werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 04:09

KoudbloedKim schreef:
Ja, dat bijkomen snapt niemand.
Dan roepen ze "Je bent net wakker!!"..
Ik voel me niet echt lui, maar wel zeer vermoeid en ook nogal nutteloos.
Elke avond dat voornemen om de volgende dag naar paard/winkel/sport te gaan, maar op het moment supreme is het gewoon niet te doen.
Ik voel me eerder 55 dan 23.. :\
Het liefst zou ik willen dat iemand tegen me zei dat ik op bed moet gaan. :')
Maar als je alleen woont, gaat dat niet en poes praat ook niet.

Ik ga nu proberen te slapen. :j
Heb morgen om 2 uur pianoles, dus wel íets om naar uit te kijken. :)

Ik hoop dat jij ook nog kunt slapen.
:wave: Doeg..

He meidje mag ik je dan een tip geven wat betreft het slapen en het daarna bijkomen als je opstaat. Teveel slaap zorgt er namelijk ook voor dat je je zo rot kan voelen. Probeer eens 2 weken 8 uur per nacht te slapen. Denk dat je een stuk beter voelt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 08:35

laetitia schreef:
Waarom ga jij voor jouw vriend solliciteren? Dat vind ik wel heel erg vreemd. Hij moet toch een nieuwe baan, niet jij?!
Ik zou hem zelf laten solliciteren, heeft hij meteen weer wat te doen op de dag.

Hij is een digibeet :Y) en zoals je hebt kunnen lezen is mijn vriend elke dag overdag juist wel bezig met van alles en nog wat :7

Evenstar

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:42

Goede tip ... vrijwilligerswerk ... ik ga even rondkijken hier in t dorp.

Ik zit ook al maanden thuis, heb wel 2 studies opgepakt maar toch ... wordt er gek van dat thuiszitten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:59

quarterH schreef:
het moet wel een beetje in je straatje passen...
niet verkeerd bedoeld maar ik ga niet werken voor minder dan ik aan uitkering krijg nu...
ik had een goed betaalde baan en krijg nu nog 75%/70% daarvan en dat is meer dan de meeste baantjes....
ik heb natuurlijk ook gewoon mn vaste lasten.

maar hoe kunnen jullie je paarden blijven betalen als je al zo lang werkeloos bent?

postbezorger betaald ook maar iets van 7 euro per uur als ik het goed begrepen heb,en daarvoor moet je behoorlijk veel tillen :j
daarom blijven mensen idd vaak gewoon in de uitkering hangen

ik loop in de ziektewet zogezegd, heb trauma achter de rug, dus aan mijn geld komen ze niet :n
ik heb een heel dik onafgebroken arbeidsverleden ,met dubbele banen en goed salaris en dus ook dubbele premie's betaald enz enz..
je kan zo dus wel letterlijk zeggen dat ik er echt recht op heb :j

tevens heb ik nog een vriend die zo nu en dan ook meebetaald aan de leuke dingen zoals dagjes weg,lekker eten,leuke spulletjes enz enz...
en mijn paardje staat goedkoper dan de gemiddelde prijs dus wat dat betreft heb ik allemaal geen klagen

ik zie hier ook allemaal langsslapers...
ik heb dit probleem ook, als ik geen wekker zet dan slaap ik rustig 12 uur per nacht
ik probeer dus ritme aan te houden om een wekker aan te zetten maar ik heb gewoon heel vaak dat ik niet op gang kan komen
echt zo een bleeeghhh dag
volgens de psycholoog hoort dit allemaal bij de verwerking

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:25

Ik ben niet werkeloos, maar een aantal jaren geleden zat ik nog op school (HBO) en had dan soms wel 9 weken vakantie. Ik heb me geen enkel ogenblik verveeld. Veel lezen, veel naar de paarden, veel buiten zijn, winkelen (en weinig kopen, bij gebrek aan centjes) bij mensen op bezoek gaan, veel computeren... Ik zou mezelf prima bezig kunnen houden.

