Klaagpaal Openbaar Vervoer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Finstar1991

Re: Klaagpaal Openbaar Vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:03

Ruilen?
Blijf ik lekker in mijn bed :D

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:02

woensdag heb ik meer dan een uur op mijn trein moeten wachten. Onbepaalde vertragingen. ik was meer dan bevroren.
Dan reed hij nog niet eens rechtstreeks en mocht ik nog eens overstappen en wachten.

Ik ben direct in mijn bed gekropen met een dvd en een DIK donsdeken om op te warmen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:05

ik heb het zo gehad met openbaar vervoer
gooien ze zoveel haltes eruit dat je 5 kilometer verderop moet overstappen. en dan ben ik super laat op afspraak punt richting stage.
het ergste de busdriver wist niks van en rijdt ook nog eens verkeerd. en dan te bedenken dat dit tot eind maart duurt. *zucht*

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:29

Irritante 65+ers :+
Hoeven alleen te betalen tussen 16 en 18 uur met een max van 2 strippen... willen ze nog niet betalen :+ Van mij mogen ze de 65+ kaarten wel afschaffen.
haha ergens kan ik er wel om lachen. Net als ik om vele andere passagiers wel kan lachen, vaak is het ene oor in en het andere weer uit. Mensen moeten altijd wat te klagen hebben :D

Oh ik lees hierboven wat over verkeerd rijden. Dat doet me meteen weer herinneren aan de keer dat ik een bepaalde lijn moest rijden die ik niet ken. Ik had het geluk uiteindelijk 2 slapende passagiers in mijn bus te hebben dus ik ging een poging wagen om rustig te rijden en goed om me heen te kijken. Helaas was er gen licht en ik reed zo het dorp uit. De passagiers konden er wel om lachen, één van hun wist niet eens waar hij nu precies was en de ander heeft me op weg geholpen. Die rit zal ik nooit vergeten, ik schaamde mij kapot maar ja ik ken de weg daar niet.. :+

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:31

Bleh, 2 dagen terug voelde ik me serieus net veevoer :Y)
3 treinen, vanaf half 8, kwamen niet opdagen. 20 over 8 kwam de trein eindelijk, dus je kunt nagaan hoe ongelofelijk druk het was. Mensen stonden opgepropt, kon me amper bewegen, en er stonden nu al mensen in de wc gedrukt |o
En dan komt er ook nog een conducteur aan, ja mensen even doorschuiven er moeten nog meer in! >;)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:34

Was pas zo blij, we gingen eerste zaterdag van de kerst naar berlijn! Was
redelijk goeie aansluiting van delft naar schiphol. Daar wel halfuur vertraging dus lekker op schiphol
wat gedronken! en even kijken welk land je heen wilt :+ .

Toen hadden we alleen in badbentheim een 2uur vertraging wegens het verwisselen van iets. Nouja balen natuurlijk
gaat van je tijd daar af! Maar 't was zo gezellig in de trein dat t wel mee viel! :D

Toen kregen we ook nog van die bonnen, die je dan moet opsturen ivm vertraging en je krijgt bij 2uur of meer de helft terug! Super
netjes geregeld dus allemaal! :D

Vriendin van mij zou zondag nacht naar london gaan met de trein maar die reden niet meer ivm de sneeuw! Die baalde
maar ze snapte het gelukkig ook wel.. alleen kan ze nu pas weer in de zomer weekendje weg! :Y) d'r paps word geopereerd ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:50

en vandaag kwam die klote bus geeneens opdagen :(

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:09

Dat dat ov chipkaart ding het niet doet.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:32

Wat een lol zeg. Afgelopen dinsdag waren er weer 2 sprinters uitgevallen. Hadden ze een 'extra trein' laten rijden. Ik stond al een half uur op het station te koukleumen dus ik wou nou ook wel eens een keertje naar huis. Dus ik ging helemaal vooraan staan toen die trein aan kwam, en ik paste er gelukkig nog in. Was echt proppen gewoon, de meeste mensen moesten alsnog buiten blijven wachten. Gingen dr ook nog 2 mannen een discussie trappen omdat die ene man niet wou opschuiven en ik stond ertussen. :=

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:33

Klaagpaal.. heb laatst een heel stuk in mn blog op hyves geschreven over de NS... Zal het maar ff kopieren :D

Een bedankje voor onze vrienden de NS.... NOT.

