Wat is een leuke eerste auto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:24

Mayflower_ schreef:
Ik heb een Fiat Punto! Ook een leuke auto om mee te beginnen. :)

Ik ben ook sinds eind september in het bezit van een fiat punto net zoals de rest van mijn familie!
We hebben bijna allemaal een fiat punto.

Tanya

Re: Wat is een leuke eerste auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:41

Ik heb een Ford Ka! Fijn beginnersautootje en echt een vrouwenauto :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:50

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus misschien staat het er al, maar mijn eerste auto was (en is nog steeds) een Volkswagen Golf Cabrio type 1 uit 1991. Super leuke auto, maar niet al te zuinig, want het is een 1.8 (rijd ongeveer 1 op 11). Ik ben echt heeeel erg gek op mn auto'tje, rijd lekker, start altijd en in de zomer is het super, lekker met mn dakkie open! Hij heeft me zo'n 2000 euro gekost.

Ik ben nu net 24 geworden, dus hopelijk word mn verzekering binnenkort wat goedkoper, want als beginnende bestuurder met een oudere auto is het goed lastig om aan een verzekering te komen!

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:22

Mijn eerste auto was een Citroën AX, 1.1. :) Een vriend van me is auto monteur en ik kwam bij hem met het verzoek: goedkoop autootje dat zuinig rijdt, please :D Hij heeft me toen die auto aangeraden, en ik kan je vertellen: echt een fijn autootje. Oke, geen stuurbekrachtiging en op een gegeven moment ging de koppakking eraan, maar wat wil je met een auto uit 1996. Ik heb de auto gekocht voor 500 euro en hij reed 1 op 18. De enige reden dat ik hem verkocht heb was dat ik in het buitenland ging wonen.

Nu heb ik overigens een Renault Clio 1.2, ook uit 1996. Net zo fijn, net iets fijner zelfs, want die .1 voel je toch wel qua power, hehehe. Deze rijdt ook 1 op 17/18 en heeft me 900 euro gekost. Ik zou zeggen, begin met een oud autootje, want als je er een ongelukje mee hebt valt het ook niet zo op (gaan we niet van uit natuurlijk..:P )

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:34

Verstandig dat je eerst een topic opent. Had ik dat destijds ook maar gedaan.

Mijn eerste auto is een opel bertone versie.
Toen relatief duur in aankoop, alles er op en er aan. Puur op het zicht gekocht.

Maar ik betaal nu 450 euro verzekering en de eerste taksbrief was 863 euro !!
3 jaar later ben ik er nog steeds niet goed van. Om nog maar te zwijgen over zijn verbruik, mijn 11 paarden samen verteren nog niet wat dat auto'tje nodig heeft :+

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:49

Mijn eerste auto'tje was mijn moeder haar oude Peugeot 205! Zij zou een 'nieuwe' 2e hands kopen, een Alfa, en dan mocht ik haar Peugeot hebben voor mijn bday! :-) Heb er een jaar mee gereden tot iemand op stal mij aanreed, of nou ja, mijn auto, die gewoon geparkeerd stond en zij reed er zo hup, de zijkant in. Reperatie wou de man van m'n moeder zelf doen, maar duurde zolang dat we ondertussen naar een andere peugeot 205 kijken. Ook omdat ik het fijn vond om een iets zwaardere motor te hebben (1.2 kreeg ik toen :-)). Blauwe peugeut 205 uit '98 gevonden en gekocht voor 1200 euro incl nieuwe APK. Reed prima maar toen ik een nieuwe baan kreeg en ik veeeel meer km's zou gaan rijden, wou ik graag een grotere, betere auto. Moet regelmatig 100/200 km op een dag rijden en heb nu voor een Opel Astra uit 2003 gekozen, op gas en het is een automaat. Was ik eerst op tegen maar ja, het is toch wel erg fijn als je zoveel in de auto zit en in de file staat zeker!

Maarrr.. ik vind een peugeot 205 zeker een goede aanrader! Mijn beste 'dinnetje heeft trouwens een Opel Corsa uit ; 97 als haar eerste auto'tje en die is er erg tevreden mee. Ik vind hem wel minder rijden dan de 205. Corsa'tje trekt minder snel op, 205 zijn best wel scheurauto'tjes, gaan lekker hard over drempels heen haha!

