Hulp gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nobody_

Re: Hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 23:16

Flinke turn in dit topic. Ik ben het deels wel eens met NoaC.
Maar ze kan nu niet normaal zwanger zijn, wat als het straks verkeerd gaat met de baby? Hij slaat haar een keer echt goed hard en het gaat fout?

Dan zit ik hier. Wetend dat ik haar in een situatie heb gelaten wat ze niet verdiend, waar wat aan gedaan had moeten worden.

Ik zit serieus in een dilemma.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:20

ja dat slaan, dat kan echt niet, maar dan moet ze gelijk de politie bellen als hij dat weer doet!
aangifte doen, weet ik veel , maar slaan kan echt niet, in welke situatie dan ook

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 23:34

Tries_en_Faf schreef:
ja dat slaan, dat kan echt niet, maar dan moet ze gelijk de politie bellen als hij dat weer doet!
aangifte doen, weet ik veel , maar slaan kan echt niet, in welke situatie dan ook

Dit bedoel ik. En dan?
Ze kan daar niet blijven als dit zo gaat. Als we aangifte doen, wordt er dan naar gekeken?
Dan moet ze daar weg. Dat is mijn punt. Ze kan daar niet zwanger zijn onder deze omstandigen.

Ik weet het gewoon niet meer.

Ongewenst zwanger is een stomme fout. En daar zal ze heus van leren, want een baby hebben is niet makkelijk.
Maar moeten ze haar dan blijven straffen? Accepteer het en richt je op de toekomst. Op de moeilijkheden die komen gaan.
Ik snap echt niks van hun. De situatie is al moeilijk zat en ze maken het zo alleen maar erger.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:06

Ik heb helaas ook geen advies maar wil jullie ontzettend veel sterkte en geluk wensen *aai*

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:30

Hoezo blijven ze haar nu straffen?
Het is pas net bekend dus dat de ouders nu haar "normale" leven op de rem trekken en haar verplichten zich te richten op het "probleem" (de komende baby), lijkt me niet meer dan normaal. Dat is geen straf, dat is zorgen dat ze haar verantwoordelijkheid neemt. En als ze dat veel eerder had gedaan (veilige sex) dan waren de maatregelen van haar ouders nu niet nodig geweest. Deze maatregelen vind ik heel logisch en heeft ze alleen aan zichzelf te danken.
Heel overtrokken: Als je iemand vermoord maak je ook een "fout", maar moet die gene dan maar niet gestraft worden omdat je iemand niet kan blijven straffen voor het verleden?
Die gene moet de gevangenis in, net als je vriendin zich nu moet richten op haar komende baby.
Ze heeft nog maar 3 maanden en dat is weinig tijd. Dat die ouders daarbij een net nieuwe relatie op hold zetten omdat het geen prioriteit is lijkt me niet meer dan normaal.
En dat haar ouders je vriendin de gevolgen van haar daad laten dragen (en haar dus verbieden met je om te gaan) is wel iets wat ze een beetje verdient hoor. Heel banketstaaf voor jou, maar je vriendin moet eens verantwoordlijkheden leren, zeker met een baby op komst...en ik zie niet anders dan ouders die haar nu toe dwingen. Vergeet niet dat haar ouders nu ook gevolgen dragen he!
Wat dacht je dan? Dat haar ouders haar gewoon verder feest lieten vieren met haar nieuwe vriendinnetje terwijl er over 3 maanden een baby is waar de ouders ook voor kunnen gaan zorgen? Nou, niet als het mijn kind was hoor. Ze heeft een zware les te leren, maar dan had ze maar eerder moeten nadenken.

Daarnaast was je in het begin gewoon welkom begreep ik? Ze mocht je inelkgeval gewoon bellen...nu niet meer maar weet je zeker hoe dat komt? Heeft de losbollige vriendin misschien iets gedaan waardoor haar ouders de gens scherper hebben getrokken?
Nogmaals (los van het schelden en slaan) klinken ze me als erg redelijke en steunvolle ouders!

En dat slaan; wat weet je daar nou zeker van? Heeft hij haar onlangs geslagen? Weet je dat zeker? Niet gewoon je vriendin die de hele situatie met beperking van haar vrijheid niet trekt?
Ik hoor over dat slaan nog steeds niks concreets...zelfs niet dat hij het gedaan heeft. Alleen dat hij "losse handjes zou hebben"...wat ineens door je vriendin vertelt word zonder dat eerder tegen je gezegd te hebben, en nadat ze wel lekker snel naar huis is gegaan toen ze hulp nodig had. Nogmaals; ik zou maar eens nuchter kijken naar het verhaal van je vriendin want ik denk nog steeds dat ze gewoon niet om kan gaan met de verantwoordelijkheden die haar ouders nu van haar eissen. Ze komt op mij over als een losbol die gewoon haar vrijheid wil en niet kan accepteren dat ze nu moet opdraaien voor haar daden.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:40

Nobody_ schreef:
Wat 'n verhaal. Er zitten veel redelijke dingen in, dat geef ik toe. Maar ons verbieden met elkaar om te gaan, is niet juist in mijn ogen.
Ook al is het een domme fout, hier kunnen we niet eeuwig over door blijven gaan.
Het kindje gaat er niet mee weg, het gaat komen hoe dan ook.