Wat voor idioot verzint het om sochtends om kwart over 7 een trein weg te sturen van Nijmegen naar Den Bosch met maar één treinstel?!

Sta je daar, om 10 over half 8 te wachten (lees:vernikkelen van de kou) op een trein die niet volgens planning om 7.47 aanwezig is, maar pas om 8.15.... En waarom? Omdat er een of andere idioot heeft gezegd dat tijdens de spits er best een trein weggestuurd kon worden met maar één treinstel op een druk traject.. TUURLIJK! waarom ook niet! (Oplossing voor het fileprobleem: één snelweg aanhouden, want dan is er ook maar één file.) Waarom was hij dan zo laat? Simpel: De trein zat zo STAMPVOL dat ze niet te hard mochten rijden ivm veiligheidsoverwegingen. Ruim een half uur vertraging dus, en reizigers die niet meer in de trein pasten. Op Oss west zijn mensen blijven staan, rosmalen en den bosch oost idem dito. Wordt er omgeroepen: "Reizigers zonder al te veel haast worden verzocht graag de volgende trein te nemen welke over ongeveer een kwartier aan zal komen" Goh, als JULLIE nou op tijd zijn, hebben er misschien ook minder mensen zo'n ontzettende haast. Ik weet ook niet hoor, het is maar een idee..

Een kleine honderd man, gepropt in één treinstel. Allemaal adem in! Deuren dicht! en pas uitademen op het volgende station. I'd rather walk next time.
Ongelofelijk, zelfs varkens worden nog vriendelijker richting slachthuis vervoerd als reizigers door de NS.

Stikbenauwd wordt het in zo'n wagon, vreemd ook als iedereen daar lekker in elkaars nek staat te hijgen, de een nog gefrustreerder als de ander door het oponthoud.

Als je dan uiteindelijk ruim 3 kwartier later dan gepland op station Den Bosch aan komt, en de rit ruim een half uur heeft geduurd terwijl die normaal maar een kwartier hoort te duren, staat er politie op het perron te wachten om te zorgen dat eventuele (wat nou eventuele?! ) gefrustreerde reizigers (goh, wat raar?! ) zich rustig houden.

Belachelijk, gaven ze de NS maar 's een boete!

Gefrustreerd, ik? Nee hoor, ben die (...) NS alleen wel gruwelijk beu nu! Dat ze maar 's zorgen dat ze d'r zaken op orde hebben, en vakkundige mensen hebben zitten die regelen welke treinen, met hoeveel treinstellen, wanneer weggaan, in plaats van complete randébielen. Zouden ze daar subsidie voor krijgen ofzo? Een soort new-kids-on-the-block débiel/mongol subsidie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:40

Uhu uhu DL_. Ik snap précies wat je bedoelt. :j

Oh nog zo'n leuke: 'Door een tekort aan treinen rijden wij een aangepaste dienstregeling. Ook het wegverkeer heeft last van het weer door een tekort aan strooizout. Wij nodigen u daarom uit met het zoutkaartje met 40% korting te reizen.' Wat is dat voor logica?? Er zijn minder treinen, dus is het drukker in de treinen die wel rijden, dus we nodigen mensen even lekker uit om ook gezellig met de trein te reizen zodat die dingen helemaal stampvol zitten?!! :?

En moeten jullie eens voor de aardigheid op ns.nl kijken bij weersomstandigheden en dan 'ervaringen van mensen op Utrecht Centraal' Dat zijn geen ervaringen, dat zijn leuke foto's met een leuk bedacht verhaaltje erbij om te doen lijken alsof het allemaal wel meevalt. |o

Zóóó moe wordt je van dat bedrijf....

