dodyg schreef:1 euro is nog te veel als je het mij vraagt
als er hier ons zo eens iets overkomt eens kijken hoeveel euro wij gaan krijgen van hun daar denk niet dat het veel gaat zijn
ik vind dit echt een erge opmerking als je het mij vraagt.....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:[***] schreef:We hébben hier tenminste zorg en onderwijs,
Misschien moeten mensen die er zo over denken de documentaire "Vel over probleem" eens bekijken. Hoezo we hebben hier zorg? Ja, zorg die je van de regen in de drup helpt, en waarom? Omdat overal op bezuinigd moet worden. Weet je hoeveel schoolverlaters er zijn? Ontzettend veel, en waarom? Omdat er bezuinigd moet worden op hulp. Mensen met CF en andere longaandoeningen hebben momenteel een groot probleem, want hun slijmoplosser word ineens niet meer vergoed. Weet je waarom? Omdat er bezuinigd moet worden.
We krijgen het rekeningrijden, belasting op sigaretten en alcohol word verhoogd etc etc etc.
Werkelijk op alles wat van belang is, school, zorg en veiligheid, moet bezuinigd, bezuinigd en nog eens bezuinigd worden. En dat alles omdat er 'geen geld is'. En dat wás al aan de gang vóór de aardbeving. Waar komt die 41 miljoen dan vandaan? Of waar gaan ze dat weghalen? Belasting op aardappels, groente, vlees???
Hulp bieden prima. Stuur maar wat meer van onze landmacht daarheen om op een praktische manier te helpen met de opbouw. Kost ook geld, maar defensie kost per defenitie geld en op die manier doe je er nog wat nuttigs mee. De nederlandse bewoners hebben al 41 miljoen gedoneerd, mag ik misschien zelf kiezen waar ik mijn geld aan uitgeef? Ookal is het maar 3,50 (wat overigens voor mij een hele dag eten is)?
Nogmaals, hulp is prima, maar dit is buiten alle proporties.
Sidera schreef:Er zitten inderdaad 2 kanten aan:
- Het gaat wel van de belasting af terwijl er zo veel wordt bespaard
- Het gaat dan ook wel erg slecht met Haiti, en ze hebben zeker hulp nodig.
Maar als je dan kijkt naar Belgie dat als land 6 miljoen had ingezameld (dacht ik te horen) tsja, schept wel perspectief
Issy schreef:Er word ieder jaar zo'n 400 miljoen gereserveerd voor ontwikkelingshulp.
En voor de mensen die zeggen dat ze je niks gevraagd hebben, daar zijn nou verkiezingen voor.
Lees eens verkiezingsprogramma's voordat je naar de stembus gaat. Dan weet je meteen waar de komende 4 jaar je geld aan besteed word, en geld voor gereserveerd word.
Dit geld is niet opeens getoverd of word nog verhaald op de belastingbetaler, dit geld is al lang begroot.
DDW1190 schreef:wees blij dat het naar ontwikkelingshulp gaat!
er zijn wel mindere dingen waar het belasting geld naar toe gaat, maar kom op is 3 euro nou zoveel gevraagd dan?
XoNo schreef:In principe maakt het niet uit...op het moment dat er in Nederland een tekort aan geld is en overal leningen uitstaan, dan moet IMO de kraan ontwikkelingshulp dicht. Of dit nu wel of niet begroot is.
Als ik maandelijks 100 euro aan ontwikkelingshulp geef en ik op een gegeven moment 3 maanden achterloop met mijn hypotheek, dan zal ik ook keuzes moeten maken.
XoNo schreef:DDW1190 schreef:wees blij dat het naar ontwikkelingshulp gaat!
er zijn wel mindere dingen waar het belasting geld naar toe gaat, maar kom op is 3 euro nou zoveel gevraagd dan?
Het is niet dat deze 41 milj niet aan onzin uitgegeven wordt...náást dit mega bedrag, gaat er OOK heel veel geld over de balk.
Het is helaas geen of/of, maar en/en.
Issy schreef:Hoe vaak gebeurd het nou dat wat er in verkiezingsprogramma's staat ook daadwerkelijk wordt waargemaakt...Er word ieder jaar zo'n 400 miljoen gereserveerd voor ontwikkelingshulp.
En voor de mensen die zeggen dat ze je niks gevraagd hebben, daar zijn nou verkiezingen voor.
Lees eens verkiezingsprogramma's voordat je naar de stembus gaat. Dan weet je meteen waar de komende 4 jaar je geld aan besteed word, en geld voor gereserveerd word.
Dit geld is niet opeens getoverd of word nog verhaald op de belastingbetaler, dit geld is al lang begroot.
dodyg schreef:1 euro is nog te veel als je het mij vraagt
als er hier ons zo eens iets overkomt eens kijken hoeveel euro wij gaan krijgen van hun daar denk niet dat het veel gaat zijn
superwoman schreef:Idd, vind het schandalig dat er een potje over is met 41 miljoen, terwijl de bedrijven van geitenboeren verd#mme kapot gaan omdat ze hun geiten moeten vermoorden van de overheid.![]()
Als ik weinig geld heb, dononeer ik ook minder dan wanneer ik lekker in mijn geld zit...met deze crisis lijkt mij dat er van "geld over" geen sprake kan zijn.
En ik zeg minder doneren en dat is dus wel een donatie maar niet zo achterlijk veel.
JoT schreef:Als je zelf een donatie doet, dan geef je ook wat je kunt missen, niet wat je wellicht zou willen geven. Het komt op mij een beetje over als stoerdoenerij. Kijk ons eens, kijk eens hoe geweldig het kleine Nederland wel niet is!