en ik heb hem afgewimpeld door te zeggen dat ik echt te moe en misselijk was om ook maar een beetje te rollebollen (wat dus wederom niet waar is). Dus hoe ik 2 vriendjes tegelijkertijd kan hebben? Bijna niet. Maar de 18-jarige voelt als een 'nep' vriendje en de 20-jarige als mijn echte vriend, dus dat scheelt nog wel. Het voelt dus niet beide meer zodanig als vriendje...

Het ziet ernaar uit dat je de breuk wil uitstellen? Anders was het onderhand al gebeurd toch?

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:39

Die neiging heb ik zeker, anders was het inderdaad al gebeurt. Maar het is zoveel makkelijker om moeilijke dingen uit te stellen of uit de weg te gaan ;)
Zeker als het al zo lang aan de gang is. Dan zeg ik vaak tegen mezelf dat die ene week uitstel niets uitmaakt, maar dat doet het natuurlijk wel als je dat maanden volhoud.

Nu ben ik niet van plan om het nog veel langer uit te stellen hoor.. Ik ben nu heel goed aan het nadenken hoe ik het ga brengen en wat ik ga zeggen. Daarna maak ik wel een afspraak met hem om het uit te maken, maar dat duurt sowieso nog anderhalve week (hij is op vakantie nu). En ik wil het wel face to face zeggen uiteraard :) Dus ik heb gelukkig nog even bedenktijd om goed door te lopen wat ik ga doen en zeggen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:51

Lente, is hij echt echt écht op vakantie?
Wees eerlijk he! ;)

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 00:44

Oké, Storm, hij is inderdaad niet anderhalve week op vakantie.....
Hij is alleen dit weekend in het buitenland...

Ik weet dat ik het nu weer goed ga praten, maar op dit moment heeft hij het ook heel moeilijk met het overlijden van een vriend van hem, dat gebeurde nu vorig jaar precies, dus hij is mentaal heel fragiel (wat dat betreft kan hij soms net een vrouw zijn, compleet met tranen en tuiten ;) ). Ik wil hem de tijd geven dat te laten bezinken en daarna durf ik hem daarna pas met deze nieuwe 'slecht-nieuws-golf' te confronteren.... Of kan ik het beter nu wel gewoon al doen? Uitstel is afstel, maar nu weet ik niet of het meteen goed is (en oké, ik durf het niet helemaal).

Waves

Re: Ik heb iedereen bedrogen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:57

Als je nog wil weten hoe het werkt als je naar een psycholoog wil, ik heb het zelf ook gedaan en het gaat als volgt:

- ga naar de huisarts en vertel dat je naar een psycholoog wil. Je hoeft echt niet uitgebreid je hele verhaal te vertellen alleen globaal aangeven waar het over gaat is genoeg.
- de huisarts geeft je een verwijsbrief en een telefoonnummer van een psycholoog en die kan je dan bellen voor een afspraak.
- dan krijg je een intakegesprek en dan kan je ook alles vragen over de verzekering en vergoedingen, de eerste 12 sessies worden sowieso vergoed.
- je zit dan nog nergens aan vast, klikt het niet of wil je toch niet dan kan je nog gewoon weg gaan. Dat kan natuurlijk sowieso altijd.

Succes! Komt wel goed hoor, sommige dingen zijn alleen moeilijk om zo 123 zelf om kan schakelen. Wat hulp daarbij is echt niet erg en volgens mij alleen maar heel verstandig.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 02:25

lente01 schreef:
Oké, Storm, hij is inderdaad niet anderhalve week op vakantie.....
Hij is alleen dit weekend in het buitenland...

Ik weet dat ik het nu weer goed ga praten, maar op dit moment heeft hij het ook heel moeilijk met het overlijden van een vriend van hem, dat gebeurde nu vorig jaar precies, dus hij is mentaal heel fragiel (wat dat betreft kan hij soms net een vrouw zijn, compleet met tranen en tuiten ;) ). Ik wil hem de tijd geven dat te laten bezinken en daarna durf ik hem daarna pas met deze nieuwe 'slecht-nieuws-golf' te confronteren.... Of kan ik het beter nu wel gewoon al doen? Uitstel is afstel, maar nu weet ik niet of het meteen goed is (en oké, ik durf het niet helemaal).

Volgende keer is het weer wat anders wat een reden kan zijn om het uit te stellen en die redenen zoek je zelf. De koek is op, het boek is uit, gevoelens zijn weg, klaar!

