Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:32

Dinsdag nog, een klant vroeg of wij toevallig ook condooms verkochten. Euhm meneer nee sorry. ''Ooh maar jullie verkopen toch ook van die bladen met die naakte wijven erin? Waarom condooms dan niet?'' Tja wat zeg je daarop :P

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:16

Nessah schreef:
Ik word soms wel doodmoe van die standaard grapjes, hebben jullie dat niet?
( bonnetje meneer/mevrouw? Nee, ik krijg het toch niet terug... Dat is dan 5,80 alstublieft. Klant met een dure bmw:Zo,daar gaat al mijn spaar geld.. Echt dat soort dingen hoor ik 100 keer per dag :') )

Spaart u er ook zegels bij?
Nee ik spaar alleen geld.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:30

Vjestagirl schreef:
Ik had er net eentje aan de telefoon:
Ik: 'Hello TASCQ'
....2) ik ga over MIJN telefoon, niet over die van mijn baas, ik kan niet beslissen wie zij wel en niet terugbelt.
Toch vind ik deze niet raar. Ik kan me daar ook zeer aan storen, dat ze beloven dat je teruggebelt wordt en vervolgens hoor je er niks van. Sja, en degene die dan wel opneemt is de pisang.
Dus hier heb ik wel begrip voor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:55

Majo schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik had er net eentje aan de telefoon:
Ik: 'Hello TASCQ'
....2) ik ga over MIJN telefoon, niet over die van mijn baas, ik kan niet beslissen wie zij wel en niet terugbelt.
Toch vind ik deze niet raar. Ik kan me daar ook zeer aan storen, dat ze beloven dat je teruggebelt wordt en vervolgens hoor je er niks van. Sja, en degene die dan wel opneemt is de pisang.
Dus hier heb ik wel begrip voor.

Nee, ik beloof nooit dat ze terug gebeld worden. Ik beloof dat ik door zal geven dat ze gebeld hebben en dat ze graag terug gebeld willen worden. Maar ik beloof nooit dat ze terug bellen, want dat kan ik niet beloven.

Ik ga over mijn telefoon. Ik zorg dat ik mensen die mij moeten spreken terug bel. Ik zorg dat ik de telefoon opneem als die gaat en ik zorg dat degene voor wie het berichtje is het berichtje krijgt. Maar ik kan niet beloven dat zij haar terug belt, daar ga ik niet over.

En daarbij kan zij niet verwachten dat ze binnen een half uur terug gebeld wordt, alleen maar omdat ze dat graag wil. Wij hebben allemaal een planning, en toevallig zat mijn baas net die hele morgen aan de telefoon om adverteerders te bellen. Ja, sorry, dan kom je misschien op de lijst voor morgen of overmorgen.

Zelfde als mensen die boos worden als mijn baas pauze heeft en er dus niet is. Wij zijn ook geen robots!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:23

arans schreef:
Nessah schreef:
Ik word soms wel doodmoe van die standaard grapjes, hebben jullie dat niet?
( bonnetje meneer/mevrouw? Nee, ik krijg het toch niet terug... Dat is dan 5,80 alstublieft. Klant met een dure bmw:Zo,daar gaat al mijn spaar geld.. Echt dat soort dingen hoor ik 100 keer per dag :') )

Spaart u er ook zegels bij?
Nee ik spaar alleen geld.

Als je 5ct wisselgeld mag houden: "Hou die maar voor de kinderwagen!"
^)

Of inderdaad, bij een bedrag van beneden de €2,00 of €3,00: "Jeeemig *zucht hijg kreun* wat een investering!"

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:36

Vandaag was ik in de jamin, er waren 3 kassa's open, ik sta achter een man in de rij, zegt die doos achter de kassa "ben jij aan de beurt???"
Ik: "uh ja.."
Caissière: "maar de rij is daarrrr" met een behoorlijk verwaand hoofd erbij.
En dat terwijl er bij beide kassa's een rij stond.. En vervolgens mij niet willen helpen ook omdat er volgens haar iemand eerder was. Nou ja dan niet hoor.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:38

Dan had ik whatever ik in mn handen had bij haar kassa neergelegd en weggelopen. Zo'n zware levensbehoefte is Jamin ook weer niet. Dat is toch geen stijl? Even vriendelijk wijzen op de juiste plek van de rij is wat anders. Maar dan je ook nog niet willen helpen? Hallo????! Jij was sowieso aan de beurt op dat moment?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:41

Had denk ik het zelfde gedaan als Friendly... Als ze niet willen helpen hoef ik ook niet zo nodig bij hun verder winkelen.

Gister was er een oud mevrouwtje die vroeg waar de pakjes soep stonden. Ik even met haar mee gelopen om het te laten zien. Voordat we bij de soep waren kwamen we langs het pad met alle sausen/wereldgerechten e.d. Mevrouw: Je bent wel een dom wijf hé? Hier heb ik dus allang gezocht en dit is toch ook helemaal geen soep!'

