Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:58

Ben ik nou de enige hier die het een beetje stom vind dat je de bezorgers extra geld moet geven?

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:59

Ik had vorig jaar 2 folderwijkjes dicht bij elkaar (:)
en iedereen vond het zielig dat ik het koud had dus ik kreeg lkkr veel :o en binnen een week had ik tegen de €300 en ik was nog niet klaar :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:59

Vind het zelf ook niet echt nodig, maar meestal krijgen ze wat kleingeld, 50 cent tot een euro, ligt eraan hoevaak er bezorgt word.
Dan moet ik er wel bij zeggen dat de bezorgers in onze buurt erge 'goedweerlopers' zijn, want met dit weer krijgen we nauwelijks wat..
Dat speelt bij ons ook een rol in wat ze extra krijgen, want als je met slecht weer niet loopt, dan krijg je niks extra's ;)

Jildau, vind het ook niet nodig, maar zo bot als je zomaar de deur dichtgooit of dichtlaat (kan ik sowiso niet, want ik zit meestal pontificaal voor het raam, dus ze zien me altijd wel zitten, en dan vind ik het banketstaaf te doen alsof ik doof ben :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:02

Evelli schreef:
Daarnaast zit je met je vergelijking helemaal verkeerd :) want kranten/folderbezorgers krijgen gewoon salaris.
WEet niet of jij een vaste baan hebt, maar ik werk fulltime, krijg salaris en ga aan het einde van het jaar ook niet bij mijn klanten langs om om geld te 'bedelen'

Ja ik heb ook een vaste baan. ;)
Maar ik zie het anders.

Het is een traditie, die kinderen (want dat zijn het voornamelijk) kijken er al maanden naar uit.
Wie ben ik dan om hun dat niet te gunnen? Bovendien verdien ik toch echt meer dan hun. Dus het is ook een stukje kerstgedachte. (:)

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:03

Jildau schreef:
Ben ik nou de enige hier die het een beetje stom vind dat je de bezorgers extra geld moet geven?

Nee hoor!
Ik bezorg zelf ook een krant, en ik heb de kaartjes er gewoon bij in de bus gedaan. Ik vind het zelf een beetje schooiergedrag, omdat je ook gewoon je loon uitbetaald krijgt. En je bent er ook nog eens een keer langer mee bezig.

Daphne__

wij hadden ong 180 euro aan extratjes gekregen :D
maar we hebben dan ook een ad, stentor, financieel dagblad etc ;)

Exit13

Dat krantenbezorgers wat krijgen is traditie, maar die folders zijn volgens mij van de laatste jaren.
Op een terrasje geef ik ook geen fooi als een serveerster ongevraagd iets op m'n tafeltje zet :D.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 23-12-09 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:04

Haha nee ik snap dat je ook niet zomaar de deur dichtslaat. Maar als ik bezorger was had ik me echt een bedelaar gevoeld als ik de deuren langs ging.. Er zijn genoeg jongeren met vervelendere bijbaantjes en die krijgen toch ook niet geld extra van andere mensen?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:06

Ik vind het wel netjes dat ze aan de duer komen en je fijne feestdagen wensen. En ze komen wel het hele jaar trouw de krant/folders brengen. Ze krijgen wel salaris, maar het is ook een beetje bedankje van jezelf uit.l Het hoeven geen grote "giften" te zijn, maar een kleinigeheidje vind ik best gepast.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:07

Ik vind het voor kinderen idd ook een leuk zakcentje zo voor de vakantie :j
Maar wat vinden jullie dan als er iemand van zeg rond de 40 jaar oid voor de deur staat met een kaartje?
En heb eerder ook wel meegemaakt dat de vrouw die normaal dus bezorgde haar kleine kindertjes liet aanbellen met het kaartje.. Dat vind ik gewoon echt schaamteloos..

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:11

`Jullie krijgen toch ook een kerst pakket, 13de maand of een kerst bonus?
Niet bezorgers bedoel ik hé.

Ik zelf heb voor 160 huizen ong 60,- gehad

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:16

Ik hoor dat somige het toch wel jammer vinden dat ze 0,50 cent krijgen. Voor hun is dat mischien niks maar voor een andere kan het een zak brood beteken. Ik vind het toch een beetje schooierig, als je langs de deur gaat en er vanuit gaat dat de mensen je geld geven (folderbezorgs, kranten vind ik toch wat anders) ik zou mij daar heel ongemakkelijk bij voelen.

Ik heb laatst een meisje niks gegeven, maar dat was meer omdat me ma niet thuis was en ik geen geld had. En omdat ik pas besefte toen ik de deur dichtdeed dat je nog wat hoort te geven :+

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:17

Maximrocky schreef:
`Jullie krijgen toch ook een kerst pakket, 13de maand of een kerst bonus?
Niet bezorgers bedoel ik hé.

Ik zelf heb voor 160 huizen ong 60,- gehad

Nee geen kerstpakket, 13e maand of kerstbonus.. :n ;(
Mag ik nu ook langs de deuren? :D

Krantenbezorgers snap ik wel trouwens, daar vraag je echt om. Maar folders vind ik wel onzin...

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:18

Bij ons krijgen ze beetje wat we in huis hadden. Toevallig is hij toenstraks geweest en mn moeder had nog €1.50 kleingeld, dus dat kreeg hij. Als mn moeder €2 had gehad hat ie dat gekregen. Maar ze moeten ook niet verwachtn dat ze over €5 krijgen ofzo.

