'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:00

Vroegah liepen wij altijd uren op de manege, al was het alleen maar om te borstelen etc.

Tegenwoordig komen die meiden 2min voor de les begint op die manege aan, paard staat al gezadeld en al klaar, ze springen erop en na de les trekken ze zadel en hoofdstel eraf en hoppa weg zijn ze zonder na te borstelen...

Snippergroen

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:09

Daarbij is het ook maar net wanneer jij iemand 'volwassen' vind.
Een vriend van mij zei laatst: 'Je bent pas volwassen, als je bewust bent van de dingen die je doet en die je wil.' Dat vond ik mooi gezegd, en ik ben het er ook wel mee eens! :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:22

Brendariss schreef:
Vroegah liepen wij altijd uren op de manege, al was het alleen maar om te borstelen etc.

Tegenwoordig komen die meiden 2min voor de les begint op die manege aan, paard staat al gezadeld en al klaar, ze springen erop en na de les trekken ze zadel en hoofdstel eraf en hoppa weg zijn ze zonder na te borstelen...

idd ik liep er ook altijd uren rond.
en het was echt not done om weg te gaan voordat het dier verzorgt op stal stond.
als je weg durfde te gaan haalde de instructrice je gewoon weer uit de auto/van de fiets voordat hij droog gestapt op stal stond.
al duurde het een half uur stappen voordat hij droog was je mocht niet weg :n

mocht van mijn moeder vroeger ook echt geen make up op voordat ik 15 was.
heb er nu ook geen intresse meer in, met stappen hooguit een lijntje oogpotlood.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:28

Mijn vriend geeft les op de basisschool in groep 8. En ook hij heeft het er over dat ie dit keer wel een 'oude klas' heeft.
Soms zit ik wel eens te spieken bij die meisjes op hyves (ja, ik geef het toe.. ik ben zo nieuwsgierig :o ) en dan lees ik van die teksten in hun www of blog, dat ik me af vraag of ze wel echt weten waar ze het over hebben.. Over echte vriendschap, over dat mensen niet te vertrouwen zijn, dat ze een masker dragen zodat niemand hun ware aard zie enzo.
Nu ook weer "Ik moet m'n gevoelens verwerken en door gaan met m'n leven, doorvechten en niemand m'n ware ik laten zien, want mensen kwetsen je toch".
11 jaar en dan al zulke dingen praten.. Nouja, sorry, maar ik weet niet of ze wel weten waar ze het over hebben.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:32

@ Marilla, als je inderdaad al zó praat op die leeftijd dan vraag ik me af wat ze fout hebben gedaan dat ze zo doen :=
Ik was in groep 8 nog echt zo'n typ die kleren uit de kast pakte die lekker zaten, niet omdat de kleur matchte. Die gewoon in bomen klom, om er vervolgens knetterhard uit te vallen en je dan dood te lachen := Hutten bouwen, verstoppertje spelen met de buurt, fietswedstrijden, voetballen, op de zandberg spelen en vooral heel smerig thuiskomen om vervolgens op de bank in slaap te vallen van je drukke buitenspeeldag. Ook in groep 8 nog!

En als ik dan die meisjes van nu zie, dan vind ik het gewoon sneu voor ze dat ze niet zo'n jeugd hebben gehad als ik :)

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:33

Marilla schreef:
Mijn vriend geeft les op de basisschool in groep 8. En ook hij heeft het er over dat ie dit keer wel een 'oude klas' heeft.
Soms zit ik wel eens te spieken bij die meisjes op hyves (ja, ik geef het toe.. ik ben zo nieuwsgierig :o ) en dan lees ik van die teksten in hun www of blog, dat ik me af vraag of ze wel echt weten waar ze het over hebben.. Over echte vriendschap, over dat mensen niet te vertrouwen zijn, dat ze een masker dragen zodat niemand hun ware aard zie enzo.
Nu ook weer "Ik moet m'n gevoelens verwerken en door gaan met m'n leven, doorvechten en niemand m'n ware ik laten zien, want mensen kwetsen je toch".
11 jaar en dan al zulke dingen praten.. Nouja, sorry, maar ik weet niet of ze wel weten waar ze het over hebben.

