Pumps blijven staan.... als ik begin te lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:54

nou, dan heb ik nog een vraagje O:)
Hoe krijg je je schoenen weer droog als je er natte kranten in hebt gestopt? Want als je ze op de verwarming zet krimpen ze denk ik weer, of niet?

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:54

xKatjj schreef:
Oooh dat heb ik ook bij mijn prachtige pumps van 60 euro |( Ik kan alleen hakken met een bandje over mijn voet aan, anders ziet het er echt niet uit als ik loop. Maar die met bandje zijn vaak zo lelijk :\ Ik wacht ook op de gouden tip.
En maten kleiner... Ik heb normaal maat 38, heb maat 37 en zelfs 36 geprobeerd maar het helpt niet. Het enige verschil is dat je voet er lelijk opgepropt uitziet.

hahaha als een caucijse broodje _O-
ik heb ook geen tips, ik kan niet eens op pumps lopen
na 5 minuten heb ik het gehad.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:55

stella92 schreef:
Hoe krijg je je schoenen weer droog als je er natte kranten in hebt gestopt? Want als je ze op de verwarming zet krimpen ze denk ik weer, of niet?

krimpen schoenen???

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 14:56

Faux schreef:
Ik begrijp dat het je eerste paar is dus?

Niet helemaal, dit waren de eersten:
Afbeelding

Hier loop ik dus zó de straat mee uit en loop er rustig de hele avond op :) Maar dat komt door het bandje, daardoor blijft ie mooi zitten. Deze waren trouwens nóg goedkoper :))

Stella92: als je de natte kranten er weer uit haalt, blijft het leer gewoon zo staan :) Ik heb het ook moeten doen met mijn trouwschoenen (overigens ook mét bandje :+), die waren aan de voorkant net iets te plat. Kennelijk ontworpen voor meisjes met hele schattige kleine teentjes :D

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:58

toot schreef:
stella92 schreef:

krimpen schoenen???

oke, het leer krimpt dus niet :+
maar dan laat je ze gewoon ergens staan en opdrogen? voor de verwarming is denk ik ook niet goed... :o

S_C

Re: Pumps blijven staan.... als ik begin te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:08

Misschien heel gek. maar gooi er een half borrelglaasje jonge jenever in. Ik werk ook in een winkel waar we schoenen verkopen hier hebben we standaard een fles staan en mensen geloof ons nooit. werkt 10 x beter dan natte kranten want dan moet je alsnog de vorm van je voet erin lopen. Glaasje jonge jenever erin en dan aandoen. leer gaat perfect naar je voet staan. probveeer het eerst wel op een onopvallen stukje. soms is leer erg dun waardoor het vlekken kan geven
succes

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:40

Hoezo jenever dan? Wat is er anders aan qua uitwerking dan gewoon vocht?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:10

Ik heb niet het hele topic doorgelezen hoor :o

Maar misschien maak je wel te grote passen met die pumps?
Had ik ook hoor, ik liep er altijd uit, zo voor schut :+

Nu zet ik wat kleinere pasjes en gaat het prima..

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:13

S_C schreef:
Misschien heel gek. maar gooi er een half borrelglaasje jonge jenever in. Ik werk ook in een winkel waar we schoenen verkopen hier hebben we standaard een fles staan en mensen geloof ons nooit. werkt 10 x beter dan natte kranten want dan moet je alsnog de vorm van je voet erin lopen. Glaasje jonge jenever erin en dan aandoen. leer gaat perfect naar je voet staan. probveeer het eerst wel op een onopvallen stukje. soms is leer erg dun waardoor het vlekken kan geven
succes

Misschien zelf opdrinken en dan een stukje gaan lopen, zou dat ook helpen? :+

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:15

mijn tip: blote voeten :j

dan plakken ze lekker van het zweet een beetje aan je voet. Daarom draag ik alleen in de zomer pumps :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:27

Emilia schreef:
S_C schreef:
succes

Misschien zelf opdrinken en dan een stukje gaan lopen, zou dat ook helpen? :+

Denk dat het dan alleen maar moeilijker loopt _O-

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:29

jenever zorgt voor directe rek in het leer. vocht niet. het is toch niet zo als je in de regen loopt meteen je leren pumps blijven staan, zou nog leuke taferelen opleveren dan haha

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:30

Oh mij is zojuist de grootste horror gebeurd.. Ik had mijn geweldige laarsjes van 12 cm met een plateau van 3 cm helaas tot op de ijzers gelopen en wou het pinnetje eruit gaan halen om ze straks te laten maken. Maar het zat echt al goed vast. Dus ik vraag of mijn vader dat even kon doen met een van zijn tangetjes. Duidelijk uitgelegd wat hij moest doen, laten zien.. Kom ik na 10 minuutjes kijken, is hij daar met een nijptang aan de gang!!!! ;( Dus dat hele pinnetje aan alle kanten afgeschraapt. Heb hem uitgescholden en gehuild als een klein kind. Zeker omdat ik heel duidelijk heb uitgelegd wat hij moest doen. Was trouwens heel simpel nog makkelijk op dat moment maar had er de kracht niet voor. Hoop echt heel erg dat de schoenmaker ze nu nog los krijgt. Anders kan ik ze wegflikkeren. ;(

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:35

Maar waarom moest het pinnetje eruit ik snap het niet de nieuwe dop word er toch opgeslagen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:37

lesilla schreef:
Maar waarom moest het pinnetje eruit ik snap het niet de nieuwe dop word er toch opgeslagen

