Raggel schreef:Sjees wat zijn jullie allemaal schijnheilig zeg!![]()
Ik denk dat 90% hier precies het zelfde zou reageren als TS in de eerste instantie als ze die naam hoorden! En jongens, TS dwingt toch niets, hoe meent ze dat te doen.. Maar denk dat veel mensen in hun verbazig hadden gezegd: Sjees meid, die naam moet je echt niet doen..
Nee, ik ben netjes opgevoed dus als ik een naam niks vind dan zal ik bij de hoogste graad van afkeuring zeggen dat het mijn smaak niet zo is. Ik zou de naam van mijn neefje niet gekozen hebben en misschien vindt mijn zus Gioya ook maar niks als naam, maar we laten elkaar in onze waarde.
Ik vind trouwens oprecht niks mis met de naam Marcel, ongeveer 90% van de namen die ik op geboortekaartjes zie passeren vind ik lelijker, maar dan nog is het keuze van de ouders.
Voor mij is het echt hetzelfde als boven de wieg staan en melden dat het kind lelijk is (iets a la 'ach ja, lelijk in de luier is knap in de sluier'), dat het je afschuwelijk lijkt om een roodharige te hebben of 'baby's met haar zijn toch altijd een stuk knapper dan van die kale', als het kind weinig haar heeft. En dat zijn opmerkingen die bij kennissen van me aan het kraambed echt gegeven zijn trouwens en die ik te grof vind voor woorden. Ik vind dit lachen met een gekozen naam in dezelfde categorie passen. Wat je ook vindt, dat DOE je gewoon niet.