Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:12

Ik snap niet zo goed waarom je daar boeken voor nodig hebt eerlijk gezegd.. iedere vrouw is anders, en je geeft zelf al toe dat het soms wat stroef gaat;
dan kan je toch zelf wat aanvoelen op welk punt je wat meer voorzichtiger kan zijn? Of het gewoonweg vragen aan je vriendin in kwestie? :)
Zo heeft mijn vriend in ieder geval een heel stuk bijgeleerd :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:14

unicorn_kiss schreef:
Ik snap niet zo goed waarom je daar boeken voor nodig hebt eerlijk gezegd.. iedere vrouw is anders, en je geeft zelf al toe dat het soms wat stroef gaat;
dan kan je toch zelf wat aanvoelen op welk punt je wat meer voorzichtiger kan zijn? Of het gewoonweg vragen aan je vriendin in kwestie? :)

Het zijn ook geen diepgaande boeken, maar heerlijke doorkijk en lees boekjes met simpele teksten die het gewoon zo veel makkelijker maken voor de lezer om om te gaan met het andere geslacht.
Laten we wel wezen, als vrouw vind je het niet leuk om te horen hoe je aangepakt moet worden, dat is toch niet meer spontaan?

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 23:15

Nogmaals dan ik heb net zoveel verstand van tact (geloof ik) als een koe van viool spelen ;) Misschien moet ik me s tot de club der homo's wendden op een of andere manier kunnen die feilloos omgaan met vrouwen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:17

Groompje1975 schreef:
Nogmaals dan ik heb net zoveel verstand van tact (geloof ik) als een koe van viool spelen ;) Misschien moet ik me s tot de club der homo's wendden op een of andere manier kunnen die feilloos omgaan met vrouwen :D

Ik vrees dat dat helemaal mis zal lopen :P

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:19

Janine1990 schreef:
unicorn_kiss schreef:

Het zijn ook geen diepgaande boeken, maar heerlijke doorkijk en lees boekjes met simpele teksten die het gewoon zo veel makkelijker maken voor de lezer om om te gaan met het andere geslacht.
Laten we wel wezen, als vrouw vind je het niet leuk om te horen hoe je aangepakt moet worden, dat is toch niet meer spontaan?

Hmm.. ervaring leert meer dan theorie.. je hoeft als vriendin zijnde niet expliciet te zeggen 'dit kan en dat niet' maar je ziet zelf waar je de mist in gaat, waarop je het de volgende keer wat tactischer kan aanpakken. Tenzij je natuurlijk weigert of gewoonweg blind bent voor zo'n dingen ofzo :+
Ik geloof niet in zo'n boeken, maar dat komt misschien ook omdat ik er gewoonweg nog geen gelezen heb :+

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:19

Groompje1975 schreef:

Haha, nou ik wil geen grietje als vriend waarmee ik kan bespreken op welke manier ik mijn oksels onthaard heb vandaag :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:22

Je moet ze inderdaad lezen voordat je het zinvol zult vinden. Wij hebben een boekje gekocht, omdat de titel wel grappig was. En we hebben ons kapot gelachen, zo herkenbaar is het.
Ik voelde me bijvoorbeeld nooit op m'n gemak als ik geen gesprek kan hebben met een man, maar dat betekend dus niet dat ik saai ben, of dat de man mij saai vindt...
Of het geweldig voorbeeld, een plaatje.
Man en vrouw liggen op bed, naar het plafond te staren.
Vrouw denkt: "Hij vindt me vast niet meer aantrekkelijk, ik ben niet meer leuk genoeg e.d."
Man denkt: "Hoe is het toch mogelijk dat vliegen ondersteboven kunnen landen???"

Dat soort dingen...

