Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nessah schreef:Ik word soms wel doodmoe van die standaard grapjes, hebben jullie dat niet?
( bonnetje meneer/mevrouw? Nee, ik krijg het toch niet terug... Dat is dan 5,80 alstublieft. Klant met een dure bmw:Zo,daar gaat al mijn spaar geld.. Echt dat soort dingen hoor ik 100 keer per dag)
Vjestagirl schreef:Toch vind ik deze niet raar. Ik kan me daar ook zeer aan storen, dat ze beloven dat je teruggebelt wordt en vervolgens hoor je er niks van. Sja, en degene die dan wel opneemt is de pisang.Ik had er net eentje aan de telefoon:
Ik: 'Hello TASCQ'
....2) ik ga over MIJN telefoon, niet over die van mijn baas, ik kan niet beslissen wie zij wel en niet terugbelt.
Majo schreef:Vjestagirl schreef:Toch vind ik deze niet raar. Ik kan me daar ook zeer aan storen, dat ze beloven dat je teruggebelt wordt en vervolgens hoor je er niks van. Sja, en degene die dan wel opneemt is de pisang.Ik had er net eentje aan de telefoon:
Ik: 'Hello TASCQ'
....2) ik ga over MIJN telefoon, niet over die van mijn baas, ik kan niet beslissen wie zij wel en niet terugbelt.
Dus hier heb ik wel begrip voor.
arans schreef:Nessah schreef:Ik word soms wel doodmoe van die standaard grapjes, hebben jullie dat niet?
( bonnetje meneer/mevrouw? Nee, ik krijg het toch niet terug... Dat is dan 5,80 alstublieft. Klant met een dure bmw:Zo,daar gaat al mijn spaar geld.. Echt dat soort dingen hoor ik 100 keer per dag)
Spaart u er ook zegels bij?
Nee ik spaar alleen geld.
Ymke schreef:Geen opmerking, meer een actie...
Laatst wilde een klant bij mij af rekenen, meneer pakt netjes zijn pinpas uit zijn portemonnee ennnnnn geeft hem daarna per ongeluk aan mij in plaats van hem door de pin te halen, en ik pak hem in mijn automatisme nog aan ook. Vervolgens stonden we allebei echt een seconde of 10 naar dat pasje in mijn hand te staren van uuuuuuuhh....![]()
![]()
Gelukkig kregen we allebei na wat wel een eeuwigheid leek weer een helder moment, gaf ik meneer zijn pasje terug en heeft ie alsnog, mét rooie kop, gepind
Judith_ schreef:Gister was er een oud mevrouwtje die vroeg waar de pakjes soep stonden. Ik even met haar mee gelopen om het te laten zien. Voordat we bij de soep waren kwamen we langs het pad met alle sausen/wereldgerechten e.d. Mevrouw: Je bent wel een dom wijf hé? Hier heb ik dus allang gezocht en dit is toch ook helemaal geen soep!'
'Mevrouw, we zijn er ook nog niet'
Judith_ schreef:Had denk ik het zelfde gedaan als Friendly... Als ze niet willen helpen hoef ik ook niet zo nodig bij hun verder winkelen.
Gister was er een oud mevrouwtje die vroeg waar de pakjes soep stonden. Ik even met haar mee gelopen om het te laten zien. Voordat we bij de soep waren kwamen we langs het pad met alle sausen/wereldgerechten e.d. Mevrouw: Je bent wel een dom wijf hé? Hier heb ik dus allang gezocht en dit is toch ook helemaal geen soep!'
'Mevrouw, we zijn er ook nog niet'
Verder hebben we gesneden ham in de aanbieding. De kiloprijs is zo herberkend dat 150 gram nu net zoveel kost als 100 gram normaal kost. Dan krijg je dus de 50 gram extra gratis. Dat staat ook overal wel heel erg duidelijk, kun je niet omheen dat het om ham gaat. Nu hebben we ook ham in een meubel liggen met monchou er bij. Omdat het een logische combinatie is. Bij de monchou staat nog een groot bord met de prijs er op.
Mevrouw: 'Ik krijg de monchou gratis?'
Ik: 'Nee mevrouw, de monchou is 80 cent per pakje, de ham is in de aanbieding.'
Mevrouw: ' Nee hoor, de monchou ligt naast de ham, dus als ik ham neem krijg ik monchou er gratis bij'
Ik: 'Dat is niet helemaal hoe de aanbieding werkt'
Mevrouw: 'Maar ik wil de monchou gratis of ik wil geen van beide'
Na de zoveelste keer uitgelegd dat de monchou niet gratis is, is mevrouw kwaad weg gestampt.
Tuurlijk, het is maar 80 cent, maar ik blijf bezig als ik alle klanten laat bepalen wat ze met korting mee krijgen of gratis mee willen.
Lynn_Nikita schreef:Ymke schreef:Geen opmerking, meer een actie...
Laatst wilde een klant bij mij af rekenen, meneer pakt netjes zijn pinpas uit zijn portemonnee ennnnnn geeft hem daarna per ongeluk aan mij in plaats van hem door de pin te halen, en ik pak hem in mijn automatisme nog aan ook. Vervolgens stonden we allebei echt een seconde of 10 naar dat pasje in mijn hand te staren van uuuuuuuhh....![]()
![]()
Gelukkig kregen we allebei na wat wel een eeuwigheid leek weer een helder moment, gaf ik meneer zijn pasje terug en heeft ie alsnog, mét rooie kop, gepind
Duitsers doen dat allemaal
gewoon voor de klant het pasje erdoorheen halen en pasje teruggeven en zeggen dat ze de code kunnen intikken...
Ymke schreef:Lynn_Nikita schreef:
Duitsers doen dat allemaal
gewoon voor de klant het pasje erdoorheen halen en pasje teruggeven en zeggen dat ze de code kunnen intikken...
Wat is daar het nut van?of werken ze daar met een ander pinsysteem dan hier in NL?