Mijn Sinterklaasgedicht - voor het UWV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:55

Barmat schreef:
Willen jullie iets grappigs horen? Kreeg een telefoontje van het klachtenbureau van het UWV
"Of mij misschien iets dwars zat?"

Nou mevrouw... HEEFT u even?????

..... half uur later...... (mevrouw dacht waarschijnlijk: K*T, had ik maar nooooooit gebeld, wat heb ik toch een *piep*-baan)

Alle begrip natuurlijk En er werd een intern onderzoek opgestart.

Uhuh... geef eerst maar eens m'n geld... lijkt me zo.

En ik ga alles van A-Z op papier zetten niet alleen van dit laatste geval, maar van alles wat de afgelopen twee en een half jaar fout is gegaan met mijn dossier.... hoop dat ze een fikse mailbox capaciteit hebben daaro.

Meen je dat nou?? Is dit de reacitie op je gedicht :D??

Geweldig :')
"Zit u misschien iets dwars...?"

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:27

Geweldig gedicht, mooie manier om toch je ongenoegen op een redelijke vriendelijke manier bij de organisatie te kennen te geven. Ennnn blijkbaar is er toch tenminste 1 oetl*l geweest die er iets mee gedaan heeft. Wel 1 iemand heeft tenminste niet gelijk weggeklikt maar nog de moeite genomen het neer te leggen bij de klachtencommissie en deze hebben je nog gebeld. Nu nog hopen dat je via deze weg iets sneller geholpen wordt.

hoofdstel2

Re: Mijn Sinterklaasgedicht - voor het UWV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 01:35

Hihi, geweldig gedicht! Heb ook 4maanden bij het UWV 'stage' gelopen. Nou die 4maanden waren niet de vier leukste maanden. Iedere keer het gezever dat er weer een dossier kwijt was etc. Die mensen die er werken hebben ook nog eens een 9-tot-5-mentaliteit (uitzonderingen daar gelaten) en denken er niet aan hoe hún zich zouden voelen als hun in die situatie zouden zitten.
Dossier kwijt? Och, meneer/mevrouw laat vanzelf een keer wat van zich horen. Zo niet? Mooi meegenomen voor ons.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 08:05

Hahaha deze vind ik tof! :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 11:58

8 december... geen geld :n

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:14

Barmat, misschien een hele persoonlijke vraag, maar waar leef jij op dit moment dan van?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 12:38

reserves en de voorraadkast.... :o
Laatst bijgewerkt door Barmat op 08-12-09 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:48

O das erg . Heb je geen man, vriend of vriendin ?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 12:49

Jawel, ben getrouwd. Maar heb nog steeds de boom met geld niet kunnen vinden :)

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:56

Ik ben ook nog zoekende :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 12:59

Ik laat het wel weten als ik het heb gevonden _O-

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:18

Bij de intratuin zijn ze uitverkocht, net geweest..... Ze komen helaas ook niet meer binnen.... ;)

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:09

Barmat schreef:
Ik laat het wel weten als ik het heb gevonden _O-

Alvast bedankt (:)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 13:17

9 december - geen geld

Kreeg een bericht op het antwoordapparaat (jammer genoeg was ik net mijn hond aan het uitlaten)

"u kunt het geld eind deze week of begin volgende week tegemoet zien"

:(

Daar ga ik dus NIET mee accoord!! Want dat betekent dus dat ik 3x per dag gebakken lucht kan gaan eten met een sausje van niks.
Heb al teruggebeld maar uiteraard is de verantwoordelijke persoon nét even lunchen... die wél ja :(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:19

Wat vervelend zeg! Weer wachten!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:24

Ik heb gelukkig vandaag wel m'n geld gekregen.

Lees het nu pas....maar wat een geweldig gedicht +:)+
poedersuiker UWV -:(- geen gedonder met geld,maar met afspraken....gek word je ervan

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 13:52

Het wordt gekker en gekker... mevrouw heeft mij teruggebeld.... wat blijkt????

Foutje in systeem: het geld was helemaal niet overgemaakt!!!!! :( :( :(

Nu hebben ze het alsnog gedaan, vandaar dat ik het pas einde deze week, begin volgende week tegemoet kan zien.... en ondertussen wel zeggen dat ik een zeur ben omdat ik iedere dag bel waar mijn geld blijf.

Heb gelijk wettelijke rente gevorderd, ook al is het maar 1 euro, ik heb er recht op!

Verdomme, ben nu écht woest!!!

Straks heb ik mijn betaling over december nog eerder dan die van november! :(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:05

jeetje zeg het moet toch niet gekker worden zeg :n
Wettelijke rente eisen is een goede inderdaad :j

Succes en ik hoop echt voor je dat je het geld nog voor het weekend op je rekening hebt staan :(:)

shanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:49

Sja ik werk er nu ook 4 jaar. En die wia ik wil er niet eens over praten mijn god wat een gedoe eerst alles omzetten dossier verhuizen en dan beslist de rechter even alles moet terug dus inderdaad weer verhuizen .. Whaa en mensen krijgen geen geld door die verhuizingen terug bellen wordt ook erg moeilijk en de juiste personen zijn niet bezig met de dingen die ze moeten doen of er zijn ineens 4 personen met 1 dossier bezig met alle brieven van dien ..