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 23:27

Alles is bespreekbaar, daar heb ik nooit moeite mee gehad, maar ook dan kan ik lekker onbeholpen in zijn. Bah ik ga een afspraak maken bij een gender kliniek kan ik ook lekker zeuren en mee praten
En ja ik ben me echt aan het verheugen over die boekjes, vaak weten we de inhoud al maar even herinnerd worden aan iets kan ook fijn zijn, een stukje reflectie op een humor achtige wijze.
En er dan over kunnen praten met een partner, hoe degene over iets denkt, dat zal de tijd leren.... ;)

Daisies

Re: Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:29

Mannen zeggen altijd de verkeerde dingen op het verkeerde moment.. Jij waarschijnlijk ook, duidelijk over praten en anders maar een andere vrouw zoeken ;)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 23:31

@daisies: ALTIJD????? :o

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:31

Dat moet ik het wel geven; je gaat er bewuster over nadenken, over de gevoelens van een vrouw en de manier waarop je communiceert. Maar ga je dat dan niet overanalyseren?
Precies wat Janine zegt over een conversatie tussen man en vrouw: Ik durf te wedden dat ik bij een volgend gesprek ga denken aan dit topic en dan anders ga reageren :+
Haha, ik geloof dat ik nu gewoon aan het overanalyseren ben

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:36

TS heb je eigenlijk nog iets vernomen van je 'vriendin' sinsdien? Of heb je zelf al iets laten horen? Ik zou daar idd niet te lang mee wachten want dan kan zij zelf een reden gaan verzinnen waarom je niets laat horen en die is altijd erger dan de waarheid, trust me.

En als je mij iets dergelijks had gezegd als ik me zo had uitgesloofd en me zo bloot zou hebben gegeven (letterlijk en figuurlijk) dan had je het de komende maanden geloof ik wel kunnen bekijken ja...Daar had je mij dan toch wel mee op mijn tere vrouwelijke zieltje getrapt ;).

Die boekjes ken ik wel. ERG grappig idd.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 23:39

Toen ik dit topic startte vroeg ik me af of men er iets mee zou kunnen doen, herkennen, tips geven nou... Ik ben dus niet de enige,dat blijkt, dat geeft me een goed gevoel, dat er boeken over geschreven zijn een nog beter, dus ik zie de toekomst vol vertrouwen tegenmoet, en dat er vrouwen zijn die het herkennen, beleven en er een draai aan geven stelt me gerust maar ik probeer idd niet te analytisch te denken, waar ik ook een handje aan heb.
Neu heb niets meer vernomen van haar, gun haar de rust en die waar je aan refereerd tja die had de kuisheidsgordel heruitgevonden. :D

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:40

unicorn_kiss schreef:
Groompje1975 schreef:

Haha, nou ik wil geen grietje als vriend waarmee ik kan bespreken op welke manier ik mijn oksels onthaard heb vandaag :')

Vrouwen zijn raar.
Een van de ruiter dames tegen mij: "Slokkie, je moet meer open worden naar ons.
Vertel eens iets echt persoonlijks."
Ik:" Tijdens het rijden zakken me ballen steeds onder in het kruis en komen ze klem te zitten op het zadel.
Je hebt er toch geen last als ik met me hand in me broek zit te rommelen?"

Zij >;) :oo :oo :x

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:40

Groompje1975 schreef:
@daisies: ALTIJD????? :o

Dat is ook wel weer wat té. Maar wel vaak ja. En zijn soms net iets te hard in dingen waar vrouwen niet mee om kunnen gaan :n

Sees

Re: Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:43

Groompie, maar heb je dan ook niet de minste neiging om wat van je te laten horen? Denk/hoop je dat ze uit zichzelf contact met je op zal nemen?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:44

slokkie schreef:
unicorn_kiss schreef:

Vrouwen zijn raar.
Een van de ruiter dames tegen mij: "Slokkie, je moet meer open worden naar ons.
Vertel eens iets echt persoonlijks."
Ik:" Tijdens het rijden zakken me ballen steeds onder in het kruis en komen ze klem te zitten op het zadel.
Je hebt er toch geen last als ik met me hand in me broek zit te rommelen?"

Zij >;) :oo :oo :x

No problem ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:45

Janine1990 schreef:
Man en vrouw liggen op bed, naar het plafond te staren.
Vrouw denkt: "Hij vindt me vast niet meer aantrekkelijk, ik ben niet meer leuk genoeg e.d."
Man denkt: "Hoe is het toch mogelijk dat vliegen ondersteboven kunnen landen???"

Dat soort dingen...

