Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:37

Raggel schreef:
Sjees wat zijn jullie allemaal schijnheilig zeg! :roll:
Ik denk dat 90% hier precies het zelfde zou reageren als TS in de eerste instantie als ze die naam hoorden! En jongens, TS dwingt toch niets, hoe meent ze dat te doen.. Maar denk dat veel mensen in hun verbazig hadden gezegd: Sjees meid, die naam moet je echt niet doen.. :')

Nee, ik ben netjes opgevoed dus als ik een naam niks vind dan zal ik bij de hoogste graad van afkeuring zeggen dat het mijn smaak niet zo is. Ik zou de naam van mijn neefje niet gekozen hebben en misschien vindt mijn zus Gioya ook maar niks als naam, maar we laten elkaar in onze waarde.
Ik vind trouwens oprecht niks mis met de naam Marcel, ongeveer 90% van de namen die ik op geboortekaartjes zie passeren vind ik lelijker, maar dan nog is het keuze van de ouders.

Voor mij is het echt hetzelfde als boven de wieg staan en melden dat het kind lelijk is (iets a la 'ach ja, lelijk in de luier is knap in de sluier'), dat het je afschuwelijk lijkt om een roodharige te hebben of 'baby's met haar zijn toch altijd een stuk knapper dan van die kale', als het kind weinig haar heeft. En dat zijn opmerkingen die bij kennissen van me aan het kraambed echt gegeven zijn trouwens en die ik te grof vind voor woorden. Ik vind dit lachen met een gekozen naam in dezelfde categorie passen. Wat je ook vindt, dat DOE je gewoon niet.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:39

In sommige situatie is het beter je mening niet te geven en daar is dit er één van. ;)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:40

of zoals herman vinkers zei
wat een ontzettend LIEF kind :D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:42

Stel je dan eens de situatie voor: Met de familie rond de tafel, gezelligheid hier en daar.. Onderwerp babynamen komt ter sprake. Wordt wat gegrapt, gelachen en gegokt, begint met een M.. En dan zeggen ze opeens Marcelleke.. Nou kan me niet voorstellen dat iedereen hier leuk zou lachen als een boer met kiespijn en zou zeggen: Goh wat bijzonder..
Ik zou het in de eerste instantie ook echt als een grapje zien en er mee lachen.. En me daarna erg schuldig voelen.. Maar blijkbaar ben ik erg raar als ik jullie allemaal moet geloven :+

Het is niet alsof zusje speciaal naar TS is toegekomen en het onder 4 ogen serieus heeft verteld, dan zou ik ook echt niet lachen of er een opmerking over maken :n

Maar goed, ben blij dat de gemiddelde bokker veel beter is opgevoed dan ik dat ben :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:47

Wat "grappig" dat je dan toch zo'n onderschrift hebt.

Wat vreselijk ongemaniert van jou en jouw ouders.
Mijn schoonzus staat ook op springen en al noemt ze haar kind brutus, bimbo, tieta, dat moet ze dan helemaal zelf weten.
Hebben jij en ik geen fluit mee te maken.
Niet leuk? Jammer dan, noem je je eigen kind later anders toch.

Ik denk dat een excuus wel op zijn plaats is. Je hebt je zus aardig gekwetst denk ik zo.
En op de vraag of jullie dan helemaal niets in te brengen hebben op de naam. Nee, punt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:48

En nu dit:
'En, zijn jullie er al uit met de namen?'
'Ja, we twijfelen nog tussen Milan of Marcelleke' *D
'Whahahahaha Marcelleke, onderhemdje, wie noemt zijn kind nou zo, geintje zeker?' _O-

-O-

unicorn_kiss

Re: Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:51

Nou ik had waarschijnlijk ook in een deuk gelegen en mijn zus de naam metéén afgeraden. Maar zij zou dan ook nooit zo'n naam kiezen. Dan vraag je erom hé...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:53

waarom vraag je er om? Omdat hun zelf die naam wel mooi vinden? over smaak valt iet te twisten. Ook over een naam dus niet.

Ik ben zelf ook van de aparte namen die waarschijnlijk niet iedereen mooi zal vinden, jammer dan!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:55

Marcel vind ikeen vrij normale naam :j
maar zo heeft iedereen wle namen waarvan ze denken: huh? neeeeeeee ! of noooooiit dat ik mn kind zo noem.

En wat in deze regio normaal is kan in andere regio's erg euhhhmm apart zijn.
zo woonde er vroeger een Djiri bij mn ouders in de wijk, een Armtijn (en nee, tis niet eenverkeerd geschreven versie van Martijn) een Duifke en een Haaske. Persoonlijk ook niet de namen die ik voor mn kinderen zou kiezen, maar de ouders dus duidelijk wel

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:02

Met Marcel is niets mis, en Marcelleke is leuk wanneer het kindje net geboren is. Maar neem aan dat ze hem, als hij wat ouder is, niet zo gaan noemen. Sommige reacties vind ik erg overdreven. En TS, ik zou inderdaad ook maar je excuses aan bieden, jij zou het ook niet leuk vinden als je uitgelachen wordt.