Ik ben zelf ook cronisch ziek en heb op dat ze mijn baas zijn na ook met ze te maken als organisatie .. ik ben nu ook al 2 jaar bezig met de juiste uitkering krijgen. Nu loopt er weer een bezwaar zaak ik heb inderdaad nog niet meer ijkoude konijnen gezien dan in die bezwaarzaal bah.

Sterkte meis ik kan me je frustatie heel goed voorstellen. Ik zou zeggen blijven bellen gewoon net zo lang tot ze strontziek van je worden want ineens kan het dan wel heel snel

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:00

wat een gedoe bij iedereen, ik heb vandaag ook maar weer gebeld,ook om me weer ziek te melden (helaas vond de internist dat nu ook beter en ik moet niet eigenwijs gewoon doorwerken, als het niet kan)
en ook omdat ik nog een paar betalingen mis (was comminicatie foutje) zou ervoor binnen 48 uur teug gebeld worden, nu 7x 48 uur geleden(schrok telefonistte van)
nu word ik voor het ene binnen 24 uur terug gebeld en voor het andere 48 uur, we wachten af....

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 03:13

Barmat, ken het gevoel helemaal. Bij mij hebben ze het 10 maanden volgehouden (WIA, 100% afgekeurd).

Als je naar de Ombudsman gaat schrijven, zorg dan dat je een hele nette, officiele brief schrijft of laat deze schrijven door iemand die dat goed kan. Klachten die door emotie lijken te zijn ingegeven gaan ze niet eens op in is mijn ervaring. (soms is een zakelijke ijskast als moeder wel heel handig). Zodra de Ombudsman de klacht heeft aangenomen was alles in letterlijk 3 dagen geregeld. Het KAN dus wel!

Sindsdien moet ik zeggen dat ik geen problemen meer heb met ze. Betaling is altijd stipt op tijd en klopt ook.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 03:55

Super gedicht!! En een godswonder dat ze er wat mee gedaan hebben! Jammer voor jou TS dat het nog steeds niet is opgelost

Ik heb zowel goede al slechte ervaringen met het UWV.

De eerste keer dat ik er mee te maken had, had ik een simpel griepje.... werd dagelijks gebeld of het al wat beter ging en bla bla bla. Keurig centjes gekregen.

2e keer dat ik er mee te maken had was toen ik in een callcentre werkte. Ben er achter gekomen dat het geen geschikt werk is. Mijn scolioseruggetje vond het niet grappig.

Moest dus bij de UWV arts komen. Nou prima.. briefje mee van ziekenhuis en gaan.... mevrouw de arts vond dat er niks mis was met mijn rug, hij stond hooguit wat scheef. kuch...

Na een week vonden ze toch dat ik maar weer moest proberen te werken. In overleg met het callcentre zou ik een aangepast bureau krijgen waar ik ook aan kon staan.
Dus ik met mijn suffe hoofd maar weer aan het werk gegaan. Officieel beter gemeldt en hup aan het werk. Op het werk aangekomen bleek dat er helemaal geen aanpassingen waren. En kreeg meteen mijn ontslag.
Zo hebben ze mij dus een oor aangenaait. Flikkers..... tja, als je in de ziektewet zit mogen ze je niet ontslaan.... maar ja, was zelf weer aan het werk gegaan....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 08:56

Geweldig gedicht.

Mijn vriend moest gisteren naar het UWV, werkgever failliet :(
In onze woonplaats zit een kantoor, meisje bij mij op stal werkt daar en ik had het e.e.a. nagevraagd bij haar.....
Afijn vriend komt binnen, ze vragen wat hij komt doen, hij legt het uit, meneer waar woont u.
Vriend antwoord Woerden, sorry meneer wij kunnen u hier niet helpen, wij zijn provincie flevoland :? u zult naar de meern moeten :( Toen zei hij ik begrijp waarom mensen die bij het UWV moeten komen, of lopen agressief kunnen worden :=
Wie heeft er bedacht dat mensen uit Flevoland naar Woerden moeten komen en mensen uit Woerden naar de Meern :?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:49

Ja, het blijft ellende.... En ik ben niet de enige lees ik (had mij verbaasd overigens)!

Overigens is het nu de 10e.... en geen geld uiteraard.....

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:25

ha ik vind hem wel humor... niet dat ik het geschreven had maar toch :D idd het is veel gestres:P kun je dr niet ook eentje maken van bewindvoering :P ken iemand die daar inzit en die krijgt vanaf de dag dat hun alles moeten betalen (en dus beschikken over het geld van die persoon en hun alleen leefgeld krijgen) word haar alles afgesloten omdat ondanks dat het wel in het budget zit ze gewoon nog niks betalen aan wml/ziggo en internet!!!!! en dan zeggen dat je geen nieuwe schulden mag maken, je doet dan niks raars en krijgt het ene naar het andere probleem wat men dan van die 40 euro per week waar ze alles maar dan ook ALLES van moet doen ook nog honderde euro's moet betalen aan achterstanden en aansluitingskosten...

nja ik zit nu ook bij het uwv tot nu toe (maar ben dr nog niet lang) niet veel te klagen gehad NOG NIET..maar dat komt wel ;) al willen ze soms dingen je doet dan je best erin mee te gaan en vervolgens hoor je niks meer :S
ach ja :P ken iig genoeg die er wel veel last mee hebben