Wie kan ik blij maken????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leanneXXnona

Re: Wie kan ik blij maken????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:34

braam in uithuizermeeden.
ze hebben een website.
www.dirks-horses.nl
er staan er aardig wat op de site staan ze niet allemaal daar staat er maar 13 ofzo op.
en het zijn er 35?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:35

Ik ga eens kijken, rusthuisjes zijn altijd een leuk idee :)

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:39

er staan niet alleen oudjes
maar ook paarden met blessures en jonge paarden die leren in een groep te staan etc.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:42

Ik heb laatst een aantal borstels weggedaan naar een zorgboerderij. Die mensen zijn er ook heel erg blij mee en alles waarvan ik nu denk, pfff, dat gebruik ik niet meer, spaar ik op en breng ik eens in de zoveel tijd weg.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:00

@ts:wat een superidee,ik vind het erg lief/goed van je.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:29

Wat een super goed idee Zooist

Zoals andere vragen
gaat het hier alleen om paardenspullen
of ook om kleding etc?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:39

ik heb nog wel een paar oude dekjes die ik weg kan doen ;)

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:42

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:45

NoaC schreef:
Geweldig idee!
Ik zou mijn kerstpakket (krijg er maar liefst 3) liever ook geven aan iemand die het kan gebruiken, maar ja; hoe vind je die?
Kan moeilijk een advertentie zetten ;-)

Wij hebben vorig jaar 2 hele grote kerststollen gehad, daar konden we niks mee, althans met 2 niet.
die hebben we toen aan de nachtopvang van het leger des heils gegeven, ik kan je verzekeren dat ze er erg blij mee waren.

(edit: lees net dat je bonnen hebt, misschien kun je die geven aan iemand die niet veel te besteden heeft ?? )

Waar je je paardenspullen heen zou kunnen brengen.. geen idee, een normale manege is er misschien ook erg blij mee,
Het is in deze tijd niet alleen voor stichtingen enzo moeilijk om alle eindjes aan elkaar te knopen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:52

het is leuk dat iedereen meedoet enzo, maar zit me nu net te bedenken, wie gaat dit allemaal regelen dan, ik bedoel we kunnen wel van alles op gaan noemen maar wie brengt het erheen enzo en hoe weet de rest die spullen weg wil geven naar welke instantie/stichting al iets gegaan is zodat alles echt evrdeeld word en niet iemand van 2 mensen van alles krijgt :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:57

idylle schreef:
het is leuk dat iedereen meedoet enzo, maar zit me nu net te bedenken, wie gaat dit allemaal regelen dan, ik bedoel we kunnen wel van alles op gaan noemen maar wie brengt het erheen enzo en hoe weet de rest die spullen weg wil geven naar welke instantie/stichting al iets gegaan is zodat alles echt evrdeeld word en niet iemand van 2 mensen van alles krijgt :)

Is dat niet de achterliggende gedachte van TS?

Om juist dat soort dingen te voorkomen
door goede afspraken te gaan maken in dit topic??

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:05

Wat een goed idee!!

Met kleding doe ik dat altijd wel..
Maar ik heb ook nog wel wat andere dingen liggen..

Ik ga het weekend is even kasten uitruimen & opruimen.. :)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:15

Jolliegirl schreef:
wopkelover schreef:
owja jollie-girl@

dit is dus ook de reden waarom mensen nooit eens zeggen als ze iets nodig hebben
omdat er altijd mensen zoals jij zijn die hun dan lekker de grond in stampen

nounou wopkelover, ik ga ook mee met de reactie van Laura1982.
Ik stamp niemand de grond in :)
En beledigend?? Mijn excusses dan als jij dat zo voelt.. . maar volgens mij is een excuus van jou eerder op plek.
Heb het helaas te vaak gehad dat ik uit goedwilligheid iets weggaf aan iemand die het aan een fonds zou geven...
En een week later zie ik mijn spullen in een HAW topic!
ook eens uit pure goedwilligheid iets gegeven aan iemand die het niet zo breed had, lees je 2 weken later dat ze voor 500 euro aan scapa en anky dekjes en hoofdstellen geshopt heeft...