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:47

Juul schreef:
Uhu uhu DL_. Ik snap précies wat je bedoelt. :j

Oh nog zo'n leuke: 'Door een tekort aan treinen rijden wij een aangepaste dienstregeling. Ook het wegverkeer heeft last van het weer door een tekort aan strooizout. Wij nodigen u daarom uit met het zoutkaartje met 40% korting te reizen.' Wat is dat voor logica?? Er zijn minder treinen, dus is het drukker in de treinen die wel rijden, dus we nodigen mensen even lekker uit om ook gezellig met de trein te reizen zodat die dingen helemaal stampvol zitten?!! :?

En moeten jullie eens voor de aardigheid op ns.nl kijken bij weersomstandigheden en dan 'ervaringen van mensen op Utrecht Centraal' Dat zijn geen ervaringen, dat zijn leuke foto's met een leuk bedacht verhaaltje erbij om te doen lijken alsof het allemaal wel meevalt. |o

Zóóó moe wordt je van dat bedrijf....

Ja dat zoutkaartje geldt alleen in de daluren he :D dus dat was vooral om de reizigers te verspreiden zodat t ze iets minder last hadden van de spits.

Maar t blijft gewoon een (...) bedrijf :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:51

Ja dat weet ik maar het blijft een vage regeling. Zeker als je bedenkt dat het hier buiten de spits ook wel eens druk kan worden. En zeker als er 1 of 2 treinen uitvallen..

Ohja vandeweek reed er ook nog een lege sprinter ons station voorbij. Ook zo bizar. Mijn trein was uitgevallen dus stond te wachten op de volgende. Rijd er eentje gewoon vrolijk leeg voorbij. Stond wel ff raar te kijken. :+

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:52

hahahaa ja dat snap ik := ik stond laats ook wel heel raar te kijken toen die trein veel te laat met een slakkengang het station binnen reed en ik zag dat er EEN treinstel stond := toen keek ik nog maar een keer naar het perron wat zwart zag van de mensen... en toen had ik al zoiets van : ohh Hell. :=

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:59

Grrr. Het openbaar vervoer....
Ik was laatst lekker vroeg klaar op school en denk "leuk, lekker vroeg thuis...." Niet dus.
Ik heb 25 minuten staan wachten met -23 buiten. Toen mijn bus er was zat hij stampvol en stonk het enorm vanwege vocht in de bekleding. Daarna pak ik altijd de metro. Deze was ook zeer vertraagt opdat de wissels vast gevroren zaten.
Leuk, Noorwegen. Maar je zou toch wel denken dat mensen de kou hier gewend zijn!

Ik was gister ook niet blij. Iemand voor een metro gesprongen (zelfmoord) en alles lag stil voor 2 uur. Oslo, hoofdstad van Noorwegen en geen metro verkeer. Dat zijn meer dan honderd duizend mensen die geen kant op kunnen omdat iemand zo stom was om op het spoor te springen.
Het is natuurlijk vreselijk dat mensen zelfmoord plegen en de bestuurder van die trein zal getraumatiseerd zijn... maar toch balen voor de mede mens!

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:01

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:03

Bij ons wachten ze helemaal niet, als ik met de trein aankom op het station, rijd mijn bus gewoon net weg! En dan moet je wel 30 min wachten helaas!
Laatst bijgewerkt door Bonny op 15-01-10 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:04

Dat dat ding het 'zoutkaartje' heet, heb vanalles verstaan, behalve dat _O-

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:30

Wow ik lees hier een aantal mensen over het Belgische OV maar misschien heb ik geluk maar ik heb daar nog geen (ernstige) problemen mee gehad! *Even afkloppen*
Ach natuurlijk heb ik ook wel eens mijn overstap recht voor mijn neus weg zien rijden, of een half uur in de kou moeten wachten omdat de bus te laat was, maar over het algemeen ben ik best wel tevreden over het OV in België!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:23

LizMD schreef:
Dat dat ding het 'zoutkaartje' heet, heb vanalles verstaan, behalve dat _O-

Dat was juist wat ik het eerste verstond. :))