Ow ja.. ik betaal trouwens 124 EURO PER MAAND aan mijn all risk verzekering!! Killing! Hopelijk gaat 'ie volgende maand flink naar beneden, als ik 24 word!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:16

een opel tigra lekker sportief, leuk en goedkoop om mee te beginnen :) wordt ook mijn eerste, hij staat al voor de deur namelijk..

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:52

eroslover schreef:
Oke, het gaat dus op gewicht maar toch ook op co2 uitstoot etc? Zag net een hele mooi mitsubishi colt staan op marktplaats met erg mooi interieur. Jammer alleen dat ik nog even moet sparen. Zou zoiets geschikt zijn?

http://link.marktplaats.nl/295561391

:j

De Colt is een superfijne auto! M'n ex heeft inmiddels al z'n tweede... Heb zelf wel eens in de eerste gereden en kon er wel mee uit de voeten (al moet ik toegeven dat ik m'n rijbewijs nog niet heb en het dus vooral parkeerterrein-werk was ;)).

Verder:
*Opel Tigra
*Nissan Micra
*VW Polo
*Suzuki Swift
*Seat Ibiza
*Peugeot 206
*Opel Corsa

Dat zijn iig autootjes waar ik naar wil kijken als ik genoeg gespaard heb (en niet wéér zak voor m'n examen volgende maand :()

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 07:25

Een colt is op zich een goede keuze. Zijn relatief sterke auto's :). Over het algemeen ook goed betrouwbaar.

Ik heb zelf ook een golf 1 cabrio, en ben helemaal verliefd. Rijd nu tijdelijk in de renault 5 van mijn moeder, maar heb echt heimwee naar mijn eigen toetje :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:11

_Sammy_ schreef:
een opel tigra lekker sportief, leuk en goedkoop om mee te beginnen :) wordt ook mijn eerste, hij staat al voor de deur namelijk..

Deze raad ik echt af.
Ik ken 3 mensen met een opel tigra en allemaal hebben ze er problemen mee. Er gaan ineens lampjes branden, ding maakt raar geluid enz. Bij mijn zus der tigra is al alles vervangen wat er vervangen kan worden.
Ook de opel dealer weet af en toe niet eens wat er is met die tigra's (dit was bij 2).

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:11

Lante schreef:
Helemaal mee eens, vandaar mijn opmerking dat een handig mannetje in de vriendenkring of famillie die van knutselen (lassen) aan auto's houdt wel handig is. :D
Een Sam mag inderdaad geen trailer trekken, het is gewoon een heel licht, maar stoer bakje. :) Het is dat ik wèl een dikke, goedgevulde paardentrailer achter de auto wil kunnen hebben, anders had ik ook een Sam. Nu heb ik een Diahatsu Rocky (ook mooi :D ).

Rocky is niet zo mijn smaak, maar maakt niet uit :D .
Sammies zijn super handig met dit weer :)) . Wij hebben gisteren wat onbegaanbare wegen gereden voor de lol, zoooo leuk :D .

Nouka schreef:
Mijn eerste auto was een Citroën AX, 1.1. :) Oke, geen stuurbekrachtiging en op een gegeven moment ging de koppakking eraan, maar wat wil je met een auto uit 1996.

Mwah, koppakking hoeft er echt niet uit te liggen bij een auto van 13 jaar of ouder. Ligt maar net aan de auto. Citroën heeft daar overigens wel meer last van, net als van rotte ophanging. Daar moet je altijd goed op controleren!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:17

Voor 2000 euro heb je zat keus! Je moet alleen even wat beter rond kijken.
Ik zou je aanraden om vooral langs particulieren te gaan met iemand die er verstand van heeft. Scheelt een boel centen!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:34

Sandraaaa schreef:
Wij hebben van de week een vw golf tdi gekocht.. als 1e auto! :)
Ons budget was ook 2000,- Dat kan gemakkelijk..