Wij kennen elkaar al een half jaar en hebben sinds 3 maanden een relatie.

Het is niet verbieden jullie met elkaar om te laten gaan, het is haar verplichten haar zaken te gaan regelen voor haar baby die er over 3 maanden is.
En dat die ouders dus een net nieuwe relatie op hold zetten omdat ze willen dat hun dochter andere dingen moet regelen is niet meer dan normaal!
Wat denk je dan? Dat die ouders, die nu weer voor haar en de baby gaan zrogen, haar gewoon lekker lang leven de lol laten gaan met haar nieuwe vriendinnetje? Dat heeft ze echt zelf even verpest!
En ze verbieden jullie relatie toch niet? Je bent na de zwangerschap, over 3 maanden al, gewoon weer welkom las ik. Maar nu heeft ze inderdaad andere dingen aan haar hoofd en haar ouders maken die keuze voor haar, want zelf kan ze dat overduidelijk niet.
Dat jij en zij dat niet leuk vinden snap ik ook wel....maar redelijk is het wel!

Citaat:
Ze kan daar niet zwanger zijn onder deze omstandigen.

Welke omstadigheden?
Weet je nou al zeker dat ze echt geslagen wordt dan? Ik neem dat nog steeds met een potje zout hoor.
Hoor nog steeds niks concreets van je. En je vriendin komt er zomaar ineens mee, nadat haar vrijheid is beperkt (lees; nadat ze verantwoording moet nemen) nadat ze wel meteen naar huis is vertrokken (lijkt me als jij altijd geslagen bent dat je bij problemen niet zomaar naar huis rent).
Ik denk dat je vriendinnetje het een en ander aan dikt omdat het haar thuis niet zo bevalt met al die regels en beperkingen....en dat wil alleen voor een baby zorgen?

En je wil haar daar weg hebben; en dan?
Serieus hoe denk je dat in godsnaam te gaan redden? Ze heeft helemaal niks en dan heb ik het nog niet eens over wat een baby kost!
Daarnaast moet ze dan zonder geld ook nog voor een baby gaan zorgen.
En ze denkt nu weinig vrijheid te hebben; probeer eens alleen voor een baby te gaan zorgen! Zelfs werken wordt een hel!
Nu kan ze de baby af en toe nog thuis laten om met vrienden af te spreken; kan ze dan wel vergeten.
Geloof me, ze zal het nu niet zo zien, maar de grootste vrijheid heeft ze door thuis te blijven en niet door weg te gaan....en ik denk dat dat iets is wat ze nu niet ziet!

Citaat:
Maar moeten ze haar dan blijven straffen?

Blijven straffen? Verantwoordelijkheden nemen is niet straffen hoor; is iets wat ze zelf veel eerder had moeten doen, dan had ze nu niet in deze situatie gezeten.
En blijven straffen; hoelang heeft ze nu al deze "straf" volgens jou? Volgens mij is dit topic er nog niet zo lang hoor.
Als ze dit al een straf vind; probeer eens 18 jaar voor een kind te zorgen!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:49

Rebel_Jits schreef:
Sorry, maar je merkt het toch als je al 6 maanden niet ongesteld bent geweest? := Is zij dan zo naief geweest om 1. onbeschermde seks te hebben en 2. pas na 6 maanden! een zwangerschaptest te doen? Misschien dat ik er te streng over denk, maar heb pas seks als je weet wat de consequenties kunnen zijn. Wie weet heeft ze nu ook wel een soa? Dat zou ik dan ook maar even laten testen he.

Helemaal mee eens!

Is het geen optie dat ze het kindje na de geboorte afstaat voor adoptie? Zij/jullie zijn erg jong, zoals eerder gezegd, een kind is erg duur en ik vind persoonlijk dat je op deze leeftijd een kind nog niet kan geven wat over 10 jaar wel kan (denk aan stabiele omgeving etc).
Een stel wat geen kinderen kan krijgen maak je ontzettend blij met deze keuze.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:07

@jibbel en Rebel: de vriendin van de TS bleef gewoon licht ongesteld, dus dat telt niet ;) Dat komt wel veel vaker voor!

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 13:48

@ NoaC.

