Citaat:Ik krijg die klap nu ook niet, echt niet. Als kind kreeg ik een tik indien nodig, niet heb ik het al jaren niet meer gehad. Maar het was ook meer een " stel dat ". Respect komt inderdaad van 2 kanten. Maar die tik brengt mij wel terug met de pootjes op de grond. Van verrek ik ben te ver gegaan. Je krijgt niet ( normaal gezien ) zomaar een tik omdat je je melk omgooit, Maar als je iets doet wat niet door de bocht kan.
En dan is de vraag of een jong kind (peuterleeftijd) dat onderscheid kan maken. Ik snap je wel hoor! Ik vind ook zeker niet dat het altijd maar gezellig en vrijheid blijheid moet zijn, beste vriendjes met je kind worden is idd ook niet de goede instelling.
Maar ik heb het afgelopen jaar jamen met 2 orthopedagogen opvoedingsondersteuning gegeven aan ouders met kids in de peuterleeftijd door het hele land. Dan is DE pedagogische tik en lichamelijk corrigeren natuurlijk iedere keer weer wel een item waar iemand over begint.
Moet zeggen dat het grootste deel van de ouders die ik daarbij heb gesproken het ook een lastig onderwerp vonden en zich er vaak helemaal niet prettig voelden bij het geven van een tik aan de kids.
Ik heb dus hele andere ervaringen dan de dingen die ik hier veel hoor. Sta er bijna van te kijken
. Misschien komen dingen hier, zo op papier anders over. Dat zou kunnen.
ook al zou je dat pak een keer onterecht krijgen.....
en hem heb ik echt even moeten leren hoe het werkt!
. Trouwens: Dacht dat jou Gioya nog veel jonger was joh! Kan me nog zo goed herinneren dat je net bevallen was!