hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:34

M'n bed opmaken doe ik sowieso al nooit. Deken ligt er altijd maar wat verfrommeld bij. Vind dat zo'n onzin :=

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:35

Beddengoed 1 week
pyama 1 week
handdoek 1 week
sokken en ondergoed iedere dag schoon, soms 2 keer op een dag als ik gereden heb
En mn gewone kleding, ligt eraan wat ik gedaan heb, maar meestal draag ik een trui/shirtje 2 keer en shirtje/trui dan daarna aan naar stal en in de was
Spijkerbroek draag ik alleen op mn werk en draag ik vaak 3 dagen, soms 2 dagen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:37

haha, nou dan blijft het dekbed er idd geen 4 weken opliggen hoor!! Maar gelukkig zijn er ook andere plekken dan het bed waar er actie plaats kan vinden ;)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:38

Dekbed sla ik s ochtends terug, dat is beter om mijt etc. te 'doden' als er daglicht op komt (anders gaat het zo broeien).

Beddengoed en pyma gaat iedere week in de was (lekker op 90 graden :+ )

Handdoeken doe ik ongeveer 2 dagen mee en dan gaat die in de was.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:41

Beddengoed 1 week
Pyjama 1 week
Handdoeken 1 week
Truitjes/shirts 1 dag
Vesten/truien 2 dagen
Broeken 2 tot 4 dagen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:42

Ik ben dol op wassen hahaha

Beddengoed: elke week, en de sprei soms wel 2 keer week, dit ivm honden die stiekem op het bed springen
Ondergoed: dagelijks BH om de dag
Handdoeken: altijd een frisse, behalve die om mijn haar, die gebruik ik de volgende dag nog een keer
Kleren: Maximaal 2 dagen, dit weer ivm dieren en knuffelen etc
Vaatdoekjes: Na 1 dag huppa wasmachine, theedoeken max 2 dagen

Hondenkussens, dekens, etc: 2 keer per week vers goed voor de honden.

Ik denk dat ik wel aardig ingeburgerd ben in Duitsland wat wassen betreft ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:43

>;) ik ben een viespeuk dus

beddengoed om de week
Pyjama dus ook om de week
Handdoeken ong 2 weken en ik gebruik er wel 4 tegelijk (neem aan dat je schoon ben als je uit de douche komt

onderbroeken trek ik wel 3x daags schoon aan

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:51

Beddengoed 1 week
Pyjama 1 week
onderbroek 1 dag
bh 2 dagen
Truien 2 dagen
t-shirts 1 dag
sokken 1 dag
paardrijsokken 2 dagen
rijbroek 1 week
broek 4 dagen
handdoeken douche 1 dag
thee-handdoekje 2 dagen
vaatdoek 1 dag

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:54

tita schreef:
>;) ik ben een viespeuk dus

beddengoed om de week
Pyjama dus ook om de week
Handdoeken ong 2 weken en ik gebruik er wel 4 tegelijk (neem aan dat je schoon ben als je uit de douche komt

onderbroeken trek ik wel 3x daags schoon aan

Waar gebruik je dan 4 handdoeken voor als ik vragen mag? Ik dacht dat ik er al veel gebruik met mijn 2 (1 voor haar, 1 voor lijf en douche uit te drogen). En 3 x per dag schoon ondergoed vind ik eigenlijk weer veel ;) .

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:00

Pyama draag ik alleen als ik alleen slaap, dat is ongeveer 4 keer en dan gaat hij de was in
Beddengoed in de winter 2 weken en in de zomer 1 week
Handdoeken gaan na 1 keer de was in, ik maak er de vloer e.d. ook nog mee droog en dan vind ik het niet nodig hem nog eens te gebruiken.
Kleding ligt eraan, 2 dagen maximaal en een spijkerbroek iets langer. In de zomer vaak maar 1 dag i.v.m. zweten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:00

Ik was elke week ons beddengoed en het beddengoed van ons dochtertje. En daarnaast maak ik de bedden nooit echt op. Ik sla het dekbed altijd wel netjes terug en heb bijna heel de dag het raam open staan.

Broeken doe ik meestal 3 dagen mee en bovenkleding meestal 2 dagen. Ondergoed 2 keer per dag. Ik doe 's ochtends een string aan en als ik ga slapen een boxer (slaap niet graag in string) en die doe ik beide na één keer dragen in de was. BH draag ik 2 dagen, tenzij ik erg gezweten heb.
Als pyama gebruik ik gewoon simpele t-shirts. Die doe ik dus aan net voor ik in bed stap. Die gebruik ik 3 dagen.

Van handoeken gebruik ik er altijd 2. Één wikkel ik om mijn haar en met de andere droog ik mezelf aan en daarna droog ik er de douche mee uit (glazen deur, kranen en muren van inloopdouche). Dié handdoek gaat gelijk de was in. Die van mijn haar gebruik ik daarna nog één keer.

Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat ik veel was :+ Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik draai zeker elke dag een was (zonder beddengoed meegerekend, want dat alleen kost me al 3 wassen :+ ).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:04

Beddengoed iedere week, heel af en toe ligt het er 2 weken op, ligt eraan of ik lui ben :') Maar er is niks zo lekker als in een fris en schoon bedje stappen :+:

Pyama gebruik ik er 2 of 3 van in de week :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:04

ik draai de normal e was in het weekend.
vaak 2 wasmachines, maar dan ben ik ook alleen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:08

tita: 3x per dag schoon ondergoed? :wow:

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:08

jannie86 schreef:
ik draai de normal e was in het weekend.
vaak 2 wasmachines, maar dan ben ik ook alleen.