'Mevrouw, we zijn er ook nog niet' :=

Verder hebben we gesneden ham in de aanbieding. De kiloprijs is zo herberkend dat 150 gram nu net zoveel kost als 100 gram normaal kost. Dan krijg je dus de 50 gram extra gratis. Dat staat ook overal wel heel erg duidelijk, kun je niet omheen dat het om ham gaat. Nu hebben we ook ham in een meubel liggen met monchou er bij. Omdat het een logische combinatie is. Bij de monchou staat nog een groot bord met de prijs er op.
Mevrouw: 'Ik krijg de monchou gratis?'
Ik: 'Nee mevrouw, de monchou is 80 cent per pakje, de ham is in de aanbieding.'
Mevrouw: ' Nee hoor, de monchou ligt naast de ham, dus als ik ham neem krijg ik monchou er gratis bij'
Ik: 'Dat is niet helemaal hoe de aanbieding werkt'
Mevrouw: 'Maar ik wil de monchou gratis of ik wil geen van beide'

Na de zoveelste keer uitgelegd dat de monchou niet gratis is, is mevrouw kwaad weg gestampt. :=
Tuurlijk, het is maar 80 cent, maar ik blijf bezig als ik alle klanten laat bepalen wat ze met korting mee krijgen of gratis mee willen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:56

Ymke schreef:
Geen opmerking, meer een actie...
Laatst wilde een klant bij mij af rekenen, meneer pakt netjes zijn pinpas uit zijn portemonnee ennnnnn geeft hem daarna per ongeluk aan mij in plaats van hem door de pin te halen, en ik pak hem in mijn automatisme nog aan ook. Vervolgens stonden we allebei echt een seconde of 10 naar dat pasje in mijn hand te staren van uuuuuuuhh.... }:0 :o? :7 Gelukkig kregen we allebei na wat wel een eeuwigheid leek weer een helder moment, gaf ik meneer zijn pasje terug en heeft ie alsnog, mét rooie kop, gepind _O-

Duitsers doen dat allemaal
gewoon voor de klant het pasje erdoorheen halen en pasje teruggeven en zeggen dat ze de code kunnen intikken...

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:36

Judith_ schreef:
Gister was er een oud mevrouwtje die vroeg waar de pakjes soep stonden. Ik even met haar mee gelopen om het te laten zien. Voordat we bij de soep waren kwamen we langs het pad met alle sausen/wereldgerechten e.d. Mevrouw: Je bent wel een dom wijf hé? Hier heb ik dus allang gezocht en dit is toch ook helemaal geen soep!'

Heel herkenbaar..
Klant: ''Verkopen jullie ook spullen van Thomas de Trein?''
Ik: ''Ja, ik zal even met u meelopen.''
Ik loop naar de Thomas de Trein spullen, en mevrouw volgt.
Klant: ''Maar ik heb hier al gekeken, en daar stond het echt niet!''
Ik: ''Klopt, hier staat het ook niet, maar we moeten hier nu eenmaal langs om bij Thomas de Trein te komen.''
Klant: ''Oh..''

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:05

Judith_ schreef:
Had denk ik het zelfde gedaan als Friendly... Als ze niet willen helpen hoef ik ook niet zo nodig bij hun verder winkelen.

Verder hebben we gesneden ham in de aanbieding. De kiloprijs is zo herberkend dat 150 gram nu net zoveel kost als 100 gram normaal kost. Dan krijg je dus de 50 gram extra gratis. Dat staat ook overal wel heel erg duidelijk, kun je niet omheen dat het om ham gaat. Nu hebben we ook ham in een meubel liggen met monchou er bij. Omdat het een logische combinatie is. Bij de monchou staat nog een groot bord met de prijs er op.
Mevrouw: 'Ik krijg de monchou gratis?'
Ik: 'Nee mevrouw, de monchou is 80 cent per pakje, de ham is in de aanbieding.'
Mevrouw: ' Nee hoor, de monchou ligt naast de ham, dus als ik ham neem krijg ik monchou er gratis bij'
Ik: 'Dat is niet helemaal hoe de aanbieding werkt'
Mevrouw: 'Maar ik wil de monchou gratis of ik wil geen van beide'

Na de zoveelste keer uitgelegd dat de monchou niet gratis is, is mevrouw kwaad weg gestampt. :=
Tuurlijk, het is maar 80 cent, maar ik blijf bezig als ik alle klanten laat bepalen wat ze met korting mee krijgen of gratis mee willen.

