Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Misschien rechtlijnig, maar als je iemand vreemdgaat, heeft hij niet de ware gevonden, is hij/zij toch op zoek naar meer.
Ik geloof er heilig in, dat als je echt de ware hebt gevonden, je niemand anders meer nodig hebt.
En ik vind het voor diegene die het van de ander accepteerd naief...
Myukii schreef:Lees een mooi discussiepunt: Wanneer laat je meer zien dat je onvoorwaardelijk van elkaar houdt:
1) Als je elkaar de deur wijst na een 'slippertje'
2) Als je het kan accepteren van de ander, als die eens behoefte heeft aan seks met een ander
Niet veroordelend bedoeld uiteraard, maar ík vind de tweede manier een veel mooiere manier om te laten zien hoe emotioneel je echt verbonden ben. Maar snap ook dat andere mensen dat anders zien, ben alleen benieuwd hoe zij dat dan zien!
cijsalover schreef:Ja, daar ben ik sowieso op tegen wat niet heel verwonderlijk is natuurlijk.Ik vind niet echt dat je het vreemdgaan kan noemen in een open relatie. Je accepteert het immers van elkaar. Moet nog even denken over een synoniem.
Joolien schreef:Misschien rechtlijnig, maar als je iemand vreemdgaat, heeft hij niet de ware gevonden, is hij/zij toch op zoek naar meer.
Ik geloof er heilig in, dat als je echt de ware hebt gevonden, je niemand anders meer nodig hebt.
En ik vind het voor diegene die het van de ander accepteerd naief...
Myukii schreef:Lees een mooi discussiepunt: Wanneer laat je meer zien dat je onvoorwaardelijk van elkaar houdt:
1) Als je elkaar de deur wijst na een 'slippertje'
2) Als je het kan accepteren van de ander, als die eens behoefte heeft aan seks met een ander
Niet veroordelend bedoeld uiteraard, maar ík vind de tweede manier een veel mooiere manier om te laten zien hoe emotioneel je echt verbonden ben. Maar snap ook dat andere mensen dat anders zien, ben alleen benieuwd hoe zij dat dan zien!
RedPassion schreef:Ik sta wel open voor een open relatie, mits er goede afspraken gemaakt kunnen worden. Seks en liefde zijn voor mij twee verschillende dingen (al vind ik seks vanuit liefde het ultieme). Ik denk zelfs dat ik van meerdere mensen tegelijk kan houden op een romantische manier, maar dat gaat misschien nog een stapje verder.
Met goede afspraken bedoel ik o.a veilige seks hebben en open kaart spelen naar zowel de persoon waar je een liefdesrelatie mee hebt als de persoon waar je seks mee wilt/gaat hebben.