Tenzij je het niet uit WIL maken natuurlijk ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 07:50

Heel goed dat je durft te vertellen dat hij slechts een weekendje weg is. Eigenlijk ben je juist een vreselijke lieverd. Je houd zoveel rekening met anderen dat je jezelf vergeet. Maar in je poging anderen blij te houden, verlies je jezelf. Dat werd al eerder gezegd, maar blijkt nu weer.
Waarom mag een ander geen verdriet hebben en jij wel? Waarom moeten jouw schouders deze lasten dragen? Leer jezelf waarderen, zet jezelf op 1. Je bent niet egoïstisch omdat je liegt, je kunt het niet iedereen naar het zin maken. Je kunt niet met iedereen vriendjes zijn.
Draai de zaak eens om, stel je voor dat jouw andere vriend, diegene met wie jij verder wilt, eigenlijk niet gek op jou is, maar dat niet durft te zeggen. Dat hij het uit wilt maken maar hij weet niet hoe omdat jij in een dip zit, maar hij heeft stiekem al een ander meisje waar hij wel toekomst in ziet. Zou je dat willen weten? Hoe zou je je voelen als je daar achter komt?
Veel succes!!! En wees sterk, je kunt het!! :+:

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 20:40

@ Waves: thanks voor je uitleg, ik heb er wel wat aan. Tot vorig jaar viel ik nog onder de zorgverzekering bij mijn ouders, of zoiets dergelijks. Ik moet zeggen dat ik niet precies weet hoe dat in elkaar zat, ik ben daar nogal laks in. Maar ik moest het toch nog eens uitzoeken hoe dat nu allemaal in elkaar zitten. Dan ga ik maar meteen uitzoeken of er überhaupt al iets over psychologische hulp staat, en daarna snel een nieuwe HA regelen. Nou ja, snel op mijn manier, dus misschien over een paar weken mezelf kennende.....

@ maikeltje: ik wil het wel, zeker. Maar durf het gewoon niet zo goed, dus je hebt gelijk dat ik redenen blijf zoeken om het nu nog niet te doen. Maar de wil is groot, dus ik moet mezelf nu even een schop onder m'n kont geven denk ik.

@ storm: dankjewel voor de peptalk :+: Hoe je de situatie omdraait in je laatste stukje, dat komt wel hard aan. Maar again, ik heb twee vriendjes. Ik heb het geprobeerd me voor te stellen met beide vriendjes, dus dat ze allebei al tijden gek zijn om een ander. Bij mijn 18-jarige merkte ik dat ik heel blij zou zijn, omdat ik dan zelf niet op hoef te lossen dat ik onze relatie wil verbreken, maar hij zorgt er dan min of meer zelf voor! Opluchting alom dus :) Maar als mijn 20-jarige vriend dat zou zeggen, zou ik echt gebroken zijn vanbinnen en zou me voorgelogen voelen. Ik zou het ook niet zo precies willen weten, maar het achteraf horen is nog erger. Toch blijf ik er van overtuigd dat als ik mijn 18-jarige vriend NIET vertel dat ik allang smoorverliefd ben op een ander, dat hij daar NIET achter komt. Hij woont ver weg, kent niemand met wie ik ook omga in 'real life' maar alleen van verhalen, en hij zal dus ook nooit zomaar iemand per ongeluk tegenkomen waardoor het uitkomt dat ik allang een ander had, tegelijkertijd met hem. Andersom zal mijn 20-jarige vriend er ook NOOIT achter komen dat ik al maanden ook een andere vriend heb, omdat niemand (en ook echt niemand) van die vriend afweet. Hij zou het dus niet via via op kunnen pikken, en mijn twee vriendjes wonen ruim 300 kilometer uit elkaar dus zullen elkaar ook niet zomaar tegenkomen.. Oké, zeg nooit nooit, maar de kans dat het het uitkomt is 0,01% (imo). Dus ik denk dat ik dat niet helemaal op ga biechten aan mijn 18-jarige vriend, heb ik net besloten....
Ik kan niet met iedereen vriendjes zijn, maar ik probeer wel iedereen te vriend te houden. Ik vind het eng om slecht bekend te staan, of ben bang dat door onaardigheid van mijn kant ineens bovengemiddeld veel over mij geroddeld zou worden. Misschien komt het omdat ik er wel erg gevoelig voor ben voor wat anderen over mij denken.. ten onrechte.. Ik hoef niet met iedereen door één deur te kunnen, als ik maar met iedereen in de kamer daarachter kan staan. Ik wil niet met iedereen vrienden zijn, maar ook geen 'vijanden' hebben.. daarom probeer ik iedereen tevreden te houden en op z'n gemak te laten voelen.. Tsja, niet zo'n goed idee dus.. Maar het voelt egoïstisch om mezelf op 1 te zetten :) Ik moet de middenweg vinden, maar dat klinkt zo makkelijk... :\