Als een klant dit tegen mij zou zeggen dan zou ik die klant niet eens meer verder helpen. Sorry maar ik eis ook met respect behandeld te worden :o

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:11

Vandaag weer een mooie opmerking gehad.
Vrouw en Man komen in de winkel. Zien een aanbieding staan bij de deur en blijven daar hangen. Op een gegeven moment ruikt het bij mij in de winkel naar een sigaret.
Ik kijk eens goed en staat die man gewon in een kledingwinkel te roken. En ongeveer 2 meter van de deur af.
Ik loop naar de man en vraag of hij naar buiten wilde met zijn sigaret.
Zie je nu wel zegt de vrouw, je mag hier niet roken..... :+
Heb ze maar verteld dat ze in geen een winkel mogen roken :D

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:10

Vandaag kwam er een meneer in de winkel en die zei: "ik wil graag een half lichtbruin en een half donkerbruin brood." Dus ik wijs er een aantal aan, gewoon tarwe of volkoren, zegt ie: "nee lichtbruin!"
Ik was nog de broden aan het uitladen, dus ik loop naar een kar en pak er de lichtste uit die we hebben, zegt ie weer: "een half lichtbruin wil ik hebben." Ik dacht echt :+ "Dit is de lichtste die ik heb meneer,"
"O, o, ja en nog een half donkerbruin!"

Ik snapte hem echt niet, want alle lichtbruine broden zijn bij ons even lichtbruin :+

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:12

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:53

Wat vreselijk kinderachtig. %)

Hebben jullie ook altijd dat mensen hopen dat je schrikt als ze je naam weten? 'Ik ken jou, jij bent Judith' Goh, hoe weten ze dat nou. :')

Maar helaas heel herkenbaar. Van de week had ik net stokbrood afgebakken, wit stokbrood en dat warm in de winkel gezet. Naast het wit stokbrood had ik nog gesneden meegranen stokbrood liggen en meergranen baquates. Meneer wou een meergranen stokbrood wat hij niet kon vinden en al voordat ik ook maar de mogelijkheid kreeg om te antwoord te geven wat ik nu allemaal heb en aan kan bieden om een meergranenstokbrood af te bakken brak de hel los. Alles, maar dan ook alles kreeg ik over me heen. Wat voor een h*erentent dit wel niet is, wat een (*&^&^*#$^% en ect.ect. Hij beloofde dat hij hier nooit meer zou komen. Heb mijn mond maar gehouden maar had met alle plezier gevraagd of dat echt een belofte was. Om zulke klanten ga ik niet wakker liggen. -O-

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:40

verschrikkelijk zijn dat soort klanten echt waar..
het gaat ook 9 van de 10 keer om echt helemaal niets

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:22

Lynn_Nikita schreef:
Ymke schreef:
Geen opmerking, meer een actie...
Laatst wilde een klant bij mij af rekenen, meneer pakt netjes zijn pinpas uit zijn portemonnee ennnnnn geeft hem daarna per ongeluk aan mij in plaats van hem door de pin te halen, en ik pak hem in mijn automatisme nog aan ook. Vervolgens stonden we allebei echt een seconde of 10 naar dat pasje in mijn hand te staren van uuuuuuuhh.... }:0 :o? :7 Gelukkig kregen we allebei na wat wel een eeuwigheid leek weer een helder moment, gaf ik meneer zijn pasje terug en heeft ie alsnog, mét rooie kop, gepind _O-

gewoon voor de klant het pasje erdoorheen halen en pasje teruggeven en zeggen dat ze de code kunnen intikken...

Wat is daar het nut van? :oo of werken ze daar met een ander pinsysteem dan hier in NL?

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:39

nouja, nog niet gereageerd maar had vandaag ook zoiets op het werk..

Werk bij het pannenkoekenhuis met speelhal voor kinderen en binnen in het restaurant staat een draaimolen met 10 paardjes, ze waren allemaal vol dus er was een kindje die moest wachten.. Wil die vrouw (die er bij op stond want oh mochten ze toch eens vallen) dat ene kindje bij de ander achterop het paardje zetten..

Ik; mevrouw, er mag maar 1 kind per paardje
Mevr; Jaaaa, maar het is een tweeling!??

Jaa? Dus??

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:15

Ook een vaak gehoorde opmerking trouwens:

Bij de aankoop van hondenbrokken o.i.d.: 'Hoeveel garantie zit er op?'

