Pay it forward; boktstijl! Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:47

Anoniem schreef:
@LovingTweety: je beugels met bandjes aan je singel maken! dat werkt echt! (ander zadel hielp bij mij ook enorm)

Ander zadel zal het probleem niet zijn. Het is op elk paard waar ik op rij :+ en elk zadel.

bandjes aan mijn beugels? Ik kan het proberen maar is dat een blijvende oplossing?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:48

MysticTinker schreef:
Ik help ook altijd graag mensen, maar ben hier in de buurt nog niet zo veel tegengekomen. Wel pas nog iemand van bokt op mijn zadel laten rijden omdat ze graag wilde weten hoe dat zadel aanvoelde. Zoiets doe ik heel graag :j

Kan je mij wat tips geven over een Tinker leren springen?
Mijn bijrijdtinkertje springt graag, gaat er lekker voorwaarts op af, versneld lekker, maar ze vergeet het afzetten :Y)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:48

als er zoiets ook is in de kop van noord holland zou ik dat erg leuk vinden.
kan bijvoorbeeld goed en netjes. een paard toiletteren

als iemand mij een keer zou willen helpen met grondwerken en vrijheidsdressuur zou ik dat heel leuk vinden.
groetjes laura

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:49

Ik ben er ook voor in maar waar ik mee kan helpen weet ik zo nog niet. Ik houd de aanvragen eens in de gaten.

Ik kan in ieder geval wel eens een zitles gebruiken. Ik heb al jaren geen les meer en twijfel toch wel wat aan mezelf. Maar ik heb geen geld voor lessen en we hebben ook geen spiegels bij de rijbak. Als iemand me dus een keer zou willen helpen met mijn houding dan zou ik dat heel erg fijn vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:49

een paard netjes toiletteren.. dat is echt iets wat ik moet leren! als er iemand hier in eindhoven en omstreken is die dit goed kan en mij dit wil leren!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:51

Proefrijden op een boomloos zadel lijkt mij ook wel wat trouwens! Ik wil er zelf voor Mo een kopen maar wil zeker weten dat ik het ook fijn vindt zitten.

Mijn ponys zijn echt bomproof. Dus voor de angstige ruiter ideaaaaal!

Destino

Ik wil hier ook wel aan mee doen. Ik weet alleen niet of ik kan helpen haha, maar dat ligt vast aan wat diegene vraagt.
Ik zou ook wel een keer zitles willen :j , maar dat kan eigenlijk pas in de zomer, omdat mijn paardje in de winter last heeft van haar longen en we enkel kleine stukjes stappen.

Caily

Malenka schreef:
Ik ben er ook voor in maar waar ik mee kan helpen weet ik zo nog niet. Ik houd de aanvragen eens in de gaten.

Ik kan in ieder geval wel eens een zitles gebruiken. Ik heb al jaren geen les meer en twijfel toch wel wat aan mezelf. Maar ik heb geen geld voor lessen en we hebben ook geen spiegels bij de rijbak. Als iemand me dus een keer zou willen helpen met mijn houding dan zou ik dat heel erg fijn vinden!

Hier hetzelfde probleem..
Als iemand eens een pony heeft die ff consequent doorgepakt moet worden meld ik me aan..
Of als iemand zegt ik wil graag voor een keer hulp bij de paarden om fotootjes te maken, er eentje aan de hand mee te nemen naar buiten oid

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:52

misschien dit een ideetje:

Citaat:
bokt-naam:

wat voor hulp bied je aan:

Waar kan je zelf wel hulp bij gebruiken:

Omgeving:

Gewoon voor jezelf even invullen en in het topic zetten! wordt het wat overzichterlijker van :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:59

bokt-naam: Bizzybijtje

wat voor hulp bied je aan: Hulp in Dressuur aan de Lange Teugel, mag eventueel ook met een van mijn shetters (M2/Z-niveau)

Waar kan je zelf wel hulp bij gebruiken: Ik zou héél graag eens 'voelen' hoe het is om op een echt goed paard te rijden, dus een leerpaard, en ook het een en ander mogen 'proberen'.

Omgeving: Zeeland (:)

Anoniem

Re: Pay it forward; boktstijl! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:02

bokt-naam: Nini_roosje

wat voor hulp bied je aan: hulp bij buitenrijden. eventueel mensen met spring angst maar dat je verder een goede ruiter bent is dan wel zeker een ver eisd

Waar kan je zelf wel hulp bij gebruiken: Netjes toilleteeren. En ik zou graag een keer springles hebben met een goed ervaren paard. Aangezien de mijne niet erg makkelijk is als het gaat om de techniek (passen tellen, passenverkorte/verlengen om een mooie afstand te krijgen)

Omgeving: Eindhoven (ben wel bereid een stukje te rijden!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:03

Iets waar ook aan gedacht kan worden is het weggeven van oude paardenspullen aan een goed doel, of iemand die het niet zo breed heeft. Zie bijvoorbeeld wat Zooist doet --> [LZP] Wie kan ik blij maken????

Ik ben zelf helaas niet in goede gezondheid, dus ik durf nog niet aan te bieden iemand te helpen, en zelf iets paardigs doen zit er ook niet in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:03

bokt-naam: Desiree_1993

wat voor hulp bied je aan: Foto's maken, Groomen op wedstrijd, meegaan met mennen, andere dingen mogen altijd gevraagd worden!