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:11

Maar je hoeft het je 18-jarige vriend ook niet te vertellen, maar weet wel dat hyves, facebook ed een hoop info geven, en die info hoeft niet eens bij jou vandaan te komen. Misschien sta je met je 20-jarige vriendje wel op de hyves van een vriend(in) of bekende van je, die een foto heeft gemaakt toen je niet oplette.
Maar nogmaals, je kan proberen om ermee weg te komen, maar wees wel snel, dat is voor jullie beide wel zo eerlijk.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:21

Jeetje meid.
Alleerst vind ik het ontzettend knap dat je dit zo neer durft te zetten.
Het zal een enorm moeilijke en zware tijd voor je worden die je ook echt onder ogen moet gaan zien en niet voor weg lopen.
Maar daarna zal alles vast en zeker zoveel beter en fijner zijn!
Als je dit al zo neer kunt zetten weet ik zeker dat je de rest ook kan.
You go girl!

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:28

Hoi,

Liegen is een heel groot probleem. Het is duidelijk dat het jou veel moeite kost om eerlijk te zijn en te blijven. En als je zegt dat je er heel goed in bent dan denk ik ...

dat je hulp professionele hulp moet gaan zoeken. Daar hoef je je niet voor te schamen hoor!!

Want het word van kwaad tot erger..
Je kunt er iedereen door kwijtraken.

Je hebt denk ik iemand nodig die je kan helpen "jezelf te leren" zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:08

Toch. Lente, ik zou het uitmaken, en als hij vraagt of het om een ander is, dat dan wel toegeven. Niet leuk, maar wel eerlijk, en mensen voelen toch vaak wel dat er meer aan de hand is..... en als hij het gevoel heeft dat er meer is, gaat hij mss spitten, en komt achter de waarheid, dat lijkt me nog veel erger..... is mijn idee hoor.
Nou ben ik eerlijk op het botte af, en toch kan ik me je gevoel wel goed voorstellen, ik merk dat ik me toch wel in je in kan leven. Ik wens je iig heel veel sterkte en wijsheid met je taak.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:13

Ik zit dit allemaal door te lezen en opeens schiet me wat te binnen. Natuurlijk kan je niet van de een op de andere dag alles rechtgetrokken hebben. Daarom bedacht ik me dit. Je zegt dat je er met school niet helemaal goed voor staat, en dat je dit jaar waarschijnlijk niet gaat halen (aangezien je nog 1 vak kan missen en dan al niet over gaat). Boeit deze studie jou echt?

Stel dat je niet naar het tweede jaar kan, zoek je dus een andere studie in een andere stad, en het klinkt heeeel kort door de bocht, maar alle mensen die je toen daar hebt leren kennen zie je niet meer, en je begint in je nieuwe woonplaats helemaal opnieuw. Geen leugens meer, tegen niemand. Stel dat je dit jaar wel haalt, kan je dan niet je tweede jaar diezelfde studie in een andere stad volgen? Dan kan je hetzelfde doen namelijk.

Tegen je vriendje van 18 zal je het gewoon echt moeten zeggen dat je niet verder wil. Toch denk ik dan, een leugentje daarover (dus bijv. "het gevoel is weg") kan dan nog wel. Dan is het meteen klaar met hem. Als je dan in een andere stad woont kan je het misschien hem na een tijdje nog vertellen, als jullie weer goede vrienden zijn geworden.

En met alle vrienden in de thuissituatie, en dan bedoel ik de échte vrienden die je ook 100% kan vertrouwen, kan je het misschien tegen zeggen. Ik neem aan dat ze je zullen ondersteunen en als je ze belooft nooit meer een leugen te vertellen en zelf ook heeeel streng voor jezelf bent zal dat wel goedkomen. Natuurlijk hoef je kleine leugentjes niet op te biechten, maar vanaf dan is het over met de leugens. Als je streng voor jezelf bent moet dat echt lukken. En stel dat je een nieuw verhaal tegen hun vertelt en je merkt zelf dat je een leugen vertelt, zeg dan meteen dat het niet waar is en vertel de waarheid.