Mijn reactie is dus uit ervaring :)

Jolliegirl en jij vind je antwoord tegenover wopkelover en ammie niet beledigend ik vind het alleen maar zeeeeerr beledigend, vind het ronduit om te :r wat je hier neerzet :(
Jij weet niet waardoor sommige mensen in de problemen zijn gekomen,
en daarom hun laatste geld bij elkaar schrapen om hun dieren goed te onderhouden.
Heb juist veel respect voor mensen die zeggen dat ze het op het moment moeilijk hebben en hulp durven te vragen.
Als jij bezeikt bent door iemand die je geholpen hebt heeft hier niets mee
te maken niet alle mensen zijn hetzelfde.
Als jij liever aan een stichting geeft moet je dat vooral doen, dat is je goed recht, maar moet je zien op hoe een manier je het brengt.
En de ts vraagt toch ook om mensen die het niet breed hebben, lijkt me ook
niet echt leuk om voor wopkelover om hier open en bloot toe te geven dat
ze goed spullen kan gebruiken voor haar paarden omdat ze het niet zo breed
hebben.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:23

Noudy:
Ik ben het helemaal met je eens. Er is hier bijna niemand die weet waardoor of waarom de ander in de problemen is gekomen. Geeft iemand het toe terwijl het in een topic is waarvan in de OP is aangegeven dat het voor mensen is die het niet zo breed hebben............. En dan wordt die persoon afgezeken :r!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:27

Super initiatief.
Is er niemand in je buurt die het goed kan gebruiken. Vaak zit het leed vlak onder je neus ipv ver weg.
Misschien een idee uit ervaring. Als er ergens een boerderij is afgebrand/manege deze mensen kunnen het ook goed gebruiken.
Ik ben gelukkig goed geholpen, alleen omdat bij ons alles nog niet klaar is is het haast onmogelijk om mijn overtollige spullen uit te zoeken. Het ligt op het moment overal en weet zelf op dit moment niet eens wat ik heb.
Maar ook mensen die eerlijk zeggen dat ze het niet breed hebben gun ik het net zo. Helaas zijn er altijd mensen die er misbruik van maken, maar om dan gelijk alle andere mensen voor te "veroordelen" alsof hun dat dan ook doen, vind ik een beetje krom. Je weet nooit wat er is gebeurt dat mensen in een nare situatie zitten. En om dan gelijk maar te zeggen, verkoop je paard is makkelijk praten als je niet in die situatie zit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:28

Ik heb zelf een pony opvang die heet "Second Chance".We vangen oudere,zieke,geblesseerde en verwaarloosde pony's op.
We zijn sinds Juni 2009 een officiele stichting.
We hebben nog helemaal geen donateurs of sponsors en betalen nog steeds alles uit eigen zak.
Via Google kan je een kranten artikel vinden over Second Chance.Ook hier op bokt vind je wat topics met foto's over de paardjes.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:30

Ik heb dan wel geen eigen paard,, maar zeker niet makkelijk ondanks dat ik thuis woon..

Wou dit gewoon even zeggen, wil zo graag een eigen paardje, maar wordt zo tegen gehouden door m'n ouders.. Altijd die ruzzie's en alles.. zit er direct weer helemaal door heen.. 1 kleine tegenslag..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:09

Als iemand een mening al beledigend en afzeikend vind, dan klopt er toch iets niet ;)
mijn excusses dan.

Er zijn mensen die het niet breed hebben, maar er zijn ook liegers en bedriegers...en helaas is dat mijn ervaring.
En als je dan 3 paarden hebt, en geen geld... tsja sorry maar bij mij gaat er dan een paard de deur uit, en ga ik geen andere zielige paarden redden :)

Al met al, waar het topic over gaat, vind het een super initiatief. Maar zal een hoop geregel zijn.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:27

sorry maar de meeste zijn niet gezond genoeg om te verkopen, die komen dan in de handel terecht en dat verdienen ze niet.
bijna alle paarden hebben of speciaal beslag nodig of speciaal voer of staan op zaagsel omdat ze ander koliek krijgen en zaagsel voor de meeste paarden in de week is echt duur en dan nog de medicatie die de paarden nodig hebben.

als er mensen zijn die zo graag willen helpen met de kerst waarom dan perse een goed doel die vaak al genoeg krijgen en niet mensen die het wat minder hebben en toch van paarden houden.
Jolliegirl schreef:
ammie2009 schreef:
Hoi,

