Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:57

Ik wist al heel vroeg dat ik kinderen wilde en heb ze ook gekregen. Ik heb er inmiddels zelfs drie :D en vind het heerlijk. Ben ook een erg jonge moeder. Ik was 19 toen mijn oudste werd geboren, en nu ben ik 24.

Ken overigens ook een heleboel mensen die absoluut 100% zeker wisten dat ze noooooooit kinderen wilden... En een aantal ervan hebben toch echt kinderen nu :')

Overigens wil mijn zwager ook absoluut geen kinderen en ik ben er ook vrij zeker van dat hij ze niet zal krijgen. Wel is hij een leuke oom, maar hij is ook wel weer blij als hij daarna naar huis kan _O-

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:57

biologisch gezien heb ik af en toe wel iets van 'baby :+: ' , maar ik vermoed dat veel vrouwen wel graag babietjes zien. ook opvoeden zou me wel lukken denk ik, maar realistisch gezien willen zowel mn vriend als ik (nog) geen kinderen.
ik zou echt pas kinderen willen als ik het idee heb dat ik ze wat interessant te bieden ga hebben. momenteel is ons leven zo chaotisch en apart, dat ik me afvraag hoe ik daar een kind zou moeten in laten passen. en zeker in het geval van mn vriend zou nu alles omgooien om toch een kindje te krijgen helemaal fout uitdraaien.
tot slot is mijn vriend ADHD'er eerste klas, dus dat plus een kind dat ook mogelijk ADHD gaat hebben... jeetje dat wordt vermoeiend in huis en dat wil ik niet tenzij ons leven ten minste wat op orde is (denk eigen huis, zodat je al geen 10 keer moet verhuizen met kind en al)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:00

ik heb ze ook nooit gewilt...al vanaf mijn twaalfde zeg ik nooit kinderen!
Ik ben nu bijna 45 en vind dat nog steeds de beste beslissing in mijn leven geweest.

Ik haat geen kinderen,absoluut niet!
Sommige zijn gewoon echt leuk,maar ik zie de charme er niet van in....
Mijn kleinkinderen zijn weleens te logeren(Huh...kleinkinderen???Ik heb een oudere vriend met zoon en kinderen).

En dat zijn ook nog schatjes,maar na een week iedere ochtend een schreeuwende Jetix door de kamer en 700x per dag,als ik beweeg...monique,wat ga je doen....niets lusten,steeds maar yoghurt drank willen...liters...ben ik het helemaal zat.

En dan zijn dat nog schatjes....

En wat betreft dat bejaardenhuis wat voorbijkwam....ik hoef niet te wachten tot mijn kinderen komen,want die komen niet....

En ik vraag mij af of de volgende generate niet zo egoistisch is dat ze nog meer met zichzelf bezig zijn dan nu al het geval is en oma compleet vergeten.....

Oma was immers wel goed genoeg om op de kleintjes te passen toen moeders zonodig carriere moest maken omdat het toch wel tegeviel z'on schreeuwende baby de hele dag....

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:11

haha ik moest plots denken aan de keer dat mn vriend op zn petekindje moest passen. meisje was toen een maand of 9 denk ik.die moet je dus nog een fruitpapje geven enz. Begint ze te wenen, staat mijn vriend daar helemaal onwennig met dat kind onder de oksels vast 'wat mankeer je nou toch, ik heb je toch net je fruitpap gegeven' _O-

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:17

Ik wil er later 2 :o
Mijn vriend wilt later ook kinderen :)

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:21

Siets schreef:
<<knip>> Ook valt het me op dat de mensen die geen kinderen willen altijd zo verdedigend over komen. Waarom? Er wordt altijd met negatieve kanten gesmeten van heb ik jou daar. Erg apart... <<knip>>
Siets dit kan ik je wel uitleggen hoor. Als jij zegt, ik wil later graag kinderen, dan zegt vrijwel iedereen: wat leuk, wat geweldig. Maar niemand vraagt waaróm je zo graag kinderen wilt. Maar als je zegt dat je géén kinderen wilt word je aangestaard alsof je van een andere planeet komt en volgt onmiddellijk de vraag: waarom niet dan??? Wij-die-geen-kinderen-willen zijn dus gewend om ons besluit te moeten verdedigen ;)