Hoe oud en hoeveel km op de teller?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:38

Ik heb een Mazda 121 met schuifdakje :D
Leuk autotje en is niet duur met wegenbelasting (vrij lichte auto) en verzekering.
Met APK en 4 nieuwe banden...leuk dealtje gesloten ;) ...waren we nog geen 1000 euro kwijt.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:59

Mijn rijbewijs heb ik sinds ruim 2 jaar. Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste auto gekregen :D . Het is een Peugeot 107

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:47

Op mijn 18de heb ik mijn eigen autootje gekocht. Een seat ibiza, destijds 120.000 km op de teller, bouwjaar 1995, geen krasje te vinden, stuurbekrachtiging en sportuitvoering. En heb hem (3 jaar later) nog steeds :D Ben echt gek op mijn bakkie en hij gaat ook echt niet zomaar weg :)

(twijfelde destijds overigens tussen een golf, een (fiat) bravo en een ibiza ;) )

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 14:07

pniekepnak schreef:

:j

De Colt is een superfijne auto! M'n ex heeft inmiddels al z'n tweede... Heb zelf wel eens in de eerste gereden en kon er wel mee uit de voeten (al moet ik toegeven dat ik m'n rijbewijs nog niet heb en het dus vooral parkeerterrein-werk was ;)).

Verder:
*Opel Tigra
*Nissan Micra
*VW Polo
*Suzuki Swift
*Seat Ibiza
*Peugeot 206
*Opel Corsa

Dat zijn iig autootjes waar ik naar wil kijken als ik genoeg gespaard heb (en niet wéér zak voor m'n examen volgende maand :()[/quote]

Mooi lijstje wel , daar staan er zeker een paar tussen die ik ook leuk vind! suzuki swift, nissan micra, seat ibiza en opel corsa!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:09

shadowflower schreef:
Als ik autorijd is het in de oldtimer mini cooper van mijn ma. ook een erg fijne auto maar wel duur vrees ik... iets boven jou budget

Leuk zijn ze he, :D
Wij hebben er ook 2 staan.
Tis maar net hoe duur je het zelf maakt.
Ze kosten idd wat in onderhoud,maar qua verzekering en wegenbelasting betaal je een schijntje.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:11

Ik heb als eerste auto een Ford Ka :) Ben er echt super tevreden over en ook niet duur in onderhoud. Mischien dat hij in aanschaf boven je budget is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:34

ik ben begonnen in een 16 jaar oude subaru justy,prima autootje,klein en zuinig.
toen even niets gehad,daarna een opel ascona waar ik nu nog in rij,en over 2,5 week haal ik mijn gloednieuwe peugeot 107 op,met alles erop en eraan.
als ik ff wat meer te besteden had,zou ik voor een opel corsa gegaan zijn.

ik heb sinds 4,5 jaar mijn rijbewijs,ik rij tussendoor ook in de nieuwe opel astra station van mn ouders,rijdt ook als een zonnetje,maar dat is nou niet echt een beginners auto,haha

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:41

Mijn zus heeft laatst een Renault Twingo gekocht, uit 1998. Met open dakje, ding rijd heerlijk. Geen problemen mee .

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:52

erg leuke en relatief goedkope autotjes in aanschaf, onderhoud en verbruik zijn o.a. ford fiesta, opel astra, fiat cinquecento, alfa romeo 33 (is beetje oude l*llenauto, maar erg zuinig en weinig onderhoud), vw golf of polo.
zou gewoon eens goed rondkijken en zeker iemand meenemen die er ervaring mee heeft en weet waar ze beetje op moeten letten.

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:54

ik wil zo graag een mini cooper ....:+

maar als eerste autotje mag ik zo'n 2e hands Suzuki :)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:56

ik ben geweldig blij met mijn peugeot 206 :D rijd heerlijk, uit 2001, en onder de 130000 kilometer toen ik hem kocht.. wil hem nog laaaaaang niet kwijt!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:23

En ik rijd sinds een half jaar in een Citroen Saxo uit 2001.
Teller stond op 76000 toen ik hem kocht en ondertussen op 81000 (ongeveer dan he) Fijn autootje :D