Toch zou ik als ik jou was ook naar je HA gaan. Zij/hij heeft ook beroepsgeheim of hoe dat ook heet, dat ze niks door mogen vertellen, en als je heel globaal aan hem/haar vertelt wat er mis is en dat je graag met een psycholoog wil praten zal het wel goed komen.

Ik heb even alles opgeschreven wat in me opkwam. Het kan dus zijn dat ik dingen misschien verkeerd zie of niet helemaal de goede oplossingen voor je heb. Wel wil ik je sowieso heel erg veel sterkte wensen!!
Laat je even weten hoe het met je gaat?

EDIT: Wel wil ik ook nog even zeggen, stel dat je het op een gegeven moment ook aan je ouders vertelt, dat het wel logisch zal zijn dat ze je telkens gaan vragen of je wel de waarheid vertelt. Ook je vriendinnen zullen dit misschien doen. Dat kan wel erg hard aankomen maar iedereen bedoelt het goed om je te helpen..
Laatst bijgewerkt door _Question op 28-02-10 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:14

heel veel succes ermee. ik hoop dat je je snel beter voelt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:30

zo, heb zo ongeveer het hele topic gelezen en bij mij komen de woorden pathologische leugenaar meteen op.
misschien wel een wat bruusk label, maar dit valt daar weldegelijk onder!
en ik weet uit ervaring (ex was een pathologische leugenaar) dat je daar zonder therapeut echt bijna niet uit komt...

dus meis, als je er echt vanaf wilt, ga dan alsjeblieft naar de huisarts en laat je doorverwijzen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:48

Ik weet niet of pathalogisch liegen jou iets zegt?

Dat houd in dat je een onbedwingbare drang hebt om te liegen en je hier ook bewust van bent. Uiteraard verteld iedereen wel eens een leugen, maar wanneer dit echt tot problemen lijd in de omgang tussen de leugenaar en zijn omgeving spreekt men van pathalogisch of ziekelijk gedrag. Pathologisch liegen kan dan een symptoom zijn van verschillende psychische aandoeningen, bijvoorbeeld een gedragsstoornis bij kinderen of jongeren, een onvermogen om de impuls te beheersen of een persoonlijkheidsstoornis (met name ASPS).

Wanneer je je niet bewust bent van 't feit dat je liegt en dat echt als waarheid aanziet, spreekt men van pseudologia fantastica. Maar daarvan is bij jou dus geen sprake.

Kortom, in therapie gaan, contact opnemen met een psycholoog/pscychiater. Je huisarts kan je doorverwijzen.

Heel veel succes! Ik vind 't al ontzettend knap dat je 't uberhaupt inziet en dat je dit wilt veranderen! En het dan ook nog eens hier neerzet. Top!

Zet 'm op meid!

edit: zie net dat degene boven mij 't net ook heeft gezegt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:46

lente01 schreef:
Mensen de volledige waarheid vertellen ga ik ook niet doen... Ik denk dat het ook per persoon en per leugen verschilt wat ik ga vertellen.
.........................................................
Voor de reactie van vrienden ben ik inderdaad ook het meest bang. Geen idee hoe ze reageren, maar dat ligt er ook aan hoe en wat ik ze ga vertellen... daar ben ik nog niet helemaal uit...

Met deze invalshoek blijf je in je vicieuze cirkel hangen.
Er is maar één waarheid, als je dit echt wilt veranderen is er geen 'nadenken over hoe en wat' je aan hen gaat vertellen, dan doe je hetzelfde als wat je tot nu toe altijd gedaan hebt.
Laat alles los en laat jezelf zien.

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 13:07

LiSSy schreef:
zo, heb zo ongeveer het hele topic gelezen en bij mij komen de woorden pathologische leugenaar meteen op.

Maartje1990 schreef:

Hier heb ik zeker weten wel eens van gehoord :j
Heb er ook wat zoekwerk naar verricht, maar ik ben er niet helemaal uit of dat van mij ook daaronder valt. Mede omdat van pathologisch liegen vooral extremen worden omschreven en ik helemaal niet in een fantasiewereld leef en heel helder na blijf denken. Je noemt als voorbeeld van een van de oorzaken ASPS, Maartje1990, maar ik heb eerder van het tegenovergestelde last :') Mensen met ASPS zijn egoïstisch en ik ben juist compleet het tegenovergestelde.. ik wil het juist ook anderen naar de zin maken..