Voor het geval het nog niet duidelijk was: nee, ik wil geen kinderen. Ik was denk ik het enige meisje in de klas dat niet smolt bij het zien van de kleine baby van de juf. Ben altijd blij voor mensen als ze een kindje hebben gekregen maar hoef het nooit vast te houden. Heb niet de neiging om voor de lol een luier te verschonen. Nee, ik héb dat gewoon niet, en het erop gokken dat 'dat 180 graden omdraait zodra je je eigen kindje in je armen houdt' vind ik persoonlijk nogal een gok ;) Dus zoals Twiggy al zei: als je niet wilt, doe het dan ook maar niet. Is hoogstwaarschijnlijk voor alle partijen beter.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:14

zelf wou ik tot vorig jaar geen kinderen...

eigenlijk gewoon omdat ik deze wereld en maatschappij echt niet meer aangenaam vind,laat staan om er kinderen in te gaan grootbrengen...

ondertussen stabiele relatie,we plannen te verhuizen naar de ardennen of frankrijk,en daar zie ik het dan wel weer mogelijk om kinderen in een gezonde en veilige situatie op te voeden,en daardoor wil ik nu wel kinderen...(eens we daar zijn natuurlijk)

persoonlijk vind ik de redenen van 'ze nemen je tijd,geld,....af' zo egoïstisch en materialistisch.... een kind kan daar toch niet mee komen of gaan?

volgens mij kies je om persoonlijke,morele redenen al dan niet voor kinderen,maar toch niet om materialistische redenen(en dat vind ik 'tijd' ook)

ik geloof,als je een stabiele en goeie relatie hebt,dat je mss minder tijd voor elkaar als koppel hebt,maar dat je dan echt voor de quality time moet gaan en dat alles dan prima lukt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:30

tengeltje11 schreef:
persoonlijk vind ik de redenen van 'ze nemen je tijd,geld,....af' zo egoïstisch en materialistisch.... een kind kan daar toch niet mee komen of gaan?

Hoe je het ook wendt of keert: kinderen kosten nu eenmaal tijd en geld, zowel tijd als geld kun je maar één keer uitgeven, en er zijn een hoop mensen (waaronder ik) die hun tijd en geld liever besteden aan iets anders dan kinderen.

Dat is ieders goed recht - en IMO heeft een hypothetisch kind (dus een kind dat -nog- niet eens bestaat) daar totaal niet onder te lijden. Het is er immers niet en waarschijnlijk wel nooit.

CM_

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:37

Ik heb nooit kinderen gewild, heb baby's nooit leuk gevonden, en zwangere vrouwen vind ik echt lelijk :o

Ik denk dat het alleen maar gezond is dat veel mensen tegenwoordig bewust kinderloos blijven, gezien de overbevolking.

Ik heb naast het ontbreken van het mama-gevoel ook tig redenen meer om ze niet te willen.
Zo vind ik de wereld bar slecht worden, en wil dat een kind niet aan doen, plus de adhd wil ik niet doorgeven aan ze.
En ik heb geen zin in de verplichting en het gejank :o

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:51

Ik moest ook nooit wat van kinderen hebben, maar heb altijd wel aangenomen dat ik ze ooit zelf zou krijgen. En nu heb ik er twee. Het is wel heel anders, een eigen kind. De kinderen van anderen vind ik nog steeds beduidend minder boeiend, al ben ik er wel toleranter in geworden.

Ik denk niet dat je nu kunt beoordelen of je later kinderen wilt. Dat weet je later pas. Wil je ze dan niet, moet je het ook niet doen. Liever geen moeder dan een moeder die zuchtend en steunend door het leven gaat.

Overigens vind ik redenen als "er is overbevolking" of "de wereld is slecht" geen heel sterke redenen om te verklaren dat iemand geen kinderen wil. Indien er nu veel minder kinderen komen, zijn al die bejaarden straks niet meer te betalen (want er is geen jeugd die er dan voor werkt). En ik wil wel zo idealistisch zijn om te denken dat onze kinderen de wereld beter gaan maken. Want als je het aan onze eigen generatie moet overlaten, dan gaat de wereld snel bergafwaarts.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:53

Hmpf nou zolang elk stukje groen nog word bebouwt en dorpen nog steeds groeien, acht ik de overbevolking nog aardig groot.

