Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bokt2010 schreef:mensen beginnen met hoe erg het is voor de biologische vlees koe, het gaat hier niet over vlees en als je wel vlees eet, waarom dan geen leer dragen?
zo dwaalt dit topic af.. mensen zijn van nature alles eters en eten dus ook vlees.. bont is een hele andere industrie, en daar gaat het hier over..
bokt2010 schreef:dit topic wil ik graag over bont houden en niet over vlees of leer! dan had ik wel een topic met ander onderwerp gemaakt..

bokt2010 schreef:als dit de reacties zijn hier dan is dit mijn laatste post..

Brainless schreef:Ik denk dat tegenwoordig de meeste mensen wel weten dat melk/leer/bont/vlees/eieren niet uit de fabriek komen, maar van een echte koe/schaap/varken/kip/konijn.
Mijn kinderen weten precies wat ze eten en hebben zelf een kalfje uitgezocht in de wei (100% biologisch) die oa voor ons is geslacht (kalf heeft 8 maanden bij moeder koe in de wei gelopen).
Wij hadden vroeger ook een mestkonijn wat op ging met kerst.
Ook eigen kippen gingen in de soep.
Jolliegirl schreef:__Laura : ga je het nu persoonlijk spelen?
Want daar heb ik dus absoluut geen tijd voor he . tevens ook geen behoefte aan.
Jolliegirl schreef:Ik doe tenminste één van beide
geen leren schoenen & eet weinig vlees.. slaap wel onder een heerlijk donsdekbed & heb ook donsjassen.. diervriendelijk? mwah. tevreden? ja! judgemental over mensen die veel vlees eten en leer/bont dragen? nee. 
Amika schreef:Ik draag geen bont omdat ik het niet mooi vind en omdat ik niet vind dat er een dier moet lijden voor een product dat ik niet nodig heb.
Verder vind ik het onnodig dat hier weer zo'n reltopic van wordt gemaakt. TS kiest ervoor te spreken tegen het gebruik van bont. Natuurlijk zijn er genoeg andere dingen die net zo zielig zijn voor dieren, maar je kunt gewoon niet tegen elk leed in de wereld strijden.