Beter iets dan niets.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:19

195 huizen 120 euro had 1 straat niet gedaan het begon erg lang te duren en was aan het einde onderkoelt :( veder ben ik tevreden met wat ik krijg maar vind dat sommige mensen erg bot doen of niet duidelijk zijn dat maakt het af entoe wel lastig

ik doe folders

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:21

Dat is ook zo, het is maar net wat er nog in je portomonee zit! Krantebezorgers vind ik anders, als ze netjes elke dag je krant bezorgen dan zou ik daar echt wel een extratje aan willen geven. Maar als ze mooiweerlopers zijn denk ik ook zoek het uit.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:25

och krijg je weer van die mensen die zeggen: Ik krijg toch ook niets extras op mijn werk? Altijd weer op zichzelf betrekken.. Altijd weer IK. Wat maakt dat nou uit? Vaak zijn het jonge mensen die ook met dit weer in de kou moeten en dit is dan gewoon een soort traditie. Ik vind het dan helemaal niet erg om dan ff wat geld te geven, hoeft ook niet veel te zijn ja.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:34

Pinuts: Blijkbaar hoort het wel veel te zijn want iemand had het over 'maar 50 cent' terwijl ik dat wel een normaal bedrag vond eigenlijks..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:37

ik denk dat diegene de vergelijking had gemaakt. Iemand gaf wel 20 euro, en sommigen maar 50 cent. geloof niet dat deze perse zo verwend is;)

edit:Tuurlijk zijn er ook mensen die gewoon de deur dicht sloegen of alleen een muntje van 0.50 € Maar het gaat om het idee toch?

Er staat duidelijk: maar het gaat om het idee toch? Waarom leest niemand dat?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:42

Vroegah met mijn krantenwijk ging ik ook langs.. 300 gulden (toen nog) voor 55 adressen. Ik liep in de wijk waar ik woonde dus kende de meeste mensen :D 1 man die er net was komen wonen, 3 huizen bij ons vandaan, gaf niets want ik had niet goed gelopen. Wat onzin was, maar goed, die had voortaan altijd de buitenste krant als het nat was :o Niet netjes, maar ach, ik was 13 :P Daarbij ging het me niet eens om het geld, maar omdat wij die man kende, hij al niet zo goed lag in de buurt, en toen nog verzon dat hij de krant niet goed ontving. Het ws een betaalde krant, als iemand hem niet had gehad had je een klacht te pakken.. ;)

Wij hebben dit jaar een nee/nee sticker. Ik gooide altijd alle bladen en reclame direct op de oud papier hoop. Vorig jaar kwamen ze ook 2 x langs voor dezelfde, ja ik ben gekke eppie niet :+

EN met sint maarten/halloween ed geef ik idd niks. Nog niemand langs geweest, maar dat vind ik helemaal niet iets waar ik wat mee te maken heb. Ik zou dus ook niet open doen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:44

dus je liep vroeger zelf wel langs de deuren, maar je geeft nu zelf kinderen niets? okee:P

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:45

Heb met 200 nog wat huizen 96,5 verdient. Loop altijd folders, ook met dit weer nadat ik 4x ben uitgegleden. Nja, ben al blij met 20 cent. Maar kan me wel ontzettend ergeren aan mensen die hun deur gewoon niet open willen doen, gierigaards (ja, er zijn hier al 4 langsgeweest) en mensen die expres de bel eraf halen.... Sta ik daar, in de kou, helemaaal bevroren en onder de blauwe plekken....

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:48

pinuts schreef:
dus je liep vroeger zelf wel langs de deuren, maar je geeft nu zelf kinderen niets? okee:P

Nope.. ik liep vroeger met een krantenwijk langs de deuren. Als iemand nu langs komt die de krant bezorgt krijgt diegene ook wat.

Met halloween ed hebben wij vroeger nooit wat gedaan. Hier in de buurt doen ze er ook niet aan, althans, ik heb nog nooit iemand gezien. Maar ik vind het onzin dat er reclame op tv is waarin gezegd wordt dat ik snoep in huis moet hebben voor sint maarten, dat doe ik dus niet.

Dat vind ik trouwens ook 2 verschillende dingen..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:49

ik heb vroeger ook geen kranten gelopen met kerst, dus hoef ik die mensen nu niets te geven? Maargoed, sintmaarten is ook niet overal in het land, dus als er toch geen kinderen komen hoef je ook geen snoep in te slaan.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:52

Evelli schreef:
Okee, dan is het goed. Vond het namelijk nogal ondankbaar :+

Ik neem aan dat je in een restaurant ook nooit fooien uitdeelt?

Fooien uitdelen is geheel vrijblijvend, maar ik vind het altijd zo kil overkomen als mensen het gooien op "Je krijgt er toch voor betaald". IMO zonde om het vanuit zo'n argwanende invalshoek te bekijken. Het is in feite bedoeld als blijk van waardering, je kunt iemand ook een plak cake geven of een chocolaatje. :+

Maar misschien ligt dat deels ook aan de brutalisering van de krantenlopers zelf, als ik lees wat er allemaal lang de deur loopt. De waardering is dan wederzijds wellicht ver te zoeken.