Vannacht heb ik goed nagedacht, en alles op een rijtje gezet. Letterlijk, dus gewoon alles op papier gezet. Een lijstje met leugens en aan wie ze verteld zijn. Stiekem denk ik vanbinnen nog dat ik het heus wel zelf op kan lossen, maar m'n verstand begint zich aan te sluiten bij de reacties hier die praten over psychologische hulp. Deze week ga ik daar voorzichtig naar informeren, en naar een nieuwe HA (dat wil ik eerst: niet omdat mijn huidige HA niet goed is, maar heb vanwege mijn verhuizing toch een nieuwe HA nodig).

_Question schreef:
Ik zit dit allemaal door te lezen en opeens schiet me wat te binnen. Natuurlijk kan je niet van de een op de andere dag alles rechtgetrokken hebben. Daarom bedacht ik me dit. Je zegt dat je er met school niet helemaal goed voor staat, en dat je dit jaar waarschijnlijk niet gaat halen (aangezien je nog 1 vak kan missen en dan al niet over gaat). Boeit deze studie jou echt?

Stel dat je niet naar het tweede jaar kan, zoek je dus een andere studie in een andere stad, en het klinkt heeeel kort door de bocht, maar alle mensen die je toen daar hebt leren kennen zie je niet meer, en je begint in je nieuwe woonplaats helemaal opnieuw. Geen leugens meer, tegen niemand. Stel dat je dit jaar wel haalt, kan je dan niet je tweede jaar diezelfde studie in een andere stad volgen? Dan kan je hetzelfde doen namelijk.

Mijn studie vind ik oprecht leuk :) De slechte start komt echter toch door mijn gebrek aan motivatie, en de overgang van middelbare school naar universiteit. Tevens moet ik nu dus écht beginnen met leren en dat vind ik moeilijk, want ik houd nergens mijn aandacht bij. Dat heb ik al jaren hoor. Ik wist alleen vroeger dat ik dolfijnentrainster wilde worden, maar op mijn 8e gaf ik dat op. En toen wist ik het niet meer, en nu nog steeds niet. Ik doe nu deze studie maar omdat die leuk is (echt!), maar ik heb nog steeds geen idee. Mijn ouders balen soms wel eens dat ik een 'puberachtige houding' heb wat studeren betreft, omdat ik nog steeds niet weet wat ik wil worden. Maar dat weet ik ook niet. Ik ben allang blij dat ik deze studie leuk vind, maar hij is niet leuk genoeg om er echt keihard voor te werken en hij is ook niet zo leuk genoeg dat ik er gemotiveerd door wordt.... Beetje tegenstrijdig dus. Maar die ongemotiveerdheid heb ik al jaren, daar moet ik gewoon doorheen denk ik ;)... Dus of het me echt boeit? Jawel, maar niet bijster veel :)
Ik wil het dus ook wel echt afmaken, en juist in deze stad. Als ik moet kiezen zou ik nog eerder van studie wisselen dan van studentenstad ;) En als ik dat zou doen voelt het ook een beetje als weglopen voor de realiteit. Ik doe niets liever, ik ga dat soort moeilijke hobbels altijd liever uit de weg. Maar voor m'n gevoel los ik niet zoveel op en het voelt zo laf...

Edit:
_Question schreef:
Laat je even weten hoe het met je gaat?

Uiteraard, dit is mijn enige 100% eerlijke plaats waar ik mijn verhaal kwijt kan, dus ik zal in dit topic iedereen op de hoogte houden :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:32

lente01 schreef:
LiSSy schreef:

Maartje1990 schreef:

Hier heb ik zeker weten wel eens van gehoord :j
Heb er ook wat zoekwerk naar verricht, maar ik ben er niet helemaal uit of dat van mij ook daaronder valt. Mede omdat van pathologisch liegen vooral extremen worden omschreven en ik helemaal niet in een fantasiewereld leef en heel helder na blijf denken. Je noemt als voorbeeld van een van de oorzaken ASPS, Maartje1990, maar ik heb eerder van het tegenovergestelde last :') Mensen met ASPS zijn egoïstisch en ik ben juist compleet het tegenovergestelde.. ik wil het juist ook anderen naar de zin maken..