Overigens als ik op dit moment werkeloos zou zijn, zou ik naar veel werving en selectiebureau's gaan, uitzendbureaus. Ook veel op internet kijken, maar ook veel naar de bureaus toegaan. Zo blijf je zelf ook bezig.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:58

Hier is ook genoeg te doen hoor San, kom maar eens aanwaaien!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:05

wow jullie slapen lang! op een gegeven moment heb ik wel genoeg geslapen en wordt ik echt wakker hoor, zeker nu ik geen slaaptekort meer krijg!
en ik ga ook echt niet tot 14 uur in mn bed blijven liggen, dan wordt het leven wel erg zwaar als je dalijk weer gewoon werkt!

ik heb me 8 jar lang kapot gewerkt. was een echte workaholic. mn werk was tevens mn hobby.
laatste jaar andere functie waar geen klap te beleven was.
niemand geloofd dat ik blij ben om thuis te zitten even, omdat ik altijd zoveel bezig was. maar vind een maandje wel lekker.
maar kijk ook uit om weer een baan te vinden waar ik mn ei in kwijt kan en weer met plezier naartoe kan!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:10

ik ben sinds 1 september helaas werkeloos geworden....
ik sta rond half 8 op,maak mij en mijn zoontje klaar en breng hem om half 9 naar school,vaak ga ik als ik thuiskom achter de computer zitten bokken,de mail lezen en naar vacatures op zoek en evt. solliciteren :)
dan ga ik mijn huis opruimen en schoonmaken,soms ff tv kijken tussendoor.
vaak ga ik ook bij mijn moeder langs,zij is chronisch ziek ;)
ik heb de afgelopen maanden mijn huis ook eens aangepakt,ik heb mijn muren een ander kleurtje gegeven,wat geschoven met de inrichting en kasten eens goed uitgeruimd en dingen weggedaan :D
soms heb ik geen zin om thuis te zitten en ga ik langs bij vrienden die ook thuis zijn of kennissen :)
en een paar keer per week naar het paard ;)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:20

Ben zinds 1 november werkeloos, mijn dagritme begint om 07:00 uur
Dan haal ik mijn dochter uit bed en die gaat om half 9 naar school.
Dan gaat meestal de computer aan, om vervolgens eerst alle vacaturesitesaf te gaan op zoek naar werk.
Daarna ga ik meestal even bokken en hyven.
En s, middags als mijn dochter weer naar school is ga ik naar me paardje.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:34

kijk zo hoort het eigenlijk, des te makelijker dalijk weer te integreren!
ik hang er een beetje tussenin.. ga laat naar bed maar zorg wel dat ik uiterlijk half 11 eruit ben en meestal vroeger.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:36

miep1979 schreef:
laetitia schreef:
Waarom ga jij voor jouw vriend solliciteren? Dat vind ik wel heel erg vreemd. Hij moet toch een nieuwe baan, niet jij?!
Ik zou hem zelf laten solliciteren, heeft hij meteen weer wat te doen op de dag.

Hij is een digibeet :Y) en zoals je hebt kunnen lezen is mijn vriend elke dag overdag juist wel bezig met van alles en nog wat :7

Dat kon ik natuurlijk niet weten dat hij digibeet is ;). Maar goed jouw vriend heeft het probleem waarover dit topic gaat dus niet. Hij komt de dag wél door 8-) .