Die is inderdaad zó briljant _O-

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:46

daisies schreef:
Mannen zeggen altijd de verkeerde dingen op het verkeerde moment.. Jij waarschijnlijk ook, duidelijk over praten en anders maar een andere vrouw zoeken ;)

Dat is hoe je het ziet.
Denk dat wij (de mannen) elke keer hetzelfde zeggen en jullie (de vrouwen) elke dag op een andere manier luisteren.

:7

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:48

zulke misverstanden loop ik ook met enige regelmaat tegenaan, meestal kan ik er wel weer over praten als ik 3 dagen ben afgekoeld, maar vaak baal ik wel als een stekker dat het initiatief van mijn kant uit moet komen om er iets aan te doen.
als ik het idee heb dat het misverstand van 2 kanten komt door botte of onbedoelde uitspraak van de een en verkeerd begrepen van de ander kan ik het niet waarderen dat de oplossing altijd vanaf dezelfde kant komt. tegen die tijd ben ik gelukkig meestal wel al weer genoeg afgekoeld om niet te ontploffen bij een 'zo ben ik nu eenmaal'.
ik kan het zelf dus wel waarderen als ik het gevoel heb dat de andere kant ook moeite doet om de situatie te verbeteren, dat scheelt al meer dan de helft van de frustratie. :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:50

slokkie schreef:
daisies schreef:

Dat is hoe je het ziet.
Denk dat wij (de mannen) elke keer hetzelfde zeggen en jullie (de vrouwen) elke dag op een andere manier luisteren.

:7

Je hebt zeker gelijk :o Vrouwen hebben volgens mij een selectief gehoor/geheugen.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:03

Jade schreef:
Ik kan het zelf dus wel waarderen als ik het gevoel heb dat de andere kant ook moeite doet om de situatie te verbeteren, dat scheelt al meer dan de helft van de frustratie. :)

Hoe kunnen wij dit beter laten zien?
Hou hierbij in gedachte dat de gemiddelde emotiecultuur staat op, schouderklopje, schop tegen de band, (bieb)(bieb) en fietsband plakken?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:07

daisies schreef:
Je hebt zeker gelijk :o Vrouwen hebben volgens mij een selectief gehoor/geheugen.

OF JE NOG WORST LUST

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:08

slokkie schreef:
Jade schreef:
Ik kan het zelf dus wel waarderen als ik het gevoel heb dat de andere kant ook moeite doet om de situatie te verbeteren, dat scheelt al meer dan de helft van de frustratie. :)

Hoe kunnen wij dit beter laten zien?
Hou hierbij in gedachte dat de gemiddelde emotiecultuur staat op, schouderklopje, schop tegen de band, (bieb)(bieb) en fietsband plakken?

als ik er in die emotiecultuur vanuit kan gaan dat 'de man' snapt dat het fout ging, maar nog steeds geen clue waarom, dan ben je al een heel eind alleen al door te vragen hoe 'de vrouw' het heeft opgevat, aangezien hij het met de beste intenties eruit blurpte :+
is het wel duidelijk waarom het fout ging, en ervanuit gaande dat 'de man' geen clue heeft hoe hij dit had moeten voorkomen, vraag dan wat er in de toekomst gedaan kan worden om een dergelijke escalatie te verminderen/voorkomen :)
het is niet alsof je met een briljante oplossing hoeft te komen, als het duidelijk is dat het jou ook dwars zit en je er in ieder geval over nadenkt hoe wat waarom?? en hoe beter... maar op een of andere manier lijken mannen altijd te blijven steken op 'zo ben ik nu eenmaal' :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:13

daisies schreef:

Da's een leuke.
'Schat wat is er?'
'Niets'
'Echt niet?'
'Neehee, niets'

*dag later*
*man maakt in ogen van de vrouw verkeerde opmerking (man is zich van geen kwaad bewust, want hij weet immers niet wat er in het hoofd van de vrouw omgaat)
"Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en ditenditenditenditendat en blablabla!' (vrouw haalt allerlei situaties aan die zich in de voorgaande dagen hebben voorgedaan en waaraan zij al allerlei conclusies en eigen invullingen aan heeft verbonden)

Misschien moeten vrouwen ook eens leren om eerlijk en direct te zijn.
En niet te denken dat hij je stom vind of meteen een ander zoekt als je gewoon meteen zegt hoe je ergens over denkt. :+