Sorry hoor. Maar je begint me nu een beetje onderuit te halen ipv advies te geven.
Je zegt dat ik niet eens weet of ze wel echt geslagen wordt.
Ik heb haar gisteravond stiekem een uurtje kunnen zien en aan de blauwe plekken te zien, liegt ze niet.
Dus waarom stellen dat mijn vriendinnetje waarschijnlijk liegt, omdat ze de situatie niet aankan? Beetje onredelijk.

Misschien kan je je toon iets aanpassen.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:07

Nobody_ schreef:
@ NoaC.

Sorry hoor. Maar je begint me nu een beetje onderuit te halen ipv advies te geven.
Je zegt dat ik niet eens weet of ze wel echt geslagen wordt.
Ik heb haar gisteravond stiekem een uurtje kunnen zien en aan de blauwe plekken te zien, liegt ze niet.
Dus waarom stellen dat mijn vriendinnetje waarschijnlijk liegt, omdat ze de situatie niet aankan? Beetje onredelijk.

Misschien kan je je toon iets aanpassen.

Misschien beter lezen; ik zeg niet dat ze liegt ik zeg dat het me een optie lijkt.
Ik zeg er ook bij dat dat komt omdat je niet iets concreets zegt; je hebt nergens aangegeven dat je het zeker weet of dat je blauwe plekken hebt gezien. Alleen dat zij zegt dat haar vader "losse handjes" zou hebben.
Ik geef ook duidelijk aan waarom ik, zonder iets concreets, twijfel aan haar verhaal. Dat het een optie is dat ze zou kunnen liegen.
Ik heb je letterlijk gevraagd of je het zeker weet en dat het mij lijkt dat je dat eerst eens uit moet zoeken; is het zo dan heb je een goed punt. Maar nergens gaf je dat aan.
En dat is niet onderuit halen, dat is wel degelijk advies geven. Je haalt je nogal wat op je nek door haar daar weg te halen, als het niet waar blijkt te zijn namelijk. Geef alleen aan dat ik als ik jou was zeker van je zaak zou zijn.

Misschien niet zo aangevallen voelen. Mensen reageren hier op basis van wat jij schrijft.
En als jij zegt dat ze erineens zo mee komt, aangeeft dat je haar niet meer mag zien (en dus niet gezien hebt), vraag ik me af of je het wel zeker weet dat het zo is. Puur advies.

En ik wil je niet onderuit halen, maar ik denk dat je wel ook moet beseffen dat haar ouders niet zo fout zitten door haar eerst zaken te laten regelen omtrend de baby. Maar jij ziet het voornamelijk als straf blijkbaar (omdat ze jou niet meer mag zien).
Laatst bijgewerkt door NoaC op 25-01-10 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:14

NoaC schreef:
En ik wil je niet onderuit halen, maar ik denk dat je wel ook moet beseffen dat haar ouders niet zo fout zitten door haar eerst zaken te laten regelen omtrend de baby. Maar jij ziet het voornamelijk als straf blijkbaar (omdat ze jou niet meer mag zien).

Maar waarom kan ze niet gewoon én haar vriendin zien én haar zaakjes op orde krijgen???

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:27

Heino schreef:
NoaC schreef:

Maar waarom kan ze niet gewoon én haar vriendin zien én haar zaakjes op orde krijgen???

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. De ouders hebben waarchijnlijk al 100x gewaarschuwd (doe je het wel veilig, niet met elke knul het bed in) Ik vind het rot voor je vriendin maar het is haar eigen schuld. Misschien realiseert ze zich nog niet hoe haar leven gaat veranderen, en probeert haar moeder tot haar door te dringen. Straks heeft je vriendin ook geen geld meer voor telefoon of internet.
Ga naar het FIOM, de gemeente kan je ook helpen. Zij heeft geen recht op uitkering de baby wel + kindergeld.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:30

Heino schreef:
NoaC schreef:

Omdat ze de tijd die ze "verspilt" bij haar vriendin beter kan gebruiken om dingen te regelen voor haar en de baby.

Zij moet in 3 maanden regelen waar veel mensen zeker 6 maanden de tijd voor hebben.
Ze heeft nu even niet de luxe om zich met andere dingen bezig te houden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:33

zonnebloem18 schreef:
Omdat ze de tijd die ze "verspilt" bij haar vriendin beter kan gebruiken om dingen te regelen voor haar en de baby.

Alsof je daar de hele dag mee bezig bent, week in week uit... Bovendien kan TS haar misschien juist wel helpen met bepaalde zaken regelen, zeker emotionele steun zal ze zeker nodig hebben!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:58

Denk dat de ouders vinden dat het HAAR verantwoording is, niet die van vriendin/ouders/ouders van vriendin.
We zijn oud en wijs genoeg om te weten dat baby's niet door de ooievaar wordt gebracht. Als je zo naief bent om onveilige seks te hebben, is alles wat daar uit voorkomt je eigen verantwoording. Ze mag dankbaar zijn dat het een baby is en geen aids!!!!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:03

Ik heb niet alles gelezen, maar wil toch wat zeggen.