Overigens ben ik 31, dus weet zeker dat ik "later" geen kids wil :')

Ik vind kinderen van anderen (met uitzonderingen!) wel erg leuk, ik heb veel plezier in het geven van kinderlessen .

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:56

Zeg nooit nooit, want nooit duurt erg lang hoor!
Ik wilde tot mijn 28ste geen kinderen, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht. Nu ben ik alweer 6 jaar moeder van het leukste kind ter wereld. Maar met baby's van anderen heb ik nog steeds niets, als ze wat groter zijn, vind ik ze wel aardig hoor, als vriendin of vriendje voor dochterlief. Maar we laten het zelf lekker bij een, we zijn nog vrij flexibel zo.
Ik denk ook niet dat de mensheid nu zoveel slechter is dan bijvoorbeeld 200 jaar geleden, door alle media weten we gewoon veel meer (en aangezien je vaak alleen de slechte dingen hoort...). Denk maar: verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Trouwens: op je 35ste kun je je nog steeds wel bedenken hoor ;)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:58

Op dit moment niet, heb er 15 in de klas zitten! :)
Maar ik wil niet nog 10 jaar wachten met zelf kinderen krijgen :D

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:01

Ik zou zeker later kinderen willen, als ik een goede baan heb en het financieel zou kunnen combineren met een paard :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:02

Laura_Robin schreef:
"de wereld is slecht"

Ik vind de wereld en het leven juist zó mooi en ik ben zó blij dat ik hier met zoveel geluk geboren ben. Ik hoop met heel mijn hart dat ik ons geluk mag delen met een (of meer) kindjes!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:08

Ik zeg nooit nooit, maar nu (ben 23, en single) moet ik niet aan kinderen denken. Ik kan er niet tegen, de luiers, de geuren, het gekrijs en het niet snappen wat ze nu willen. Soms kan ik fascinerend naar mijn jonge nichtje (net 1) kijken, maar vaak genoeg wordt ik ook gek van dr. Komt ze bij ons eten, dit wil ze niet, dat wilt ze niet, janke zus, janke zo... Ik wordt er knettergek van en verlaat dan ook regelmatig de kamer en mijd haar een beetje :o Vasthouden hoeft van mij niet, ik vind ze niet schattig of leuk. Ja, als ze echt NET zijn geboren vind ik het bijzonder, en als ze wat ouder zijn. Maar dat baby gebeuren verder is niets voor mij... Ik heb er het geduld niet voor, zwaar respect voor mijn zus die de hele dag met haar kind loopt te zeulen en van alles probeerd ondanks dat ze al een uur lang aan het huilen is omdat ze niets wilt en niets goed is.

Nee, zoals ik er nu tegenover sta: ik denk dat ik geen goede moeder ben, heb er het geduld niet voor en moet er echt niet aan denken. Maar goed, ik zeg nooit nooit. Ik ben nu singel, maar kan mij voorstellen dat alles behoorlijk kan veranderen als je in een (langere) relatie zit. Ik ben benieuwd, wie weet heb ik over 10 jaar wel meer dan 1 kind,.... Of wordt ik toch een vrouwtje met dieren als 'kinderen' :+

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:15

jahoor ik zou later zeker wel kinderen willen :)

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:20

Oh ja zeker, zeker weten :j

Lijkt me heerlijk, een stel van die kleine koters van mij en mijn grote liefde samen.

Voorlopig nog even niet, maar over een jaar of 5... :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:31

Laura_Robin schreef:
Ik denk niet dat je nu kunt beoordelen of je later kinderen wilt. Dat weet je later pas.

Wanneer is 'later' volgens jou?

De een weet op haar 18e al heel zeker dat ze nooit kinderen wil, 'bedenkt' zich nooit en krijgt ze ook nooit. De ander bedenkt zich op haar 38e 'voordat het te laat is'. En tegenwoordig is de wetenschap al zo ver dat zelfs voor het eerst moeder worden op je 60e geen probleem meer hoeft te zijn voor iemand die alsnog wel érg graag wil. ;)

Ik acht de kans dat ik me ooit bedenk verwaarloosbaar klein. Ik realiseer me tegelijkertijd ook dat er situaties zijn waarin je niet zoveel te kiezen hebt - stel dat je erachter komt dat je zwanger bent en je bent al vier of vijf maanden op weg. Maar zolang ik nog (bewust) te kiezen heb, komt er geen kind.

