Wat apart! Zeker omdat de brief dus écht uit Brazilië komt gezien de postzegels&stempels. En het is iemand die jou of van vroeger kent(meisjesnaam, oude adres) of iemand die jouw gegevens op internet gevonden heeft. Wat gebeurd er als je je eigen naam(meisjesnaam) of je oude adres intypt bij google, krijg je dan iets van jezelf gevonden?
Als ieman vanuit Brazilië post stuurt, zeker een zelfgemaakte kerstkaart, gaat het voor 'een grap' wel heel erg ver. Enige wat ik nog kan bedenken is iemand die eerst beetje vertrouwen wil winnen en later op geld uit is, maar zolang je geen bankgegevens, nieuwe naam of nieuw adres geeft kan je niets gebeuren
Ben benieuwd hoe dit afloopt!
mailadres stond er onduidelijk zei je, heb je al meerdere varianten geprobeerd te mailen?
Een vriend van mij uit Rio de Janeiro spreekt dus portugees, misschien kan ik hem wel vragen of hij iets voor jou wilt schrijven in het portugees, weet je ook niet in welke stad ze woont? brazilie is erg groot, wel goed opletten dit kan iemand zijn die je zo voor het zooitje houd, en uiteindelijk aan al je gegevens kan komen. Over het algemeen is brazilie niet echt 1 van de rijkste landen, ze hebben daar wel rijke mensen maar lang niet zoveel. Iid wel erg vreemd dat ze aan je adres gegevens komt
Ik heb dit ook even meegelezen en vindt het ook een raar verhaal om eerlijk te zijn.
Het enige wat ik kan bedenken: heb je wel een spullen te koop aangeboden op marktplaats oid? Daar zitten vaak zulk soort mensen uit het buitenland die (gebrekkig) nederlands spreken. Misschien ooit op zo'n manier dus ooit aan je naam gekomen. En dan weer even googlen naar je toenmalige adres. En proberen het nu dus op deze manier...
Ik hoop natuurlijk voor je dat het gewoon een oude bekende is die ineens weer opduikt maar als ik het zo bekijk is dat denk ik niet het geval. Een oude bekende zou uitgebreid vragen hoe het gaat en wat je de afgelopen jaren allemaal gedaan hebt enzenz.
Maar goed dat is mijn mening. Ben wel benieuwd hoe en wat verder dus ga je wel even volgen
biancaaatje
Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-10 07:32
tot nu toe niks vernomen, dus denk ook niet dat het iets gaat worden mocht ik iets vernemen dan zet ik het hier neer.
Durante
Geplaatst: 05-01-10 08:02
Ik ben ook wel heel nieuwschierig of je nog wat gaat horen Maar ik zou wel uitkijken, er lopen heel wat gekken rond die via 't internet heel wat kunnen en zo al je gegevens op kunnen sporen enzo.
toch wel apart.. ze stuurt je 2 brieven. maar dan stuur je wat terug, en dan krijg je niks..
biancaaatje
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-10 06:58
nou had die persoon op 19-12-2009 gemaild zoals te lezen vooraan in dit topic, ik had met een ander mailadres aangemaakt
Afgelopen week kreeg ik reactie, stond in zoenen nou dat was alles, als het iemand is die serieus mij zocht dan stond er wel meer tekst in. Dus dat weten dan ook weer, overigens wel late reactie ruim een half jaar later
Moet zeggen dat ik nog steeds wel afvraag hoe dit kan, iemand in Brazilie die Nederlands kan, en jou adres weet maar jij niet kent? En vervolgens wil ZE(!) zoenen?
Sette
Geplaatst: 07-08-10 09:00
Jeetje, ik zou het maar snel vergeten. Tja internet