Zeker moet het pinnetje eruit, als je de dop erop wordt geslagen is het resultaat veel zwakker en houdt veel minder lang. Hij zet er dan een nieuw pinnetje in met dop er aan vast, en dan ga ik ook nog eens vragen voor een extra lange dop want ik loop er veel op.

edit: even aanvullen. Als je ze nog niet tot de ijzers hebt gelopen kan er een nieuwe dop op worden geslagen. Dit kan als je ze tot op de ijzers hebt gelopen niet meer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:38

Aah, ok ik geef ze altijd met pinnetje aan de schoenmaker en die doet de rest altijd. Dus dacht dat het pinnetje bleef :P

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:44

Oke, dit is niet mijn topic, maar toch een vraagje.

Ik heb hier pumps van ongeveer 10 cm, thuis lopen gaat perfect. Als ik ze op school aan heb (en dan gewoon door de gang loop, vlakke grond), kan ik er plots niet meer op lopen? Dan voelt het heel anders, terwijl het ongeveer dezelfde soort grond is? :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:49

Is een kwestie van oefenen en wennen, waarschijnlijk zijn de gangen bij jou op school toch gladder dan bij jou thuis en heb je minder grip.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:09

Lara_Silver schreef:
Is een kwestie van oefenen en wennen, waarschijnlijk zijn de gangen bij jou op school toch gladder dan bij jou thuis en heb je minder grip.

ik ken het,
alleen gaan gladde gangen nog wel.
ik baal er alleen van dat amsterdam blijkbaar NERGENS buiten gelijke stoepen/tegels heeft.
wat een hel. vlakke vloeren lopen prima op mn hoge hakken (ala 12 cm) maar zodra ik me buiten begeef, alles is ongelijk en scheef.
en met dit weer (glad) waag ik me er helemaal niet meer aan. bovendien bevriezen mn voeten dan ook compleet.
heb al moeite me staande te houden op platte schoenen haha.
dus nu staat mn hakken heel zielig werkloos te zijn

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:17

Zwitsal schreef:
Lara_Silver schreef:

ik ken het,
alleen gaan gladde gangen nog wel.
ik baal er alleen van dat amsterdam blijkbaar NERGENS buiten gelijke stoepen/tegels heeft.
wat een hel. vlakke vloeren lopen prima op mn hoge hakken (ala 12 cm) maar zodra ik me buiten begeef, alles is ongelijk en scheef.
en met dit weer (glad) waag ik me er helemaal niet meer aan. bovendien bevriezen mn voeten dan ook compleet.
heb al moeite me staande te houden op platte schoenen haha.
dus nu staat mn hakken heel zielig werkloos te zijn

Kinderkopjes en ongelijke straatstenen zijn idd echt irritant, moet een hoop harder werken daar elegant op te lopen... Dan maar niet te spreken over het risico dat je er een nop aan kwijt raakt. :x
Kan me ook voorstellen dat je bevriest met je open hakken nu. Ik hoef het hier echt niet te proberen het is hier nu overdag vaker -8 tot -10. Daarom heb ik dichte hakken gekocht. Wat ik eerst deed was gewoon mijn pumps meenemen in de tas en dan snel voor de discotheek ofzo omwisselen. :+

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:57

Ik lees even mee :o
Vind pumps ook erg mooi,maar ik kan er ook niet zo goed mee overweg,dit omdat ze allemaal wel te groot lijken.
Ik heb ook wel kleine voetjes (mt 37 )maar bij pumps lijkt mt 36 nog te groot,ga jullie tips om je voeten op de goede manier aan te spannen eens proberen,zodat ik er niet uit loop enzo. :P
Ga sowieso maar weer eens oefenen meer op hakken te lopen,vroeger hield ik het veel langer vol,nu krijg is snel pijnlijke voetjes :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:17

vind t echt knap als mensen met hakken kunnen lopen!!
vind t ook vreselijk mooi..
maar als ik pumps aan heb dan is het of boer harm de naaldhakken van zn vrouw aan heeft getrokken.
ongelooflijk hoe moeilijk het is om recht op die dingen te staan... laat staan lopen!
ik zak dan spontaan een tig aantal cm door mn knieen, schouders ver naar achter, incl rest van bovenlijf en dan de lange stelten maar naar voren mikken en hopen dat ze goed terecht komen... nee niks voor mij,... al zou ik wel willen...
ik lees t effe mee want er komen hoop tips voorbij, tot die tijd hou ik t bij mn classics (nike, ben in de pubertijd blijven hangen op dat gebied) en de laarzen, waar overigens wel een hak onder zit... al is t een sleehak..

maar ook de tip van jenever ga ik s proberen.. heerlijk.. ;)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:19

Ik mag dan wel 14 zijn maar loop wel vaak op pumps hakken hoe je het wilt noemen ik heb er niet veel last van gehad jaa een paar dagen maar dat is een questie van je er doorheen bijten! Blijven lopen!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:31

Ik loop op bijna alles zo weg. Maar pumps zonder bandje............ echt een drama. Pump blijft staan en ik loop door. Dus dan maar met bandje en die kunnen ook heel erg mooi zijn hoor.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:33

Zeker :D Stiletto`s zijn ook erg mooi vind ik altijd maar dat vind ik wel moeilijker om op te lopen..