:')

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:21

Ymke, dat is niet zo'n bijster snuggere opmerking van de klant :')
en sommige klanten plak je liever achter het behang _-:(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:52

Ymke schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Wat is daar het nut van? :oo of werken ze daar met een ander pinsysteem dan hier in NL?

nog nooit gepint in Duitsland?
ja, daar hebben ze idd een soort systeem wat op chippen lijkt
In duitsland geef je meestal je pasje af aan medewerkster en die stopt dat in dat machientje voor je
Duitsers doen dat hier in Nl ook vaak omdat ze het gewend zijn, en omdat het hier anders werkt als bij hun

Met creditcards werkt dat ook zo, bij mijn kassa heb ik ook een pinapperaat waar ik de creditcards doorheen haal, bij het pin apperaatje voor klanten werkt die namelijk niet

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:24

Psies! Ik woon vlak bij Duitsland en daar moet je je pasje bijna altijd afgeven en de pincode intypen, en daarna krijg je hem weer terug. Die mensen weten daar niet beter.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:35

Gisteravond had ik een groep jongens, naja 1 van die jongens :') , aan de telefoon voor een bezorging. Deze jongens bellen bijna elke zondag, en laten het bezorgen in hun stamkroeg. Alleen zaten ze deze keer niet in de kroeg maar bij iemand thuis. En dat zorgde nogal voor verwarring:
Ik: "[restaurant], goedenavond."
Hij: 'Jaa met Harry van Piet! Wij wouden graag 1 pizza, 2x shoarma, heb je ook lammeschoen?"
Ik: 'He wat? Nee dat hebben we niet :+ .'
Hij: 'Oh, Dan 6x turkse tosti met shoarma!'
Ik: 'We zijn geen turk hoor! We hebben geen turks brood :+ '
Hij: 'oh doe dan maar 6x broodje shoarma.'
Ik: 'Klein of groot of super?'
Hij: 'euhm doe maar lekker groot, dat lusten wij wel, ha-ha :Y) '
Ik: 'Okee dat was het? En sausj...'
Hij weer: 'Maaaar dat moet even bezorgd worden!!'
Ik: 'jaa dat kan wel, moet het naar het cafe?'
Hij: 'Ja! euh nee! Ja wij zitten normaal in het cafe alleen het moet nu thuis bezorgd worden.'
Ik: okee, wat is het adres?'
Hij: 'Mijn adres? JONGENS WAAR ZIJN WE?? '
*Hele groep lag he-le-maal dubbel*
Hij weer: 'euhm jaa [straat] nummer 13! '
Jongens: 'NEEEEU NUMMER 14!!'
Hij: 'oh oh je hoort het! :D '
Ik: 'okee, dat staat genoteerd, en mag ik je telefoonnummer ook even?'
*jongen schiet in de stress*
Hij: JONGENS! ze vraagt m'n nummer! Wat is mijn nummer?!'
Ik: *proest*
Hij naar jongens: 'Ja pak je telefoon nou ff! ik moet m'n nummer weten!'
Hij tegen mij: 'ja even wachten hoor, ze moeten m'n nummer ff opzoeken in hun telefoon. '
Ik: "oh, weet je je eigen nummer dan niet? :+'
Hij: 'Ja normaal wel! Maar vanavond even niet..'
*na lang gelach en geproest*
Hij tegen mij: 'Ja hij begint met 06! :D'
*jongens op de achtergrond gaan he-le-maal stuk*

Uiteindelijk hebben ze zijn nummer gevonden en kan ik het bonnetje afschrijven. Vraagt hij ook nog hoeveel het in totaal kost. :')
Het gesprek duurde dik 10 minuten, op zijn mobiele telefoon. :$ Zal wel een dure worden haha. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:55

Hahahahaha, beter zulke klanten dan de 'plak-achter-het-behang' klanten :D

Ik had vandaag weer een hele snuggere:

Even voor het idee, ik werk bij de super, heel de winkel is groen en geel en hangt vol met super de boer borden + eigen merken, al het personeel loopt in super de boer kleding, op het bonnetje staat super de boer, klant geeft nog altijd het superdeboer pasje....

Ik: goedenmiddag
Klant: jaa goedenmiddag, zeg jullie zijn zeker al de jumbo?
Ik: nou mevrouw, we zijn voorlopig nog super de boer hoor. We worden wel Jumbo, maar we weten nog niet waneer
Klant: Nee, zeg het maar eerlijk, jullie zijn gewoon al Jumbo. Jumbo heeft het gekocht en dus zijn jullie al Jumbo!
Ik: We zijn toch echt nog super de boer *kijkt naar kleding en wijst naar borden met 'super de boer'*
Klant: Dat is niet waar, want jullie prijzen zijn ook al naar beneden gegaan en dat is omdat jullie nu Jumbo zijn...

Tuurlijk :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:48

Was vandaag klaar met werken, en dus nog even blikje drinken kopen.

Staat er voor mij een jongen met wat drank, dus zijn id word gevraagt.
Jongen; is m'n scooter rijbewijs ook goed?
zij;Ja laat maar zien.

Jongen werd rood, en zij 'weetje, laat anders maar zitten ben 'm thuis vergeten.'
haha tuurlijk! Net alsof ze dat geloofde, was waarscheinlijk een jongen van 14/15! :=