Vannacht heb ik goed nagedacht, en alles op een rijtje gezet. Letterlijk, dus gewoon alles op papier gezet. Een lijstje met leugens en aan wie ze verteld zijn. Stiekem denk ik vanbinnen nog dat ik het heus wel zelf op kan lossen, maar m'n verstand begint zich aan te sluiten bij de reacties hier die praten over psychologische hulp. Deze week ga ik daar voorzichtig naar informeren, en naar een nieuwe HA (dat wil ik eerst: niet omdat mijn huidige HA niet goed is, maar heb vanwege mijn verhuizing toch een nieuwe HA nodig).

de omschrijvingen op internet gaan uit van hele zware gevallen, maar dit valt zeker al wel onder pathologisch liegen.
waarschijnlijk heb je zelf op het moment dat je een leugen verteld al niets eens meer door dat het een leugen is, dat besef komt meestal pas wat later.
pathologische leugenaars liegen meestal om hun zelfbeeld op te krikken, niet zo zeer omdat ze egoistisch zijn. door de waarheid te verfraaien (en dus te liegen) kom je interessanter over en heb je een beter gevoel over jezelf. het probleem is alleen dat je de leugen moet volhouden en je steeds verder verstrengeld raakt in een web van leugens (zoals bijv bij jouw verzorgpaard)

als je echt in een fantasiewereld leeft heet het pseudologica fantastica

http://www.independer.nl/huisartsen/intro.aspx
op deze site kan je heel makkelijk een nieuwe huisarts zoeken. schrijf er een paar op en bel morgen meteen om te vragen of ze nieuwe patienten aannemen en als dat het geval is maak je direct een afspraak.
zorg dat je jezelf nu goed achter de broek aan blijft zitten ;)

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:08

Als ik heel eerlijk ben vind ik het allemaal erg meevallen. Je zult waarschijnlijk niet alle leugens hebben opgeschreven, maar wat je opgesomd heb vind ik eerlijk gezegd niet echt schokkend. ( afgezien van de relatie die je hebt met twee jongens). Maak er geen groter probleem van dan dat het is :)

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 14:14

@ LiSSy: dankjewel voor de website, heb er al meteen wat dingen op opgezocht en heb nu een lijstje gemaakt met ha praktijken in de buurt. Nu nog een keer de stap nemen om te bellen.....
@ kistaah: Zoals ik al een paar keer heb gezegd valt het wel mee wat betreft het erge niveau ervan, maar geloof me, een probleem is het wel. Anders zou ik er geen SA voor aanvragen en overwegen om hulp te zoeken.
Het is niet erg om eens te liegen, en ook met een dubbele relatie ben ik absoluut niet de enige.
Maar het is ongezond dat ik niet meer eerlijk kan zijn, niet meer een gesprek aan kan gaan zonder nieuwe leugens te vertellen. Dat ik altijd nieuwe leugens blijf vertellen, klein en groot. Dat ik niet eens al mijn vrienden en familie op mijn verjaardag kan laten komen, want iedereen vertel ik zulke andere leugens dat als die mensen met elkaar in aanraking komen mijn wereld min of meer instort omdat dit al jaren aan de gang is. Het gaat niet om die ene leugen kistaah, het gaat erom dat dit al jaren speelt en ik het niet meer zo goed kan handhaven :) Anders was ik er ook nog wel zelf uitgekomen.. En geloof me, dat wil ik zo graag....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:16

gewoon morgen meteen bellen :j dan kan je het ook niet voor je uit blijven schuiven

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 14:20

Hm, ik had het met een goede vriend van me net over psychologen. Niet specifiek hierover, want dat weet hij niet, maar omdat een vriendinnetje van ons voor een heel ander iets ook naar een psycholoog gaat.

Nu zei die vriend van mij dat er een aantal eerstelijnspsychologen zijn die je zonder verwijzing van je HA kan benaderen (te vinden via o.a. http://www.kiesbeter.nl). De meeste basiszorgverzekeringen vergoeden daar standaard 8 gesprekken van, dus even kort door de bocht kan je gratis en in het geheim 8 keer met een psycholoog praten als je door de intakegesprekken heenkomt... Klopt dat, of heeft iemand daar ervaring mee? :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:21

dat zou heel goed kunnen, maar je HA heeft ook gewoon geheimhoudingsplicht hoor!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:33

maar pathalogisch liegen is NIET dat je ine en fatasiewereld leeft oid of dat je je er NIET bewust van bent dat je liegt. dat is pseudologia fantastica. Als je je er WEL bewust van bent en tot in 't extreeme liegt (en dat kan je zelf 't beste beoordelen) dan kan je spreken van pathalogisch liegen.

En heel goed van je dat je nu ook zelf wat hulp bij de hand wil pakken!