Waar kan je zelf wel hulp bij gebruiken: Ik zou heel graag eens een keer springen op een paard wat goed springt aangezien ik zelf springangst heb. Ben wel gewend aan paarden die een bok geven oid dus dat is niet erg, alleen niet (teveel) weigeren.

Omgeving: Eindhoven

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:04

bokt-naam: zij

wat voor hulp bied je aan:
ik heb een bomproofpaard, dus voor paarden die begeleiding nodig hebben van een bomproofpaard moet je maar even pb sturen (woon in midden van t land, plaats per pb ;) )
verder kan ik evt uitleg geven over nh, en grondwerk

tuinieren :D

Omgeving:
fl

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:07

bokt-naam: Destino

wat voor hulp bied je aan: Ik wil best een keer helpen met mensen die in de knoei zitten met school, dus niet paardgerelateerd. Een document nakijken bijvoorbeeld.
Ook wil ik wel helpen met iets dat wel met paarden te maken heeft, maar er is niet echt iets waar ik in uitblink :+

Zitlessen, kan mijn benen niet goed naar achteren houden en tegelijkertijd rechtop blijven zitten.

Omgeving:
Leerdam

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:09

ik help ook zowizo iemand als ik kan helpen.........

dat is voor mij gewoon normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:11

@KiWiKo: Maar als je concreet maakt waarmee je kan helpen, dan kunnen mensen het ook aan je vragen :)
Ik ken jou niet (en wel meer bokkers zullen jou niet kennen) dus hoe weten ze dan dat ze bij jou kunnen aankloppen, en voor wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:21

Boktnaam: Yamcha

Wat bied ik aan: zitlessen, hulp met specifieke zitproblemen, of gewoon een leuke "back to basics" les (dan komen eventuele zitproblemen ook aan de orde). Gratis, alleen reiskosten vergoeding.

Waar heb ik zelf hulp bij nodig: ik zou wel eens op een echt goed opgeleid paard willen rijden dat hoger in de sport loopt, gewoon voor het gevoel :)

Omgeving: Leusden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-09 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:23

Boktnaam: Darkchrystal (28 jaar)

Ik bied aan:
heb echt weinig tijd,wegens grote reis afstand werk/wonen.
Maar ik kan eventueel weleens oppassen, wil best eens groomen,hond uitlaten of met andere dieren helpen of wat dan ook.

wat zoek ik:
Iemand/meerdere bokkers met braaf paard/paarden.
na rottige ongelukken ben ik angstig geworden om te rijden maar ik mis de paarden.
ik hoef geen les ofzo,maar gewoon,wil zo graag weer wat vertrouwen opbouwen..

omgeving:
arnhem/apeldoorn
óf utrecht

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:28

Blijheid schreef:
@KiWiKo: Maar als je concreet maakt waarmee je kan helpen, dan kunnen mensen het ook aan je vragen :)
Ik ken jou niet (en wel meer bokkers zullen jou niet kennen) dus hoe weten ze dan dat ze bij jou kunnen aankloppen, en voor wat?

sorrie........

omgeving moordrecht en ik kan helpen met elk probleem wat je met je paard hebt :)

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:37

Bokt-naam:
Winandaa_

Wat voor hulp bied je aan:
Op paardengebied heb ik weinig te bieden. Groomen oid. lijkt me wel iets, of voor iemands paarden zorgen in de omgeving. Wel zou ik mensen tot 3havo kunnen helpen met problemen met school, eventueel oppassen, of mensen kunnen helpen met problemen met de kat/hamster/cavia.

Ik zou graag paardrijles willen. Ik heb al een tijdje niet gereden, en ik mis het heel erg. Op een manege in de buurt zie ik niet echt zitten.

Omgeving:
Asperen/Leerdam/Gorinchem, maar ik zou ook wel iets verder kunnen reizen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:39

boktnaam: kiwi1990

ik bied aan: uitmesten, tuig vetten helpen op concour, andere klusjes kunnen ook :)

ik heb zelf hulp nodig bij: weer vertrouwd raken met springen.
ik ben vorig jaar op een staander gevallen toen ik voor het eerst in uitjes ging oefenen. (huppeltje van 50 cm) hierdoor heb ik toch veel schrik gekregen om te springen, en durf zelfs niet meer over een kruisje van 30cm.

edit: omgeving arnhem

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:43

Wat een goed idee.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:47

Het is een grote wens van mij om nog eens een heerlijke lange buitenrit te maken op een paard dat me vertrouwen geeft. :)

Ik heb het ruim twee jaar niet meer mee mogen maken, en ik mis de combinatie van een rustige buitenrit, terwijl paard en ik volop mogen genieten van al het moois om ons heen.

Wel een lief paard dat me echt vertrouwen geeft, dat heb ik nodig wat buitenrijden betreft.
Absoluut geen heethoofdje of druktemaker. :)

Ik woon in Heerlen, dus het liefst in die omgeving ergens. :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:51

bokt-naam: LovingTweety

wat voor hulp bied je aan: Buitenritten op rustige pony en rustig paard

Waar kan je zelf wel hulp bij gebruiken: benen stilhouden en boomloos zadel testen

Omgeving: Den Haag-Leiden maar ik heb een auto en kan mij makkelijk verplaatsen.