Ja natuurlijk weten ze niet waar ze het over hebben. Ik moet zelf ook nog een heleboel meemaken en leren, maar is het niet zo dat iedereen zichzelf altijd al heel volwassen vond als kind? Dus ook de mensen die nu volwassen zijn, zij dachten op hun 11e ook al dat ze alles meegemaakt hadden en alles wisten. Dit is niet iets van de laatste tijd hoor!

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:35

Negerzoen schreef:
@ Marilla, als je inderdaad al zó praat op die leeftijd dan vraag ik me af wat ze fout hebben gedaan dat ze zo doen :=
Ik was in groep 8 nog echt zo'n typ die kleren uit de kast pakte die lekker zaten, niet omdat de kleur matchte. Die gewoon in bomen klom, om er vervolgens knetterhard uit te vallen en je dan dood te lachen := Hutten bouwen, verstoppertje spelen met de buurt, fietswedstrijden, voetballen, op de zandberg spelen en vooral heel smerig thuiskomen om vervolgens op de bank in slaap te vallen van je drukke buitenspeeldag. Ook in groep 8 nog!

En als ik dan die meisjes van nu zie, dan vind ik het gewoon sneu voor ze dat ze niet zo'n jeugd hebben gehad als ik :)

Het lijkt echt nu alsof je denkt dat elk tienermeisje van nu een rotjeugd heeft gehad... Nou geloof me, er zijn heel wat kinderen met net zo'n onbezorgde jeugd als jij ;)
Jij was toch ook wel eens verdrietig, en tja, toen bestond er nog geen hyves/internet etc. dus schreef je het in je dagboek of iets dergelijks! Denk eens na mensen!

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:36

erger me ook dood aan zulke types bij mij op de manege reed een meisje van 13 jaar die me elke week vertelde hoeveel ze had geblowd m hoe vaak ze sex had en dat ze een dildo had gekocht whahaha....sorry maar toen ik 13 was wist ik amper wat een dildo was...laat staan waar ik hem voor nodig had....

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:37

Is ook zo, daar ben ik het mee eens E_dicky. Maar het valt me op dat deze hoeveelheid kinderen zo veel verminderd is. Inderdaad ook door de komst van internet.
En ik doel ook niet op elk tienermeisje, maar wel op de meiden zoals Marilla in haar bericht beschrijft. En misschien hebben zij ook wel zo'n jeugd gehad hoor! maar dan vind ik het jammer dat ze zichzelf zo hebben laten veranderen ;)

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:38

Rosmoov schreef:
erger me ook dood aan zulke types bij mij op de manege reed een meisje van 13 jaar die me elke week vertelde hoeveel ze had geblowd m hoe vaak ze sex had en dat ze een dildo had gekocht whahaha....sorry maar toen ik 13 was wist ik amper wat een dildo was...laat staan waar ik hem voor nodig had....

Stoerpraat...vroeger was alles dat met sex te maken had veel meer een taboe, hè. Nu komt er van alles op de televisie en lees je in elk tijdschrift wel iets over sex&drugs. Zo'n kind vindt dat natuurlijk reuze interessant (dat is logisch toch?) en gaat daarmee stoer doen. Je moet niet alles geloven wat ze zeggen ;)

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:54

E_dicky schreef:
Rosmoov schreef:

Stoerpraat...vroeger was alles dat met sex te maken had veel meer een taboe, hè. Nu komt er van alles op de televisie en lees je in elk tijdschrift wel iets over sex&drugs. Zo'n kind vindt dat natuurlijk reuze interessant (dat is logisch toch?) en gaat daarmee stoer doen. Je moet niet alles geloven wat ze zeggen ;)

ja heb je wel gelijk in inderdaad...maar dan nog ...dan begon ze dat ook tegen mijn vriend te vertellen...die bijna 28 is maar goed....probeerde ze indruk op te maken ofzo haha ...sorry hoor maar hij is een beeeeetje te oud voor je :o

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:04

Hahaha dat is wel een beetje zielig inderdaad. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:05

Oeps, volgens mij loop ik achter :oo

14 jaar ( nog 1 maand en dan 15) draag geen make-up, geen hakken, loop altijd op me dc´s of air max. Heb nog nooit verkering gehad :oo dus nog nooit gezoent etc. Ben net 2 x naar een soos ( soort disco voor plattelands jongeren ) geweest. Stop al me energie in school, paarden en werken en me dieren ( waarvoor ik zelf moet betalen). Dus heb geeneens tijd voor make-up en jongens etc. _O-