En gelukkig leven we in een wereld waarin we die keuze hebben. Een kind krijg je overigens voor jezelf, niet voor anderen. Het is IMO dan ook het belangrijkst dat JIJ achter je keuze staat en niet dat je het maar doet 'omdat het zo hoort' of 'omdat je ouders kleinkinderen willen', om maar wat redenen te noemen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-12-09 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:33

Ik wil er geen.

En ja dat weet ik zeker.
En nee, dat gaat niet veranderen als mijn biologische klok gaat tikken.
En nee, dat veranderd ook niet 'als ik later groot ben'.
En nee, ik ga er 'later' niet anders over denken.
En nee, 'dat komt echt niet'.

Ik ben 33 by the way :Y)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:55

Ik wil geen kinderen. Sowieso het hele zwanger zijn (en waarschijnlijke gevolgen) vind ik niks, maar kinderen zelf vind ik ook niks. Ik heb ook echt nog nooit op kinderen gepast, heb nog nooit een baby vastgehouden (volgens mij niet eens aangeraakt, gewoon geen interesse).
Aan veel kinderen heb ik ook echt een hekel (klinkt wel heel cru dit), dat drukke gekrijs en gezeur. Er zijn er maar een paar die ik wel leuk vind.
Het stomme is alleen dat kinderen mij meestal wel allemaal leuk vinden en ik doe toch vrij afstandelijk := .

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:14

Vanaf mijn vijfde roep ik al dat ik geen kinderen wil. Op dit moment heb ik nog steeds totaal geen behoefte om mezelf voort te planten. Uiteraard kan dat veranderen, misschien wordt ik morgen wel wakker met een kinderwens, dat schijnt vaker voor te komen bij dames die onderweg zijn naar de 30. Maar goed, zolang die wens er niet is..

Nee, ik heb geen hekel aan kinderen, ik vind het alleen prettig als ik ze weer kan inleveren als ik er genoeg van heb ;) Ik heb een nichtje van 3, een neefje van anderhalf en nog een neefje/nichtje op komst en zoals mijn moeder over ze praat, kan er geen kind leuker, slimmer, beter, mooier of liever zijn, dus hoef ik het daar ook niet voor te doen ;) De ouders van mijn vriend, vooral zijn moeder, willen niets liever dan kleinkinderen, maar zoals al eerder is opgemerkt, is kinderen nemen omdat de grootouders dat zo graag willen, geen goede reden. Als je er zelf niet achter staat, begin er dan alsjeblieft niet aan. Omdat het er nou eenmaal bij hoort en je het vanzelf wel leuk gaat vinden als ze er eenmaal zijn, lijken me ook geen goede redenen.

Mijn vriend wil aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vind hij kinderen vaak druk en irritant en verzucht hij regelmatig dat hij toch wel blij is dat hij ze zelf niet heeft.

Ik zeg niet nooit, maar voorlopig zie ik het gewoon niet zitten.

EDIT: tikfout
Laatst bijgewerkt door MoriMann op 11-12-09 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:18

Jaja, later wil ik het echt wel hoor! Maar echt pas later, eerst studie en daaarna hbo dan mijn eigen 'ding' beginnen zorgen voor een goede bodem en daarna een kindje of 2

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:22

Later wel,als ik gestudeerd heb en een baan heb, dan wil ik wel kinderen.
Maar voorlopig moet ik er nog niet aan denken (ben 17 :'))
Ik ben wel echt gek op kinderen, pas heel veel op, ook op kleintjes van een half jaar.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:30

tengeltje11 schreef:

volgens mij kies je om persoonlijke,morele redenen al dan niet voor kinderen,maar toch niet om materialistische redenen(en dat vind ik 'tijd' ook)

Dat klopt, maar het is wel realistisch en mensen die geen kinderen willen zien het " nut " er niet van in om hun geld en tijd in te leveren voor een kind. :)