Ik ben dus zelf nu nog vrijwillig op het werk, verveel me daar ook wel. Kan wel wat dingen oppakken. Maar ik ben wel in het werkritme en onder de mensen. Dat vind ik zelf heel fijn.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:41

Ik ben al vanaf april aan het tobben met mijn rug en dus (gedeeltelijk) thuis. In het begin kon ik ook niet veel, dus toen was het wandelen, liggen, DS spelen en me ergeren dat ik niks kon. Langzamerhand is het gelukkig beter geworden en ben ik mijn "revalidatie" in overleg op mijn werk gaan doen, waar ik dus ontslagen ben, maar omdat ik ziek was kon men mij niet wegsturen. Daar heb ik een hele poos parttime rondgerend, gewoon bezig zijn en lekker onder de mensen. Gisteren heb ik me beter gemeld, het gaat nu wel weer. Dus vanaf nu heb ik het in eerste instantie druk met werk zoeken. En wat ik daarnaast ben gaan doen? Iets heel leuks, nuttigs, wat ik altijd al eens had willen proberen. Ik ben gaan......... breien!! Dan heb ik het idee dat ik nuttig bezig ben en er komt nog iets leuks uit ook! Eerst was het meer gepriegel en gemopper dan iets anders, maar het gaat nu al best redelijk.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:09

owja nog een vraagje: wat is jullie sollicitatieplicht?
ik moet dalijk 2 doen per week (en dan echte sollicitaties dus geen kaartje van uitzendbureau).

maar andere collega's van mij die er ook uit zijn weer heel anders. sommigen 1 per 2 weken, anderen zelfs 4 per week.
dus hoe zit dat bij jullie?

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:13

ik heb geen idee eigenlijk :o
ik probeer zelf wel zoveel mogelijk te solliciteren :j
moeten er wel geschikte vacatures zijn natuurlijk :)

Alja

ben niet werkloos maar de lessen gaan met dit weer niet door dus verveel me ook wel erg :(

quarterH

huh? waar daar heb je toch afspraken over met het uwv?

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:16

Hier 1 x per week solliciteren, inschrijven bij uitzendburo,s of solliciteren, ofbellen met uitzendburo,s of werkgevers zelf.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:18

ik moet dus echt schrijven op advertentie dan telt t pas... zo raar he dat het bij iedereen anders is

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:26

Hallo,

Ik ben sinds 1 oktober werkloos, mijn contract werd helaas niet verlengd. Mijn uitkering is 31-12-2009 gestopt aangezien ik maar 3 maanden recht had. (ben 21 jaar en 3 jaar werkervaring) Mijn sollicitatieplicht is minimaal 1x per weer solliciteren. Daarnaast moet ik op de dinsdagavond en donderdagochtend naar de USG Restart. Een reintegratie project volgen. Gisteren ben ik naar het Da Vinci College gegaan voor een intake gesprek. Heb mezelf direct ingeschreven voor een vervolgopleiding Boekhoudkundig medewerker niv. 3. Kreeg een boek mee die ik alvast uit kan werken. Daarnaast moet ik ook boeken bij gaan bestellen dus kan wel even vooruit.

Verder kom ik de dag door met internetten, tv kijken, naar knollie en solliciteren.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:29

quarterH schreef:
ik moet dus echt schrijven op advertentie dan telt t pas... zo raar he dat het bij iedereen anders is

Vindt ik dus ook wel, en open sollicitaties mag toch ook?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:31

open solli volgens mij wel ja...
maar naar uitzendbureau ofzo telt niet.
maar weet niet hoe streng zie hier uiteindelijk in zijn, mn sollicitatieplicht gaat pas 15 januari in.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:36

Ach, ik had zelfs nog te weinig tijd toen ik thuis zat :+
Opstaan om 8 uur, paard voeren en evt rijden, legpuzzels maken, winkelen (maar niks kopen ;) ), wandelen door de natuur, bokken, een eigen blog maken, wat geld bijverdienen met schilderen/fotograferen of iets anders waar je goed in bent (ik heb ook een tijd lang frontriempjes gemaakt, en naambordjes, en pessoa's, en touwhalsters), je tassen en tuig pimpen met strass steentjes en andere frutseltjes, huis opnieuw inrichten, met de huisdieren spelen/verzorgen, bij familie/oma/opa op bezoek.. en als laatste kwam dan t huis poetsen, daar had ik niet vaak tijd voor ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:38