Maar ik ben wel gelukkig en krijg altijd de slappe lach als er zo´n meisje van 12 met veelste veel lagen make-up met hoge hakken etc. voor me langs loopt :')

En daarbij moet ik van me ouders ( wat ik ook logisch vind) ouderen mensen met U aanspreken, tenzij ze zeggen van je mag me ook wel met JE aanspreken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-09 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:13

Ik werk zelf met de jeugd in deze klasse, 16 tot 20 jaar.
Hoe hun taalgebruik is en hoe zij tegen volwassenen doen, daar valt mijn mond van open.
Het is vaak dat ze het gewoon niet geleerd krijgen vanuit thuis.
Ouders die veel vaker beide werken, veel alleen thuis geen controle.
Veel op straat, met de 'straatschoffies' uit een ander milieu dan algemeen geaccepteerd is.
Vooral de sociale controle heeft hier debet aan.
Ik hoefde vroeger echt mijn buurvrouw geen jij te noemen, dan had ik een moeder die mij wees op:
ben netjes tegen volwassenen, die spreek je met u aan.
En ik zeg nog steeds tegen mijn oma U, het toont van respect.
In een winkel zeg ik altijd dank u wel.
Toen ik een een kroeg werkte was het vaak van, Hej geef mee een biertje..

Zeker op mijn werk probeer ik de kinderen zich hier van bewust te maken. Ze hoeven me echt niet met u aan te spreken.
Maar als je blieft, dank je wel, mijn naam noemen als ze wat willen vragen of willen aanspreken.
Ik ben geen hond, en dat weten ze.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:16

Als je alleen al kijkt hoe de jeugd er tegenwoordig uit ziet!!!
Vroeger was ik op die leeftijd niet zo bezig met de mode, was het heel normaal om een tuinbroek ofzo te dragen.. nu moet alles volgens de mode..
Ik geef ook les op een basisschool, wel kleuters.. maar in groep 8 hadden kinderen het al over seks.. dat ze het wilde gaan doen etc.. Nou op die leeftijd dacht ik daar niet aan..
en idd ook de taal die ze spreken..
Soms twijfel ik over hoe oud iemand is, ik schat ze tegenwoordig ouder in dan dat ze zijn..

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:17

Vende schreef:
Shanna schreef:
Walgelijk vind ik het, ik snap het ook niet en vind het overdreven gedrag. Ondanks dat ik zelf nooit een modetutje op hoge hakje's was met de haren gestyled en lagen make-up, was ik toch altijd het mooiste meisje van de klas, en ik hoorde ook bij de mooiste meisjes van de school. Dat omdat ik van nature mooi was, ik was niet van dat overdreven gedoe en toch werd ik graag bekeken haha!
Bij mij kwam het make-uppen pas bij het examenjaar/ MBO. Maar nu nog ga ik zonder moeite ake-uploos de deur uit hoor! Als mn haar niet zit, jammer dan dan doe ik wel een muts op :+

Wauw wat een zelfvertrouwen (wat neigt naar een beetje arrogantie).

;( hahaha

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:23

Toen ik 11 was speelde in nog met barbie poppen, ik was helemaal de kluts kwijt, dit hoort toch niet voor een meid van 11?
Toen ik het tegen m'n moeder zei, antwoordde ze:"Potverdorie, jij moet spelen met je barbies! Wat anders, een liefje zoeken??"
Toen ben ik blij met m'n barbies verder gaan spelen :D
Begon met make-up een jaartje geleden, nu draag 'k het dagelijks, maar wel naturel :)

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:28

Vende schreef:
Shanna schreef:
Walgelijk vind ik het, ik snap het ook niet en vind het overdreven gedrag. Ondanks dat ik zelf nooit een modetutje op hoge hakje's was met de haren gestyled en lagen make-up, was ik toch altijd het mooiste meisje van de klas, en ik hoorde ook bij de mooiste meisjes van de school. Dat omdat ik van nature mooi was, ik was niet van dat overdreven gedoe en toch werd ik graag bekeken haha!
Bij mij kwam het make-uppen pas bij het examenjaar/ MBO. Maar nu nog ga ik zonder moeite ake-uploos de deur uit hoor! Als mn haar niet zit, jammer dan dan doe ik wel een muts op :+

;( hahaha[/quote]

Mmmm, mij is altijd geleerd dat echte schoonheid van binnen zit, en geloof niet dat arrogantie een schoonheid is.
Meid, fijn dat je jezelf zo mooi vindt, en dit kan ook best.. Maar wie maakt jou een van de mooiste meisjes van de school, met of zonder make-up?