Ik zou graag in kontakt komen met mensen die hun spullen weg willen doen voor mijn schoonmoeder en haar paardjes.
Ze is iemand die elk paardje wat zielig is en iets mankeert op zich neemt terwijl ze het amper kan betalen.
Ze kan het namelijk niet aanzien als een paardje die geen pijn heeft toch naar de slager moet, dus koopt ze die maar weer.
Momenteel heeft ze er 6 lopen waarvan een aantal in de lessen mee lopen zodat het goedkoper is voor haar.
Pas geleden kocht ze op een paardenmarkt een aantal dekens die te klein bleken te zijn.
Dat is echt zielig want dat mensje heeft al niet veel geld en kan alles goed gebruiken.

Dus dekens en peerkappen zijn zeker welkom.

Graag een pbtje als iemand iets overheeft.Groetjes

Dan kan ze beter de gezonde paarden weer wegdoen..

Dit soort kreten om hulp, net als wopkelover..
vind ik dus helemaal niets...

ik ben meer voor een organisatie ...

Ik kan ook wel roepen : hee kijk eens hoe zielig en arm ik ben!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:29

Zooist schreef:
(Geen idee of dit hier goed staat, anders graag verplaatsen aub)

Tja, de kerstgedachte..... Ook ik kan er niet omheen.
Heb het zelf goed, mag absoluut niet klagen, maar weet maar al te goed dat er, zeker nu, genoeg mensen zijn die het niet zo goed hebben.

Ik heb onlangs mijn kasten opgeruimd op stal. Men, wat een spullen. Het hield niet op. Het ene nog mooier dan het andere, het ene nog beter dan het andere.

Dan maak je een verkooptopic, je verkoopt wat en je blijft met wat dingen zitten. Eigenlijk baal je, want je hebt helemaal geen zin om elke keer een pakketje te maken en dan moet je weer naar het postkantoor...... al dat gedoe.....

Maar aan de andere kant, weggooien doe je ook niet. Dat is echt zonde..........

Daarom ben ik nu op zoek, naar iemand, die het op dit moment niet erg breed heeft en wel wat paardenspullen kan gebruiken.
Het kan iemand zijn uit jouw kennissenkring, of een stichting, die het van giften moet hebben, enz.....

Of misschien ben jij zelf wel iemand die hard op zoek is maar niet weet hoe je er op dit moment aan moet komen.

Stuur me dan een PB-tje en dan kunnen we kijken of we iets kunnen regelen.

En ik hoop dat er meer mensen zijn die denken, ik heb ook genoeg en GEEN ZIN in dat verkopen. Ik sluit aan en wil ook anderen helpen.

LET OP!!!! Dit gaat wel op basis van goed vertrouwen. Als je zelf paarden hebt maar ook een baan, of als je thuis woont bij je ouders, dan hoef je dus niet te reageren! Het gaat echt om mensen die HET NIET HEBBEN........ Die krom liggen om hun paardje te houden.....
Of die veel goede zaken doen met de paarden (stichtingen ofzo) voor gehandicapten.

Het is niet mijn bedoeling om hiermee te zeggen, kijk eens hoe goed ik het heb, natuurlijk ben ik daar blij om maar iedereen heeft wel iets..... waar die ongelukkig mee is.....

Ik wil echt alleen maar iemand blij maken met wat paardenspullen.......

Het gaat om wat winterdekens en wat fleece dekens. Peeskappen en nog wat ander klein spul.
Alles is in de maat GROOOOOOOOOOOT.

Ik ben benieuwd!

Groetjes Malene

Hoeveel kosten die winterdekens :o
Heb het niet zo breed :o

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:30

hey maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo is.
Jolliegirl schreef:
wopkelover schreef:
owja jollie-girl@

dit is dus ook de reden waarom mensen nooit eens zeggen als ze iets nodig hebben
omdat er altijd mensen zoals jij zijn die hun dan lekker de grond in stampen

nounou wopkelover, ik ga ook mee met de reactie van Laura1982.
Ik stamp niemand de grond in :)
En beledigend?? Mijn excusses dan als jij dat zo voelt.. . maar volgens mij is een excuus van jou eerder op plek.
Heb het helaas te vaak gehad dat ik uit goedwilligheid iets weggaf aan iemand die het aan een fonds zou geven...
En een week later zie ik mijn spullen in een HAW topic!
ook eens uit pure goedwilligheid iets gegeven aan iemand die het niet zo breed had, lees je 2 weken later dat ze voor 500 euro aan scapa en anky dekjes en hoofdstellen geshopt heeft...

