Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brendariss schreef:Vroegah liepen wij altijd uren op de manege, al was het alleen maar om te borstelen etc.
Tegenwoordig komen die meiden 2min voor de les begint op die manege aan, paard staat al gezadeld en al klaar, ze springen erop en na de les trekken ze zadel en hoofdstel eraf en hoppa weg zijn ze zonder na te borstelen...
Marilla schreef:Mijn vriend geeft les op de basisschool in groep 8. En ook hij heeft het er over dat ie dit keer wel een 'oude klas' heeft.
Soms zit ik wel eens te spieken bij die meisjes op hyves (ja, ik geef het toe.. ik ben zo nieuwsgierig) en dan lees ik van die teksten in hun www of blog, dat ik me af vraag of ze wel echt weten waar ze het over hebben.. Over echte vriendschap, over dat mensen niet te vertrouwen zijn, dat ze een masker dragen zodat niemand hun ware aard zie enzo.
Nu ook weer "Ik moet m'n gevoelens verwerken en door gaan met m'n leven, doorvechten en niemand m'n ware ik laten zien, want mensen kwetsen je toch".
11 jaar en dan al zulke dingen praten.. Nouja, sorry, maar ik weet niet of ze wel weten waar ze het over hebben.
Negerzoen schreef:@ Marilla, als je inderdaad al zó praat op die leeftijd dan vraag ik me af wat ze fout hebben gedaan dat ze zo doen
Ik was in groep 8 nog echt zo'n typ die kleren uit de kast pakte die lekker zaten, niet omdat de kleur matchte. Die gewoon in bomen klom, om er vervolgens knetterhard uit te vallen en je dan dood te lachenHutten bouwen, verstoppertje spelen met de buurt, fietswedstrijden, voetballen, op de zandberg spelen en vooral heel smerig thuiskomen om vervolgens op de bank in slaap te vallen van je drukke buitenspeeldag. Ook in groep 8 nog!
En als ik dan die meisjes van nu zie, dan vind ik het gewoon sneu voor ze dat ze niet zo'n jeugd hebben gehad als ik
Rosmoov schreef:erger me ook dood aan zulke types bij mij op de manege reed een meisje van 13 jaar die me elke week vertelde hoeveel ze had geblowd m hoe vaak ze sex had en dat ze een dildo had gekocht whahaha....sorry maar toen ik 13 was wist ik amper wat een dildo was...laat staan waar ik hem voor nodig had....
E_dicky schreef:Rosmoov schreef:erger me ook dood aan zulke types bij mij op de manege reed een meisje van 13 jaar die me elke week vertelde hoeveel ze had geblowd m hoe vaak ze sex had en dat ze een dildo had gekocht whahaha....sorry maar toen ik 13 was wist ik amper wat een dildo was...laat staan waar ik hem voor nodig had....
Stoerpraat...vroeger was alles dat met sex te maken had veel meer een taboe, hè. Nu komt er van alles op de televisie en lees je in elk tijdschrift wel iets over sex&drugs. Zo'n kind vindt dat natuurlijk reuze interessant (dat is logisch toch?) en gaat daarmee stoer doen. Je moet niet alles geloven wat ze zeggen
Vende schreef:Shanna schreef:Walgelijk vind ik het, ik snap het ook niet en vind het overdreven gedrag. Ondanks dat ik zelf nooit een modetutje op hoge hakje's was met de haren gestyled en lagen make-up, was ik toch altijd het mooiste meisje van de klas, en ik hoorde ook bij de mooiste meisjes van de school. Dat omdat ik van nature mooi was, ik was niet van dat overdreven gedoe en toch werd ik graag bekeken haha!
Bij mij kwam het make-uppen pas bij het examenjaar/ MBO. Maar nu nog ga ik zonder moeite ake-uploos de deur uit hoor! Als mn haar niet zit, jammer dan dan doe ik wel een muts op
Wauw wat een zelfvertrouwen (wat neigt naar een beetje arrogantie).
Vende schreef:Shanna schreef:Walgelijk vind ik het, ik snap het ook niet en vind het overdreven gedrag. Ondanks dat ik zelf nooit een modetutje op hoge hakje's was met de haren gestyled en lagen make-up, was ik toch altijd het mooiste meisje van de klas, en ik hoorde ook bij de mooiste meisjes van de school. Dat omdat ik van nature mooi was, ik was niet van dat overdreven gedoe en toch werd ik graag bekeken haha!
Bij mij kwam het make-uppen pas bij het examenjaar/ MBO. Maar nu nog ga ik zonder moeite ake-uploos de deur uit hoor! Als mn haar niet zit, jammer dan dan doe ik wel een muts op
juudii5 schreef:Als je alleen al kijkt hoe de jeugd er tegenwoordig uit ziet!!!
Vroeger was ik op die leeftijd niet zo bezig met de mode, was het heel normaal om een tuinbroek ofzo te dragen.. nu moet alles volgens de mode..
Ik geef ook les op een basisschool, wel kleuters.. maar in groep 8 hadden kinderen het al over seks.. dat ze het wilde gaan doen etc.. Nou op die leeftijd dacht ik daar niet aan..
en idd ook de taal die ze spreken..
Soms twijfel ik over hoe oud iemand is, ik schat ze tegenwoordig ouder in dan dat ze zijn..
minikatje schreef:liever genoeg zelfvertrouwen dan overassertief zijn![]()
ik vind dat veel meisjes en vrouwen er best trots op mogen zijn op hoe ze eruit zien en wat voor personen ze zijn.
daar ontbreekt het bij de meeste best wel aan.