Edit; Ik weet dat smaken verschillen, Marcel zou ook niet mijn eerste keuze zijn geweest, maar als zij er blij mee zijn, waarom jij dan ook niet? En mijn naam is apart, komt niet voor, en je kan me er ook mee pesten, maar dat wordt bijna niet gedaan. Ja, mensen die mij willen zieken halen een x aantal letters weg.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:07

Tjah, je kan eerlijk zeggen dat je het eigenlijk niet zo'n mooie naam vindt en waarom je dat zo vindt.
Maar het is en blijft hun keuze en daar kan je verder niks aan doen.
En als kinderen iemand willen pesten kunnen ze altijd wel wat verzinnen, is het niet de naam, dan wel iets anders.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:08

Ik vind het een heel vreemd topic. Alsof je iets te zeggen hebt over het kind van een ander :?
Op mijn werk zie ik ook heel veel kindernamen voorbij komen waarvan ik denk: Had van mij niet gehoeven...
Maar dat is toch prima? Beetje saai als we allemaal hetzelfde zouden heten.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:13

Marcel is toch een heel gewone naam? :n Ik geloof niet dat iemand daar om gepest gaat worden..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:15

Ze valt denk ik over Marcelleke..

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:15

Marcel kan er nog half door, maar Marcelleken :=
Ik kan me niet anders voorstellen dat je daar als kind om uitgelachen wordt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:16

Rienn schreef:

Ik geloof dat dit eerder een naam is voor een baby/kleuter maar daarna Marcel wordt?
Net als Rudi/Ruud..

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:16

Zo hebben mijn oom en tante drie meisjes en een jongen. Mijn nichtjes hebben puur hollandse namen die je ook in een koeienstal kunt tegenkomen, en de jongste (mijn neefje) heet Eise. En natuurlijk zijn er in de familie grappen gemaakt, maar wij hebben altijd de keuze van mijn oom en tante begrepen. En eigenlijk vind ik het nu ook gewoon leuke namen. Als je eenmaal een leuk gezicht hebt bij een naam, went het heel snel. Het was overigens wel hilarisch dat een van mijn andere neefjes heel verbaasd had geroepen: waarom noem je een kind ijsje? Die koop je toch bij de ijsboer?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:17

Ik vind dat een keuze van de ouders. Als zij die naam mooi vinden....
Mijn neefjes (van vriendlief zn broer) hebben ook afschuwelijke namen, maar ach, je went er wel aan!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:18

Bunga schreef:
Rienn schreef:

Ik geloof dat dit eerder een naam is voor een baby/kleuter maar daarna Marcel wordt?
Net als Rudi/Ruud..

Lijkt mij wel. Mijn broertje heet Tommie, maar kan als hij het wil ook Tom worden. Maar hij vindt Tom geen leuke naam dus blijft het Tommie.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:21

De ouders moeten zelf weten hoe ze hun kind noemen. Als je daarbij rekening moet gaan houden met de hele wereld om je heen, kun je nooit een naam bedenken die door iedereen gewaardeerd wordt. Over smaak valt immers niet te twisten.

Kelperpau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:22

chocobroodje schreef:
Das dan pech voor jullie, maar daar hebben jullie imo geen zak mee te maken :)) Ik heb ook een neefje met een naam die ik zelf noooooit zou kiezen. Maar het is hun kind, dus ze hebben er alle recht toe, als hun het maar mooi vinden toch.

:))

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:22

Ik vind ook dat Marcel een heel gewone naam is.
Marcelleke daarintegen :7
Ik denk ook dat ze hem gewoon Marcel gaan noemen en Marcelleke alleen een doopnaam wordt. Dan moet die jongen straks zijn doopnaam gewoon verzwijgen, dat is er niks aan de hand!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:23

GElukkig hebben mijn ouders goed er over naa gedacht of de naamen die wij kregen ook erg mee gepst konden worden..

pap en mam vonden 2 dingen belangrijk,
zijn het normale nederlandse namen
kun je er niet al te erg mee gepest worden..

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:25

mijn broer wou zijn zoontje eerst Bobcat noemen :roll:
gelukkige hebben ze die toch niet gekozen en is het uiteindelijk een mooie naam geworden

ik zou als het Bobcat had geweest gewoon afgekort hebben naar Bob hoor :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:30

Raggel schreef:
Ik heb echt nog nooit een Marcel jonger dan 30 jaar gezien.. Maar misschien verkeer ik wel in de verkeerde kringen daarvoor :+

Vergeet niet dat ze in België er dan wel -leke achter zetten.. Doen jullie wel vaker he :+

In koningsbosch woont toevallig mijn neef en die is 27... woont vlakbij jou dus
ze zijn er dus wel

wij hebben nu ook de kindernamen al bedacht, en er zullen ook vast mensen zijn die moeten wennen aan de jongens naam, omdat die ook voor een meisje gebruikt kan worden
wij vinden de naam leuk, en wat anderen ervan vinden,,, tja,,, boeit me niet zo eigenlijk