Mijn reactie is dus uit ervaring :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 00:31

Wendy1978 schreef:
idylle schreef:

Is dat niet de achterliggende gedachte van TS?

Om juist dat soort dingen te voorkomen
door goede afspraken te gaan maken in dit topic??

Hallo, daar ben ik. Was even stenen ( voor degenen die mij niet kennen: http://www.desteen.nl)

Het is inderdaad de bedoeling om het te gaan stroomlijnen. Had absoluut niet gedacht zoveel reacties te krijgen. Maar ik ben er heel blij mee.

Ik denk dat het verstandig is om alle stichtingen in een lijst te gaan zetten die dan gequote kan worden. Daarnaast een lijst van medebokkers die spullen aan willen bieden met een korte omschrijving van de spullen en dan met name ook de maten.

Ik heb ontzettend veel pb's gekregen en die moet ik ook even allemaal op een rijtje zetten. Via mijn foon gaat dat even niet dus als iemand zich verveeld en die twee lijsten wil maken dan zou ik daar erg dankbaar voor zijn.

Morgenavond ga ik er voor zitten om alles even op een rijtje te krijgen.

Mensen die bij mij in de buurt wonen mogen ook wel hun spullen komen brengen maar dan wel graag schoon of goed verpakt anders gaat mijn lief echt niet blij worden.

Ik wil zaterdagavond kijken of we de spullen dan gelijkmatig kunnen verdelen over de stichtingen en de persoonlijke aanvragen die ik gehad heb.

Ik zal dan de stichting/particulier koppelen aan de weggever na overleg met degene die de spullen weg wil geven.

Ik denk dat het wijs is om het in dit topic alleen over paardenspullen te houden. Dus geen kleding en geen kerstpakketten.

Ik heb gelezen dat iemand een gelijk topic wil openen voor kleding. Ik zou zeggen: Go for it!

Voedsel/kerstpakketten kan je inderdaad afgeven bij de voedselbank. Of aan straatkrant verkopers!

Let erop dat je geen geld geeft aan mensen die verslaafd lijken of zijn. Geef ze dan iets te eten of een kop koffie.

Dus: als iemand zich vannacht verveeld kan diegene mij helpen door al vanuit dit topic een lijst te maken met de stichtingen en particulieren. En een aparte lijst van mensen die nog spullen hebben.

Anders doe ik dat morgen avond.

Vraag ook even rond op je stal of manege of zij ook nog spullen hebben. We maken er deze kerst gewoon een booming tweedehands paardenspullen kerstfeest van!!!!!!!!

Ik ga slapen en blijf alstublieft aanmelden en particulieren kunnen dat zeker ook via pb doen. Ik gooi jullie naam NIET op de openbare lijst maar jullie worden zeker meegenomen.

Groetjes, Malene

Ps: ik krijg het niet voor elkaar om alle pb's te beantwoorden. Wacht het alsjeblieft even rustig af.

(dit is echt veel leuker dan met al die spullen leuren op mp enzo!)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 00:32

Meiden (of jongens)

Zullen we on topic blijven????

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:35

ammie2009 :ik heb ook NERGENS gezegd dat het wel zo is ;)
heb alleen gezegd, dat ik mijn spullen liever naar een stichting zie gaan :j

verder lijkt me deze discussie nutteloos, ik heb een mening, en jullie hebben een mening.
en als ik hiermee mensen heb beledigd, excusses.

Dus ontopic verder?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:38

jolliegirl mij beledig je er niet mee hoor, de ts vroeg of mensen met de kerst spullen konden gebruiken die het minder hebben, en in dit geval is dat nu even zo bij mijn schoonmoeder.
ik kan een heel verhaal gaan ophangen over wat er de afgelopen tijden is gebeurt met paarden die ingeslapen moesten worden enz, maar daar heb ik geen zin in.
als mensen toch iets willen doneren kunnen ze het evt zelf brengen zodat ze kunnen zien dat het om paardjes gaan met een scheef been, of die afgekeurd zijn voor de sport enz.
anyway on topic dus.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 17-12-09 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt