Houden jullie je stoepje schoon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

Re: Houden jullie je stoepje schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:50

die bakken stonden hier vroeger ook, maar ik geloof dat die dingen weg zijn gehaald vanwege het vandalisme...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:14

We hebben geen stoep, want we wonen op een woonerf. En dat is helaas niet sneeuwvrij (niemand veegt behalve wij) en er wordt ook niet gestrooid door de gemeente (zeker niet nu het zout bijna op is), na de lichte dooi van gisteren is het water allemaal weer opgevroren en hebben we een mooie ijsbaan voor de deur. Niet leuk als je zoals ik bijna 7 maanden zwanger bent en er toch op uit moet. Vandaag ben ik me helemaal rot geschrokken, ik loop echt heel voorzichtig en ben toch onderuit gegaan een paar huizen verderop. Gelukkig heb ik alleen mijn arm bezeerd en ben ik niet op mijn buik gevallen. Van mij mag het iig flink gaan dooien hier.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:30

Nee, want dat is echt niet te doen. Wij hebben echt een hele grote stoep, maar dat hoort niet bij het huis. Wij hebben alleen 2 traptreden en die zijn al schoon.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:32

Ja ons stoepje is proper en sneeuwvrij, we doen het vooral uit beleefdheid maar het is hier inderdaad ook verplicht (Belgïe)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:38

Hier sneeuwt het ondertussen flink en ik denk dat vriendlief alweer met zijn sneeuwschuiver klaar staat :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:41

Lauratje_88 schreef:
Ja ons stoepje is proper en sneeuwvrij, we doen het vooral uit beleefdheid maar het is hier inderdaad ook verplicht (Belgïe)

Inderdaad, meer uit beleefdheid dan omdat het verplicht is. Als ik rondloop ben ik altijd blij als ik een schoon stoepje tegenkom dan kan ik tenminste normaal stappen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:52

Wij maken onze oprit ook altijd schoon en het paadje naar de voordeur ook. Nu doen wij dit puur en alleen uit eigen belang, anders kunnen de paarden niet naar buiten en kan ik niet weg met de trailer. Zondag 3 uur bezig geweest samen met mijn vader, maar het resultaat mag er zijn! Onze oprit is nog steeds schoon, want de sneeuw die valt is zo weer weg met een klein beetje zout. :P

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:53

Ja ook hier.
Wel zo fijn voor de postbode en wijzelf.
Kunnen we tenminste niet al glijdend naar binnen vallen :P

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:54

Djulitaa schreef:
_AAASCHAAA_ schreef:
Mijn vader maakt elek keer de stoep schoon wanneer het heeft gesneeuwd. Maar veel nut heeft het hier niet. Het sneewd zo weer vol, en dan gaat paps weer met de sneeuwschruiver

Zo gaat het bij ons precies hetzelfde :Y)

Ghehe, hier net zo _O-

Vroeger was het verplicht ja, maar omdat de wet je niet mag dwingen om arbeid te verrichten is de wet toch weer weggehaald :j

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:54

Mijn moeder leeft zich ook altijd lekker uit als er sneeuw op de stoep voor ons huis ligt. Of de oprit natuurlijk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:11

Nee :D. Onze oprit wel, omdat we daar zelf fietsen/met de auto op en af komen. Stoep? Zou niet weten waarom.. Wij maken toch geen gebruik er van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:14

2 straten verderop zijn buurtgenoten dagen achter elkaar aan het vegen. Zij zeiden dat in Tilburg de wet nog wel van kracht was die verplicht dat je je stoep en oprit schoon moest houden en dat dat in de meeste andere gemeentes niet het geval was.

Ik doe het iig niet. Laat maar komen die boete.
Heb er al een paar keer overheen gelopen voordat ik bedacht dat ik het misschien wel kon vegen, toen lukte het niet meer. :+ Ga geen pekel strooien want dan krijgt de hond kloven en zere pootjes.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:16

Is het niet verplicht? Volgens mij wel toch? Als er mensen vallen enzo kan jij ervoor aangesproken worden toch?

Wij (nja, mijn moeder :+ ) doet het wel, het was hier spekglad en je kan er gewoon op wachten dat iemand valt. Mijn moeder doet het gewoon met een schop.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:21

nee dat is niet meer zo hoor :n
Vroeger was het wel zo, maar omdat je mensen niet kan verplichten het te doen, iets van verplichte arbeid ofzo, (heb er gisteren nog een stukje over op tv gezien), is de wet nie tmeer van toepassing en kun je volgens mij ook niet meer aansprakelijk gesteld worden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:22

Wij maken het ook altijd schoon

Onze auto's staan op de oprit dus daar hoef je nauwelijks tot niet schoon te maken maar de rest word geveegd en daarna word er strooizout ofgedaan ook het kleine stoepje van de gemeente word geveegt en gesroot want anders komen we er niet op met de auto die word de teglad

Strooizout kopen wij eigenlijk altijd rond de zomer dan een paar zakken van 20 kilo we hebben nu de 2 de al half leeg maarja wat is een ongeluk je waart?
veel meer als wat zoutzakken

mijn oma de stoep word altijd geveegt door de over buurman en zo doet mijn oma ook vaker wat voor hun hij is nog goed terbeen en mijn oma niet en wij wonen ruim ene half uur rijden van mijn oma af dusja....
zij strooit wel altijd zelf gewoon met een grote doos keuken zout klein hoekje open maken werkt netzogoed voor der inimieni stoepje

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:27

Mijn buren zeiden dat dat dus wel voor Tilburg geldde. :)
Leek me al van niet.. maar ja, wie ben ik? :+

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:41

bij ons doet de hele straat dat.. dus wij ook :) vind dat wel zo makkelijk, anders als je even ergens naartoe moet lig je gelijk op je gezicht :+

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:42

dat is toch ook de lol ervan.. je hoort onderuit te gaan en alles even wat ongeregelder te laten lopen.. Dat is juist leuk er van!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:44

Wij hebben een behoorlijk gedeelte bestrating om het huis en stallen heen en ja 1,5 uur tot 2 uur per keer bezig om schoon te houden, daarbij ook een kwartier bij de buurvrouw die dit zelf niet kan wegens haar handicap.
Voordeel is wel ook al kunnen wij niet rijden de paarden komen elke dag nog in het land.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:48

em_papillon, maar als je verkeerd valt kan je er nog flink jaren last van hebben.
Mijn vader is een keer onderuit gegaan op het werk vanwege de gladheid en kreeg vlak daarna hierdoor een operatie.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook wel eens moet lachen hoor, zo stonden er voor de supermarkt een rij jongeren op scooters en fietsers, die gingen om als dominostenen. Het was een grappig gezicht, maar gladheid kan ook ontzettend gevaarlijk zijn.
Een ongeluk zit in een klein hoekje...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:50

Wij hebben een stuk of 20m stoep voor ons huis lopen en dat maken we altijd netjes sneeuwvrij. Alleen zijn we zowat de enigen in de straat die het doen := Hoewel ik toch echt dacht dat dat bij wet verplicht was.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:59

@ Marchador

Ja dat is ook wel zo :) Kan heel vervelend zijn!
Maar je kan ook over een stoeprand struikelen of van de trap vallen toch :P
Ik vind het zonde van de sneeuw :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:06

Het heeft wel wat die sneeuw! En het staat zo mooi! :d
Laatst ging ik met de hond wandelen, ik stond gewoon stil op een gegeven moment en praat even met mijn vriend, ik wil één stap zetten (dat was er nog niet van gekomen) en ik ging onderuit. het mooie was nog dat het in slowmotion ging :+ Gelukkig viel ik zacht in de sneeuw...
Het heeft zo zijn voor en nadelen

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:22

Hier in ons dorp (in de randstad) houdt iedereen over het algemeen zijn stoepje wel schoon voor de postbode.
Wij hebben een hoekhuis en dus aardig wat stoep rond ons huis. Ook wonen hier behoorlijk wat oudere mensen dus wij doen eigenlijk altijd een behoorlijk stuk stoep en pakken het stoepje voor de ouderen woningen mee.