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:30

juudii5 schreef:
Als je alleen al kijkt hoe de jeugd er tegenwoordig uit ziet!!!
Vroeger was ik op die leeftijd niet zo bezig met de mode, was het heel normaal om een tuinbroek ofzo te dragen.. nu moet alles volgens de mode..
Ik geef ook les op een basisschool, wel kleuters.. maar in groep 8 hadden kinderen het al over seks.. dat ze het wilde gaan doen etc.. Nou op die leeftijd dacht ik daar niet aan..
en idd ook de taal die ze spreken..
Soms twijfel ik over hoe oud iemand is, ik schat ze tegenwoordig ouder in dan dat ze zijn..

Wij hadden het in groep 8 over zoenen, als in kusje op de mond geven :+ En o wat was je dan stoer zeg...

Tsja toen mijn moeder in groep 8 zat hadden ze het niet eens over zoenen, dus in dat geval was ik ook al sneller een 'tiener' dan zij. En nu gaan ze steeds verder, mede door hyves denk ik.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:31

Ze denken al snel dat ze 'echte dames' zijn he :o
Maar het is wel zo de meiden van 12 of net nog geen 12 zijn toch al ver vooruit merk ik..in mijn tijd speelde ik er nog op los (vermoed ik)
nou zitten ze al 'echte' gesprekjes te voeren enzo :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:42

Vende schreef:
Shanna schreef:

liever genoeg zelfvertrouwen dan overassertief zijn ;)

ik vind dat veel meisjes en vrouwen er best trots op mogen zijn op hoe ze eruit zien en wat voor personen ze zijn.
daar ontbreekt het bij de meeste best wel aan.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:49

voor jongens van een jaar of 16 vind ik nog erger... je kunt toch echt niet meer zeker zijn hoe oud die meiden die je tegenkomt zijn he :+

ik vind het vooral jammer dat ze zo allemaal hetzelfde willen zijn...de mode is momenteel ook wel een beetje 'bimbo' voor de meisjes vind ik. veel make-up, hoge hakjes, glitter en juwelen,...
ik zeg niet dat ik niet eens met de make-up van mn moeder gespeeld heb, maar de deur niet uit willen zonder helemaal perfect gekleed en styled te zijn??? nee dat is nooit het geval geweest.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:55

ja, herken ik! ookal ben ik 14 , over een maand 15
vre-se-lijk vind ik het, van die brugklassers die echt nu al een pancakehoofd hebben,
brrr. en dan zitten ze je zo ontzettend arrogant aan te kijken, en waar heb je dat dan aan
te danken? of gaan ze zeggen als je er een keer wat van zegt: IEL wat ben jij lelijk ! :? yeah right,
ga een ander vervelen, als ik dan zeg: raar he? dat ik dan wel door een paar modellenbureau's
ben aangesproken?is ook echt zo dan zijn ze meteen stil. niet omdat ik dan weer
denk, ik ben beter dan jij, maar omdat ze dan wel weten dat ze dat niet bij mij hoeven
te flikken. maar in de eerste droeg ik nog geen make-up hoor, durfde ik niet. in de 2e wel, en
nu ik in de 3e zit ook, maar dan gewoon alleen mascara, soms oogpotlood.
ik geef wel heel veel om mode, accessoires enz, maar meer omdat ik het gewoon
zelf leuk vind, niet omdat het nou moet ofzo.
en ik moet toegeven dat het me heeeerlijk lijkt om nog een keer met mijn babrie-verzameling
te spelen :o .
wat dat betreft ben ik wel echt een meisje-meisje :P

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:57

kynshiri schreef:
voor jongens van een jaar of 16 vind ik nog erger... je kunt toch echt niet meer zeker zijn hoe oud die meiden die je tegenkomt zijn he :+

haha inderdaad! :))

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:05

minikatje schreef:
liever genoeg zelfvertrouwen dan overassertief zijn ;)

ik vind dat veel meisjes en vrouwen er best trots op mogen zijn op hoe ze eruit zien en wat voor personen ze zijn.
daar ontbreekt het bij de meeste best wel aan.

Overassertief??? Dan ben je volgens mij gewoon agressief hoor ;)

Je bent:

Sub assertief
Assertief
Agressief