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:43

ookal is er hier heel lang niet gereageerd :+
ik ben onderhand ook zooo klaar met dat rot ov vandaag weer in de kou laten staan en maar gaan lopen. vervangende bus ipv trein hier is er op het station geen mannetje te bekennen alleen maar rijdt niet overal. Zou fijn zijn als ze op een of andere manier neer zetten waar de vervangende bus komt nu wist ik dat gelukkig... rijd mevrouw tuit d'r lippen nog eens naar zichzelf in de spiegel straal me voorbij ondanks mijn arsenaal aan jumping jacks en fitness bewegingen nadat de vorige bus gewoon nergens te bekennen was. na een uur dus maar besloten te gaan lopen ( grom ) gelukkig auto op het volgende station want anders had ik ook mooi de bus gemist.

net als bus staat op geen dienst maar ik moet er in.. man eet lekker en doet nou vooruit ik wacht wel tot u klaar bent met uw pauze sta voor de deuren ineens start die man kijkt me aan doet z'n knopje om met zijn route en rijdt weg laatste bus en bedankt rotzak.

om over treinen maar niet te beginnen s ochtends vroeg lijkt het ook compleet normaal om gewoon niet op te komen dagen met de treinen en wat er op komt dagen is een garnalen blikje. ook super fijn als ze vertraging hebben dat ze kleine stations overslaan als jij er daar uit of in wou is dan maar pech. super fijn als dit in het hoge noorden gebeurd want dan mag je dus met een beetje geluk een uur wachten op de volgende trein- en dan maar hopen dat ie wel stopt-

het wordt onderhand naar mijn mening tijd dat het ov niet meer van de overheid is maar weer prive ( is toch zo? :+ ) waar er concurentie mogelijk is zodat er ook druk is om het goed te doen want we moeten het maar slikken allemaal want er is geen ander alternatief.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:55

De trein langzamer laten rijden dat je bijna je overstap mist. Laatst met mijn vriend de trein gemist naar Buitenpost omdat de trein besloot 1 minuut te vroeg weg te rijden... dank u Arriva...

Puntje van hoop; we mochten vandaag in de 1ste klas gaan zitten omdat het super druk was in de trein. Was wel een grappig gezicht, allemaal studenten in de eerste klas. Alleen wel veel zure gezichten van de eerste klas reizigers.

Verder tja, asociale reizigers die hun tassen op de stoelen laten liggen. Gisteren nog in de bus terug naar huis: een stelletje neemt plaats in een 4zit, doet jassen uit en tassen op de stoelen. En maar niet wegnemen terwijl mensen duidelijk er willen zitten.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 02:01

emma525 schreef:
De trein langzamer laten rijden dat je bijna je overstap mist. Laatst met mijn vriend de trein gemist naar Buitenpost omdat de trein besloot 1 minuut te vroeg weg te rijden... dank u Arriva...

Puntje van hoop; we mochten vandaag in de 1ste klas gaan zitten omdat het super druk was in de trein. Was wel een grappig gezicht, allemaal studenten in de eerste klas. Alleen wel veel zure gezichten van de eerste klas reizigers.

Verder tja, asociale reizigers die hun tassen op de stoelen laten liggen. Gisteren nog in de bus terug naar huis: een stelletje neemt plaats in een 4zit, doet jassen uit en tassen op de stoelen. En maar niet wegnemen terwijl mensen duidelijk er willen zitten.

als overal mensen staan en ook nog in de ruimtes waar de fietsen moeten staan vol zit dan mogen we meestal nog niet in de eerste klas zo oneerlijk -O- ik heb ook een overstaptijd van 3 minuten :'(

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 03:56

unihorses schreef:
als overal mensen staan en ook nog in de ruimtes waar de fietsen moeten staan vol zit dan mogen we meestal nog niet in de eerste klas zo oneerlijk -O- ik heb ook een overstaptijd van 3 minuten :'(

Ai, minpuntje daar dan weer -O- . Ik zit dan meestal op het traject: Groningen - Deventer, met soms een uitstapje richting Buitenpost. Overstappen heb ik meestal 5 min voor, genoeg om Zwolle door te komen.

Nog een klacht, geef uitstappende reizigers een de RUIMTE om uit te stappen. Ik merk steeds vaker op dat ik haast mijzelf de trein uit moet worstelen. Mensen die letterlijk voor de deur staan te springen om in te stappen. De trein rijd echt niet weg tijden in en uitstap tijd, blijf even op gepaste afstand staan!