Wij zijn met z'n 3en (hebben dochtertje van net 2jr). En daarbij hebben we een akkerbouwbedrijf dus mijn vriend heeft regelmatig een hele vieze overall of werkkleding.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:26

:wow: 2 maanden beddengoed .. :\

Beddengoed minstens elke week.. soms vaker.
Bovenkleding 1 dag, in de zomer soms korter, sommige dingen hang ik dan uit of doe ik in een stoomprogamma van de droger.. Broeken 2/3 dagen.
Pyama gebruik ik zelden ;) en anders 2 dagen..
Handdoek 1x

Kleding wat ik bij de paarden draag vaak wel 3/4 dagen.. Blijf niet an het wassen :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:30

1 dag:
t-shirt, sokken, ondergoed

3/4 dagen:
vest

week:
beddengoed
broek
bh
handdoek

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:44

mm en ik raak al in paniek als me dekbed er perongeluk 2 weken op ligt haha
Weet niet beter dat van huis uit je dekbed er maar max een week op ligt?!

Maar kleding en handoeken gebruik ik 1 keer en hup dan de was in...Alleen met me rijkleding doe ik meerdere dagen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:06

Ik was mijn beddengoed elke week, mijn pyjama gaat dan direct mee. In een wasje van 60 graden, lekker schoon.
Handdoeken gaan.. ik gebruik twee handdoeken per keer, één voor mijn haar en één voor mijn lichaam. Die van mijn lichaam gaat dan in de was, die voor mijn haar laat ik drogen en gebruik ik de volgende keer voor mijn lichaam. En als de handdoeken op zijn of het handdoekenkastje vol is gaat de hele zooi samen met theedoeken etc in de was van 60 graden.

Kleding.. hangt er net vanaf. Het moet fris en schoon zijn, en anders gooi ik het in de was. Meestal draag ik het twee keer, sokken en ondergoed 1 keer.

Mijn (bijna ex *\o/* ) huisgenoot heeft gewoon anderhalve maand zijn beddengoed op bed laten liggen, waar hij vies en vuil in (en weer uit :)) ) kroop. Ik vind dat ZO vies, ik krijg al de kriebels als mijn eigen beddengoed langer dan een week ligt :=
Laatst bijgewerkt door Berdien op 30-11-09 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:06

Unwritten schreef:
Beddegoed tussen de drie weken en een maand, ik slaap hier thuis altijd alleen, dus het is puur mijn beddegoed wat er op mijn bed ligt. Pyama wissel ik elke week, kleding, elke dag wat schoons qua trui / shirt, en twee of drie dagen met een broek :j

Handdoeken hier ook 1 keer per week.

Hier precies hetzelfde!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 18:24

Wildgirl schreef:
No offense maar de mensen die 3 of 4 weken met hetzelfde beddengoed doen; slapen jullie alleen?
Ik wil namelijk écht niet in een bed slapen weken achter elkaar waar ik ook ruige *** in gehad heb; verfris de boel dan toch echt wel! :D

ja ik slaap alleen, nee ik zweet niet veel. Ja ik sla m'n dekbed altijd terug, altijd lekker de ramen overdag zoveel mogelijk open (nu bijv.) laat m'n dekbed ook regelmatig uit het raam luchten. En ik douche me altijd 's avonds. En daarbij.. zweet zelf stinkt niet

edit: oef, even gegoogled je verliest wel een halve liter tot een liter zweet per nacht :oo en dat is als je normaal zweet
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 30-11-09 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:28

Pyama; Shirtje doe ik 2 dagen aan, joggingbroek 3 dagen. - Dat is mijn pyama.
Handdoeken; Handdoek voor het haar; 2 dagen (dus 2x), handdoek voor tandenpoetsen; 2/3 dagen. Handdoek om af te drogen (grote handdoek); 1x.
Beddengoed; Winter -> 2 weken, zomer -> elke week verschonen.
Kleding; Hempjes (voor onder shirtje) één dag, shirtje; meestal 1 dag. Vesten/truien; 2 dagen, maar nooit 2 dagen achter elkaar.

Beddengoed langer dan 2 weken achter elkaar vind ik ronduit ranzig. Net zoals een shirtje 3 dagen aan, ieeeh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:30

Unwritten schreef:
Als wij hier thuis elke dag onze handdoeken in de was moeten doen, dan hebben we na een week geen handdoek meer over, en 3 wasmanden nodig :=

Haha wij waren met 6 thuis, nu nog maar met 4, maar bij ons zijn er ook echt minstens 2 handdoeken wassen per week.. :+ Gelukkig hebben we echt héél héél veel handdoeken.. :')

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:32

Handdoeken gaan iedere dag in de was (gebruik 1 handdoek dan wel 's ochtends en 's avonds, als ik 2x per dag douche), beddengoed 1x per week, en ik slaap in ondergoed (gaat na 1x dragen de was in).

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:34

Ik doe elke dag schone pyjama aan
elke dag schone handdoeken
2x per week beddegoed verschonen
en kleding; broek 2 dagen ofzo als ie niet vies is en ja vest ook 2 dagen trui 1 dag shirt ook 1 dag