Ik heb ook al een hele tijd geen werk meer. In het verleden een soort burn-out gehad en daarna weer deeltijd aan het werk, maar toen we gingen verbouwen de stap genomen dat ik mijn baan op zou zeggen om hier thuis de boel aan te sturen.
Ik heb mijn eigen paard en pony en nog 2 pensionpaarden aan huis. Die geven al een goed dagritme. Een goede reden om tussen 8 en 9 uit je bed te zijn en eerst de paarden te verzorgen. Vervolgens rustig eten en wat internetten als ik geen afspraken heb en meestal ging ik rijden. Nu ik door omstandigheden deze winter niet kan/mag rijden is het wel moeilijker om de dag door te komen, en door dit weer is het extra lastig omdat ik niet eens lekker mijn paard kan longeren, of haar door iemand anders laten rijden waardoor ik ook wat afleiding heb.
Toen ik nog wel kon rijden reed ik 2 a 3x per week paarden van anderen bij. Op die manier had ik wat sociale contacten, was er even uit en leerde ook bij wat rijden betreft. Dat mis ik nu ook.

Verder dus in huis de boel aan kant maken (heb ik lang niet altijd zin in) en nu ik veel last van mijn rug heb moet ik vaak tussendoor even rusten en plat gaan liggen. En proberen af en toe bij mensen langs te gaan. Al doe ik dat niet te veel omdat ik ze niet tot last wil zijn.

Vrijwilligers werk is lastig in de winter omdat ik de paarden dus aan huis heb en we wisselend de verzorging doen en meerdere keren per dag moeten voeren. Ook voel ik me de ene dag beter dan de andere en met een minne dag kan ik nu gewoon gaan liggen.

Ik hoop in de toekomst eerst een deeltijd studie op te pakken en vervolgens weer deeltijd aan het werk te gaan.

Het gevaar voor een depressie ligt bij mij ook altijd op de loer, en in de tijd dat ik een burn-out had probeerde ik ook elke "werk"dag een dagdeel naar mijn werk te gaan om bij te springen, kinderen individueel te begeleiden, administratieve klusjes te doen voor de invalkracht en andere collega's en hield op die manier er ook een dagbesteding en dagritme in. Dat was voor mij een hele goede manier om niet te ver weg te zinken.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:38

quarterH schreef:
huh? waar daar heb je toch afspraken over met het uwv?

nee want ik heb geen ww meer ;)
heb ik 3 maanden gehad en hun zijn toen ook erg nalatig geweest :\
ik moest in die 3 maanden dat ik mijn ww-uitkering had eigenlijk op gesprek komen met mijn consulent van t uwv hoorde ik later,dat is dus nooit gebeurd,ik wist het niet en hun hebben geen actie ondernomen....
nu zit ik bij het jongerenloket en heb ik daar wel een goede contactpersoon ;)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:50

Hier nog 1 die sinds 1 oktober werkloos thuis zit.
Hoe ik mijn dag doorkom?
Tegen 8 uur sta ik op, ben geen uitslaper en lig in de avond half 11/11 uur op bed,vind dat ik dan lang genoeg slaap.
Opstaan dus..brood eten....en achter de computer de mail en een aantal forums de laatste berichten doorlezen.
Daarna eventueel wat kleine boodschapjes of achter de computer de vacature site weer afneuzen.
Paarden staan een eindje weg van hier,dus dat kan alleen in de weekenden of als de 2de auto klaar is, dan kan ik die mee hebben.
En dan kan ik doordeweeks ook naar de paarden,maar heb wat last van sneeuwblind en aangezien mijn zonnebril nog niet de juiste sterkte heeft vind ik het niet evrstandig om te rijden.
Verder doe ik niet veel.....beetje huishoudelijk werk en af en toe stop ik er een filmpje in smiddags.
Ik heb m'n honden hier nog dus wandelen doe ik nu ook best veel,vinden ze heerlijk.
Om 5 uur komt m'n man weer thuis,dus heb dan weer een aanspreekpunt :P