Echt advies heb ik niet. Ik ben sinds 6 wkn zelf moeder. De kleine was gewenst, dus het is wel iets anders. Ik wil echter even zeggen dat je het absoluut niet moet onderschatten. Ik vind het erg zwaar en zeker in het begin krijg je er weinig voor terug. Het is niet zo rooskleurig zoals het veel omschreven wordt. Je hebt veel twijfels en vragen en op veel vragen kan niemand je een passend antwoord op geven.

Over het feit of haar vader haar wel of niet slaat, kan ik niet oordelen. Wel dat als het zo is dat dit absoluut niet kan. Echter je vriendin zal dan stappen moeten ondernemen. Zij zal de eerste stap moeten zetten als ze wil dat er wat aan gedaan wordt.

Ik snap wel dat haar ouders haar nu wat onthouden. Ze moet zich op zichzelf en haar baby concentreren. Vind het wel jammer dat ze jouw daar buiten sluiten. Ik kan helaas niet zeggen wat je moet doen. Ik kan je alleen zeggen dat een baby opvoeden erg zwaar is en veel verantwoordelijkheid vraagt van de ouders. Ook de bevalling en het herstel erna is niet mis. Ik ben nog maar 6 wkn verder en snap nog steeds niet veel van mijn "nieuwe" ik. De hormonen nemen af en toe echt een loopje met je.

Heel veel sterkte de komende tijd!

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 00:03

Ik heb m'n vriendinnetje vandaag gesproken.
We gaan het volgende doen. Ze blijft bij haar ouders tot de baby er is, daarna mag ze weg.

Ik ga wat dingen regelen.
Hoop op jullie steun!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 03:40

Nobody_ schreef:
Ik heb m'n vriendinnetje vandaag gesproken.
We gaan het volgende doen. Ze blijft bij haar ouders tot de baby er is, daarna mag ze weg.

VriendinNETJE klinkt wel als juiste benaming hier. En dan? Wat als de baby er is? Dan denkt ze verder te gaan waar ze is gebleven?
Vind het erg sneu voor de beeb, wellicht kan ze adoptie overwegen?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:40

Dan mag ze weg? En dan???

Ik zou niet te snel beslissingen nemen meis! Ik zou het even afwachten wat er daar in huis gebeurd... Kan je niet een keer met haar ouders praten?
Misschien mag je dan wel gewoon bij haar thuis langs komen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:59

Quellian schreef:
VriendinNETJE klinkt wel als juiste benaming hier. En dan? Wat als de baby er is? Dan denkt ze verder te gaan waar ze is gebleven?
Vind het erg sneu voor de beeb, wellicht kan ze adoptie overwegen?

Wat een aannames toch zeg! Waarop baseer je dit nu allemaal? En waarom denk je dat je TS' vriendin (ik zeg ook vaak zat vriendJE terwijl het een vent van 23 is maargoed) zo de grond in mag trappen enkel op basis van een inimini stukje verhaal hier???? Ik kan hier echt niet goed tegen, dat gezeik richting TS. Steun haar dan toch, kom met echt goede adviezen ipv haar vriendin te wantrouwen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:12

Heino, volgens mij wordt het 'vriendinnetje' van haar prima gesteund door haar ouders, blijkbaar kan het 'vriendinnetje' zelf geen verantwoording dragen. Dus aannames? Ik reageer op wat TS hier post.

Dus advies? Zorg dat ze bij haar ouders blijft, zodat de baby een kans maakt op een leven waar hij/zij recht op heeft. Een relatie lijkt me wel het laatste waar ze op dit moment aan moet denken, er zijn belangrijkere dingen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:16

Laat maar, ik vind je posts veel te kort door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:18

Sorry maar ik vind dit maar een raar verhaal. En waarom zou jij alles moeten regelen TS? Het is toch echt haar kind. Het lijkt er nu op dat je vriendinnetje zelf niets uitvoert en dat jij alles doet. Helpen dat snap ik, dat zou ik zelf ook graag willen maar het is toch echt nog altijd haar probleem en zelf kan ze ook wel naar de gemeente gaan of bellen.

Vind het ook totaal niet vreemd dat haar ouders niet willen dat ze jou nu ziet. Ze moet dingen op orde brengen en zich daarmee bezig houden i.pv. de zoveelste crush want zo zie ik jou relatie. Als ze al niet eens weet wie de vader is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:38

En trouwens als ze echt wordt geslagen ( wat ik betwijfel want je doet ook echt niet zomaar voor de lol een zwangerschapstest) kan ze gewoon de politie bellen en dan wordt de vader uit huis gezet. Ookal is het zijn huis,hij moet er dan uit en dan kan je vriendinnetje en haar moeder daar blijven.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:39

ze had echt blauwe plekken, breezy